گرامیداشت «شب یوری» در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

گرامیداشت «شب یوری» در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعدمراسم گرامیداشت نخستین پرواز فضایی انسان به فضا با عنوان «شب یوری» با حضور مسئولین مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و اعضای کمیته‌ی راهبری جامعه ایمن شهرداری تهران به ویژه منطقه 2 شهرداری؛ مدیر عامل انجمن باور؛ مدیرعامل انجمن توان گستران برنا؛ کارشناسان علوم فضایی و نجوم؛ کارآموزان، کارآموختگان وگروه جوانان مجتمع رعد و علاقمندان به علم نجوم برگزار شد.

در این مراسم فیلم و تصاویر اولین پرواز انسان به فضا توسط (یوری گاگارین) و تاریخچه پروازهای سفینه های فضایی به نمایش درآمد.

خانم اکبری مدیر عامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد نیز در سخنانی ضمن قدردانی از حضور کارشناسان علوم فضایی و نجوم در میان کارآموزان مجتمع رعد اظهار امیدواری کرد تا برپایی این برنامه های علمی بتواند در بالا بردن انگیزه افراد دارای معلولیت برای حضور در عرصه های علمی مفید باشد.

مانی رضوی زاده از کارآموختگان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به عنوان کارشناس و مجری برنامه از تلاش انسان برای پرواز به فضا و آشنایی با علوم شهروندی و شرکت در چگونگی پروژه های جهانی علمی توسط عموم جامعه به ویژه افراد دارای معلولیت به ایراد سخنرانی پرداخت.

سخنران بعدی مراسم ، مهندس وفا از کارشناسان علوم هوا فضا بود که به بیان عملکرد فضاپیماها کنونی و اثر آنها در زندگی بشر پرداخت.

برپایی نمایشگاه عکس کرات آسمانی از برنامه های جانبی این مراسم با استقبال علاقمندان به علوم فضایی ونجوم همراه بود. در این بخش کارشناسان ستاره شناساسی برای بازدیدکنندگان و کارآموزان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد مراحل تشکیل سیارات و ... را تشریح کردند.

بخش پایانی مراسم شب یوری رصد ستارگان با استفاده از تلسکوپ های حرفه ای توسط افراد دارای معلولیت بود.

این مراسم با حمایت مسئولین مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ همکاری و گروه جوانان داوطلب مجتمع رعد؛ موسسه صلح آسمانی و کمیته راهبری جامعه ایمن شهرداری منطقه 2 تهرانبرگزار شد.

یوریگاگاریندر 12 آوریلسال 1961 میلادی (23 فروردین 1340) بافضاپیمای«وستک»(زمین) شوروی در مدت یک ساعت و 48 دقیقه بیش از 40 هزارکیلومتر در فضا پرواز کرد.

12 آوریل علاوه بر اینکه یادآور پرتاب نخستین فضاپیمای ر فت و برگشت جهان است، سالگرد پرتاب شاتل فضایی «کلمبیا» نخستین فضاپیما با قابلیت استفاده مجدد در بیست سال پس ازآننیز هست.

اینروز تاریخی به یاد نخستین پرواز فضایی انسان با برگزاری مراسم مختلف به عنوان شب یوری» درکشورهای مختلف جهان گرامی داشته می‌شود.

منبع: مجتمع رعد