خوردن قارچ‌های جادویی شما را خلاق‌تر می‌کند!

قارچ‌های توهم‌زا، مفید یا مضر؟!
قارچ‌های توهم‌زا، مفید یا مضر؟!
مجله علمی ایلیاد - به گفته‌ی یک پژوهش جدید، مصرف نوع خاصی از قارچ بنام «قارچ جادویی» (یا توهم‌زا) می‌تواند تغییرات مثبتی را در ذهن شما ایجاد کند که هربار تا یک هفته باقی می‌ماند. البته خوشبختانه اثرهای حاد و روان‌گردان این قارچِ پرشیطنت پس از چند ساعت از بین می‌رود و جای خودش را به اثرهای ملایم‌تر و حتی شاید مفید می‌دهد.
 
دانشمندان طی این پژوهش به این نتیجه رسیدند که افرادی که دم‌کرده‌ی قارچ توهم‌زا مصرف کرده بودند، شاهد بهبودهایی در همدلی و تفکر خلاقانه بودند که تا ۷ روز بعد هم باقی مانده بود. این گروه برای به‌دست آوردن این نتایج، مجموعه‌ای از آزمون‌های روانشناختی را در یک روز قبل، یک روز بعد و یک هفته بعد از مصرف قارچ‌ها، از شرکت‌کنندگان گرفتند.تکلیف‌های شناختی موجود در این آزمون، برای سنجش دو جنبه‌ی متفاوت از خلاقیت، یعنی «تفکر همگرا» و «تفکر واگرا» طراحی شده بود. تفکر همگرا به فرآیند جمع‌آوری اطلاعات زیادی برای بدست‌آوردن یک راه حل یکتا برای حل چالشی پیچیده اشاره دارد و تفکر واگرا شامل تجسم چندین احتمال از حجم کمی از اطلاعات می‌شود.
 
جالب است که این نتایج نشان داد که ظرفیت تفکر واگرای شرکت‌کنندگان در روز بعد از مصرف قارچ‌ها به صورت معنی‌داری افزایش پیدا کرده بود، ولی بهبود در تفکر همگرا فقط بعد از گذشت یک هفته مشاهده شد. علاوه بر این، سطح همدلی هم در طول این دوره به میزان زیادی افزایش پیدا کرد و این موضوع با افزایشی در رضایت کلی از زندگی نیز همسو بود.«سیلوسایبین» ماده‌ی فعال موجود در قارچ‌های جادویی، در حال حاضر به عنوان یک راه حل احتمالی برای درمان افسردگی در دست مطالعه است و تاکنون چندین پژوهش کوچک در این زمینه به نتایج بسیار مثبتی دست یافته است. نویسندگان این مقاله می‌گویند پژوهش آنها می‌تواند به شناسایی سازوکار اثرگذاری سیلوسایبین برای کاهش دردهای روحی و احساسی کمک کند.
 
نویسنده‌ی اصلی مقاله‌ی این پژوهش، «ناتاشا مِیسون» می‌گوید: «افرادی که از افسردگی رنج می‌برند، به طور معمول تفکر خلاقانه و انعطاف پذیر و همچنین همدلی کمتری را از خود نشان می‌دهند و به همین خاطر در الگوهای خشک و تکرار شونده‌ای از افکار منفی و اجباری گیر می‌افتند.» البته نویسندگان این مقاله به این موضوع اشاره کردند که بخاطر عدم وجود یک گروه کنترل دارونما و این نکته که تمام شرکت‌کنندگان آنها ۵۵ نفر بودند و تنها ۲۲ نفر در پیگیری ۷ روزه شرکت کردند، وزن و معنی نتایج آن‌ها تا مقداری محدود می‌باشد.
 
نوشته: بن تاب
مترجم :‌ رضا سیار – مجله علمی ایلیاد
مجله ایلیاد رادر اینستاگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر تلگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر آپارات دنبال کنید...مطالب مشابه● باکتری‌ها چگونه به مغز حمله می‌کنند؟● پنج فایده‌ی دارچین برای سلامتی● چگونه باکتری‌ها به آنتی‌بیوتیک مقاوم می‌شوند؟● غذاها و نوشیدنی‌هایی که الکل دارند و نمی‌دانیم● کرونا خطر بروز بیماری‌های خودایمنی را افزایش می‌دهد● روش تشخیص سریع آلزایمر مهیا شد● دانشمندان درمان جدیدی برای آسیب‌های نخاعی یافتند● کبد چرب بر روی مغز چه تاثیراتی دارد؟● آیا واقعاً مصرف قهوه فشار خون را کاهش می‌دهد؟● حل پازل ۸۰ ساله‌‌ی مرگ کودکانجدیدترین مطالب● آمار سرقت پس از قانون کاهش مجازات ● چطور لکه‌های مداد را از روی دیوار پاک کنیم؟● غلبه بر یکی از محدودیت‌های قانون اول ترمودینامیک● دانشمندان گامی دیگر به اینترنت کوانتومی نزدیک‌تر شده‌اند● چطور ویتامین B12 مورد نیاز بدن‌مان را تامین کنیم؟● ورود اورانیوم به خاک چه ارتباطی با کودهای کشاورزی دارد؟● آیا گیاهان هم صدا دارند؟● چطور در خانه توت فرنگی بکاریم؟● شواهد جدید برای مدل استاندارد کیهان‌شناسی● چطور جلوی استفراغ شیرخوار را بگیریم؟● سیاره‌ی ناهید فعالیت‌های آتشفشانی دارد● چطور برای یک سفر کمپینگ آماده شویم؟● قدیمی‌ترین نشانه‌های برخورد شهاب‌سنگ‌ها با زمین● تصویری فوق‌العاده از یک برج پلاسمایی بر روی سطح خورشید● چگونه با عدم تعادل شیمیایی در مغز برخورد کنیم؟● کشف درخشان و داغِ جیمز وب● کدام حیوان بلندترین گردن را در قلمرو حیوانات داشته است؟● چطور رادیاتور خودرو را تخلیه و تعویض کنیم؟● کشف آنزیمی که هوا را به انرژی تبدیل می‌کند● چگونه از شر مگسک چشم خلاص شویم؟