کاربران ببخشید سوالی خارج از بحث مطرح می کنم اما همچین بی ربطم نیست!
وقتی این جستارو دیدم این سوال به ذهنم رسید.
به نظر شما پراید 40 میلیونی بخاطر محدودیت های داخلی است یا توطئه ی خارجی ها؟
خوش حال میشم پاسختونو بشنوم
فرار نخبگان ایران؛ محدودیتهای داخلی یا توطئه خارجی؟
Re: فرار نخبگان ایران؛ محدودیتهای داخلی یا توطئه خارجی؟
عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود
لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند...
لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند...
- DARKENERGY
نام: Melina
محل اقامت: krj_teh
عضویت : پنجشنبه ۱۳۹۰/۱۲/۱۸ - ۱۳:۲۷
پست: 7033-
سپاس: 4152
- جنسیت:
تماس:
Re: فرار نخبگان ایران؛ محدودیتهای داخلی یا توطئه خارجی؟
دلیلش به نظرم:
بی کفایتی مدیران و از همه مهتر نبود رقیب و در نتیجه انحصار بازار توسط خودروسازی سایپا یا دقیق تر بگیم ارابه مرگ!
و ایران خودرو یا دقیق تر بگیم لگن خودرو هر جور میخوان نرخ تعیین میکنن چون رقیبی ندارن؛ مردم ما هم که جز عده ای محدود توان مالی خرید خودرو های خارجی رو ندارن در نتیجه تن میدن به خرید همین خودروهای بی کیفیت داخل. روز به روز کیفیت پایین تر قیمت بالاتر!
پژو پارس رو اومدن یکی دوسال پیش یه چراغ راهنما به آینه بغلش اضافه کردن به عنوان آپشن واسه همینم 300 هزار بردن رو قیمت خودرو یعنی در این حد دستشون بازه که هرکاری میخوان میکنن
خودروهای چینی هم که واسه 6 ماه خوبه!
بی کفایتی مدیران و از همه مهتر نبود رقیب و در نتیجه انحصار بازار توسط خودروسازی سایپا یا دقیق تر بگیم ارابه مرگ!
و ایران خودرو یا دقیق تر بگیم لگن خودرو هر جور میخوان نرخ تعیین میکنن چون رقیبی ندارن؛ مردم ما هم که جز عده ای محدود توان مالی خرید خودرو های خارجی رو ندارن در نتیجه تن میدن به خرید همین خودروهای بی کیفیت داخل. روز به روز کیفیت پایین تر قیمت بالاتر!
پژو پارس رو اومدن یکی دوسال پیش یه چراغ راهنما به آینه بغلش اضافه کردن به عنوان آپشن واسه همینم 300 هزار بردن رو قیمت خودرو یعنی در این حد دستشون بازه که هرکاری میخوان میکنن
خودروهای چینی هم که واسه 6 ماه خوبه!
- You-See
نام: U30
محل اقامت: تهران
عضویت : یکشنبه ۱۳۹۳/۵/۱۹ - ۱۹:۰۵
پست: 1280-
سپاس: 787
- جنسیت:
تماس:
Re: فرار نخبگان ایران؛ محدودیتهای داخلی یا توطئه خارجی؟
معلومه دیگه، هیچکدوم، به خاطر موفقیت بی بدیل در صنایع و بومی سازی و اشتغال زایی و این چرت و پرتا.
یعنی شما یه مینی بوس آدم از دهات بیار، ببر در مغازت صف بکشن که مثلا هویج بخرن، به ظهر نکشیده از اقصی نقاط ایران هموطنانمون میان ببینن چی شده و صف رو از دست ندن. یعنی برو پهن گوسفند جمع کن بریز تو مغازه، فردا براش صف مهندسی کن، قول می دم با مبالغ گزافی به مردم همیشه در صحنه بفروشی که میلیاردر شی.
زراید (!! به قول خنده بازار) با این مبلغ؟
ماشینی (!!) که تو جاده صاف هر شش ماه جلوبندی لازم بشه، هر سه ماه بالانس بخواد، هر سال تعمیرات اساسی، وقت و بی وقت قطعات مزخرفش از کار بیفتن..
