یوفو های دیده شده در ژاپن

مدیران انجمن: parse, javad123javad

نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3222

سپاس: 5492

جنسیت:

تماس:

Re: یوفو های دیده شده در ژاپن

پست توسط rohamavation »

من رشته درسی ام هوافضاست خوب به صراحت میگم ببین اگه منظور دیئن یک شی قابل پرواز خوب ما به ش میگیم هواگرد هر وسیله‌ای که توان پرواز در جو را داشته باشه. پس همه میشن هواگرد خوب دسته بندی دارن هواگردهای سنگین‌تر از هوا و هواگردهای سبک‌تر از هوا.
هواگرد سنگین‌تر از هوا
هواپیماهای متداول (یا هواپیماهای دارای بال ثابت) و هلیکوپتر و .....
هواگرد سبک‌تر از هوا
انواع بالن و هواناوهائی مانند زپلین و...
خوب
هواگردهای ثابت-بال معمولاً از موتورهای درون سوز و پیشرانه یا جت برای پدید آوردن نیروی پیشرانش استفاده میکنند . این نیروی پیشرانش هواگرد را در میان هوا به جلو هل میده اره گلایدر از جاذبه کمک میگیره
ببین همه از لیفت استفاده میکنند.ببین موتورهای هواپیما برای به جلو راندن آن در سرعت بالا طراحی شدن. موتور جریان هوا را به سرعت به سمت بال ها جریان می دهد. در نتیجه هوا به سمت زمین جریان پیدا کرده و یک نیروی فوقانی را به وجود میاره . این نیرو بر وزن هواپیما غلبه کرده و آن را در آسمان نگه می داره. بنابراین موتورها هواپیما را به سمت جلو و بال ها آن را به سمت بالا می راننداز اختلاف فشار استفاده میکنن. پس هواپیما جسمی قابل پرواز که با نیروی گرانش را با استفاده از لیفت ایستا یا بالابر دینامیکی ایرفویل یا از رانش مستقیم موتورهای خود به سمت پایین مقابله می کنهرچه هواپیما سریعتر حرکت کند، بالابر بیشتری وجود دارد. وقتی نیروی بالابر بیشتر از نیروی گرانش باشد، هواپیما قادر به پروازه و به دلیل نیروی رانش، هواپیما میتونه در پرواز به جلو حرکت کنه. بر اساس قانون سوم حرکت نیوتن، حرکت بال ها در هوا باعث بالا رفتن می شود.4 اصل پرواز چیه؟ چهار نیرو با هم کار می کنند تا رفتار هواپیما را تعیین کنند. بلند کردن، وزن، رانش و کشیدن به آن اشاره می کند.
اصل پرواز
چهار نیرو که اصل پرواز را تشکیل می دهند عبارتند از: بلند کردن، وزن، کشش و رانش. نیروها همه با هم تعامل دارند تا مسیر هواپیما را تعیین کنند. بالابر و وزن نیروهای متضاد هستند، مانند رانش و کشش. همه به یک اندازه مهم هستند و برای حفظ سطح پرواز باید متعادل باشند.
در حالی که 4 نیرو با یکدیگر مخالف هستند، همه آنها دقیقاً برعکس عمل نمی کنند.
روتورکرافت یا هواپیمای بال دوار، از روتور چرخان با تیغه های مقطع آئروفویل (یک بال چرخشی) برای بالا بردن استفاده میکنه .
آئروستات هواپیمایی سبک‌تر از هوا است که با استفاده از گاز شناور بالا میاد مثل بالن. انها از بالابر هواستایی استفاده میکنن که نیروی شناوری است که نیازی به حرکت در توده هوای اطراف نداره و در نتیجه توانایی VTOL ایجاد میکنه
هاورکرافت از دمنده ها برای تولید حجم زیادی از هوا در زیر بدنه یا بالشتک هوا استفاده میکنه تا حالا فهمیدین حالا بحث یوفو بشقاب پرنده ببن ما هر شی ناشناخته تو صنعت هوایی بهش میگیم یوفو خوب ما تو هوافضا به هر شی که توان پرواز در جو را داشته باشه. هواگرد . میشه جز دانش Aeronauticsو اما "UFO" به هر شیء پرواز اشاره می کنه که توسط ناظر نمی تواند به راحتی شناسایی شود.Unidentified flying objectخوب اینم معنی اون و تا کنون ادعا های زیادی شده هست.آیا شانس وجود دارد کهufo می تواند پیام های سیارات دیگر باشد؟خیر تا کنون چیزی ثبت نشده هست.الان یک جسم ناشناس رد میشه خوب رادار نمیدونه چیه مشکوکه بهش میگیم شی ناشناخته پرنده منظورنت اشیا ساخت موجودات فرا زمینی هست نه وجود ندارهبعدش هم بشقاب پرنده مشکل ایرودینامیک داره اون تو فیلم هاست .به اون شکل نیست . پرنده واقعاً چندان آیرودینامیک نیست ببین باید طراحی این یوفو خاص را در نظر بگیری. این شکل نمی تونه لیفت را فراهم کنه ببین خوب یک. هواپیمای بدون بال را تصور کن و بدون بال چقدر کارایی را از دست میدی. تست تونل باد برای شکل دایره ای. اگر یک بشقاب پرنده تا این حد کارآمد بود خوب تا حالا در هواپیماهای فعلی ما استفاده می شد.\پس باور نکن
بشقاب پرنده یا دیسک پرندهflying saucer، یک اصطلاح برای توصیف هواگردیه که که به شکل بشقاب یا دیسک باشه. خوب چطور دیده شدن امریما یا تو ایران یا هرجا گزارش میدن سندی نمیدن محرمانه هست خوب چرا اونا اومدن تماس نگرفتند کاری نکردن مگه فیلمه با دولتمردان فقط تماس بگیرن یا عده ای انها را ببینند خیر اینها فقط میزارن دیدن اون سایت یا برنامه بیشتر بشه عکس از مجود هوشممند فرا زمینی میارن بخدا دروغه تصویر
ما تو هوافضا به هر شی که توان پرواز در جو را داشته باشه. . میشه جز دانشهوانوردی Aeronauticsو اما "UFO" به هر شیء پرواز اشاره میکنه که توسط ناظر نمی تونه به راحتی شناسایی شود.Unidentified flying objectخوب اینم معنی اون حالا فرض کن یک پهپاد از روی شما رد بشه ولی نتونین شناسایی کنین میگن شی پرنده ناشناس بیگانه .آیا شانس وجود داره کهufo حاوی پیام های سیارات دیگر باشد؟خیر تا کنون چیزی ثبت نشده هست.یکی از اهداف اصلی ناسا جستجوی حیات در جهانه. تا به امروز ، ناسا هنوز هیچ شواهد معتبری از حیات فرازمینی پیدا نکرده ببینید شما دنبال هوش فرازمینی هستید نه صرفا حیات و امکان ان در خارج منظومه.ناسا چنین چیزی داره گروه شناسایی پدیده های هوایی ناشناس برنامه شناسایی تهدیدات هوافضا پیشرفته Unidentified Aerial Phenomena Task ForcePredecessor Advanced Aerospace Threat Identification Program داریم همان uap خلاصه شده.که میشه گفت مشاهده پدیده های هوایی ناشناس به جای یوفو که تا کنون استفاده میشده.و بیشتر از رادارهای فضایی استفاده میشه ردیابی ماهواره ها و زباله ها نیاز به ایستگاه های راداری بسیار قدرتمندی داره .و تهدیدات فضایی از سوی بقیه کشورها .ببینن رادار در فرکانس 442 مگاهرتز و پهنای باند 10 مگاهرتز عمل میکنه،بدین ترتیب پس طول موج میشود تقریبا 68 سانتی متر کار میکنه و بزرگترین رادار همینه که تو پایگاه هوایی اگلین امریکا هست.ولی چیزی و مدرکی بر ادعای انچه مد نظر ساخته انسان فرازمینی باشه دیده نشده هست
فرازمینی یکی زست فرازمینی و یکی موجودات هوشمند فرا زمینی هست زیست اره موجود هوشمند تاکنون دیده نشده زیست فرازمینی، موجود فضایی یا بیگانه Extraterrestrial life به شکل‌هایی از زیست یا یک موجود زنده با منشأ غیرزمینی، خارج از کرهٔ زمین گفته می‌شه زیست فرازمینی با تمدن فرازمینی تفاوت داره و منظور فقط موجود زنده است، چه گیاه چه جانور و چه باکتری بوده باشه میتونم بگم اره هست اما در مورد .هوش فرازمینی SETI به حیات فرازمینی هوشمند فرضی اشاره دارین چنین حیاتی در منظومه شمسی به جز انسان روی زمین وجود نداره و وجود نداشته است و وجود آن در سایر منظومه های ستاره ای هنوز در حدس و گمانه این سوال که آیا جهان های مسکونی دیگری ممکن است وجود داشته باشند از زمان های قدیم مورد بحث بوده.مشکل زان را چیکار میکنید علایم و ساختار و الگوریتم به کار رفته اصلا چیزی دریافت شده .ساده ترین کانال• هر دو تمدن از قابلیت انجام محاسبات ریاضی برخوردارند.
• هر دو تمدن با عناصر شیمیایی و جدول تناوبی آشنایی دارند.
• هر دو تمدن به مطالعه کمّی حالات ماده پرداخته اند.
• هر دو تمدن به اندازه کافی برای انجام محاسبات شیمیایی به علم شیمی واقف هستند.
اگر بیگانگان بتوانند مانند ما از چندین کانال برای ارتباط استفاده کنن ساده ترین کانال برای ما دیدن هست. برای استفاده از این کانال می توانیم از علائم کاغذی، حرکات دست و ...استفاده کنیم. . با توجه به اینکه امواج الکترومغناطیسی می‌توانند حجم عظیمی از اطلاعات را حمل کنند، ممکن است سریع‌ترین کانال باشد یا نباشد، .اونا از چه ترکیب گازی برای تنفس استفاده میکنند خوب سوال هست احتمالا اکسیزن باشه؟ بیوشیمی کربنی محتمل است چرا که کربن قابلیت تشکیل زنجیره های محکم را دارد آب یا برخی از حلال های دیگر نیز ضروری به نظر می رسند. ، باید ساز و کارهایی جهت ذخیره سازی و تکرار اطلاعات از طریق DNA، RNA و غیره وجود داشته باشد
حالا اگر بیگانه در حال حرکت است، به انرژی نیاز دارد. ما با استنشاق اکسیژن، "سوزاندن" مواد (درجه حرارت پایین تر است، اما واقعاً هیچ تفاوتی با سوزاندن نداره) و دی اکسید کربن تولید می کنیم. بدون اکسیژن => انرژی در دسترس نیست =>.موجودات بدون شکل طبیعی قادر به ساخت سفینه فضایی نیستن دست وپاها وانگشتانیی شبیه ما
تصویر

