در معرض دود سیگاری‌ها قرار نگیرید!

در معرض دود سیگاری‌ها قرار نگیرید!
در معرض دود سیگاری‌ها قرار نگیرید!
مجله علمی ایلیاد - طی مطالعه‌ی جدیدی که دانشمندان کره‌ای انجام داده‌اند، مشخص شده است که قرار گرفتن در معرض دود سیگاری‌ها، با بالا رفتن فشار خون در افراد غیرسیگاری مرتبط است. این یافته نشان می‌دهد که باید قوانین سیگار کشیدن در محیط‌های عمومی مورد بازنگری مجدد قرار بگیرند. پروفسور «جین کیم» به‌عنوان نویسنده‌ی اصلی مقاله، می‌گوید: «مطالعه‌ی ما در مورد افراد غیرسیگاری نشان می‌دهد که خطر بروز فشار خون بالا در آن‌ها در زمانی که به‌صورت طولانی‌مدت در معرض دود سیگار دیگران قرار می‌گیرند، بیشتر می‌شود. مطالعات گذشته این ارتباط را یافته بودند، ولی همگی آن‌ها مطالعات کوچک، محدود به زنان و فقط بر اساس پرسشنامه‌ها بوده است.»

این اولین مطالعه‌ی بزرگ برای ارزیابی ارتباط ذکر شده، بر اساس سطح «کوتینین» در ادرار است. کوتینین در واقع متابولیسم اصلی نیکوتین است. در این مطالعه ۱۳۱،۷۳۹ فرد غیرسیگاری بررسی شدند که یک‌سوم آن‌ها مرد بودند و متوسط سن آن‌ها ۳۵ سال بود. قرار گرفتن در معرض دود سیگار تا ۱۳ درصد خطر افزایش فشار خون را بیشتر می‌کند و زندگی با فرد سیگاری بعد از سن ۲۰ سالگی این خطر را تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهد. قرار گرفتن در معرض دود سیگار به مدت ۱۰ سال در مورد زن و مرد تفاوتی ندارد و به‌طور کل ۱۷درصد خطر افزایش فشار خون را بیشتر می‌کند.

بیماری افزایش فشار خون به‌طور کل در افرادی که در معرض دود سیگار دیگران بوده‌اند، بیشتر از بقیه بوده است. پروفسور کیم می‌گوید: «نتایج نشان می‌دهد که باید به‌طور کامل از قرار گرفتن در معرض دود سیگار اجتناب شود تا از بروز فشار خون بالا جلوگیری کرده باشیم. اکنون در کل دنیا تلاش‌هایی برای گسترش مناطق سیگار ممنوع در محیط‌های عمومی در حال انجام است؛ ولی شواهد ما نشان می‌دهد که از هر پنج نفر غیرسیگاری هنوز یک نفر در معرض دود سیگار دیگران است. لازم است محدودیت‌های بیشتری بر روی سیگار کشیدن در محیط‌های عمومی اعمال شود و همچنین باید به تشویق افراد سیگاری به ترک این عادت ناپسند نیز توجه جدی‌تری شود.»

محققین کره‌ای نتایج یافته‌های خود را در کنگره‌ی EuroHeartCare  سال ۲۰۱۹ در ایتالیا ارائه کرده‌اند.

نوشته: SciNews
ترجمه: امید محمدی – مجله علمی ایلیاد
مجله ایلیاد رادر اینستاگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر تلگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر آپارات دنبال کنید...مطالب مشابه● باکتری‌ها چگونه به مغز حمله می‌کنند؟● پنج فایده‌ی دارچین برای سلامتی● چگونه باکتری‌ها به آنتی‌بیوتیک مقاوم می‌شوند؟● غذاها و نوشیدنی‌هایی که الکل دارند و نمی‌دانیم● کرونا خطر بروز بیماری‌های خودایمنی را افزایش می‌دهد● روش تشخیص سریع آلزایمر مهیا شد● دانشمندان درمان جدیدی برای آسیب‌های نخاعی یافتند● کبد چرب بر روی مغز چه تاثیراتی دارد؟● آیا واقعاً مصرف قهوه فشار خون را کاهش می‌دهد؟● حل پازل ۸۰ ساله‌‌ی مرگ کودکانجدیدترین مطالب● آمار سرقت پس از قانون کاهش مجازات ● چطور لکه‌های مداد را از روی دیوار پاک کنیم؟● غلبه بر یکی از محدودیت‌های قانون اول ترمودینامیک● دانشمندان گامی دیگر به اینترنت کوانتومی نزدیک‌تر شده‌اند● چطور ویتامین B12 مورد نیاز بدن‌مان را تامین کنیم؟● ورود اورانیوم به خاک چه ارتباطی با کودهای کشاورزی دارد؟● آیا گیاهان هم صدا دارند؟● چطور در خانه توت فرنگی بکاریم؟● شواهد جدید برای مدل استاندارد کیهان‌شناسی● چطور جلوی استفراغ شیرخوار را بگیریم؟● سیاره‌ی ناهید فعالیت‌های آتشفشانی دارد● چطور برای یک سفر کمپینگ آماده شویم؟● قدیمی‌ترین نشانه‌های برخورد شهاب‌سنگ‌ها با زمین● تصویری فوق‌العاده از یک برج پلاسمایی بر روی سطح خورشید● چگونه با عدم تعادل شیمیایی در مغز برخورد کنیم؟● کشف درخشان و داغِ جیمز وب● کدام حیوان بلندترین گردن را در قلمرو حیوانات داشته است؟● چطور رادیاتور خودرو را تخلیه و تعویض کنیم؟● کشف آنزیمی که هوا را به انرژی تبدیل می‌کند● چگونه از شر مگسک چشم خلاص شویم؟