سوال از درس حسابان


سوال از درس حسابان

نوشتهاز سوی artafern در دوشنبه 3 آذر 1393 - 17:35

سلام دوستان
وقتتون بخیر میخواستم اگر ممکنه سوال لینک زیر رو حل کنید برای من . (پیوست هم کردم)
مرسی از همتون.
دقت کنید که n عدد طبیعی هست
تصویر
پیوست ها
gif.latex.gif
gif.latex.gif (915 بایت) بازدید 2908 بار
 
سپـاس : 0 time

ارسـال : 2


نام نویسی: 93/9/3

ذکر نشده

Re: سوال از درس حسابان

نوشتهاز سوی mmeftahpour در سه شنبه 4 آذر 1393 - 02:21

با سلام
جوابش 7 هست. اگر با توان 7 بسظ بدین به عبارت سمت راست میرسید.
نماد کاربر
 
سپـاس : 382 times

ارسـال : 457


نام: مسعود مفتاح پور
نام نویسی: 86/10/2

ذکر نشده

Re: سوال از درس حسابان

نوشتهاز سوی artafern در سه شنبه 4 آذر 1393 - 14:58

سلام
بله 7 درسته
اما میشه راه حلتون رو بگید؟
 
سپـاس : 0 time

ارسـال : 2


نام نویسی: 93/9/3

ذکر نشده

Re: سوال از درس حسابان

نوشتهاز سوی mmeftahpour در سه شنبه 4 آذر 1393 - 18:15

باسلام
متاسفانه شاید روش حل من زیاد مستقیم نباشه.
من بطور متوالی طرف راست رو به عدد 0.5^2-1 تقسیم کردم بعد از 7 بار شد 1.

P25.jpg
P25.jpg (40.71 KIB) بازدید 2779 بار
نماد کاربر
 
سپـاس : 382 times

ارسـال : 457


نام: مسعود مفتاح پور
نام نویسی: 86/10/2

ذکر نشده

Re: سوال از درس حسابان

نوشتهاز سوی farazb29 در سه شنبه 4 آذر 1393 - 18:35

این سوال احتمالا از سطح درس حسابان بالاتر است.. البته حدس بنده اینگونه است و شاید راه حل ساده تری هم داشته باشد....
چون در طرفین تساوی، قسمت صحیح و گنگ از هم تفکیک شده اند، شاید بتوان آنها را همانند قسمت های موهومی و حقیقی یک عدد مختلط در نظر گرفت و با رابطه های زیر حل کرد... البته زیاد وقت نشد در این مورد فکر کنم.... امیدوارم دوستان این ایده را بسط دهند:
پیوست ها
Snapshot_2014-11-25_182957.jpg
Snapshot_2014-11-25_182957.jpg (10.35 KIB) بازدید 2776 بار
واپسین ویرایش بدست farazb29 در سه شنبه 4 آذر 1393 - 18:53, رویهم 1 بار.
 
سپـاس : 319 times

ارسـال : 134


نام نویسی: 92/11/6

ذکر نشده

Re: سوال از درس حسابان

نوشتهاز سوی m.s.f در سه شنبه 4 آذر 1393 - 19:52

a^{x}=b\; \Rightarrow \; x=log_{\left |a  \right |}^\: {\left |b  \right |}

(1-\sqrt{2})^{n}=239-169\sqrt{2}\; \Rightarrow \; n=log_{\left | 1-\sqrt{2} \right |}^{\left | 239-169\sqrt{2} \right |}\; \Rightarrow \; n=\frac{ln(\left | 239-169\sqrt{2} \right |)}{ln(\left | 1-\sqrt{2} \right |)}
برای گسترش نظریه ها نباید به اصول نظریه ها مطمئن بود.
نماد کاربر
 
سپـاس : 130 times

ارسـال : 244


نام: میثم
سن: 27 سال
شهر: اسپهان
نام نویسی: 91/7/30

مرد

Re: سوال از درس حسابان

نوشتهاز سوی farazb29 در سه شنبه 4 آذر 1393 - 20:11

jhvh نوشته است:
m.s.f نوشته است:a^{x}=b\; \Rightarrow \; x=log_{\left |a  \right |}^\: {\left |b  \right |}

(1-\sqrt{2})^{n}=239-169\sqrt{2}\; \Rightarrow \; n=log_{\left | 1-\sqrt{2} \right |}^{\left | 239-169\sqrt{2} \right |}\; \Rightarrow \; n=\frac{ln(\left | 239-169\sqrt{2} \right |)}{ln(\left | 1-\sqrt{2} \right |)}

خیلی شبیه ایده زاهد بزرگواره

نخیر هادی جان..... ایشان فقط صورت مسئله رو به حالت دیگر بیان کرده اند.... تبدیل از حالت نمایی به حالت لگاریتمی! مشکل همچنان پابرجاست. smile072
ایده من از اعداد مختلط سرچشمه می گیرد. چرا که در طرفین تساوی عبارت های گنگ و صحیح تفکیک شده بیان شده اند.
 
