صعود در آسمانها

مدیران انجمن: parse, javad123javad

نمایه کاربر
mortezasadeghi

نام: مرتضی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵


پست: 384

سپاس: 118

جنسیت:

Re: صعود در آسمانها

پست توسط mortezasadeghi »

در ادامه با مشخصات MiG-31A آشنا میشوید :

MiG-31A

کشور سازنده : شوروی سابق
هواپیماهای مشابه : MiG-25 , F-14 , F15
تعداد سرنشین : 2 نفر
ماموریت اصلی : رهگیر تمام آب و هوایی + ایجاد امنیت هوایی
طول : 21.5 متر
طول بال : 14 متر
ارتفاع : 6.6 متر
حداکثر سرعت : 3 ماخ
وزن خالی : 22 تن
وزن استاندارد : 37 تن
حداکثر وزن : 47 تن
نوع و قدرت موتور : دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 هر کدام با تراست 93 کیلو نیوتن
حداکثر تحمل G : در سرعتهای فراصوت +5 جی
حداکثر برد : 3300 کیلومتر
شعاع عملیاتی : 720 کیلومتر
ارتفاع پرواز : 25 کیلومتر
ارتفاع پرواز از سطح دریا : ؟
مدت زمان برای رسیدن به ارتفاع 20 کیلومتری : 8 دقیقه و 54 ثانیه
قابلیت سوختگیری هوایی : ندارد
حسگرها : LD/SD TWS radar, possible IRST, RWR (رادار Zaslon S-800 با برد 200 کیلومتر)
نوع تسلیحات : یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23 + موشکهای هوا به هوای R-33 , R-40 , R-60 , R-73

MiG-31BM

این مدل در بسیاری جهات شبیه مدلهای قبلی است و در اینجا فقط نکات مهم را بیان میکنم.
نوع رادار : Zaslon-M با برد 400 کیلومتر و توانایی شناسایی استیلت ، همزمان 24 هدف را شناسایی و به 6 تا از آنها حمله میکند و بقیه را نیز تحت نظر دارد.
توانایی جنگ الکترونیک : دارای سیستم مدرن ECM و ضد ECM
آیونیک این مدل بسیار پیشرفته تر از مدلهای قبلی است.
نوع تسلیحات :
یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23
موشکهای هوا به هوای R-27 , R-33 , R-37 , R-40 , R-60 , R-73 , R-77
موشکهای هوا به زمین Kh-31P , Kh-58
قیمت میگ-31 بی ام : 40 میلیون دلار

توضیحاتی چند در مورد موشکهای هوا به هوای قابل حمل توسط میگ-31 :
R-27 با برد 70 الی 170 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3600 Km/h
R-33 با برد 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
R-37 با برد 300 ، حداکثر سرعت هدف : ؟
R-40 با برد 50 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
R-60 با برد 10 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
R-73 با برد 40 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 2500 Km/h
R-77 با برد 90 الی 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h

منبع : http://www.sampadcity.com/forum/index.p ... 975.0.html
خداحافظ

نمایه کاربر
ALIREZA-01

عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۰/۱۶ - ۲۰:۱۲


پست: 154

سپاس: 28

جنسیت:

AIRBUS A 380

پست توسط ALIREZA-01 »

تعداد موتور: 4 عدد
شرکت سازنده ی موتور: General Electric
مدل موتور: GEnx-2B67
پیشرانه موتور: 66.500 پوند (معادل 1.183.000 نیوتون)
حداکثر سرعت (در ارتفاع 35.000 فوت): 910 کیلومتر/ساعت
حداکثر سرعت (در ارتفاع 30.000 فوت): 970 کیلومتر/ساعت