نمایه کاربر
simple2

عضویت : شنبه ۱۴۰۲/۳/۱۳ - ۱۱:۳۶


پست: 4



Re: یوفو های دیده شده در ژاپن

پست توسط simple2 »

ببین همه از لیفت استفاده میکنند.ببین موتورهای هواپیما برای به جلو راندن آن در سرعت بالا طراحی شدن. موتور جریان هوا را به سرعت به سمت بال ها جریان می دهد. در نتیجه هوا به سمت زمین جریان پیدا کرده و یک نیروی فوقانی را به وجود میاره . این نیرو بر وزن هواپیما غلبه کرده و آن را در آسمان نگه می داره. بنابراین موتورها هواپیما را به سمت جلو و بال ها آن را به سمت بالا می راننداز اختلاف فشار استفاده میکنن. پس هواپیما جسمی قابل پرواز که با نیروی گرانش را با استفاده از لیفت ایستا یا بالابر دینامیکی ایرفویل یا از رانش مستقیم موتورهای خود به سمت پایین مقابله می کنهرچه هواپیما سریعتر حرکت کند، بالابر بیشتری وجود دارد. وقتی نیروی بالابر بیشتر از نیروی گرانش باشد، هواپیما قادر به پروازه و به دلیل نیروی رانش، هواپیما میتونه در پرواز به جلو حرکت کنه. بر اساس قانون سوم حرکت نیوتن، حرکت بال ها در هوا باعث بالا رفتن می شود.4 اصل پرواز چیه؟ چهار نیرو با هم کار می کنند تا رفتار هواپیما را تعیین کنند. بلند کردن، وزن، رانش و کشیدن به آن اشاره می کند.
اصل پرواز
چهار نیرو که اصل پرواز را تشکیل می دهند عبارتند از: بلند کردن، وزن، کشش و رانش. نیروها همه با هم تعامل دارند تا مسیر هواپیما را تعیین کنند. بالابر و وزن نیروهای متضاد هستند، مانند رانش و کشش. همه به یک اندازه مهم هستند و برای حفظ سطح پرواز باید متعادل باشند.
در حالی که 4 نیرو با یکدیگر مخالف هستند، همه آنها دقیقاً برعکس عمل نمی کنند.
روتورکرافت یا هواپیمای بال دوار، از روتور چرخان با تیغه های مقطع آئروفویل (یک بال چرخشی) برای بالا بردن استفاده میکنه .
آئروستات هواپیمایی سبک‌تر از هوا است که با استفاده از گاز شناور بالا میاد مثل بالن. انها از بالابر هواستایی استفاده میکنن که نیروی شناوری است که نیازی به حرکت در توده هوای اطراف نداره و در نتیجه توانایی VTOL ایجاد میکنه
هاورکرافت از دمنده ها برای تولید حجم زیادی از هوا در زیر بدنه یا بالشتک هوا استفاده میکنه تا حالا فهمیدین حالا بحث یوفو بشقاب پرنده ببن ما هر شی ناشناخته تو صنعت هوایی بهش میگیم یوفو خوب ما تو هوافضا به هر شی که توان پرواز در جو را داشته باشه. هواگرد . میشه جز دانش Aeronauticsو اما "UFO" به هر شیء پرواز اشاره می کنه که توسط ناظر نمی تواند به راحتی شناسایی شود.Unidentified flying objectخوب اینم معنی اون و تا کنون ادعا های زیادی شده هست.آیا شانس وجود دارد کهufo می تواند پیام های سیارات دیگر باشد؟خیر تا کنون چیزی ثبت نشده هست.الان یک جسم ناشناس رد میشه خوب رادار نمیدونه چیه مشکوکه بهش میگیم شی ناشناخته پرنده منظورنت اشیا ساخت موجودات فرا زمینی هست نه وجود ندارهبعدش هم بشقاب پرنده مشکل ایرودینامیک داره اون تو فیلم هاست .به اون شکل نیست . پرنده واقعاً چندان آیرودینامیک نیست ببین باید طراحی این یوفو خاص را در نظر بگیری. این شکل نمی تونه لیفت را فراهم کنه ببین خوب یک. هواپیمای بدون بال را تصور کن و بدون بال چقدر کارایی را از دست میدی. تست تونل باد برای شکل دایره ای. اگر یک بشقاب پرنده تا این حد کارآمد بود خوب تا حالا در هواپیماهای فعلی ما استفاده می شد.\پس باور نکن
اتفاقا شکل یوفو می‌تونه لیفت را فراهم کنه
IMG_20230611_233825.jpg
اگه از لبه های یوفو هوا را به صورت سیصد و شصت درجه به سمت قسمت گنبدی شکل به جریان در بیاوریم به علت سرعت بالاتر جریان هوا در قسمت بالا فشار کم تر داریم و در قسمت زیر یوفو فشار بیشتر و نیرویی رو به بالا ایجاد میشود
نظرت چیه؟ smile1049
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3222

سپاس: 5492

جنسیت:

تماس:

Re: یوفو های دیده شده در ژاپن

پست توسط rohamavation »

ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت دکتر فیروز نادری که غم بزرگی هست واقعا من شوکه شدمJune 9, 2023-March 25, 1946
تصویر
ایشون یکی از الگوهای من در زندگی هست
تحصیلات ابتدایی ایشون در شیراز بود و دوره متوسطه را در تهران به پایان رسوندند و در سال ۱۹۶۴ به امریکا رفتند. و مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه ایالتی آیووا در سال ۱۹۶۹ دریافت کردند و مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۹۷۲ و دکترای تخصصی را در سال ۱۹۷۶ در رشته مهندسی برق دریافت کردند. به مدت ۱۰ سال بعد، فیروز نادری به JPL که زیر مجموعه ای از ناسا بود پیوستند.
او در JPL به عنوان مدیر تحقیقات پروازی علوم فضایی و مدیر طرحی به نام تفرق سنج فعالیت خود را شروع کرد.
لازم به ذکر است که فیروز نادری سابقه فعالیت با عنوان سرپرست برنامه فناوری ارتباطات ماهواره ای پیشرفته در ناسا را داشت.این دو کاوشگر اطلاعات خوبی به ناسا اعم از وجود حیات در مریخ رساندند.
کاوشگر روح (Spirit)
این کاوشگر در ۱۰ ژوئن ۲۰۰۳ میلادی برای اولین بار به مریخ پرتاب شد.
کاوشگر فرصت (Opportunity) ۷ جولای ۲۰۰۳ میلادی
کسب جایزه دوم ویلیام راندولف لاولیس از جامعه فضانوردان آمریکایی در سال ۲۰۱۰ میلادی
کسب مدال افتخار جزیره الیس در سال ۲۰۰۵ میلادی
دریافت جایزه لیبرال در سال ۲۰۰۴ میلادی
دریاف مدال رهبری و خدمات برجسته ناسا
تغییر نام سیارکی در منظومه شمسی که EL۱ نام داشت، به Naderi-۵۵۱۵ به واسطه تلاش های موثر فیروز نادری در ناساتصویر
من عاشق ایرانم، ریشه‌ هایم به ایران بر می‌ گردد و جایی است که یکی از قدیمی‌ ترین و مغرورترین تمدن‌ های بشری در آن شکل گرفته، از سوی دیگر بیش از دو – سوم عمرم را در آمریکا گذرانده‌ ام و عاشق این کشورم1997 - مدال تالار مشاهیر فناوری فضایی
2005 - مدال افتخار جزیره الیس
2005 - ناسا، مدال خدمات برجسته. این بالاترین جایزه ای است که در ناسا به خاطر «سهم برجسته او در علم و اکتشاف فضایی» داده شده است.
2007 - شورای مهندسین نورتریج، کالیفرنیا، جایزه تعالی ماموریت تئودور فون کارمان
2010 - انجمن فضانوردی آمریکا (AAS) جایزه ویلیام راندولف لاولیس
2015 - "مهاجران بزرگ: افتخار آمریکا" توسط شرکت کارنگی نیویورک
2016 - سیارک 1989 EL1 به سیارک "5515 Naderi" تغییر نام داد
2022 - وارد تالار مشاهیر گروه مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه ایالتی آیووا
2023 - موسسه پردازش تصویر و سیگنال فارغ التحصیلان برجسته (SIPI) دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC)
آیا هوای با سرعت بالا که توسط یک پروانه گریز از مرکز به زیر نعلبکی کوآندا نیمه حلقوی هدایت می شود نیروی بالابرنده ایجاد می کند؟می‌خواهم بدانم که آیا نیروی بالابرنده توسط اثر کواندا از هوای با سرعت بالا که به زیر یک نعلبکی نیمه حلقوی شکل توسط یک پروانه گریز از مرکز هدایت می‌شود، ایجاد می‌شود.
من به دنبال پاسخی برای این سوال هستم تا مطمئن شوم که به طور کامل درک می‌کنم که چگونه اثر کواندا یک نیروی بالابر ایجاد می‌کند، بنابراین زمان و مواد را برای ساختن نمونه اولیه از آن هدر ندهم.
برای نشان دادن اینکه چگونه چنین نعلبکی و پروانه گریز از مرکز را می توان در کنار هم قرار داد تا نیروی بالابر را از طریق اثر کواندا ایجاد کند، یک طراحی 3 بعدی CAD از آن ایجاد کردم و این نقاشی را در زیر در سه منظر دید متفاوت به نمایش گذاشتم.
نقاشی اول یک نمای مقطعی را با اجزای اصلی آن نشان می دهد، نقاشی دوم نمای پرسپکتیو سمت بالا را نشان می دهد، و نقاشی سوم نمای پرسپکتیو سمت پایین را نشان می دهد.می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که این نعلبکی یک شکل نیمه حلقوی واقعی نیست، زیرا یک طرف آن با زاویه 45 درجه بالا می‌رود و طرف دیگر به صورت کمانی به سمت پایین شیب می‌کند. دلیل این زاویه 45 درجه این است که جریان هوا از یک سطح صاف عبور کند که باید اثر کوآندا را در این سطح خاص از نعلبکی به حداقل برساند.
اگر من اثر کواندا را به درستی درک کنم، هوای با سرعت بالا که از پروانه گریز از مرکز خارج می‌شود، باید با فشار هوای محیط به سمت قسمت نیم‌پیچانه نعلبکی به سمت بالا رانده شود. مقداری از انرژی جنبشی مولکول‌های هوا با سرعت بالا که به سطح زیرین ناحیه حلقوی نعلبکی فشار می‌آورند باید به داخل نعلبکی منتقل شود که باعث می‌شود نعلبکی در جهت بالا حرکت کند.
یک بریدگی دایره ای در مرکز بشقاب وجود دارد تا هوا به داخل پروانه گریز از مرکز جریان یابد. (هوای ورودی باید به سرعت بچرخد تا وارد پروانه چرخان شود و یک گرداب هوا در بالای سطح نعلبکی ایجاد کند. این گرداب باید به بلند کردن نعلبکی کمک کند، اگرچه این در پاسخی است که من به دنبال آن هستم.)
