ابعاد کائنات فراتر از چهار بعد است؟

انفجار سیاه‌چاله‌ها مسیری برای کشف ابعاد ناشناخته کائنات

گروهی از اخترشناسان اعلام کردند که انفجار سیاه‌چاله‌ها می تواند به کشف ابعاد جدید و بیشتر از چهار بعدی که انسان هم‌اکنون می‌شناسد، منتهی شود.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این اخترشناسان مطالعه روی سیگنال‌های حاصل از سیاه‌چاله‌های کوچک و در حال انفجار را آغاز کردند که پیش بینی می‌شود این مطالعات بتواند مدارک علمی منحصر به فرد و فوق العاده‌ای را از وجود ابعاد بیشتر کائناتی ارائه کند.

بر اساس این گزارش که در مجله علمی نیچر به چاپ رسیده، کائنات انطور که ما می‌بینیم از سه بعد فضایی و یک بعد زمانی تشکیل شده است اما بسیاری از فرضیه ها حاکی از آن است که ابعاد کائنات بسیار بیشتر از چهار بعدی است که ما آنها را با حواسمان درک می کنیم.

به ویژه در نظریه ریسمان که بر اساس آن کائنات از رشته‌های بسیار ظریف و لرزشی تشکیل شده است، ابعاد بیشتری برای کائنات در نظر گرفته شده است.

تاکنون مشاهدات انسان در کشف این ابعاد جدید و بیشتر ناکام بوده است؛ اما هم اکنون پژوهشگران انستیتو پلی تکنیک ویرجینیا و دانشگاه ایالتی بلک‌بورگ در جست‌وجوی راه دیگری برای مشاهده این ابعاد هستند که این راه جدید مشاهده و بررسی انفجارها در سیاه چاله ها عنوان شده است.

منبع : ایسنا