ظرفیت:
حداکثر ظرفیت مسافر: 450 نفر
حداکثر ظرفیت سوخت: 227.600 لیتر
حداکثر وزن برای تیک آف(بلند شدن): 435.449 کیلوگرم
حداکثر بار قابل حمل: 110.677 کیلوگرم
حداکثر حجم بار قابل حمل: 854.3 متر مکعب
حداکثر مسافت: 14.186 کیلومتر
حداکثر ظرفیت کاکپیت (کابین خلبان): دونفر ( کاپیتان و کمک خلبان)

وزن:
وزن خالی: 227.000 کیلوگرمحداکثر وزن برای بلند شدن (تیک آف): ( مسافربری) 560.000 کیلوگرم
(بــاری) 590.000 کیلوگرم

ظرفیت سوخت: 260.900 کیلوگرم
حداکثر بار قابل حمل: ( مسافربری) 84.000 کیلوگرم
(بــاری) 150.000 کیلوگرم
طول و ارتفاع:
فاصله ی ابتدای دو بال: 68.5 متر
ارتفاع دم: 19.4 متر
طول هواپیما:70.6 متر

انواع ایرباس A380:

A380-700: که با نام A3XX-50 یا A3XX-50R معرفی شده است. در این مدل برد پرواز (حداکثر مسافتی که می تواند پرواز کند) افزایش یافته ولی ظرفیت تعداد مسافرین به 481 نفر کاهش یافته است.

A380-800: که با نام A3XX-100 شناخته شده (که دربالا به طور کامل معرفی شد) .

A380-800C7: این مدلی از A380-800 می باشد که با افزایش 7 کفه ی بارگیری برای باربری بهتر بهینه سازی شده.

A380-800C11: مدل پیشرفته ی A380-800C7 که با 11 کفه ی بارگیری آماده شده است.

A380-800F: این هواپیما با نام A3XX-100F که با 25 کفه ی بارگیری در طبقه ی بالا و 33 کفه ی بارگیری در طبقه ی اصلی و 13 کفه در طبقه ی پایین مناسب برای بارگیری است. در واقع این نوع تجاری (باری) این هواپیما می باشد.

A380-800R: در این مدل با افزایش برد پروازی برای 555 مسافر تهیه شده است.

A380-800S: در این مدل برد پروازی کاهش یافته است.

A380-900: این مدل با نام A3XX-200 شناخته شده است. در این مدل با افزایش پهنای بدنه و دماغه ی کشیده تر برای 656 مسافر آماده شده است.

A380-900S: در این مدل برد پروازی A380-900S کاهش یافته است.
مردم هواپيما دارن ماهم داريم نمي دونم شايد تقصير مانيست ولي به نظر من هست.ملت اعتصاب كنن سوار هواپيما نشن تا اقايان متوجه موضوع بشن كه جان ادما باارزشه smile072
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

نمایه کاربر
mortezasadeghi

نام: مرتضی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵


پست: 384

سپاس: 118

جنسیت:

Re: AIRBUS A 380

پست توسط mortezasadeghi »

ALIREZA-01 نوشته شده:تعداد موتور: 4 عدد
شرکت سازنده ی موتور: General Electric
مدل موتور: GEnx-2B67
پیشرانه موتور: 66.500 پوند (معادل 1.183.000 نیوتون)
حداکثر سرعت (در ارتفاع 35.000 فوت): 910 کیلومتر/ساعت
حداکثر سرعت (در ارتفاع 30.000 فوت): 970 کیلومتر/ساعت

ظرفیت:
حداکثر ظرفیت مسافر: 450 نفر
حداکثر ظرفیت سوخت: 227.600 لیتر
حداکثر وزن برای تیک آف(بلند شدن): 435.449 کیلوگرم
حداکثر بار قابل حمل: 110.677 کیلوگرم
حداکثر حجم بار قابل حمل: 854.3 متر مکعب
حداکثر مسافت: 14.186 کیلومتر
حداکثر ظرفیت کاکپیت (کابین خلبان): دونفر ( کاپیتان و کمک خلبان)

