مشاوره رایگان تحصیلی

آیا امکان وجود تمدن های هوشمندی که بتوانند به زمین سفر بکنند وجود دارد؟

+ 129
رأی شما
- 105

یکی از مطالبی که هواداران نظریه فضانوردان باستانی در پاسخ به امکان سفرهای فضایی مطرح می کنند این است که سایر تمدن های جهان پیشرفته تر از ما هستند در نتیجه وسایل و ابزارهایی دارند که به وسیله آن می توانسته اند به زمین سفر کنند و در کار آفرینش انسان دخالت داشته باشند. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا امکان به وجود آمدن موجوداتی پیشرفته تر از ما قبل از ما در جهان وجود داشته است یا خیر؟

همانطور که می دانید جهان ما ۱۳٫۸ میلیارد سال قبل در اثر یک انفجار بزرگ پدید آمده است. عمر خورشید ۴٫۵ تا ۵ میلیارد سال است و زمین نیز عمری معادل ۵ میلیارد سال دارد. ستاره هایی با عمر متوسط ۴٫۵۶ میلیارد تا ۶ میلیارد سال دارند[۱]. ستاره هایی با قدمت بسیار بالا هم در جهان هستی شکل گرفته بودند ولی این ستاره ها برای تشکیل حیات مناسب نبودند زیرا ستاره های اولیه دهها برابر بزرگتر از خورشید بودند در یک کشف از بقایای یک ستاره اولیه بقایای ستاره جرمی معادل ۶۰ برابر خورشید را داشت[۲]همچنین ستاره های جهان اولیه بعلت جرم بزرگشان مانند همه ستاره های بزرگ باید دارای عمر کمتری بوده باشند. در نتیجه محیط اطراف این ستاره ها بسیار گرم و انباشته از اشعه هایی بوده است که هر کدام از آنها می توانستند میلیون ها بار حیات را نابود کنند. این موضوع نیز قابل بررسی است که ستاره ها دارای یک عمر محدود هستند و ممکن است نوری که از یک ستاره در فاصله ۱۳ میلیارد سال و حتی چند میلیون سال نوری به ما می رسد فقط تصویر ستاره باشد و ستاره هم اکنون به دلیل پایان یافتن سوخت خود و یا انفجار های ابرنواختری مرده باشد و هر تمدنی را که در اطراف خود تشکیل شده باشد به داخل سیاهچاله ای که بعد از مرگ خود تشکیل داده است فرو برده باشد.

حال این تئوری ممکن است مطرح بشود که حیات زودتر از ما در اطراف ستاره های جوان شکل گرفته باشد. ستاره های جوان به فعالیت شدید بیشتر گرایش دارند. به نمایش گذاشتن میدان های مغناطیسی قوی،شعله ور شدن قوی تر،اشعه X-شدید تر از همتایان قدیمی خود و ساطع کردن اشعه ایکس هنگام چرخش ستاره بطور کلی با افزایش سن کاهش می یابد.[۳] با وجود میدان های مغناطیسی قوی تر و شعله ها و اشعه های قوی تر عملا امکان تشکیل حیات در اطراف ستاره های جوان نیز مردود می باشد. ستاره هایی مانند غول های قرمز و ستاره های کمی قوی تر نیز می توانند حیات را در اطراف خود داشته باشند ولی به علت دمای پایین آنها اشکال حیاتی که در اطراف غول های سرخ تشکیل می شود بسیار ابتدایی خواهد بود و امکان تکامل آن به شکل کنونی زمین وجود نخواهد داشت.

در نتیجه مناسب ترین ستاره ها برای تشکیل حیات ستاره هایی با عمر خورشید ما هستند. همه این ستاره ها نیز نمی توانند سیاره ای مانند زمین را داشته باشند و یا ممکن است سیاره آنها در کمربند حیات نباشد و فاصله مناسب از ستاره خود را نداشته باشد(دور تر یا نزدیک تر باشد)حال با این فرض که حیات توانسته در یک سیاره متوسط شکل بگیرد اگر فرآیند تکاملی بروی زمین ۴٫۵ میلیارد سال طول کشیده است که موجود هوشمندی مانند انسان پدید بیایید در سایر سیارات نیز این فرآیند به همین مقدار به طول خواهد کشید و با توجه به فواصل بسیار بزرگ فضا(نزدیک ترین کهکشان ما آندرومدا ۲ میلیون سال نوری از ما فاصله دارد یعنی اگر تمدنی به این تکنولوژی دست یافته باشد که بتواند با سرعت نور در فضا حرکت بنماید و بر طبق نظریه اینشتین تبدیل به نور نشود ۲ میلیون سال باید در راه باشد تا از آندرومدا به زمین برسد)ممکن است حتی انسانها نیز میلیون ها سال بعد موفق به سفر به یک سیاره مناسب دارای آب و اتمسفر بشوند در نتیجه امکان تشکیل حیات و سفر از یک سیاره دیگر به سیاره ما در این فاصله زمانی عملا مردود به نظر می رسد.