آیا هوای با سرعت بالا که توسط یک پروانه گریز از مرکز به زیر نعلبکی کوآندا نیمه حلقوی هدایت می شود نیروی بالابرنده ایجاد می کند؟
من فکر می‌کنم که ناحیه نیمه حلقوی نعلبکی باید از نظر اندازه بزرگ‌تر باشد تا هوای با سرعت بالا خود را در برابر سطح بزرگ‌تری اعمال کند و در نتیجه نیروی بالابر قوی‌تری ایجاد کند. من همچنین فکر می کنم که هوای خارج شده از پروانه گریز از مرکز باید تا حد امکان به سطح زیرین نعلبکی نزدیک باشد تا از ایجاد حفره های کم فشار هوای ساکن در آنجا جلوگیری شود.
من نقشه اصلی را اصلاح کردم تا این اندازه بزرگتر نشان داده شود و پروانه گریز از مرکز تغییر موقعیت داده شود.شما آن را کاملا معکوس کرده اید! نعلبکی شما ممکن است پرواز کند اما فقط به دلیل تکانه جریان هوا که به سمت پایین هدایت می شود (عمل-واکنش). همچنین ممکن است به دلیل یک اثر احتمالی در داخل زمین که توسط یک گرداب حلقوی به دام افتاده (دقیقاً پولوئیدی) که ممکن است در زیر نعلبکی ایجاد شود، ایجاد شود، دقیقاً مانند Avrocar (که هرگز فراتر از این اثر کم در زمین بلند نشد!)تصویر
جریان های هوای جت شعاعی کوآندا (که به آن "مخروطی" نیز می گویند) از یک نازل نیمه هدایت شونده در امتداد یک جریان آزاد، یعنی یک سطح جامد منحنی در هوا استفاده می کنند که به عنوان یک واگرا عمل می کند تا فشار را بر روی قسمت بالایی بدنه کاهش دهد و باعث بالا رفتن شود. مثل بال سنتیتصویر
ترفند دوم اما، و در واقع همان ترفندی است که در مورد اثر کواندا واقعی باعث بالابرنده می شود (نه همه این شبه نعلبکی های کوآندا با پروانه ها و پروانه های کم فشار کم خون که اکنون کل وب را برای یک دهه آلوده کرده اند، به‌جای REAL THING، یعنی ثبت اختراع و آزمایش‌های اصلی هنری کواندا در سال 1935، که همگی با نازل‌های شعاعی مافوق صوت با فشار بالا سروکار داشتند - متأسفانه این موضوع کاملاً فراموش شده است) انبساط شعاعی قوی جت به بیرون است که باعث کاهش فشار زیاد می‌شود و آسانسور اصلیتصویر
پروانه ها، فن های PC و پروانه ها را فراموش کنید. آنها به هیچ وجه سازگار نیستند، توانایی محدود آنها برای حرکت تنها هوای غلیظ با سرعت آهسته، فقط سطح اثر کواندا واقعی را خراش می دهد، و تقریباً صد سال پس از معامله واقعی، هرگز واقعاً آن را تحریک نمی کند. یک نعلبکی کوآندا واقعی یک جریان جت مافوق صوت فوق العاده نازک هوا را از قسمت مرکزی بالای بشقاب، در امتداد تمام قسمت بالایی بدنه بیرون می‌کشد... اما مسلماً حتی امروز نیز هیچ کمپرسوری وجود ندارد که بتواند چنین توان عملیاتی عظیمی را برای القای انرژی تولید کند. بالابر مناسب برای پرواز با یک وسیله در دنیای واقعی. شاید به لطف آهنرباها و الکترودهای الکترومغناطیسی قدرتمند ابررسانا، هوای اطراف دیسک باید یونیزه شود و لایه مرزی با استفاده از نیروهای الکترومغناطیسی لورنتس در کل سطح مرطوب شتاب بگیرد، : این داستان دیگری است.در این کار، ما یک بشقاب پرنده، نوعی وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) را ارائه می کنیم که بر اساس اثر کوآندا بلند شده است. اثر Coandă یک پدیده دینامیکی سیال جالب است که برهمکنش بین جریان و سطوح منحنی باعث ایجاد جاذبه می شود که منجر به بلند شدن جسم می شود. بشقاب پرنده با استفاده از اثر Coandă به راحتی شناور می شود در حالی که وضعیت خود را ثابت نگه می دارد، و برخاستن و فرود عمودی (VTOL) امکان پذیر استاما لیفت زیادی ایجاد نمیکند
اگر هوای با سرعت بالا در زیر نعلبکی نیمه حلقوی شکل جریان داشته باشد، نیروی بالابر توسط اثر کواندا ایجاد می شود؟
آیا هوای با سرعت بالا که توسط یک پروانه گریز از مرکز به زیر نعلبکی کوآندا نیمه حلقوی هدایت می شود، نیروی بالابر ایجاد می کند؟
می‌خواهم بدانم که آیا نیروی بالابر توسط اثر کواندا از هوای با سرعت بالا ایجاد می‌شود که به وسیله یک پروانه گریز از مرکز به زیر یک نعلبکی نیمه حلقوی هدایت می‌شود.
برای نشان دادن اینکه چگونه می توان چنین نعلبکی و پروانه گریز از مرکز را کنار هم قرار داد تا نیروی بالابر را از طریق اثر کوآندا ایجاد کند، من یک طراحی سه بعدی CAD با استفاده از Autodesk Fusion 360 ایجاد کرده ام و این نقاشی را در زیر در سه منظر دید مختلف نمایش داده ام.
طرح اول نمای مقطعی را با اجزای اصلی برچسب گذاری شده نشان می دهد،.اگر هوای با سرعت بالا در زیر نعلبکی نیمه حلقوی شکل جریان داشته باشد، نیروی بالابر توسط اثر کواندا ایجاد می شود؟تصویر
که به احتمال زیاد نیروی بالابر بسیار کمی ایجاد می‌کند یا هیچ نیروی بالابری ایجاد نمی‌کند.