وزن:
وزن خالی: 227.000 کیلوگرمحداکثر وزن برای بلند شدن (تیک آف): ( مسافربری) 560.000 کیلوگرم
(بــاری) 590.000 کیلوگرم

ظرفیت سوخت: 260.900 کیلوگرم
حداکثر بار قابل حمل: ( مسافربری) 84.000 کیلوگرم
(بــاری) 150.000 کیلوگرم
طول و ارتفاع:
فاصله ی ابتدای دو بال: 68.5 متر
ارتفاع دم: 19.4 متر
طول هواپیما:70.6 متر

انواع ایرباس A380:

A380-700: که با نام A3XX-50 یا A3XX-50R معرفی شده است. در این مدل برد پرواز (حداکثر مسافتی که می تواند پرواز کند) افزایش یافته ولی ظرفیت تعداد مسافرین به 481 نفر کاهش یافته است.

A380-800: که با نام A3XX-100 شناخته شده (که دربالا به طور کامل معرفی شد) .

A380-800C7: این مدلی از A380-800 می باشد که با افزایش 7 کفه ی بارگیری برای باربری بهتر بهینه سازی شده.

A380-800C11: مدل پیشرفته ی A380-800C7 که با 11 کفه ی بارگیری آماده شده است.

A380-800F: این هواپیما با نام A3XX-100F که با 25 کفه ی بارگیری در طبقه ی بالا و 33 کفه ی بارگیری در طبقه ی اصلی و 13 کفه در طبقه ی پایین مناسب برای بارگیری است. در واقع این نوع تجاری (باری) این هواپیما می باشد.

A380-800R: در این مدل با افزایش برد پروازی برای 555 مسافر تهیه شده است.

A380-800S: در این مدل برد پروازی کاهش یافته است.

A380-900: این مدل با نام A3XX-200 شناخته شده است. در این مدل با افزایش پهنای بدنه و دماغه ی کشیده تر برای 656 مسافر آماده شده است.

A380-900S: در این مدل برد پروازی A380-900S کاهش یافته است.
مردم هواپيما دارن ماهم داريم نمي دونم شايد تقصير مانيست ولي به نظر من هست.ملت اعتصاب كنن سوار هواپيما نشن تا اقايان متوجه موضوع بشن كه جان ادما باارزشه smile072
آقا اینایی که دارن با این سفر میکنن هتل میخوان برن واس چی ؟ همون جا بمونن smile048
خداحافظ

نمایه کاربر
mortezasadeghi

نام: مرتضی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵


پست: 384

سپاس: 118

جنسیت:

B2

پست توسط mortezasadeghi »

B2 که به اسپریت نیز مشهور هست
رده : بمب افکن

ساخت کارخانه نورث روپ هستش.
پایه و اساس این هواپیما بعد از سقوط هواپیمای U2 تو خاک شوروی بنا گذاشته شد اخه بعد از سقوط U2 مشخص شد که هواپیماهای بلند پرواز زیاد امن نیستند واسه همین ارتشی هایامریکا به فکر ساخت یه جنگنده افتادن که خفا کار باشه.در اون طرح F117 به وجود اومد و بعد از مدتی نیاز به یه بمب افکن خفا کار نیز احساس شد و واسه همین طرح شکست خورده نورث روپ در برابر F117 دوباره جون گرفت و با تغییراتی اساسی خودشو وارد عالم هوانوردی کرد. شرکت نورث روپ از همون اول کارش در آرزوی یه هواپیمای بدونه دم یا به اصطلاح بال پرنده بود.
بمب افکنهای قبلی این شرکت مشکلات کنترلی داشتند و در مقابل بادهای جانبی دچارتکانهای شدید میشدند.ولی این مشکل با سیستم کنترل پرواز با سیم(FLY-BY-WIRE)حل شد.

