انواع ولوهای دستی در سیستم سوخت هواپیما

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 2469

سپاس: 4615

جنسیت:

تماس:

انواع ولوهای دستی در سیستم سوخت هواپیما

پست توسط rohamavation »

سه نوع اصلی از ولو دستی وجود داره که در سیستم های سوخت هواپیما استفاده میشن . دریچه مخروطی و ولو نوع پاپت معمولاً در هواپیماهای سبک هوانوردی عمومی به عنوان دریچه های انتخاب کننده سوخت استفاده میشه. دریچه های دروازه در هواپیماهای دسته حمل و نقل به عنوان دریچه های خاموش استفاده میکنند
ما کارگاه هواپیما داشتیم که در مورد ولو سوخت , و پمپ سوخت میخواست توضیح بدهند خوب با امکانات زیاد ما گاهی مجبور هستیم فقط تصاویر ان را ببینیم,و اکثر قطعات کهنه و فرسوده که نمیتونی دست بزنی امکان خرابی و اینکه جایگزینش سخته انگار وارد موزه میشی بچه ها این منیفولد هیدرولیکی که جریان سیال را بین پمپ ها و محرک ها و سایر اجزای موجود در سیستم هیدرولیک تنظیم میکنه اینم مربوط به سوخت اینم هواستخوب این توکتاب هم هست بگین همونو بخونیم .و اکثر مدلهای جت فقط تصویرشو میبینیم حالا قطعات داخلش چیه بماند . کونیکال ولو -دریچه های پاپت-ولو دروازه و ولو پلاگین-یک سوپاپ برگشت امکان تخلیه یک طرفه سوخت را به مخازن اصلی فراهم می کنه سوپاپ فلپر سوپاپ باز چرخشی سوخت، همچنین به عنوان سوپاپ چک فلاپ چرخان میگیم ولو پرایمر سوخت سوپاپ سوخت هواپیما است که برای سوخت رسانی به مخزن و تبخیر مستقیم آنها به سیلندر استفاده میشه.نصب گیج فشار سوخت-پمپ سوخت و در استفاده از پرایمینگ موتور تزریق سوخت قبل از راه اندازی استفاده میشه.پمپ های اجکتوری-پمپ های الکتریکی ضربان دار-پمپ های سوخت پره ای
رایج ترین انواع پمپ های سوخت که در هواپیماهای با موتور رفت و برگشتی دیده می شود خوب اینم امکانات ما پمپ سوخت سسنا (دوکز) 172تصویروتصویروتصویر
پمپ سوخت موتوری Cessna 172 182 Piper تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
اینم کاربراتورش تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
خوب برام این کلاسها و کارگاهها خیلی جذاب تر هستند تا تئوری .فقط استاد بزاره خودمون باز کنیم و ببندیم نه که بیاد فقط خودش توضیح بده .نمیدونم از احتمال خرابی و شکستگی توسط ماها میترسند .چی بگم .بازم خوبه .خوب تعجب نکنید اون لوله ها معلوم هستند چیه لوله های نارنجی بزرگ زیادی وجود دارد. این لوله اسکات هست و برای حرکت هوا در محفظه موتور استفاده میشن میبینید بچه ها خوب بزارین خانم ها هم ببینند .اقای ...لطفا دست نزن بگو برات توضیح بدم /استاد خوب اون بلک تیوپ چیه همون که کنار منیفولد اگزوهست بعد میگه
شلنگ سیاه نازک‌تر با بافت بیرونی صاف معمولاً چیزی با هوای کم فشار یا مکش مانند یک خط خلاء که از پمپ خلاء به دیوار آتش میره یا یک خط فشار منیفولد که از موتور به دیوار آتش میره به لوله های زنگ زده ای که از پایین موتور خارج میشن نگاه کنید اینها لوله های اگزوز هستند به خطوط نقره ای با اتصالات آبی توجه کنید. این خطوط پرایمر هستند. در پایین سمت چپ یک خنک کننده روغن قرار داره. یک لوله اسکات هم وجود داره که هوا را به کولر میاره و دو خط به داخل و خارج میشن سخت نیست راحت میفهمید اقای حسامی راد لطفا به شمع دست نزنید خوب استاد کلا چند تا اسپارک پلاگ داره 4 سیلندره دیگه خوب چرا 8 تا داره سوال خوبی بود چون از نظر اطمینان بهتر و قدرت بیشتری داره در ضمن کامل .و سریعتر سوخت میسوزه در ضمن 20000 ولت ولتاژ اعمال میشه استاد حالا نمیشه باز کنید ببینیم در ضمن تو جت چطوریه .خوب تو اونجا همینه با اعمال 45000 ولت توربین های گاز دارای اسپارک پلاگ جمع شونده دارند که در دو یا سه کامباسشن چمبر نصب شده اند خوب جرقه زن ها به محض اینکه گاز خروجی به دمای معینی رسید توسط FADEC خاموش می شوند زیرا دیگر مورد نیاز نیستن اینم تو جت .
ولی انتظار اونکه ما دانشجویان فردا بریم جت تعمیر کنیم یا طراحی کنیم یا سازه بسازیم یا یه سانحه رو تشریح کنیم کلا من فکر نکنم باید اونجا پیش تکنسین ها و مهندسان و تعمیرکاراش دوره ببینیم تازه با قطعات و عیب یابی ها اشنا بشیم .تا چیزی خودت باز نکنی نبندی عیبشو و مشکلشو پیدا نکنی با تئوری که نمیفهمی .نمیگم از پایه یاد نیگریم منظورم اونه همراه ازمایش همراه عملی وگرنه فایده نداره .منم که میخوام طراح موتورهای جت بشم همینطور هست .باید موتور ببینم .قطعات از نزدیک ببینم خودم باز کنم ببندم .فن ، کمپروسور ، کامباستور ، توربین ، میکسر و نازل ویاتاقان ، روتور ، اسپول ، گیر باکس و اسپیسرو نازل اورایفیس واینگایترو، آستین و دیفیوزر -اگزوز-اسپارک پلاگ، بوش ، پین های تراز و محفظه احتراق و هزارن قطعه که یادم نیست فکر کنم تا 25000 تا 40000قطعه تشکیل شده .هست .;کم نیست roham hesami rad designer of the future jet engines and lover of jet engines
تصویر

ارسال پست