که طراحی اصلاح شده‌ای را نشان می‌دهد که باید نیروی بالابر ایجاد کند: آیا هوای با سرعت بالا که به زیر یک نعلبکی کوآندا نیمه‌حلقه‌ای شکل توسط یک پروانه گریز از مرکز هدایت می‌شود، نیروی بالابر ایجاد می‌کند؟مهم است که بدانیم هر وسیله هوایی در جهت مجموع تمام بردارهای نیرو (از جمله گرانش) حرکت می کند.
ما پروانه گریز از مرکز خود را داریم که هوا را از پایین به داخل می کشد. دستگاه پایین کشیده خواهد شد.
جریان هوا از طرفین فشار کم ایجاد می کند و دستگاه را به سمت پایین می کشد.
اگر دستگاه معکوس شود شانس بیشتری برای پرواز خواهد داشت، اما همچنان مشکلات کارایی دارد.
اما اثبات مثبت این است که یک مدل مقیاس بسازید و آن را آزمایش کنید. حتی در شکست، چیزهایی را می توان آموخت. مهمتر از همه، حتی هوا دارای جرم است و جریان از پروانه به شکلی که نشان داده شده است خم نمی شود.خیر. آسانسور ایجاد نخواهد شد.
شکل شکاف حلقوی هیچ کاربردی ندارد. جریان هوا که به "دونات" تبدیل می شود، تلاطم (و در نتیجه تلفات) و نیروی رو به پایین ایجاد می کند زیرا جرم هوا به سمت بالا شتاب می گیرد.
تضعیف بیشتر هر بالابر مورد نظر این واقعیت است که هوا بیشتر به بیرون و داخل پروانه می چرخد. همانطور که در پاسخ رابرت ذکر شد، هوا باید از بالا به داخل پروانه کشیده شود، اما همچنان کارایی آن بسیار کمتر از یک پروانه ساده است.
دستگاه‌های coanda کارآمدتر از ترتیبات ملخ ساده‌تر نیستند.اثر کوآندا پدیده‌ای است که در آن یک جریان جت خود را به سطح مجاور متصل می‌کند و حتی زمانی که سطح از جهت جت اولیه منحنی می‌شود، متصل باقی می‌ماند. در محیط آزاد، یک جت سیال در حالی که از یک نازل دور می‌شود، با محیط اطراف خود مخلوط می‌شود.
اثر کوآندا به طور غیرمستقیم در ایجاد لیفت برای هر بال شرکت می کند.
بالابر اثر فشار هوا بر سطح بال است. تنها در صورتی ممکن است که هوا در تماس با بال باشد. اثر کوآندا نقش زیادی در حفظ این تماس و جلوگیری از جدا شدن لایه مرزی دارد. این اثر تمایل یک سیال به دنبال یک سطح است (توجه داشته باشید که این اثر به خودی خود بالابر ایجاد نمی کند). یک تصویر خوب از اثر کواندا:
جریان هوا در اطراف بال بر اساس اصل برنولی بالابر ایجاد می کند، این جریان هوا به طور طبیعی با جابجایی بال به توده هوا به دلیل موتورها ایجاد می شود. عنوان پدیده‌ای در مکانیک شاره‌ها است که مطابق آن شاره‌های جتی که در راستای خط راست از نزدیکی یک سطح خمیدهٔ کوژ می‌گذرند، به سمت آن سطح متمایل می‌شوند. علت این پدیده آن است که بر اثر انتقال تکانهٔ تلاطمِ جت به هوایِ بین سطح و جت، این بخش از هوا شتاب می‌گیرد، اما به علت وجود سطح و مانع‌شدن آن از جایگزین‌شدن هوا، فشار در آن ناحیه کاهش می‌یابد که خود منجر به کشیده‌شدن شارهٔ جت به سمت این ناحیه می‌شود
اثر کواندا خم شدن سیالات اطراف یک شی را بررسی میکند.برای نیروها و فشارهایی که به پرواز در سرعتهای پائین مربوط است،هوا علاوه بر یک سیال یک سیال تراکم ناپذیر نیز در نظر گرفته میشود. این بدان معنا است که چگالی هوا ثابت میماند و جریان های هوا از هم جدا نمی شوند و فاصله ای بین بین انها به وجود نمی اید.حال اجازه دهید اثر کواندا را بر روی اب بررسی کنیم.این اثر را به راحتی میتوان توضیح داد. جریان کوچکی از اب را از یک شیر اب ایجاد کنید و یک لیوان را تا جایی که با اب تماس پیدا کند به ان نزدیک کنید اب در حول لیوان می پیچد.از قانون اول نیوتن میدانیم که چون جریان اب خم شده است باید نیرویی به ان اعمال شده باشد.نیرو در جهت خم شدن اب است .از قانون سوم نیوتن میدانیم که نیروی برابر و مخالفی باید وجود داشته باشد که بر روی لیوان عمل می کند .همین پدیده عامل نیرو هایی است که بین جریان اطراف یک بال وجود دارد .چرا سیالات تمایل به خم شدن حول یک سطح جامد را دارند؟؟ جواب ویسکوزیته (viscosity) است. این خصوصیت است که سیال را مجبور به چسبیدن به سطح میکند . وقتی که یک سیال در حال حرکت با سطح یک جسم جامد تماس بر قرار می کند مقداری از ان به سطح جامد می چسبد در فاصله کمی از سطح،سیال سرعت کمی نسبت که جسم دارد . هر چه به فاصله ای بیشتر به سطح نگاه کنیم ، سیال سریع تر حرکت می کند تا اینکه به سرعت جریان کنواخت در یک فاصله ای از سطح جسم می رسد .لایه انتقال بین سطح و سیال در جریان یکنواخت (uniform flow) را لایه مرزی(boundary layer) می نامند.اختلاف سرعت در لایه های کنار هم ،نیرو های برشی (shear forces) ایجاد میکند که باعث می شود جریان سیال تمایل به خم شدن در جهت لایه کم سرعت تر را داشته باشد . این باعث می شود تا سیال تلاش کند حول جسم بچرخد.علت اینکه نمی توان با جریان اب یک شیر ،خاک را از سطح ماشین پاک کرد به خاطر همین خصوصیت سیالات است که در سطح جسم سرعت شان صفر است.
تصویر