بنا بر اعلام یک کارشناس معتبر علمی، برای استعمار یک سیاره فراخورشیدی بهیک سفینه فضایی واقعا بزرگ نیاز است که بتواند ظرفیت بین ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار نفر را داشته باشد و همچنین تضمین تنوع ژنتیکی در آن لازم است

این مطلب شرایط شکل گیری حیات در جایی دیگر از کیهان را با توجه به شکل گیری حیات در زمین طبق نظریه فرگشت داروین سنجیده است و در رد نظریه سفر فرا زمینیان باستانی اریک فون دنیکن منتشر شده است اما با توجه به محتوای نظری آن، هرگونه انتقاد یا پیشنهادی در موردش کاملا طبیعی است. مطمئنا دلایل زیرکانه ای برای انتقاد در مورد تمدن های فضایی می تواند به درک بیشتر ما در شکل گیری حیات در جایی دیگر از کیهان کمک شایانی بکند.

نویسنده: رامین فخاری/ بیگ بنگ

bigbangpag.com

+ 129
رأی شما
- 105
ooooooo - سن: 34 سال - شهر: اصفهان
انسانها تا10000سال دیگر موفق به سفر با سرعتی هزاران یا میلیون ها برابر سرعت نور یا حتی بصورت انی خواهند شد. توجه داشته باشیم که کلیه پیشرفت های انسان فقط در400سال اخیر با ضرب اهنگ افزایش مضاعفی اتفاق افتاده .پس چنانچه تمدنی فقط 10000سال قبل از ما در نقاط دیگر به وقوع پیوسته باشد .ویا اینکه حتی چند میلیون سال پس از ما اما با بهره هوشی اندکی بیش از ما که باعث شده شروع پشرفت هایشان زودتر از ما اتفاق افتاده باشد.انها به زمین سفر کرده اند.و همه چیز ما را بهتر از ما می دانند. پس لز ومی ندارد با ما ارتباط بر قرار کنند .مثل اینکه ما هم اکنون اگر گروهی شامپانزده را در جنگلی کشف کنیم. از کامپیوتر هایمان برای انها چیزی نخواهیم گفت. زیرا هنوز قابلیت ارتباط اینچنینی با ما را ندارند. انها می دانند که ما هم به انها می رسیم اما تا ان موقع زمان زیادی مانده وفعلا با ما کاری ندارند ونیز می دانند که پیشرفت های ما بایستی به تدریج اتفاق بیفتد.از این جهت الهاماتی که به دانشمندان می شود.یا پیامبرانی که برانگیخته می شود .یا معجزاتی که اتفاق می افتد از طرف انهاست.
دوشنبه 14 مهر 1393 - 08:17
سیامک ترکاشون - سن: 65 سال - شهر: مشهد
با سلام-دوستان ایا این پرسش را از خود نموده اید که چرا -حداقل در همین 100 سال اخیر-وظهور اندیشمندان بزرگ فیزیک -هیچ کدام از انها یا دیگر مردم یک دلیل قاطع علمی وانکار ناپذیر که این دانشمندان واکادمی های بزرگ انرا تایید وصحه گذارند به یک یا چند سند متقن و علمی دال بر وجود ساکنان دیگر کرات(اگر باشند)-یا حتی تماس وارسال امواج-ویا عکس وتصویر دست یافته اند؟.انچه عنوان شده اغلب بصورت گمانه زنی وحدس بوده است؟.چگونه اگر چنین تمدنهایی بسیار برتر از ما هستند-روی نشان نیم دهند؟!.وما بسیار عقب تر از انها(بزعم بسیاری از عزیزان)-مرتب در تکاپوی تماس وتفحص وارسال رباتهای کاوشگر؟.انشالله روزی این مجهولات روشن شوند.
‌سه شنبه 27 آبان 1393 - 02:35
Dariush350
جنابooooooo از اصفهان. بر اساس نظریه‌ی نسبیت خاص ، سرعت نور نهایت و حد سرعت است و هیچ جسمی نمی‌تواند به این سرعت برسد چه برسد به اینکه از سرعت نور بالاتر برود.
یکشنبه 17 خرداد 1394 - 17:23