آخه نمی فهمم سیم رابط چرا از کار می افته آخه؟؟؟؟؟؟
یعنی شما یه مینی بوس آدم از دهات بیار، ببر در مغازت صف بکشن که مثلا هویج بخرن، به ظهر نکشیده از اقصی نقاط ایران هموطنانمون میان ببینن چی شده و صف رو از دست ندن. یعنی برو پهن گوسفند جمع کن بریز تو مغازه، فردا براش صف مهندسی کن، قول می دم با مبالغ گزافی به مردم همیشه در صحنه بفروشی که میلیاردر شی.
زراید (!! به قول خنده بازار) با این مبلغ؟
ماشینی (!!) که تو جاده صاف هر شش ماه جلوبندی لازم بشه، هر سه ماه بالانس بخواد، هر سال تعمیرات اساسی، وقت و بی وقت قطعات مزخرفش از کار بیفتن..
آخه نمی فهمم سیم رابط چرا از کار می افته آخه؟؟؟؟؟؟
دوستای گلم حمایت کنید : https://cafebazaar.ir/app/com.nikanmehr.marmarxword/
Re: فرار نخبگان ایران؛ محدودیتهای داخلی یا توطئه خارجی؟
تصویر واقعا گویاست؛ اما رسیدن کمپانی مرسدس بنز به این حد از استاندارد، کیفیت و استحکام تصادفی نیست. اولا برای طراحی و راه اندازی یک خط تولید برای یک مدل جدید، مشکل سرمایه اولیه و سرمایه در گردش ندارند، چون سرمایه های بازار بورس در خدمت آنهاست. دوم در یک محیط رقابت آزاد، جدی و سالم بین بخشهای خصوصی واقعی رشد یافته اند. قوانین آنتی تراست بسیار محکم، وضع استانداردهای صنعتی سخت گیرانه و اجباری، قوانین حمایت از دارائیهای فکری قوی و مرزهای گشوده صادراتی (با حداکثر 15 درصد تعرفه گمرکی) در خدمت آنهاست. البته اگر حادثه ای بر اثر کم کاری، کوتاهی، نقص طراحی و نقص ایمنی خودرو پیش بیاید، باید از مرتبه چند میلیون دلار خسارت پرداخت کنند.
در ایران اما دو خودروساز عمده شبه دولتی وجود دارند. خودشان شرکتهای قطعه سازی اقماری درست کرده اند که اعضای هیئت مدیره های شرکت اصلی، سهام دار آنها هستند. تعرفه های گمرکی 170 درصد برایشان انحصار درست کرده است. اداره استاندارد کاری به کارشان ندارد و مردم هم مرگ و معلولیت مداوم عزیزانشان را، در اثر اشتباهات راننده ها، نقاط حادثه خیز جاده ها و قضا و قدر الهی می دانند. نمایندگان محترم مردم (!) هم باج دوسالانه خود را از اینها می گیرند و زیاد به پر و پای آنها نمی پیچند.
در ایران اما دو خودروساز عمده شبه دولتی وجود دارند. خودشان شرکتهای قطعه سازی اقماری درست کرده اند که اعضای هیئت مدیره های شرکت اصلی، سهام دار آنها هستند. تعرفه های گمرکی 170 درصد برایشان انحصار درست کرده است. اداره استاندارد کاری به کارشان ندارد و مردم هم مرگ و معلولیت مداوم عزیزانشان را، در اثر اشتباهات راننده ها، نقاط حادثه خیز جاده ها و قضا و قدر الهی می دانند. نمایندگان محترم مردم (!) هم باج دوسالانه خود را از اینها می گیرند و زیاد به پر و پای آنها نمی پیچند.
اگر دانش را به خاطر کسب درآمد فرا میگیرید؛ به حق آنهایی که به خاطر خود، علم و دانش اندوختهاند تجاوز کردهاید - آندره ژید
Re: فرار نخبگان ایران؛ محدودیتهای داخلی یا توطئه خارجی؟
بی بررسی ژرف در این باره، به دید من کار دولت باید
- تعیین مزر آلاینده ها برای خودرو سازها در بازار آزاد باشد
- تعیین نکتههای ایمنی خودرو، چنانکه خودرو سازها ، اگر خودروی بسازند و این نکتههای ایمنی را نداشته باشد، نتوانند پروانه بگیرند.