در مناقصه وزارت جنگ امریکا برای طراحی و ساخت(بمب افکن کم پیدا با تکنولوژی پیشرفته) گره نورث روپ با همکاری بویینگ و LTV با استفاده از موتورهای جنرال الکتریک طرحی را پیشنهاد کردند با رمزسینیور آیس توانست در مقابل شرکتهای لاکهید و راک ول به پیروزی برسد. فعالیت این سه شرکت به رهبری نورث روپ در نهایت مخفی کاری شروع شد.
اولش شرکت نورث روپ یه کارخونه متروکه شرکت فورد در حومه لوس آنجلس رو خرید واونو به پیشرفته ترین مرکز مجهز به سیستم رایانه ای طراحی و ساخت تبدیل کرد.برای تدارک نرم افزار سه بعدی اداره کننده امور طراحی،ابزارهای ماشینی، و سیستم های روبوتیک در مجموع حدود 1 میلیارد سرمایه گذاری شد و این مرکز با بویینگ و LTV به صورت الکترونیکی رابطه بر قرار کرد. با وجود اشتغال هزاران نفر در سه شرکت (در نورث روپ 12000 و در بویینگ 10000 و در LTV حدود 4000 نفر در استخدام این برنامه بودند) کمتر کسی از اصل برنامه مطلع بود و این نشون میده برنامه چقدر مخفی بوده.
کارها بین سه شرکت به قرار زیر تقسیم شده بود:
BOEING وظیفه ساخت قسمت مرکزی پسین بدنه از جنس تیتانیوم،پوششهای بزرگ بیرونیبال،سیستم سوخترسانی،سیستم تحویل بار جنگی و ارابه فرود را به عهده داشت.
LTV وظیفه ساخت قسمت میانی بدنه و سازهای از جنس تیتانیوم،آلومنیوم و مواد مرکب را بر عهده داشت.
NORTHROP نیزباید ساخت قسمت مرکزی پیشین کابین خلبان و مونتاژ نهایی را انجام میداد.
بلاخره اولین B2 در 22 نوامبر 1988 به نمایش گذاشته شد و در 17 ژوئیه 1989 اولین پرواز خود را انجام داد.این هواپیما در مقایسه با بقیه هواپیماهای زیر سرعت صوت بیشترین زمان برای آزمایشها را داشته.این هواپیما 24000 ساعت آزمایشهای تونل باد رو انجام داده و برای گواهینامه صلاحیت پرواز 291000ساعت وقت صرف شد.
ظاهر غیر عادی B2 در اثر نیاز به بالاترین خفاکاری و بهترین عملکرد پروازی به وجوداومده.لبه حمله بی2 گوه ای شکل هستش و ساختار لانه زنبوری بدنه اش واسه به دام انداختن امواج رادار هستش.امواج داخل این ساختار به دام می افتند و واسه همین چیزی به رادار دشمن بازتاب نخواهد شد.4 تا موتور این هواپیما به وسیله مواد مرکب مقاوم در برابر حرارتهای زیاد کاملا داخل بدنه هواپیما جاسازی شده و واسه ایمن بودن از رادارها و موشکهای حرارتی خروجی موتور در قسمت بالای هواپیما هستش. تو بنزین این هواپیما از مواد شیمیایی خاصی استفاده میشه که تو ارتفاعات بالا دنباله ایجاد نکنه. تو یه عملیات خفن تهاجمی سیستم های خاص B2 برای عملیات مخفی روشن و سیستم های نا لازم خاموش میشه.هواپیما در حین رهاسازی بمب قابل شناسایی هستش برای همین دریچه بی نهایت پیشرفته ای برای این قسمت کار گذاشتن. رادار این هواپیماه هم رادار ساخت هیوز هستش که از زمین به هیچ وج قابل شناسایی نیستش.
آخرین ویرایش توسط mortezasadeghi یک‌شنبه ۱۳۹۱/۳/۷ - ۱۹:۴۶, ویرایش شده کلا 1 بار
خداحافظ

نمایه کاربر
mortezasadeghi

نام: مرتضی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵


پست: 384

سپاس: 118

جنسیت:

B2

پست توسط mortezasadeghi »

مشخصات فنی:

موتور=4موتور جنرال الکتریک F-118-GE-110 بدونه پس سوز

بیشترین رانش هر موتور=84.5کیلو نیوتن

دهانه بال=52.42متر

مساحت بال=477.51متر مربع

طول=21.03متر

ارتفاع=5.18متر

وزن خالی=56700کیلوگرم

بیشترین وزن سوخت=74850کیلوگرم

بیشترین وزن برخاست=168420کیلوگرم

بیشترین سرعت افقی=0.8ماخ(1ماخ=سرعت صوت)

برد در بیشترین وزن برخاست=11675کیلومتر

برد در بیشترین وزن برخاست با یک بار سوختگیری هوایی=18530کیلومتر

تسلیحات=پرتاب گر چرخان فوق پیشرفته بویینگ با قدرت حمل موشکها یا بمبها در 54 آرایش مختلف
قادر به حمل سلاحهای هسته ای دور ایستا و بمبهای هسته ای پرتاب آزاد
مجهز به انبارهای غیر هسته ای برای حداکثر 80 بمب پرتاب آزاد

قیمت2،000،000،000دلار(دو میلیارد دلار)

منبع : http://www.sampadcity.com/forum/index.p ... 482.0.html
خداحافظ

نمایه کاربر
mortezasadeghi

نام: مرتضی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵


پست: 384

سپاس: 118

جنسیت:

Re: صعود در آسمانها

پست توسط mortezasadeghi »

ARC) Aerial Rescue Chopper به عنوان هلیکوپتر چند منظوره برای انجام عملیات نجات می باشد. این هلیکوپتر قادر به حرکت در مکان های ناهموار ، در هر دو بخش خشکی و دریا می باشد. این هلیکوپتر داری فن های پروانه منحصر به فرد و سیستم هوای توربو می باشد.
[ فقط تو کف طراحی بمونید ... ]:

Aerial Rescue Chopper Concept created by Leong Huang Zi:
The ARC serves as their multi-purpose chopper for rescue operations. Able to navigate rough terrain, this helicopter is meant for surveillance and scouting in both land and sea divisions. Featuring a unique duo fan propeller and air turbo system
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
خداحافظ

نمایه کاربر
mortezasadeghi

نام: مرتضی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵


پست: 384

سپاس: 118

جنسیت:

Re: صعود در آسمانها

پست توسط mortezasadeghi »

ادامه عکسهای این بالگرد عجیب الخلقه :
[ منبعش یه وبلاگی بود مال دانشگاه شهر شوشتر دیگه آدرسشو نمیدونم خودشون حلال کنن ]
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
آخرین ویرایش توسط mortezasadeghi چهارشنبه ۱۳۹۱/۳/۱۷ - ۱۳:۳۰, ویرایش شده کلا 1 بار
خداحافظ

نمایه کاربر
shahab2020

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۱/۳/۱۴ - ۱۴:۳۴


پست: 21

سپاس: 7

Re: صعود در آسمانها

پست توسط shahab2020 »

مشخصات هواپیمای B-1

نوع کاربری: بمب افکن سنگین

کارخانه سازنده:راک ول اینترنشنال

تعداد خدمه: ۴ نفر شامل ۱نفر خلبان اصلی و ۱ افسر تهاجم و یک نفر افسر دفاع نظامی و فرمانده هواپیما

قیمت: ۲۸۳ میلیون دلار

نیروی محرکه: ۴ عدد موتور توربوفن مدل F-101-GE-102 جنرال الکتریک با پس سوز و ۳۰۰۰۰پوند تراست در هر کدام با پس سوز

طول: ۴۴٫۵ متر

دهنه بال: در حالت باز ۴۱٫۸ متر و در حالت بسته ۲۴٫۱ متر

ارتفاع: ۱۰٫۴ متر

وزن خالی:۸۶۱۸۰ کیلو گرم

حداکثر وزن برخاست:۲۱۶۶۳۰ کیلو گرم

حداکثر سرعت:۱۴۴۸ کیلومتر بر ساعت یا ۱٫۳۴ ماخ

حداکثر ارتفاع پروازی: بیشتر از ۳۰۰۰۰ فوت

حداکثر برد: این بمب افکن دارای قابلیت سوخت گیری هوایی است و قابلیت قاره پیمایی دارد.


