سپاس!
"فاق لاستیکُ " به چیزی جز Felge؛ Rim؛ "طوقه " گفته میشود؟
caRS
- DARKENERGY
نام: Melina
محل اقامت: krj_teh
عضویت : پنجشنبه ۱۳۹۰/۱۲/۱۸ - ۱۳:۲۷
پست: 7033-
سپاس: 4152
- جنسیت:
تماس:
Re: caRS
این قسمت
رینگش عالیه "19 ولی فاقش خـــــــیلی کوتاهه،با یه ضربه نسبتا محکم ممکنه رینگ
خیلی راحت بشکنه چون لاستیک ضربه رو جذب نمیکنه، به رینگ و شاسی صدمه میزنه.
فقط به درد اتوبان های آلمان میخوره!
رینگش عالیه "19 ولی فاقش خـــــــیلی کوتاهه،با یه ضربه نسبتا محکم ممکنه رینگ
خیلی راحت بشکنه چون لاستیک ضربه رو جذب نمیکنه، به رینگ و شاسی صدمه میزنه.
فقط به درد اتوبان های آلمان میخوره!
Re: caRS
سپاس،
نه از واژهی طوقه و نه از واژهی فاق، از هیچکدام خوشم نمیآید، ولی چون واژهی دیگری نمیشناسم و دوست دارم که سخن همدیگر را دریابیم این دو واژه را به کار میبرم.
- اینکه خودرو ورزشی باشد یا کامفور comfort بیش از هرچیز به فنر، سندلی وطوقه بر میگردد. تا نزدیک به ١۰-١۵ سال پیش، خودروها یا ورزشی بودند و یا کامفور. نمیشد فنر خودرو را هم سخت (ورزشی) و هم نرم درست کرد. در آلمان خوروهای بی-ام-و نماد خودروهای ورزشی و دینامیک و چابکی بودند و خودروهای بنز نماد آسایش و آسودگی و کامفور.
ولی چندسالیست این مرزبندی مانند گذشته نیست. میتوان در خودرو نشست و سختی فنر را دگرگون کرد و یا با Air suspension شاسی خودرو را بالا-پایین برد.
با طوقه بزرگ و پهن خودرو ورزشی تر است ولی اگر کسی خواست کامفور بهتری داشته باشد میتواند با بالا بردن شاسی به آن دست یابد.
بلندای "فاق" که رل مهمی در کامفور خودرو دارد، درسدی از پهنای لاستیک است (با پوزش اگر برایتان آشناست). روی لاستیک برای نمونه نوشته:
225/50R17H
٢٢۵ پهنای لاستیک است به میلی متر
۵۰ میگوید که ۵۰% ِ ٢٢۵ میلی متر بلندای فاق است
R در باره ساخت ِ رادیال لاستیک میگوید
١۷ در باره ترامون (قطر) به اینچ. هرچه ترامون بزرگتر باشه، فاق کوچکتر است، البته درسد پهنا هم نقش دارد.
وات یا حرف H هم شناسه تندای (سرعت) است. با چنین لاستیکی نمیتوان تندتر از ٢١۰ کیلومتر در ساعت راند.
نه از واژهی طوقه و نه از واژهی فاق، از هیچکدام خوشم نمیآید، ولی چون واژهی دیگری نمیشناسم و دوست دارم که سخن همدیگر را دریابیم این دو واژه را به کار میبرم.
- اینکه خودرو ورزشی باشد یا کامفور comfort بیش از هرچیز به فنر، سندلی وطوقه بر میگردد. تا نزدیک به ١۰-١۵ سال پیش، خودروها یا ورزشی بودند و یا کامفور. نمیشد فنر خودرو را هم سخت (ورزشی) و هم نرم درست کرد. در آلمان خوروهای بی-ام-و نماد خودروهای ورزشی و دینامیک و چابکی بودند و خودروهای بنز نماد آسایش و آسودگی و کامفور.
ولی چندسالیست این مرزبندی مانند گذشته نیست. میتوان در خودرو نشست و سختی فنر را دگرگون کرد و یا با Air suspension شاسی خودرو را بالا-پایین برد.
با طوقه بزرگ و پهن خودرو ورزشی تر است ولی اگر کسی خواست کامفور بهتری داشته باشد میتواند با بالا بردن شاسی به آن دست یابد.
بلندای "فاق" که رل مهمی در کامفور خودرو دارد، درسدی از پهنای لاستیک است (با پوزش اگر برایتان آشناست). روی لاستیک برای نمونه نوشته:
225/50R17H
٢٢۵ پهنای لاستیک است به میلی متر
۵۰ میگوید که ۵۰% ِ ٢٢۵ میلی متر بلندای فاق است
R در باره ساخت ِ رادیال لاستیک میگوید
١۷ در باره ترامون (قطر) به اینچ. هرچه ترامون بزرگتر باشه، فاق کوچکتر است، البته درسد پهنا هم نقش دارد.
وات یا حرف H هم شناسه تندای (سرعت) است. با چنین لاستیکی نمیتوان تندتر از ٢١۰ کیلومتر در ساعت راند.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
آخرین ویرایش توسط خروش شنبه ۱۳۹۵/۸/۱۵ - ۲۲:۴۵, ویرایش شده کلا 1 بار
گفتم به شیخ شهر كه كارت ریاست، گفت
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست
- DARKENERGY
نام: Melina
محل اقامت: krj_teh
عضویت : پنجشنبه ۱۳۹۰/۱۲/۱۸ - ۱۳:۲۷
پست: 7033-
سپاس: 4152
- جنسیت:
تماس:
Re: caRS
خروش نوشته شده:سپاس،
نه از واژهی طوقه و نه از واژهی فاق، از هیچکدام خوشم نمیآید، ولی چون واژهی دیگری نمیشناسم و دوست دارم که سخن همدیگر را دریابیم این دو واژه را به کار میبرم.
- اینکه خودرو ورزشی باشد یا کامفور comfort بیش از هرچیز به فنر، سندلی وطوقه بر میگردد. تا نزدیک به ١۰-١۵ سال پیش، خودروها یا ورزشی بودند و یا کامفور. نمیشد فنر خودرو را هم سخت (ورزشی) و هم نرم درست کرد. در آلمان خوروهای بی-ام-و نماد خودروهای ورزشی و دینامیک و چابکی بودند و خودروهای بنز نماد آسایش و آسودگی و کامفور.
ولی چندسالیست این مرزبندی مانند گذشته نیست. میتوان در خودرو نشست و سختی فنر را دگرگون کرد و یا با Air suspension شاسی خودرو را بالا-پایین برد.
با طوقه بزرگ و پهن خودرو ورزشی تر است ولی اگر کسی خواست کامفور بهتری داشته باشد میتواند با بالا بردن شاسی به آن دست یابد.
بلندای "فاق" که رل مهمی در کامفور خودرو دارد، درسدی از پهنای لاستیک است (با پوزش اگر برایتان آشناست). روی لاستیک برای نمونه نوشته:
225/50R17H
٢٢۵ پهنای لاستیک است به میلی متر
۵۰ میگوید که ۵۰% ِ ٢٢۵ میلی متر بلندای فاق است
R در باره ساخت ِ رادیال لاستیک میگوید
١۷ در باره ترامون (قطر) به اینچ
وات یا حرف H هم شناسه تندای (سرعت) است. با چنین لاستیکی نمیتوان تندتر از ٢١۰ کیلومتر در ساعت راند.
کاملا درسته.
ممنون از این پست مفیدتون.
--------
هــــــیچی بنز نمیشه