مغز ما توسط گوش‌هایمان کنترل می‌شود!

گوش‌ها مغز را کنترل می‌کنند!
گوش‌ها مغز را کنترل می‌کنند!
مجله علمی ایلیاد – گجت‌های شخصی که به «شنیداری‌ها» معروف هستند و با سیگنال‌های عصبی که از گوش‌های ما عبور می‌کنند، ارتباط برقرار می‌کنند تا مغز ما را نظارت کنند و با آن تعامل برقرار کنند، در راه هستند. طبق گفته‌ی «پاپی کرام» عصب‌شناس دانشگاه استنفورد و محقق ارشد آزمایشگاهِ دالبی، شنیداری‌ها می‌توانند در تمرکز بر روی مکالمات خاص یا در نظارت بر فعالیت مغز برای درمان وزوز گوش، به ما کمک کنند. پاپی کرام بود که این اصطلاح شنیداری‌ها را ابداع کرد و اخیراً هم در مجله‌ی IEEE Spectrum در مورد این مفهوم مطالبی نوشته است. به گفته‌ی کرام، این تکنولوژیِ در حال ظهور مرزهای بین هوش‌مصنوعی و هوش بیولوژیکی را محو و کمرنگ می‌کند و فرآیندهای فکر ما را تقویت می‌کند و با مغزهای دیگر نیز همکاری می‌کند.

دیگر ابزارهای پوشیدنی و قابل حمل، مانند عینک گوگل، مورد تمسخر قرار گرفتند چون خز و احمقانه و عجیب و غیرعادی بودند. اما این گجت می‌تواند به افراد کمک کند تا مکالمات خاصی را جدا کنند و بر سلامت عصبی نظارت داشته باشند، بدون اینکه رهگذرانِ کنجکاو دائماً در مورد آن از فرد سوال کنند.

کرام می‌گوید: «گوش انتخابی منطقی برای این اتصال به مغز است. گوش معادل بیولوژیکیِ کابل یو‌اس‌بی است. گوش نه تنها به‌عنوان بخشی برای نوشتن در مغز، مانند وقتی که هدفون ما صدای موسیقی مورد علاقه‌مان را به مغز انتقال می‌دهد، بلکه برای خواندن از روی مغز نیز بی‌نظیر و بی‌همتا است.»

بر اساس پیشرفت گروه‌های مختلف در سراسر جهان، کرام بیان می‌کند که تکنولوژیِ این رابط‌های قابل حملِ مغز و کامپیوتر می‌تواند ظرف پنج سال توسعه یابد. کرام می‌نویسد: «وقتی این امر را محقق ساختیم، شنیداری‌ها به طور دائم و آهسته و در سکوت نیازها و وضعیت ذهن ما را ارزیابی و پیش‌بینی می‌کنند و این امر در مواجهه با جهان اطراف‌مان به ما کمک می‌کند. شنیداری‌ها شرکای واقعی زندگی ما خواهند بود.»

نوشته: دن روبیتسکی
ترجمه: زهرا جهانبانی – مجله علمی ایلیاد
مجله ایلیاد رادر اینستاگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر تلگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر آپارات دنبال کنید...مطالب مشابه● زندگی در ارتفاعات چه تاثیری بر روی سوخت‌وساز بدن دارد؟● چرا انسان طی تکامل به موهای فرفری رسید؟● چرا برخی از مردم از خون می‌ترسند؟● انسان در چه سنی کمترین خواب را دارد؟● کشف اثرات منفی جدید برای سیگارهای الکترونیکی● زنان بوی مردان مجرد را تشخیص می‌دهند● بارداری بر روی مغز ماردان چه تاثیری دارد؟● انسان طی یک میلیون سال آینده چه شکل خواهد بود؟● فرضیه‌ای جدید در مورد مرگ بروس‌لی● داستان افتادن دندان‌ها در انسان‌جدیدترین مطالب● آمار سرقت پس از قانون کاهش مجازات ● چطور لکه‌های مداد را از روی دیوار پاک کنیم؟● غلبه بر یکی از محدودیت‌های قانون اول ترمودینامیک● باکتری‌ها چگونه به مغز حمله می‌کنند؟● دانشمندان گامی دیگر به اینترنت کوانتومی نزدیک‌تر شده‌اند● چطور ویتامین B12 مورد نیاز بدن‌مان را تامین کنیم؟● ورود اورانیوم به خاک چه ارتباطی با کودهای کشاورزی دارد؟● آیا گیاهان هم صدا دارند؟● چطور در خانه توت فرنگی بکاریم؟● شواهد جدید برای مدل استاندارد کیهان‌شناسی● چطور جلوی استفراغ شیرخوار را بگیریم؟● سیاره‌ی ناهید فعالیت‌های آتشفشانی دارد● چطور برای یک سفر کمپینگ آماده شویم؟● قدیمی‌ترین نشانه‌های برخورد شهاب‌سنگ‌ها با زمین● تصویری فوق‌العاده از یک برج پلاسمایی بر روی سطح خورشید● چگونه با عدم تعادل شیمیایی در مغز برخورد کنیم؟● کشف درخشان و داغِ جیمز وب● پنج فایده‌ی دارچین برای سلامتی● کدام حیوان بلندترین گردن را در قلمرو حیوانات داشته است؟● چطور رادیاتور خودرو را تخلیه و تعویض کنیم؟