هواپیمای B1-B یک بمب افکن دوربرد و میان قاره ای است که قابلیت شلیک انواع موشکهای هوا به سطح ASM مانند کروز و بازه گوناگونی از بمبهای همه منظوره و یا هدایت شونده و بمب های هسته ای را دارا است. این بمب افکن بسیار پیشرفته، می تواند بدون سوخت گیری مجدد، از یک قاره به قاره ای دیگر سفر کند، ماموریت خود را انجام داده و سپس مراجعت کند.

یکی از ویژگیهای چشمگیر این بمب افکن، بالهای متغیر آن است که از تکنولوژی جمع شوندگی برای سرعت های بالا استفاده می کند. در این فناوری، با عقب رفتن بالها در سرعتهای بالا، فشار وارده بر آنها کم شده، در نتیجه از میزان پسای اضافی که بالها در سرعتهای بالا تولید می کنند کاسته می شود. مزیت دیگر بال متغیر این است که برای برخاست، می تواند بالهای خود را به میزان حداکثر باز کرده تا با سرعت کمتری توانایی تیک آف وجود داشته باشد. هواپیمای B1-B از چهار موتور توربوفن F-101 GE با سیستم پس سوز استفاده می کند که توانایی کشش هر یک حدود 13500 کیلوگرم است. به دلیل داشتن چنین موتورهای قدرتمندی است که این هواپیما را می توان جز هواپیماهای مافوق صوت به حساب آورد، چرا که این بمب افکن می تواند با سرعت حداکثر 1.2 ماخ در سطح دریا پرواز کند که از این لحاظ نیز برتری قابل توجهی نسبت به هواپیمای B-52 دارد.
این هواپیما طولی قریب به 44 متر داشته و عرض آن با بالهای کاملا باز حدود 40 متر بوده و با بالهای بسته به حدود 23 متر می رسد. حداکثر وزن برخاست این هواپیما بالغ بر 200 تن است که رقم بسیار قابل ملاحظه ای است. اولین مدل این هواپیما در سال 1985 تحویل شد و بعد از آن از سال 1986 به خدمت نیروی هوایی آمریکا در آمد و تا به امروز در خدمت است، هر چند که به تدریج ظهور بمب افکنهایی چون B-2 عرصه را بر آن تنگ کرده اند. این هواپیما برای پرواز به چهار خدمه (خلبان اصلی، افسر تهاجم، افسر دفاع نظامی، فرمانده هواپیما) نیاز دارد.

سقف پروازی این هواپیما (حداکثر ارتفاعی که هواپیما قابلیت انجام وظیفه پرواز را دارد) حدود 9100 متر یا 30,000 فوت است. قیمت این هواپیما حدود 200 میلیون دلار است که رقم واقعاً سر سام آوری است و هزینه نگهداری آن دستکمی از قیمت آن ندارد. البته برنامه هایی برای بهینه سازی و بهبود بخشی امکانات و تواناییهای این بمب افکن قدرتمند در دست انجام بوده است.

بمب افکن B-1B تا کنون رکوردهای متعددی در سرعت و برد و میزان بار قابل حمل را به نام خود ثبت کرده است . درسال 1994 این بمب افکن از سوی انجمن هوانوردی بین اللمللی به عنوان یکی از 10 هواپیمای به یادماندنی دنیا معرفی شد.