- تعیین مالیات؛ دولت از این راه میتواند، برای نمونه مالیات خودروهای پرمصرف را افزایش دهد وباز برای نمونه اگر خوروهای برقی، گازی یا دوگانه سوز را برای زیستبوم (محیط زیست) سودمند می داند؛ از مالیاتشان بکاهد. از این راه خودروسازان و خریداران خودرو میتوانند به اینسو آن سو هدایت شوند
- با پدیدآوردن امنیت برای سرمایه گذاری در ایران و گذاشتن شرط و امتیاز برای سرمایهگذاران. فردید (منظور) من از سرمایهگذاری در درجه نخست در زمینه فراوری ست، وگرنه بازرگانی و خرید و فروش آن چندان بسود کشور نخواهد بود. برای نمونه میتوان گفت، هر سرمایه داری که در زمینه تولید بتواند دست کم ١۰۰۰ شغل پدید آورد، تنها ( چه میدانم) ۵% مالیات دهد.
به یاد داشته باشیم، زمانی صنعت خودروسازی ایران پیشتر از کره جنوبی بود، اکنون خودروهای کرهای با خودروساز های تراز دوم و سوم اروپایی همپیشی میکنند.
و از همه مهمتر باید در ردههای کشوری، دولتی، کارخانه ها شایسته سالاری باشد.
ولی اینکه ایران به این سو گام برمیدارد دارد یا نه، من چندان آگاهی ندارم.
- تعیین مزر آلاینده ها برای خودرو سازها در بازار آزاد باشد
- تعیین نکتههای ایمنی خودرو، چنانکه خودرو سازها ، اگر خودروی بسازند و این نکتههای ایمنی را نداشته باشد، نتوانند پروانه بگیرند.
- تعیین مالیات؛ دولت از این راه میتواند، برای نمونه مالیات خودروهای پرمصرف را افزایش دهد وباز برای نمونه اگر خوروهای برقی، گازی یا دوگانه سوز را برای زیستبوم (محیط زیست) سودمند می داند؛ از مالیاتشان بکاهد. از این راه خودروسازان و خریداران خودرو میتوانند به اینسو آن سو هدایت شوند
- با پدیدآوردن امنیت برای سرمایه گذاری در ایران و گذاشتن شرط و امتیاز برای سرمایهگذاران. فردید (منظور) من از سرمایهگذاری در درجه نخست در زمینه فراوری ست، وگرنه بازرگانی و خرید و فروش آن چندان بسود کشور نخواهد بود. برای نمونه میتوان گفت، هر سرمایه داری که در زمینه تولید بتواند دست کم ١۰۰۰ شغل پدید آورد، تنها ( چه میدانم) ۵% مالیات دهد.
به یاد داشته باشیم، زمانی صنعت خودروسازی ایران پیشتر از کره جنوبی بود، اکنون خودروهای کرهای با خودروساز های تراز دوم و سوم اروپایی همپیشی میکنند.
و از همه مهمتر باید در ردههای کشوری، دولتی، کارخانه ها شایسته سالاری باشد.
ولی اینکه ایران به این سو گام برمیدارد دارد یا نه، من چندان آگاهی ندارم.
گفتم به شیخ شهر كه كارت ریاست، گفت
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست
- سمیرا عطابخش
محل اقامت: germany
عضویت : شنبه ۱۳۸۷/۵/۵ - ۲۰:۳۵
پست: 67-
سپاس: 19
- جنسیت:
Re: فرار نخبگان ایران؛ محدودیتهای داخلی یا توطئه خارجی؟
به نظر من حقیر، هرکسی از دید خودش داره به جریان نخبه بودن نگاه میکنه.... درسته باید مسئول باشیم در برابر خیلی اتفاقایی که حتی اگه برای خودمون هم نیفته، برای دوست آشنا و یه هم وطن میفته چون انسانیم... ولی کاش بقول بعضی دوستان بحث رو سیاسی نکنیم و از خیلی دیدگاه های دیگه به این قضیه نگاه کنیم... و به همه کمک کنیم چه اونایی که میخوان برن یا میخوان بمونن... هرکسی یه هدفی داره واگه واقعا بخواد به اون هدفش برسه، هفت در فولادی هم مقابلش بذارن ازش رد میشه... پس خودمون رو اذیت نکنیم و تا جایی که لازمه به هم نوعان خودمون در حد توانمون کمک کنیم...
I have a Dream...know myself
Re: فرار نخبگان ایران؛ محدودیتهای داخلی یا توطئه خارجی؟
گفتم به شیخ شهر كه كارت ریاست، گفت
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست
آنكس كه شیخ هست و ریاكار نیست، كیست