مغز «استفان هاوکینگ» در تسخیر دانشمندان!

محققان دانشگاه استنفورد به دنبال توسعه یک فناوری هستند که آنها را قادر می‌کند با دسترسی به امواج مغزی «استفان هاوکینگ» از طریق دستگاه iBrain با وی ارتباط برقرار کنند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «استفان هاوکینگ» فیزیکدان برجسته انگلیسی از سه دهه پیش به دلیل ابتلا به بیماری ALS قدرت تکلم خود را از دست داده و تنها از طریق رایانه قادر به برقراری ارتباط با دیگران است.

با توجه به وخامت وضع بیماری این فیزیکدان، محققان دانشگاه استنفورد به سرپرستی پروفسور «فیلیپ لوو» در حال کار بر روی دستگاه مغز هوشمند iBrain هستند.

«لوو» - مخترع دستگاه iBrain و سرپرست تیم تحقیقاتی - تأکید می کند: در حال توسعه فناوری‌ای هستیم که برای نخستین بار امکان دستیابی به مغز انسان را برای برقراری ارتباط فراهم می کند.

دستگاه iBrain‌ در حقیقت یک اسکنر مغزی است که با شناسایی امواج مغزی و محاسبه میزان فعالیت های الکتریکی مغز، امکان برقراری ارتباط با مغز را از طریق سیستم رایانه ای فراهم می کند.

«لوو» این دستاورد را تلاشی برای گشودن پنجره ای به مغز انسان توصیف کرد.

جدیدترین نتایج دستاورد محققان در دستیابی به مغز انسان و طراحی دستگاه iBrain‌ ماه آینده در کنفرانسی در کمبریج ارائه می شود.

ایسنا