رصدخانه مرکز نجوم ادیب افتتاح شد

رصدخانه مرکز نجوم ادیب افتتاح شد همزمان با میلاد مسعود نبی اکرم" ص"و ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران آیین گشایش

نخستین رصدخانه آموزشی - عمومی مرکز نجوم ادیب اصفهان روز20 بهمن ماه جاری با حضور مدیرعامل و دیگر

مسوولین سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و نیز استقبال پرشور شهروندان اصفهانی برگزار شد.

مراسم با سخنزانی ارزشمند دکتر " کیاست پور" استاد فرهیخته فیزیک دانشگاه اصفهان و عضو ارشد هیات امنای مرکز نجوم ادیب

پیرامون تاریخچه نجوم ،رصدخا نه هادرطول تاریخ و تقدیر و تشکر استاد از مسولین شهرداری ها و تلاشهای بی وقفه مسوولین و

همکاران مرکز نجوم ادیب اغاز و فرجام یافت.

در ادامه برنامه های کلیپی از مراحل ساخت اولیه رصدخانه تا احداث آن از نظر حضار شرکت کننده در مراسم افتتاحیه گذشت

آنگاه مراسم رونمایی از کتاب الکترونیک مرکز نجوم ادیب توسط یکی از اعضای فعال مرکز آغاز و درمورد آن توضیحاتی جامع ارائه گردید.

پس از آن آیین گشایش رصدخانه مرکز نجوم ادیب آغاز و شهروندان مشتاق اصفهانی سیاره مشتری و ماه را از دریچه تلسکوپ 14اینچی

مستقر در رصدخانه به تماشا نشستند.

رایزنی‌ها در مورد ساخت رصدخانه جدید مرکز نجوم ادیب از حدود دو سال گذشته آغاز شد که با

تصویب هیئت امنای این مرکز، مشورت و نظارت علمی" پروفسور احمدکیاست پور"عملیات احداث آن در دستور کار قرار گرفت.

در این رصدخا نه با قطر چهار متری گنبد آن از یک تلسکوپ 14اینچی باسیستم قطبی همراه باکلیه قطعات مربوط به عکاسی رصدی استفاده می‌شود.

این رصدخانه ی حرفه‌ای با اتاقکی به مساحت دوازده و نیم متر ، نقطه عطفی برای اعضای مرکز نجوم ادیب است و هر کدام از اعضای مرکز که طرز

کار با تلسکوپ را آموخته باشد، می‌تواند با هماهنگی قبلی از این وسیله استفاده کند .

مشخصه مهم اولین رصدخانه ی آموزشی مرکز نجوم ادیب اصفهان قابل استفاده بودن آن برای عموم شهروندان می باشد.

گفتنی است: نمایشگاهی از عکس های نجومی و رونمایی از کتاب الکترونیک مرکز نجوم ادیب به همّت اعضای فعال مرکز آموزش نجوم ادیب در ادامه آیین گشایش این رصدخانه به نمایش در آمد .

منبع: پارس اسکای