نمایه کاربر
[email protected]

نام: م. ج. معروف به گربه ی زَبادی

محل اقامت: تهران

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۹/۲۴ - ۱۱:۴۹


پست: 1454

سپاس: 514

جنسیت:

تماس:

Re: یوفو های دیده شده در ژاپن

پست توسط [email protected] »

یادش بخیر! اون اوایلی که اومده بودم هوپا، با فرناز چقدر پُست میذاشتیم اینجا، دیگه تا حالا احتمالاً ازدواج کرده باشه. روزگاری که خیلی زود گذشت smile887

بگذریم. یه پدیده‌ای رو من بارها شاهدش بودم که براش توضیح قانع کننده‌ای پیدا نکردیم. البته امین (یکی از دوستام) هم بارها شاهد این پدیده بوده. بعضی از شب‌ها که توی کوهم و به آسمونه نسبتاً صاف و دور از نور شهر دسترسی دارم، یه نقطه‌ی نورانی رو می‌بینم که از نظر ظاهری شبیه باقی ستاره‌هاست و با سرعت خاصی نسبت بقیه‌ی ستاره‌ها حرکت می‌کنه ولی بعد از مدتی که توی آسمون شب حرکت می کنه، به شکل ناگهانی توی آسمون از حرکت بازمی‌ایسته به طوری که نسبت به بقیه‌ی ستاره‌ها ثابت می‌شه و دیگه هیچ حرکتی نمی‌کنه. این توقف آنی، ما رو به این نتیجه رسونده که این نقطه نه می‌تونه ماهواره باشه نه هواپیما. به احتمال زیاد هلیکوپتر و کوادکوپتر هم نیست چون به نظر می‌رسه که خیلی دورتر از ماست و هیچ صدایی هم نداره. امین که این پدیده رو توی همین کوه (که بعضی وقتا با هم می‌ریم) بیشتر دیده، چندتا نکته رو اضافه می‌کنه:

1- این ستاره بعد از ثابت شدن نسبت به سایر ستاره‌ها با اون ها غروب می‌کنه. یعنی مدت خیلی طولانیی نسبت به ستاره‌ها ثابت می‌مونه.
2- توی نقطه‌ی مشخصی از آسمون شب دیده می‌شه.
3- بیشتر در مهرماه و اوایل آبان دیده میشه.

