caRS

مدیران انجمن: parse, javad123javad

نمایه کاربر
خروش

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۱/۲۳ - ۱۲:۱۵


پست: 3009

سپاس: 2067

Re: caRS

پست توسط خروش »

سپاس!
"فاق لاستیکُ " به چیزی جز Felge؛ Rim؛ "طوقه " گفته می‌شود؟
گفتم به شیخ شهر كه كارت ریاست، گفت
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست

نمایه کاربر
DARKENERGY

نام: Melina

محل اقامت: krj_teh

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۱۸ - ۱۳:۲۷


پست: 7033

سپاس: 4152

جنسیت:

تماس:

Re: caRS

پست توسط DARKENERGY »

این قسمت smile072

تصویر
رینگش عالیه "19 ولی فاقش خـــــــیلی کوتاهه،با یه ضربه نسبتا محکم ممکنه رینگ
خیلی راحت بشکنه چون لاستیک ضربه رو جذب نمیکنه، به رینگ و شاسی صدمه میزنه.

فقط به درد اتوبان های آلمان میخوره!

*

آنکه رفت، به حُرمت آنچه با خود برد حقِ بازگشت ندارد

*

آدمی که از آفتابِ صبح گرم نشه، از آفتاب غروب گرم نمیشه

rappelle_toi: l'amour devrait te faire sentir bien

نمایه کاربر
خروش

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۶/۱/۲۳ - ۱۲:۱۵


پست: 3009

سپاس: 2067

Re: caRS

پست توسط خروش »

سپاس،
نه از واژه‌ی طوقه و نه از واژه‌ی فاق، از هیچکدام خوشم نمی‌آید، ولی چون واژه‌ی دیگری نمی‌شناسم و دوست دارم که سخن همدیگر را دریابیم این دو واژه را به کار می‌برم.
- اینکه خودرو ورزشی باشد یا کامفور comfort بیش از هرچیز به فنر، سندلی وطوقه بر می‌گردد. تا نزدیک به ١۰-١۵ سال پیش، خودرو‌ها یا ورزشی بودند و یا کامفور. نمی‌شد فنر خودرو را هم سخت (ورزشی) و هم نرم درست کرد. در آلمان خوروهای بی-ام-و نماد خودرو‌های ورزشی و دینامیک و چابکی بودند و خودرو‌های بنز نماد آسایش و آسودگی و کامفور.
ولی چندسالیست این مرزبندی مانند گذشته نیست. می‌توان در خودرو نشست و سختی فنر را دگرگون کرد و یا با Air suspension شاسی خودرو را بالا-پایین برد.
با طوقه بزرگ و پهن خودرو ورزشی تر است ولی اگر کسی خواست کامفور بهتری داشته باشد می‌تواند با بالا بردن شاسی به آن دست یابد.
بلندای "فاق" که رل مهمی در کامفور خودرو دارد، درسدی از پهنای لاستیک است (با پوزش اگر برایتان آشناست). روی لاستیک برای نمونه نوشته:

225/50R17H

٢٢۵ پهنای لاستیک است به میلی متر
۵۰ می‌گوید که ۵۰% ِ ٢٢۵ میلی متر بلندای فاق است
R در باره ساخت ِ رادیال لاستیک می‌گوید
١۷ در باره ترامون (قطر) به اینچ. هرچه ترامون بزرگتر باشه، فاق کوچکتر است، البته درسد پهنا هم نقش دارد.
وات یا حرف H هم شناسه تندای (سرعت) است. با چنین لاستیکی نمی‌توان تندتر از ٢١۰ کیلومتر در ساعت راند.

rim.jpg
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
آخرین ویرایش توسط خروش شنبه ۱۳۹۵/۸/۱۵ - ۲۲:۴۵, ویرایش شده کلا 1 بار
گفتم به شیخ شهر كه كارت ریاست، گفت
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست

نمایه کاربر
DARKENERGY

نام: Melina

محل اقامت: krj_teh

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۱۸ - ۱۳:۲۷


پست: 7033

سپاس: 4152

جنسیت:

تماس:

Re: caRS

پست توسط DARKENERGY »

خروش نوشته شده:سپاس،
نه از واژه‌ی طوقه و نه از واژه‌ی فاق، از هیچکدام خوشم نمی‌آید، ولی چون واژه‌ی دیگری نمی‌شناسم و دوست دارم که سخن همدیگر را دریابیم این دو واژه را به کار می‌برم.
- اینکه خودرو ورزشی باشد یا کامفور comfort بیش از هرچیز به فنر، سندلی وطوقه بر می‌گردد. تا نزدیک به ١۰-١۵ سال پیش، خودرو‌ها یا ورزشی بودند و یا کامفور. نمی‌شد فنر خودرو را هم سخت (ورزشی) و هم نرم درست کرد. در آلمان خوروهای بی-ام-و نماد خودرو‌های ورزشی و دینامیک و چابکی بودند و خودرو‌های بنز نماد آسایش و آسودگی و کامفور.
ولی چندسالیست این مرزبندی مانند گذشته نیست. می‌توان در خودرو نشست و سختی فنر را دگرگون کرد و یا با Air suspension شاسی خودرو را بالا-پایین برد.
با طوقه بزرگ و پهن خودرو ورزشی تر است ولی اگر کسی خواست کامفور بهتری داشته باشد می‌تواند با بالا بردن شاسی به آن دست یابد.
بلندای "فاق" که رل مهمی در کامفور خودرو دارد، درسدی از پهنای لاستیک است (با پوزش اگر برایتان آشناست). روی لاستیک برای نمونه نوشته:

225/50R17H

٢٢۵ پهنای لاستیک است به میلی متر
۵۰ می‌گوید که ۵۰% ِ ٢٢۵ میلی متر بلندای فاق است
R در باره ساخت ِ رادیال لاستیک می‌گوید
١۷ در باره ترامون (قطر) به اینچ
وات یا حرف H هم شناسه تندای (سرعت) است. با چنین لاستیکی نمی‌توان تندتر از ٢١۰ کیلومتر در ساعت راند.

rim.jpg

کاملا درسته.
ممنون از این پست مفیدتون. smile124
--------
هــــــیچی بنز نمیشه smile041

*

آنکه رفت، به حُرمت آنچه با خود برد حقِ بازگشت ندارد

*

آدمی که از آفتابِ صبح گرم نشه، از آفتاب غروب گرم نمیشه

rappelle_toi: l'amour devrait te faire sentir bien

ارسال پست