شما خودتون این کتابها رو مطالعه کردید؟azar.099 نوشته شده:عزیزم شما بهتره اول بری اینا را مطالعه کنی بعد درباره اسلام حرف بزیgarfield نوشته شده:"
تمام بدبختی های ما از اسلام شروع شد. قبلش زنان در ایران حقوقی داشتند که اگه بخواید سر فرصت براتون مینویسم.
هزار تا از اینا دارم خواستی بگو بذارم:
پیامبر اسلام فرمود: زن عورت است
زن عورت است، و هنگامی كه از خانه بيرون میرود شيطان او را زينت و آرايش میدهد، و نزديكترين جا به خدايش درون خانهاش میباشد.(1)/از امام جعفرصادق سوال شد هنگامی که زن مردی حائض شد آایا او می تواند با زنش همخوابگی کند؟ حضرت فرمودند:هرچیزی غیر از فرج اشکالی ندارد و سپس حضرت فرمودند به درستی که زن وسیله خوشی و بازیچه مرد است.(2)/پیامبر فرمود:زن پارسا مانند کلاغ اعصم (کلاغی که یک پایش سفید است) نایاب است./(3)/پیامبر فرمود: زن را برای فرا گرفتن نیکی ها بزنید(4)/»زنان به دلیل ضعف عقل و ادراک جزئیات ومیل به زینت های دنیا حقا و عدلا در حکم حیوان هستند. و اغلبشان سیرت چهار پایان دارند. و لی به ان ها صورت انسان داده شده تا مردان از مصاحبت با ان ها متنفر نشوند. و در شرع مطهر مردان در احکام،مثل طلاق و نشوز(نافرمانی زن از شوهر) بر زنان چیرگی داده شده اند.(5)
1-گفته پیامبر اسلام به نقل از عبداله بن عمر صحيح. الترمذي وابن خزيمة، وابن حبان
2-فروع کافی-رهنمودهای چهارده معصوم،آداب زناشویی، برگ 99
3-نهج الفصاحه،ابوالقاسم پاینده،تهران،آیت اله مشکینی ،ازدوارج در اسلام برگ 153
4-نکاح المستدرک،باب 67،خبر شماره 4
5-حاج ملا هادی سبزواری
منابعشم دادم که نگی از خودش در آورده!
1- سوره نسا تفسیر ایت الله طبابایی
2- زن در ایینه جمال وجلال نوشته ایت الله جوادی املی
3- نگاه اسلام به زن نوشته ایت الله خمینی
به یک مطلبی در دفتر یکی از مراجع شما برخوردم. به هر حال ایشان هم یکی از مرجع تقلید ما جوانان مخ لس اند. مکارم شیرازی در خصوص تنبیه بدنی زن پاسخ هایی را در تارنمای شخصی اش گذاشته که در اینجا می آورم:
خواستم نظر شما را هم درباره این مطالبی که آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرده بدانم. ایشان کتک زدن را از نظر درمانی مفید دانسته اند. مثل اینکه در روایات هست مستحب است بر زن بکوبید! خواستم از فواید کتک زدن در دین مبین اسلام بگویید. واقعا این در حد یک معجزه است. الله در 1400 سال پیش می دانسته که کتک زدن زنان فواید درمانی دارد و علوم جدیده تازه به حرف آن رسیده اند. الله اکبر! الله اکبر! آدم واقعا می ماند که چه بگوید!سؤال
آيا صحيح است كه در قرآن مجيد اجازه داده شده كه اگر زن از حقوق زناشويى سرباز زند، او را تنبيه بدنى نمايند؟
پاسخ
جاى ترديد نيست كه اسلام خدمات پرارزشى به جامعه زنان عالم كرده و حقّ بزرگى به گردن آنها دارد، حتّى آن دسته از نويسندگان تاريخ تمدّن غربى كه نظر خوشى به اسلام ندارد، مانند «كرين برينتون» و «جان كريستوفر» و «روبرت لى وولف» در كتاب تاريخ تمدّن غرب و مبانى آن در شرق، صريحاً اعتراف مى كنند كه نهضت اسلام كمك مؤثرى به بهبود حال زنان نموده و قرآن مجيد نيز دستورهاى مؤكّدى در اين باره صادر كرده است; نمونه آن، آيه شريفه «وَ عَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» و «و هُنَّ لِبَاس لَكُمْ وَ اَنْتُمْ لِبَاس لَهُنَّ» مى باشد.
در بيانات پيشوايان اسلام بقدرى درباره خوشرفتارى با زنان تأكيد شده كه فرموده اند در برابر آنها حتّى ترشرويى نكنيد: «لا يُقْبَحُ لَها وَجْهاً»
همچنين زنان را موظّف كرده كه با نهايت مهربانى و خوشرفتارى با شوهران خود رفتار نمايند.
امّا در مورد تنبيه خفيف بدنى زنانى كه حاضر به اداى حقّ زناشويى نيستند، دستور صريح قرآن اين است كه شوهر نخست از طريق پند و اندرز، سپس با جدا كردن بستر خويش و قهر كردن وارد گردد; اگر هيچ وسيله اى مؤثّرنشد، در اين صورت مى تواند از تنبيه خفيف بدنى استفاده كند و بديهى است كه اين موضوع، يك موضوع كاملا استثنايى و در حقيقت حكم جرّاحى يك بيمار را دارد كه مخصوص موارد ضرورت است.
حتّى اگر شوهر نيز از انجام حقوق زناشويى سرباز زند و راهى براى وادار ساختن او به انجام اين حقوق، جز تنبيه بدنى نباشد، حكومت اسلامى حق دارد او را تنبيه بدنى نمايد.
اين نكته لازم به يادآورى است كه در بعضى از زنان – طبق نظريّه روان شناسان – همواره يك حالت «مازوخيسم» (آزار خواهى) وجود دارد كه گاهى به عللى تشديد مى گردد و به صورت يك بحران روانى بروز مى كند; در اين گونه موارد بحرانى و استثنايى، تنبيه ملايم در تسكين روحى آنها مؤثّر است.
به اين نكته نيز بايد توجّه داشت كه تنبيه مزبور نبايد طورى باشد كه موجب مجروح شدن يا حتّى سياه و كبوده و سرخ شدن بدن گردد.