اثر پروانه ای

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
absolute past

نام: absolute past

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۲/۴/۲۷ - ۰۰:۱۳


پست: 11

سپاس: 1

اثر پروانه ای

پست توسط absolute past »

دوستان نظرتون در مورد اثر پروانه ای چیست؟

نمایه کاربر
پریسا پرویزی

نام: پریسا پرویزی

محل اقامت: تهران

عضویت : چهارشنبه ۱۳۹۱/۸/۲۴ - ۲۱:۲۶


پست: 43

سپاس: 24

جنسیت:

Re: اثر پروانه ای

پست توسط پریسا پرویزی »

اثر پروانه ای دیگه!!!! یعنی حتی یه تغییر کوچک مثه بال زدن پروانه میتونه منجر به رخ دادن سلسه حوادث دیگه ای بشه !

نمایه کاربر
یکی از دونفر

محل اقامت: تهران

عضویت : جمعه ۱۳۹۲/۴/۲۱ - ۱۵:۱۸


پست: 109

سپاس: 52

Re: اثر پروانه ای

پست توسط یکی از دونفر »

مثلا یه جا یه پزوانه بال می زنه 2000 کیلومتر اون ور تر زلزله میاد! این اتفاق ها معلوم نیست روی اصولی هستند یا نه.
حالم خوب نیست...
اینه حال الان من.

نمایه کاربر
Archimedes

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۲/۵/۱۴ - ۱۰:۴۵


پست: 1233

سپاس: 824

Re: اثر پروانه ای

پست توسط Archimedes »

اثر پروانه ای در مورد سیستم های پیچیده ای مثل سیستم های جوی صحبت میکنه که متغیر های زیادی در اون وجود داره و یک تغییر جزئی در شرایط ابتدایی باعث تغییری بزرگ در کل سیستم میشه که این موضوع رو با نظریه آشوب بیشتر میشناسند که بسیار موضوع جالبی هم هست.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

نمایه کاربر
cloner

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۲/۶/۴ - ۲۰:۲۵


پست: 42

سپاس: 11

Re: اثر پروانه ای

پست توسط cloner »