من خودم تا اونجایی که یادم میاد، چند سال پیش که تنها در حال برگشت از کوه بودم، این پدیده رو دیدم و چون محو حرکت عجیب این ستاره یا جسم شده بودم، بدجوری خوردم زمین. به نظرتون این چی می‌تونه باشه؟

۱۲۳۴

نام: مینو

عضویت : سه‌شنبه ۱۴۰۰/۶/۲۳ - ۱۱:۵۲


پست: 308

سپاس: 3

جنسیت:

Re: یوفو های دیده شده در ژاپن

پست توسط ۱۲۳۴ »

[email protected] نوشته شده:
جمعه ۱۴۰۲/۳/۲۶ - ۱۳:۲۷
یادش بخیر! اون اوایلی که اومده بودم هوپا، با فرناز چقدر پُست میذاشتیم اینجا، دیگه تا حالا احتمالاً ازدواج کرده باشه. روزگاری که خیلی زود گذشت smile887

بگذریم. یه پدیده‌ای رو من بارها شاهدش بودم که براش توضیح قانع کننده‌ای پیدا نکردیم. البته امین (یکی از دوستام) هم بارها شاهد این پدیده بوده. بعضی از شب‌ها که توی کوهم و به آسمونه نسبتاً صاف و دور از نور شهر دسترسی دارم، یه نقطه‌ی نورانی رو می‌بینم که از نظر ظاهری شبیه باقی ستاره‌هاست و با سرعت خاصی نسبت بقیه‌ی ستاره‌ها حرکت می‌کنه ولی بعد از مدتی که توی آسمون شب حرکت می کنه، به شکل ناگهانی توی آسمون از حرکت بازمی‌ایسته به طوری که نسبت به بقیه‌ی ستاره‌ها ثابت می‌شه و دیگه هیچ حرکتی نمی‌کنه. این توقف آنی، ما رو به این نتیجه رسونده که این نقطه نه می‌تونه ماهواره باشه نه هواپیما. به احتمال زیاد هلیکوپتر و کوادکوپتر هم نیست چون به نظر می‌رسه که خیلی دورتر از ماست و هیچ صدایی هم نداره. امین که این پدیده رو توی همین کوه (که بعضی وقتا با هم می‌ریم) بیشتر دیده، چندتا نکته رو اضافه می‌کنه:

1- این ستاره بعد از ثابت شدن نسبت به سایر ستاره‌ها با اون ها غروب می‌کنه. یعنی مدت خیلی طولانیی نسبت به ستاره‌ها ثابت می‌مونه.
2- توی نقطه‌ی مشخصی از آسمون شب دیده می‌شه.
3- بیشتر در مهرماه و اوایل آبان دیده میشه.

من خودم تا اونجایی که یادم میاد، چند سال پیش که تنها در حال برگشت از کوه بودم، این پدیده رو دیدم و چون محو حرکت عجیب این ستاره یا جسم شده بودم، بدجوری خوردم زمین. به نظرتون این چی می‌تونه باشه؟
لابد یک ماهواره از نوع چینیشه smile055
اگر نابغه نیستی که از زندگی پیشتر روی
با او همگام شو smile072

نمایه کاربر
[email protected]

نام: م. ج. معروف به گربه ی زَبادی

محل اقامت: تهران

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۹/۲۴ - ۱۱:۴۹


پست: 1454

سپاس: 514

جنسیت:

تماس:

Re: یوفو های دیده شده در ژاپن

پست توسط [email protected] »

۱۲۳۴ نوشته شده:
جمعه ۱۴۰۲/۳/۲۶ - ۱۴:۰۱
لابد یک ماهواره از نوع چینیشه smile055
آره ممکنه smile576

نمایه کاربر
[email protected]

نام: م. ج. معروف به گربه ی زَبادی

محل اقامت: تهران

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۹/۲۴ - ۱۱:۴۹


پست: 1454

سپاس: 514

جنسیت:

تماس:

Re: یوفو های دیده شده در ژاپن

پست توسط [email protected] »

.Fatemeh نوشته شده:
شنبه ۱۴۰۲/۴/۲۴ - ۱۲:۰۷
سلام وقت بخیر . یه سوالی ذهنم رو در گیر کرده اگر اطلاعاتی دارین ممنون میشم جواب بدین
دیروز 24 تیر 1402حوالی ساعت 8 شب یک گروه ستاره تقریبا 20 تا 30 عدد از یه گوشه اسمان یه دونه یه دونه بیرون امدن یه مسافتی طی کردن دقیقا توی یه خط با فاصله نزدیک بعد از یک دقیفه یه دو نه یه دونه غیب شدن سرعتشون از شهاب کمتر بود آسمان اصفهان
والّا پدیده‌ی مشابهیو توی تهران خودم دیدم. فکر کنم دوشنبه‌ی هفته‌ی پیش 19 تیر بود. طبق معمول رفته بودم کوه. البته از آخرین ساختمون‌های محله‌مون زیاد دور نشده بودم تا اینکه برای استحرات روی تخته سنگی نشستم. آسمون شب رو نگاه می‌کردم. اولش تعدادی ستاره‌ی متحرک توی آسمون نظرمو جلب کرد که یکی پس از دیگری در نقطه‌ای از آسمون، ظاهر و به سمتی متفاوت حرکت می‌کرد تا اینکه کم کم محو می‌شد. ساعت حدود نُه شب بود. ایستادم تا کمی نرمش کنم، همینکه سرم رو به طرف شمال چرخوندم، دیدم که پیکر بزرگی توی آسمان شمال غربی ظاهر شد. از هیجان بی‌حرکت ایستادم. با اینکه کسی اونجا نبود با انگشت به اون پیکر اشاره کردم و آروم گفتم: "اینو نگاه کنید!":

تعداد 10 تا پونزده تا نقطه‌ی نورانی که پشت سر هم یه خط مورب با زاویه‌ی حدودی 45 درجه رو نسبت به افق تشکیل می دادن، توی آسمون از طرف شمال غرب به سمتِ شمال شرق در حال حرکت بود. وقتی دستم رو دراز کردم تا با وَجَبم اندازه‌ی ظاهری این خط رو بسنجم دیدم حدود 20 سانتیمتر می‌شد. این پیکر هیچ صدایی نداشت و حداقل یک کیلومتر با من فاصله داشت (ممکن بود فاصله‌ش تا ده کیلومتر هم برسه) چون اگه نزدیک‌تر می‌بود، جزئیات بیشتریو ازش می‌دیدم یا صدایی ازش می‌شنیدم ولی بجز اون نقاط نورانیِ بی صدا چیز بیشتری دستگیرم نشد. به اندازه‌ی حدود 20 درجه هم در آسمان حرکت کرد و ناگهان تمام نقاط نورانی با هم خاموش شدن و گویی اون پیکر به ناگاه در آسمان شب غیبش زد.