سپـاس : 319 times

ارسـال : 134


نام نویسی: 92/11/6

ذکر نشده

Re: سوال از درس حسابان

نوشتهاز سوی mmeftahpour در سه شنبه 4 آذر 1393 - 21:35

باسلام
من به حالت لگاریتمی هم فکر کرده بودم ؛ ولی برای محاسبه نهایی ماشین حساب می خواد.
نماد کاربر
 
سپـاس : 382 times

ارسـال : 457


نام: مسعود مفتاح پور
نام نویسی: 86/10/2

ذکر نشده

Re: سوال از درس حسابان

نوشتهاز سوی mmeftahpour در سه شنبه 4 آذر 1393 - 23:31

باسلام
فکر کنم اگر عبارت یک منهای رادیکال دو را به خودش ضرب کنیم و ضرایب مرحله بعد رو حساب کنیم راحتتره.

P26.jpg
P26.jpg (51.92 KIB) بازدید 2693 بار
نماد کاربر
 
سپـاس : 382 times

ارسـال : 457


نام: مسعود مفتاح پور
نام نویسی: 86/10/2

ذکر نشده

Re: سوال از درس حسابان

نوشتهاز سوی m.s.f در چهارشنبه 5 آذر 1393 - 01:44

امیدوارم درست خونده باشم
سوال نوشته:
اگر ممکنه سوال لینک زیر رو حل کنید برای من



میشه راه حلتو در موردش بیشتر توضیح بدی
این سوال احتمالا از سطح درس حسابان بالاتر است.. البته حدس بنده اینگونه است و شاید راه حل ساده تری هم داشته باشد....
چون در طرفین تساوی، قسمت صحیح و گنگ از هم تفکیک شده اند، شاید بتوان آنها را همانند قسمت های موهومی و حقیقی یک عدد مختلط در نظر گرفت و با رابطه های زیر حل کرد... البته زیاد وقت نشد در این مورد فکر کنم.... امیدوارم دوستان این ایده را بسط دهند:

چرا از اعداد مختلط استفاده کنیم؟
از راه حل شما چطور میشه به جواب رسید؟
ایشان فقط صورت مسئله رو به حالت دیگر بیان کرده اند.... تبدیل از حالت نمایی به حالت لگاریتمی! مشکل همچنان پابرجاست. smile072

مشکل دقیقا چیه؟
این که بدون استفاده از ماشین حساب n رو پیدا کنیم؟(خب فرض کن شما با ذهن و من با ماشین حساب چه فرقی داره؟)


من به حالت لگاریتمی هم فکر کرده بودم ؛ ولی برای محاسبه نهایی ماشین حساب می خواد.

خب ماشین حساب بخواد

نظرم اینه که وقتی یه معادله میرسه به مرحله ی عدد گذاری این که با چه روشی حل بشه چندان اهمیتی نداره...
برای گسترش نظریه ها نباید به اصول نظریه ها مطمئن بود.
نماد کاربر
 
سپـاس : 130 times

ارسـال : 244


نام: میثم
سن: 27 سال
شهر: اسپهان
نام نویسی: 91/7/30

مرد

Re: سوال از درس حسابان

نوشتهاز سوی mmeftahpour در چهارشنبه 5 آذر 1393 - 12:52

باسلام
من روش بدون ماشین حساب رو گفتم چون مسئله مربوط به درس حسابان هست و سر امتحان ماشین حساب نذارند و باید به جواب نهایی برسن وگرنه صددرصد حق با شماست و میشه با ماشین حساب هم حل کرد. خصوصا اگر مثلا بجای 169 عدد 168 بود (مسئله دارای جواب طبیعی نبود) فقط با ماشین حساب میشد جواب رو بدست آورد.
نماد کاربر
 
سپـاس : 382 times

ارسـال : 457


نام: مسعود مفتاح پور
نام نویسی: 86/10/2

ذکر نشده


بازگشت به رياضيات در فيزيك

چه کسی هم اکنون اینجاست ؟

کاربرانی که در این تالار هستند: بدون کاربران عضو شده و 68 مهمان