مشاوره رایگان تحصیلی
چرا دو خط موازی به هم میرسند؟ (0 پاسخ)
بهترین روش ذخیره انرژی چیست؟ (10 پاسخ)
آهنگ لحظه ای تغییر چیست؟ (7 پاسخ)
سوال در مورد ترانس افزاینده ولتاژ (1 پاسخ)
نظریه گرانش حرکتی (46 پاسخ)
فضای دوگان چیست؟ (0 پاسخ)
زمان و اتم (1 پاسخ)
حرکت ذره باردار در میدان الکتریکی و مغناطیسی ثابت (7 پاسخ)
حرکت بر اساس خمش فضازمان (1 پاسخ)
محاسبه خط ترمز خودرو (19 پاسخ)
نیمه رسانا (10 پاسخ)
قطار انیشتین (19 پاسخ)
ردیف هفتم جدول تناوبی تکمیل شد (2 پاسخ)
فرمول طلایی (0 پاسخ)
اندازه حرکت، انرژی (3 پاسخ)
دافعه قطب های آهنربا (2 پاسخ)
ممان الکتریکی و مغناطیسی (4 پاسخ)
پرواز بر روی ماه (10 پاسخ)
پرسشهایی درباره ی بالن ها (13 پاسخ)
مسئله ی سیملوله (5 پاسخ)
خطوط میدان الکتریکی (4 پاسخ)
پذیرش برای دوره کارشناسی در رشته فیزیک (1 پاسخ)
سوال در مورد جریان الکتریکی (5 پاسخ)
اتصال کوتاه خروجی های ژنراتور، روتور (3 پاسخ)
منظور معادله E=mc2 چیه؟! (1 پاسخ)
جزئیات الکترون و ... (8 پاسخ)
فنر در میدان الکتریکی (سوالی نسبیتی) (4 پاسخ)
فرق ایزوتوپ پایدار و ایزوتوپ ناپایدار چیست؟ (6 پاسخ)
آموزش فرمول نویسی در هوپا با Mathjax (1 پاسخ)
روش دقیق بدست آوردن ثابت هابل (7 پاسخ)
پارادوکس فوتو الکتریک (23 پاسخ)
تصاویر نجومی (2000 پاسخ)
نفوذ پذیری امواج الکترومغناطیس (16 پاسخ)
مشاهده عجیب یک ستاره (6 پاسخ)
آیا با رد قانون پایستگی انرژی موافقید؟ (32 پاسخ)
کهکشان راه شیری تخت نیست، پیچ‌وتاب دارد (0 پاسخ)
سوال در مورد میدان مغناطیس (18 پاسخ)
بررسي روزانه وضعيت جوي كشور (8 پاسخ)
فرمولی برای محاسبه رسیدن خودرو به خط پایان (4 پاسخ)
یاد گرفتن ریاضی به صورت حرفه‌ای (6 پاسخ)
پیش بینی لنگ زدن محور چرخش اکثر کهکشان ها و ستارگان بزرگ (0 پاسخ)
چرا الکترون باید تغییر مکان بده؟ ( طبق کوانتوم) (3 پاسخ)
شبیه سازی رنگ آبی آب دریا (9 پاسخ)
محاسبه گشتاور مورد نیاز بلند کردن جسم (4 پاسخ)
طولِ موجِ پرتوی بازتابی از آینه ی شتابدار (سوالی نسبیتی) (101 پاسخ)
مرز فیزیک کوانتوم کجاست؟ (14 پاسخ)
سوال درباره حرکت نسبیتی (28 پاسخ)
چرا نباید در طبیعت ته‌سیگار انداخت؟
اولین سلول‌ها در دنیا چگونه شکل گرفتند؟
آیا این سیارک زمین را نابود می‌کند؟
مسابقه‌ی علمی شماره‌ی چهل
چگونه وقت‌تان را مدیریت کنید؟
چرا ما پیر می‌شویم؟
جهان ما چگونه آغاز شده است؟
ایروبیک چطور بر عملکرد ما تاثیر می‌گذارد؟
چگونه افسردگی را بشناسیم و با آن مقابله کنیم؟
شکل‌گیری ستارگان در کهکشان‌های کوتوله
تاثیرات مثبت و منفی اجتماعی الکل بر روی انسان
پیریِ رگ‌ها در سالمندی چه بلایی بر سر مغز ما می‌آورد؟
چطور درد دندان را تسکین دهیم؟
ساخت مایعی با خاصیت مغناطیسی
مغز بزرگ یا شکم بزرگ؟
هوش‌مصنوعی چگونه پیشرفت می‌کند؟
چگونه بر ترس خود غلبه کنیم؟
میکروب‌ها چگونه انرژی لازم برای رشد خود را تولید می‌کنند؟
کاوش در جمعیت ستاره‌های کهکشان راه‌شیری
راهی برای خلاصی از نیش زنبور عسل
چگونه خوابی راحت داشته باشیم؟
رفتاری که عمر شما را زیاد می‌کند
کشف سیاره‌ای با مداری غیرعادی
تشابه عجیب دایناسوری منقرض شده با پرنده‌ای امروزی
احتمالاً کودکان در رحم مادر به اوتیسم مبتلا می‌شوند!
آثاری هنری متعلق به ۱۱۵،۰۰۰ سال پیش
توده‌ای عجیب در معده‌ی دختر هندی
چگونه از گزش حشرات جلوگیری کنیم و جای نیش آن‌ها را درمان کنیم؟
چگونه با بی‌اشتهایی مقابله کنیم؟
بزرگترین مشکل انسان‌ها در مریخ حل شد