کشف وسایل جنگی مربوط به عصر برنز

مجله علمی ایلیاد - باستان‌شناسان مجموعه‌ای از ۳۱ جسم فلزی شامل یک ابزار برنزی با دسته‌ی چوبی، یک چاقو، قلم درزگیر، استوانه‌های برنزی و قطعات شمش مانند را از یک میدان نبرد باستانی در دره‌ی تولنز در شمال شرقی آلمان کشف کرده‌اند. این سایت متعلق به عصر برنز بوده و در سال ۱۹۹۶ توسط یک باستان‌شناس آماتور کشف شده است. نبردی که از آن صحبت می‌شود در ۱،۲۵۰ سال قبل از میلاد مسیح رخ داده و بالغ بر ۲۰۰۰ جنگجو در آن شرکت داشته‌اند. باستان‌شناسان بقایای بالغ بر ۱۴۰ مرد جوان را به همراه تعداد زیادی جسم برنزی از این سایت کشف کرده‌اند.

استخوان‌های این افراد نشان می‌داد که اخیراً ضربات سهمگینی از نزدیک توسط سلاح‌های سنگین دریافت کرده‌اند. نتایج آنالیزهای ایزوتوپی نشان داده است که حداقل برخی از این افراد از مردم محلی این منطقه نبوده‌اند، ولی تا کنون مشخص نبود که این افراد از کجا آمده‌اند.

پروفسور «توماس تربرگر» و همکارانش از دانشگاه گوتینگن، می‌گویند: «کشف مجموعه‌ی جدیدی از دست‌سازه‌ها در کنار بقایای جنگجوها می‌تواند شواهد جدید و مهمی در خود داشته باشد.» دانشمندان در حین حفاری‌های خود ۳۱ جسم فلزی را کشف کرده‌اند که روی هم رفته ۲۵۰ گرم وزن دارند و در فاصله‌ی خیلی نزدیکی به یکدیگر قرار دارند. این وضعیت نشان می‌دهد که این اجسام درون جعبه‌ی چوبی یا پارچه‌ای قرار داشته‌اند.

محققین می‌گویند: «در بالای این مجموعه یک ابزار برنزی با دسته‌ی چوبی به همراه یک چاقو قرار داشت. در زیر آن نیز اجسام دیگری از جمله سه جسم استوانه‌ای و آشغال ریخته‌گری قرار داشت. در همین نقطه ما توانستیم یک کمربند تزئین شده و یک جمجمه‌ی انسان نیز پیدا کنیم.» اجسامی که از این سایت کشف شده است مشابه اجسامی است که از اروپای جنوبی پیدا شده است. این واقعیت نشان می‌دهد که اجسام پیدا شده در آلمان متعلق به یک جنگجوی جنوبی بوده که برای جنگ به شمال رفته و در آنجا مُرده است.

پروفسور تربرگر می‌گوید: «این اولین مجموعه از متعلقات یک جنگجو است که کشف می‌شود و به این ترتیب می‌توانیم در مورد تجهیزات جنگی اطلاعات خوبی کسب کنیم. احتمالاً تکه‌های برنزی پیدا شده در کیف این جنگجو در آن زمان به‌عنوان پول مورد استفاده بوده است. این کشف به ما نشان داده است که اصلیت جنگجوی صاحب این تجهیزات از کجا است و اکنون می‌دانیم که حداقل تعدادی از جنگجویان در این منطقه جنوبی بوده‌اند.»

نتایج این تحقیقات در مجله‌ی Antiquity چاپ شده است.
مترجمویدا محمودی - مجله علمی ایلیاد
مجله ایلیاد رادر اینستاگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر تلگرام دنبال کنید...مجله ایلیاد رادر آپارات دنبال کنید...مطالب مشابه● کشفی جدید در هرم بزرگ فرعون خوفو● اهرام مصر در ابتدا به چه شکل بوده‌اند؟● چرا آمریکا هنوز در اندازه‌گیری‌ها با کل جهان متفاوت است؟● راز سر به مُهر روم باستان افشا شد● عیسی مسیح در چه تاریخی متولد شده است؟● کشف نشانه‌های نیم‌میلیون ساله انسان‌ها در لهستان● کشف یک دایناسور ۷۶ میلیون‌ساله‌ی مومیایی شده● کشف قدیمی‌ترین قلب جهان● نئاندرتال‌ها چه زمانی از بین رفتند؟● انسان‌تباران از چه زمانی روی دو پا راه می‌رفته‌اند؟جدیدترین مطالب● آمار سرقت پس از قانون کاهش مجازات ● چطور لکه‌های مداد را از روی دیوار پاک کنیم؟● غلبه بر یکی از محدودیت‌های قانون اول ترمودینامیک● باکتری‌ها چگونه به مغز حمله می‌کنند؟● دانشمندان گامی دیگر به اینترنت کوانتومی نزدیک‌تر شده‌اند● چطور ویتامین B12 مورد نیاز بدن‌مان را تامین کنیم؟● ورود اورانیوم به خاک چه ارتباطی با کودهای کشاورزی دارد؟● آیا گیاهان هم صدا دارند؟● چطور در خانه توت فرنگی بکاریم؟● شواهد جدید برای مدل استاندارد کیهان‌شناسی● چطور جلوی استفراغ شیرخوار را بگیریم؟● سیاره‌ی ناهید فعالیت‌های آتشفشانی دارد● چطور برای یک سفر کمپینگ آماده شویم؟● قدیمی‌ترین نشانه‌های برخورد شهاب‌سنگ‌ها با زمین● تصویری فوق‌العاده از یک برج پلاسمایی بر روی سطح خورشید● چگونه با عدم تعادل شیمیایی در مغز برخورد کنیم؟● کشف درخشان و داغِ جیمز وب● پنج فایده‌ی دارچین برای سلامتی● کدام حیوان بلندترین گردن را در قلمرو حیوانات داشته است؟● چطور رادیاتور خودرو را تخلیه و تعویض کنیم؟