اومدم خونه و با فرض اینکه فاصله‌ی واقعی اون پیکر فقط یک کیلومتر از من بود و با استفاده از قضیه‌ی تالس سرعت و اندازه‌ی واقعی اون پیکر رو محاسبه کردم:

حدود سیصد متر طول داشت و با سرعت حدود 60 کیلومتر بر ساعت در آسمان (نسبت به من) حرکت می‌کرد که اگه فاصله‌ی واقعیش بیشتر از یک کیلومتر باشه، این مقادیر باز هم بیشتر می‌شن. فکر کنم طول بزرگ‌ترین هواپیمای ساخت بشر، کمتر از صد متر باشه که با این وجود، ماهیت اون جسم پرنده برام مرموزه. البته ممکنه تعداد زیادی پهباد با فواصل مشخص در حال پرواز بودن ولی خاموش شدن ناگهانی چراغ‌هاشون برام جای سؤاله. بعد از غیب شدن اون پیکر باز هم دو سه تا از همون نقاط نورانی یا ستاره‌های متحرک در مکان‌های مختلفی از آسمون ظاهر شدن که هر کدوم به سمتی حرکت می‌کردن.

نمایه کاربر
simple2

عضویت : شنبه ۱۴۰۲/۳/۱۳ - ۱۱:۳۶


پست: 4



Re: یوفو های دیده شده در ژاپن

پست توسط simple2 »

پیکره چه شکلی بود؟

نمایه کاربر
[email protected]

نام: م. ج. معروف به گربه ی زَبادی

محل اقامت: تهران

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۹/۲۴ - ۱۱:۴۹


پست: 1454

سپاس: 514

جنسیت:

تماس:

Re: یوفو های دیده شده در ژاپن

پست توسط [email protected] »

simple2 نوشته شده:
چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۸ - ۰۱:۰۳
پیکره چه شکلی بود؟
فقط مثل یه خط مورّب پر از نقاط نورانی بود. البته چون شب بود، چیز زیادی نمی‌دیدم. ممکن بود بدنه‌ش دارای شکل متفاوتی باشه.

نمایه کاربر
ADMIN

عضویت : شنبه ۱۳۸۴/۲/۲۴ - ۱۹:۱۷


پست: 2401

سپاس: 560

جنسیت:

تماس:

Re: یوفو های دیده شده در ژاپن

پست توسط ADMIN »

[email protected] نوشته شده:
چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۸ - ۰۱:۲۴
simple2 نوشته شده:
چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۸ - ۰۱:۰۳
پیکره چه شکلی بود؟
فقط مثل یه خط مورّب پر از نقاط نورانی بود. البته چون شب بود، چیز زیادی نمی‌دیدم. ممکن بود بدنه‌ش دارای شکل متفاوتی باشه.
این گروه ستاره‌های متحرک که گهگاه و در یکی دو سال گذشته در ساعات ابتدایی شب، یا ساعات نزدیک به سحر در آسمان ایران و کشورهای دیگه دیده میشن، گروه ماهواره‌های مخابراتی «استارلینک» هستند که تقریبا یک تا دو بار در هفته در گروه‌های ۶۰ تایی و با راکت فالکن۹ به مدار پایین زمین پرتاب میشن.

متناسب با ساعت پرتاب و زاویه‌ی میل مداری هر پرتاب، ممکنه به شکل اتفاقی و قبل از پراکنده شدن ماهواره‌ها در مدار چند صد کیلومتری، در یک صف نورانی در آسمان کشورهای مختلف دیده بشن.

اگر اخبار پرتاب ماهواره‌های استارلینک رو دنبال کنید و مدار اولیه‌ی این ماهواره‌ها رو از منابع استخراج کنید، میتونید دوباره بعضی از گروه‌هایی که در روزهای آینده پرتاب میشن رو در آسمان ایران، رصد کنید.

تا الان حدود ۵۰۰۰ ماهواره در حدود ۸۰ پرتاب، به مدار زمین رسیدن و پوشش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک رو عملیاتی کردن.
موجیم که آسودگی ما عدم ماست ... ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...

نمایه کاربر
[email protected]

نام: م. ج. معروف به گربه ی زَبادی

محل اقامت: تهران

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۹/۲۴ - ۱۱:۴۹


پست: 1454

سپاس: 514

جنسیت:

تماس:

Re: یوفو های دیده شده در ژاپن

پست توسط [email protected] »

ADMIN نوشته شده:
چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۸ - ۲۱:۵۹
[email protected] نوشته شده:
چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۸ - ۰۱:۲۴
simple2 نوشته شده:
چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۸ - ۰۱:۰۳
پیکره چه شکلی بود؟
فقط مثل یه خط مورّب پر از نقاط نورانی بود. البته چون شب بود، چیز زیادی نمی‌دیدم. ممکن بود بدنه‌ش دارای شکل متفاوتی باشه.
این گروه ستاره‌های متحرک که گهگاه و در یکی دو سال گذشته در ساعات ابتدایی شب، یا ساعات نزدیک به سحر در آسمان ایران و کشورهای دیگه دیده میشن، گروه ماهواره‌های مخابراتی «استارلینک» هستند که تقریبا یک تا دو بار در هفته در گروه‌های ۶۰ تایی و با راکت فالکن۹ به مدار پایین زمین پرتاب میشن.

متناسب با ساعت پرتاب و زاویه‌ی میل مداری هر پرتاب، ممکنه به شکل اتفاقی و قبل از پراکنده شدن ماهواره‌ها در مدار چند صد کیلومتری، در یک صف نورانی در آسمان کشورهای مختلف دیده بشن.

اگر اخبار پرتاب ماهواره‌های استارلینک رو دنبال کنید و مدار اولیه‌ی این ماهواره‌ها رو از منابع استخراج کنید، میتونید دوباره بعضی از گروه‌هایی که در روزهای آینده پرتاب میشن رو در آسمان ایران، رصد کنید.

تا الان حدود ۵۰۰۰ ماهواره در حدود ۸۰ پرتاب، به مدار زمین رسیدن و پوشش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک رو عملیاتی کردن.
به موضوع جالبی اشاره کردید. ممنون.

ارسال پست