به تازگي مقاله اي در مورد پديده اي به نام "اثر پروانه اي" خواندم. منطق "تئوري chaos " نوسان کوچک آغازيني است که مي تواند نوسانات و تغييرات عمده اي در رفتار سيستم به وجود آورد. اين اصطلاح به ايده اثر پروانه اي بر مي گردد که بال زدن يک پروانه در اتمسفر کاليفرنيا مي تواند مجنر به گردباد در کانزاس شود. اگر پروانه پر نزند، منحني سيستم تغييرات زيادي پيدا مي کند. احتمالا از خود مي پرسيد که اين اثر چه ارتباطي با پشتيباني از مشتري دارد؟ مساله را باز مي کنيم. تحقيقات در مورد مشتريان نشان مي دهد که مهمترين دليلي که باعث مي شود آنها کسب و کاري را رها کنند و هرگز بازنگردند، رفتار يک کارمند است. خواه، اين رفتار بي ادبانه و خواه از روي بي تفاوتي باشد، ما در را بسته يا تلفن را قطع کرده و مي گوييم: "من هرگز به اينجا برنمي گردم."حال بايد ديد چه عاملي باعث مي شود يک کارمند از روي بي تفاوتي با مشتري برخورد کند؟ بايد به عقب برگرديم و تصميم خود براي استخدام اين کارمند را مورد بررسي مجدد قرار دهيم، شايد او کارمند از نوعي که مورد نياز ما بوده، نباشد. آموزشي که به کارمند خود داده ايم موثر و يا نوع آن متناسب با شغل وي نبوده است. اما، من عقيده دارم که مهمترين دليل اين است که مدير آن کارمند با وي از روي بي تفاوتي برخورد کرده است. ممکن است اين دليل مطلق نباشد اما اکثر ما اثري را که بر اطرافيان خود داريم ناديده مي گيريم. توجه نمي کنيم که پروانه مي تواند گردبادي از ارائه سرويس نامناسب به مشتري را باعث شود.بنابراين، چگونه مي توانيم مطمئن شويم که اثر پروانه اي مثبت و نه منفي باشد؟ به موارد زير توجه کنيد:
1- چگونه وضعيت روحي شما کلمات شما را تحت تاثير قرار مي دهد؟ آيا اتفاقي در زندگي شخصي شما و يا در جلسه اي که داشتيد رخ داده که رفتار شما با کارمندانتان را تحت تاثير قرار داده است؟ زماني را به خاطر داشته باشيد که پس از يک جلسه نه چندان خوشايند در مورد بودجه و مسائل مالي، کارمندي به در اتاق شما مي زند! واکنش شما چگونه خواهد بود؟ البته، هرکسي ممکن است روز بدي داشته باشد اما مهم آن است که نگذاريم اين روز بد بر رفتار ما با ديگران، بخصوص کساني که براي ما کار مي کنند، اثر بدي بگذارد.
2- تا به حال چندبار اين جمله را در مورد رئيس خود به کار برده ايم "امروز اصلا روز خوبي براي صحبت با بيل نيست، به نظر مي آيد روز بدي داشته است." ؟ اين جمله در چشم بهم زدني در محيط پخش مي شود. براي بسياري از افراد اين اظهارنظر بار منفي و براي بسياري سکوت و بي تفاوتي به همراه دارد. کارمندان به در اتاق مي زنند و جوياي احوال مدير خود مي شوند. به عنوان مثال، وقتي مديري بيش از حد سکوت مي کند، نگراني کارمندان بيشتر مي شود.
3- به خاطر داشته باشيد که کسي شما را مي بيند و اگر مدير هستيد، تعداد کساني که شما را نظاره مي کنند افزايش مي يابد. صحبت هاي شما با مشتريان و نحوه برخورد با آنها و حتي نظر شما درباره آنها پس از اينکه مشتريان دفتر يا مغازه را ترک مي کنند، همه از مواردي است که کارمندان از روي آنها الگوبرداري مي کنند. مدل خوبي براي پشتيباني از مشتري رسم کنيد تا کارمندان شما نيز چنان کنند.
4- روزي يک کار خوب و شايسته براي کسي انجام دهيد. اشارات کوتاه اما پسنديده باعث خلق وضعيت هاي نيکو مي شود. تغيير حالت فرد باعث مي شود اثري که بر ديگران مي گذارد خارق العاده باشد و آنها نسبت به خود نيز احساس خوبي پيدا کنند. به انتظار مشاهده عملکرد سه ماهه يک کارمند نباشيد تا از وي قدرداني کنيد. به کارهاي مثبت آنها بلادرنگ اشاره کنيد و همه را تشويق به انجام صحيح مسئوليت خود نماييد. بسياري اشارات کوچک گردبادهاي مثبتي را شامل مي شوند.
گمان مي کنم به فکر فرو رفتيد. اين جملات تازه نبودند اما سعي کنيد به عنوان يک مدير به برخوردهاي خود دوباره توجه کنيد. کارمندان شما به اختلاف شما و مشتريان پي برده و مشتريان نيز تفاوت ميان کارمندان تان را مي فهمند.

new york2003

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۳/۶/۲۷ - ۱۲:۴۸


پست: 3

سپاس: 1

Re: اثر پروانه ای

پست توسط new york2003 »

حقیقت اینه که حتی جهانی با این عظمت را هم باید مثل یک سیستم ترمودینامیکی ساده باید ببینیم. همان طور که در آن جا یک حرکت مولکول تاثیر بر کل سیستم میذاره، این جا هم حرکت پروانه اثر بر همه جا می گذارد: جهان پیوسته و هماهنگ و مرتبط است.
توی ظلمت خیابون
میشینم من تک وتنها
آسمون صاف،رنگ آبی
جاده با ،وسعت پهنا
چشمه دوخته ،به خیابون
روی جاده ،عمق دریا
منتظر به راهت میشینم
تا بیایی، ای معما
تو برا زندگی من
یه سوال بی جوابی
یه عقیق واسه ی ما

farazb29

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۲/۱۱/۶ - ۰۲:۳۷


پست: 134

سپاس: 319

Re: اثر پروانه ای

پست توسط farazb29 »

دوست عزیز، قبلا درباره اثر پروانه ای در هوپا بحث شده است:
viewtopic.php?t=32358

ارسال پست