صفحه 1 از 1

اثر پروانه ای

ارسال شده: پنج‌شنبه ۱۳۹۲/۴/۲۷ - ۰۰:۳۱
توسط absolute past
دوستان نظرتون در مورد اثر پروانه ای چیست؟

Re: اثر پروانه ای

ارسال شده: پنج‌شنبه ۱۳۹۲/۴/۲۷ - ۱۵:۱۴
توسط پریسا پرویزی
اثر پروانه ای دیگه!!!! یعنی حتی یه تغییر کوچک مثه بال زدن پروانه میتونه منجر به رخ دادن سلسه حوادث دیگه ای بشه !

Re: اثر پروانه ای

ارسال شده: پنج‌شنبه ۱۳۹۲/۴/۲۷ - ۱۶:۰۴
توسط یکی از دونفر
مثلا یه جا یه پزوانه بال می زنه 2000 کیلومتر اون ور تر زلزله میاد! این اتفاق ها معلوم نیست روی اصولی هستند یا نه.

Re: اثر پروانه ای

ارسال شده: سه‌شنبه ۱۳۹۲/۵/۱۵ - ۱۸:۴۲
توسط Archimedes
اثر پروانه ای در مورد سیستم های پیچیده ای مثل سیستم های جوی صحبت میکنه که متغیر های زیادی در اون وجود داره و یک تغییر جزئی در شرایط ابتدایی باعث تغییری بزرگ در کل سیستم میشه که این موضوع رو با نظریه آشوب بیشتر میشناسند که بسیار موضوع جالبی هم هست.

Re: اثر پروانه ای

ارسال شده: دوشنبه ۱۳۹۲/۶/۲۵ - ۱۲:۳۵
توسط cloner
به تازگي مقاله اي در مورد پديده اي به نام "اثر پروانه اي" خواندم. منطق "تئوري chaos " نوسان کوچک آغازيني است که مي تواند نوسانات و تغييرات عمده اي در رفتار سيستم به وجود آورد. اين اصطلاح به ايده اثر پروانه اي بر مي گردد که بال زدن يک پروانه در اتمسفر کاليفرنيا مي تواند مجنر به گردباد در کانزاس شود. اگر پروانه پر نزند، منحني سيستم تغييرات زيادي پيدا مي کند. احتمالا از خود مي پرسيد که اين اثر چه ارتباطي با پشتيباني از مشتري دارد؟ مساله را باز مي کنيم. تحقيقات در مورد مشتريان نشان مي دهد که مهمترين دليلي که باعث مي شود آنها کسب و کاري را رها کنند و هرگز بازنگردند، رفتار يک کارمند است. خواه، اين رفتار بي ادبانه و خواه از روي بي تفاوتي باشد، ما در را بسته يا تلفن را قطع کرده و مي گوييم: "من هرگز به اينجا برنمي گردم."حال بايد ديد چه عاملي باعث مي شود يک کارمند از روي بي تفاوتي با مشتري برخورد کند؟ بايد به عقب برگرديم و تصميم خود براي استخدام اين کارمند را مورد بررسي مجدد قرار دهيم، شايد او کارمند از نوعي که مورد نياز ما بوده، نباشد. آموزشي که به کارمند خود داده ايم موثر و يا نوع آن متناسب با شغل وي نبوده است. اما، من عقيده دارم که مهمترين دليل اين است که مدير آن کارمند با وي از روي بي تفاوتي برخورد کرده است. ممکن است اين دليل مطلق نباشد اما اکثر ما اثري را که بر اطرافيان خود داريم ناديده مي گيريم. توجه نمي کنيم که پروانه مي تواند گردبادي از ارائه سرويس نامناسب به مشتري را باعث شود.بنابراين، چگونه مي توانيم مطمئن شويم که اثر پروانه اي مثبت و نه منفي باشد؟ به موارد زير توجه کنيد:
1- چگونه وضعيت روحي شما کلمات شما را تحت تاثير قرار مي دهد؟ آيا اتفاقي در زندگي شخصي شما و يا در جلسه اي که داشتيد رخ داده که رفتار شما با کارمندانتان را تحت تاثير قرار داده است؟ زماني را به خاطر داشته باشيد که پس از يک جلسه نه چندان خوشايند در مورد بودجه و مسائل مالي، کارمندي به در اتاق شما مي زند! واکنش شما چگونه خواهد بود؟ البته، هرکسي ممکن است روز بدي داشته باشد اما مهم آن است که نگذاريم اين روز بد بر رفتار ما با ديگران، بخصوص کساني که براي ما کار مي کنند، اثر بدي بگذارد.
2- تا به حال چندبار اين جمله را در مورد رئيس خود به کار برده ايم "امروز اصلا روز خوبي براي صحبت با بيل نيست، به نظر مي آيد روز بدي داشته است." ؟ اين جمله در چشم بهم زدني در محيط پخش مي شود. براي بسياري از افراد اين اظهارنظر بار منفي و براي بسياري سکوت و بي تفاوتي به همراه دارد. کارمندان به در اتاق مي زنند و جوياي احوال مدير خود مي شوند. به عنوان مثال، وقتي مديري بيش از حد سکوت مي کند، نگراني کارمندان بيشتر مي شود.
3- به خاطر داشته باشيد که کسي شما را مي بيند و اگر مدير هستيد، تعداد کساني که شما را نظاره مي کنند افزايش مي يابد. صحبت هاي شما با مشتريان و نحوه برخورد با آنها و حتي نظر شما درباره آنها پس از اينکه مشتريان دفتر يا مغازه را ترک مي کنند، همه از مواردي است که کارمندان از روي آنها الگوبرداري مي کنند. مدل خوبي براي پشتيباني از مشتري رسم کنيد تا کارمندان شما نيز چنان کنند.
4- روزي يک کار خوب و شايسته براي کسي انجام دهيد. اشارات کوتاه اما پسنديده باعث خلق وضعيت هاي نيکو مي شود. تغيير حالت فرد باعث مي شود اثري که بر ديگران مي گذارد خارق العاده باشد و آنها نسبت به خود نيز احساس خوبي پيدا کنند. به انتظار مشاهده عملکرد سه ماهه يک کارمند نباشيد تا از وي قدرداني کنيد. به کارهاي مثبت آنها بلادرنگ اشاره کنيد و همه را تشويق به انجام صحيح مسئوليت خود نماييد. بسياري اشارات کوچک گردبادهاي مثبتي را شامل مي شوند.
گمان مي کنم به فکر فرو رفتيد. اين جملات تازه نبودند اما سعي کنيد به عنوان يک مدير به برخوردهاي خود دوباره توجه کنيد. کارمندان شما به اختلاف شما و مشتريان پي برده و مشتريان نيز تفاوت ميان کارمندان تان را مي فهمند.

Re: اثر پروانه ای

ارسال شده: پنج‌شنبه ۱۳۹۳/۶/۲۷ - ۱۲:۵۸
توسط new york2003
حقیقت اینه که حتی جهانی با این عظمت را هم باید مثل یک سیستم ترمودینامیکی ساده باید ببینیم. همان طور که در آن جا یک حرکت مولکول تاثیر بر کل سیستم میذاره، این جا هم حرکت پروانه اثر بر همه جا می گذارد: جهان پیوسته و هماهنگ و مرتبط است.

Re: اثر پروانه ای

ارسال شده: پنج‌شنبه ۱۳۹۳/۶/۲۷ - ۱۶:۱۸
توسط farazb29
دوست عزیز، قبلا درباره اثر پروانه ای در هوپا بحث شده است:
viewtopic.php?t=32358