B-1B از سال 1985 تا 1990 به عنوان یک بمب افکن هسته‌ای مطرح بود. اما پس از پایان جنگ سرد، این هواپیمای بمب افکن جهت کاربرد سلاحهای معمولی مورد استفاده قرار گرفت. 32 فروند از این بمب افکن با شروع سال 2001 باز نشست شدند. 68 فروند دیگر از 100 فروند آن همچنان مورد استفاده قرار گرفتند. بر روی این هواپیماها بروزرسانیهای متعددی توسط کمپانی بوئینگ صورت گرفته تا حداکثر بازدهی را داشته باشند.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

نمایه کاربر
اماتور

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۲۵ - ۱۲:۴۳


پست: 2909

سپاس: 2151

جنسیت:

تماس:

Re: صعود در آسمانها

پست توسط اماتور »

mortezasadeghi نوشته شده:ادامه عکسهای این بالگرد عجیب الخلقه :
طراحیش به جهنم برو تو کف تکنولوژیش smile033
اوفففففففففف لامسب چی بدنه های براقی هم داره ادم باید لیسش بزنه smile045

نمایه کاربر
shahab2020

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۱/۳/۱۴ - ۱۴:۳۴


پست: 21

سپاس: 7

Re: صعود در آسمانها

پست توسط shahab2020 »

f-22 رپتور
مشخصات F-22A [ویرایش]

نوع هواپیما: تک سرنشین
وزن هواپیما بدون بار: ۱۴۳۶۵ کیلوگرم
وزن هواپیما با بار: ۲۵۱۰۷ کیلوگرم
حداکثر وزن برخاستن: ۳۶۲۸۸ کیلوگرم

حداکثر سرعت: ۲۱۳۲ کیلومتر بر ساعت (۲ ماخ)
حداکثر سرعت مقرون به صرفه اقتصادی: ۱۸۲۵ کیلومتر بر ساعت (۱٫۷۲ماخ)

برد عملیاتی با داشتن ۲ مخزن سوخت خارجی: ۲۹۶۰ کیلومتر
شعاع عملیاتی:۷۵۹ کیلومتر
برد یکنواخت: ۳۲۱۹ کیلومتر
سقف پرواز: ۱۹۸۱۲ متر

فاصله بین ۲ نوک بال: ۱۳٫۵۶ متر
طول کلی بدنه: ۱۸٫۹۰ متر
ارتفاع هواپیما: ۵٫۰۸ متر
مساحت بال: ۷۸٫۰۴ متر مربع

پیشرانه: دو موتور توربوفن F119-PW-100 PRATT & WHITNEY هر موتور با قدرت رانش ۱۵۶ کیلو نیوتن


اف-۲۲ رپتور هواپیمای جنگنده نسل پنجم ساخت شرکتهای لاکهید و بوئینگ است که از فناوری رادارگریزی (Stealth) استفاده می‌کند. ایالات متحده تنها کشوری است که دارای این هواپیما است. در اصل اف-۲۲ به عنوان یک جنگنده برای برتری هوایی طراحی شده بود، اما دارای قابلیت‌های اضافی است که شامل حمله به زمین، جنگ الکترونیکی و اطلاعات سیگنال می‌باشد. لاکهید مارتین پیمانکار اصلی طرح است و تولید بیشتر بدنهٔ هواپیما، سیستم‌های سلاح و مونتاژ نهایی اف-۲۲ را به عهده دارد. برنامه بوئینگ شامل بال، بدنه، ادغام آویونیک، و تمامی سیستم آموزش خلبان و نگهداری سیستم است.

برای هواپیما اسامی مختلف F-22 و F/A-22 تعیین شده بود و بعدها وقتی به طور رسمی وارد سرویس USAF شد در ماه دسامبر سال ۲۰۰۵ به عنوان اف-۲۲ای نامیده شد. با وجود یک دوره رشد دنباله دار و پر هزینه، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در نظر دارد از اف-۲۲ به عنوان یک جزء حیاتی برای آینده قدرت هوایی تاکتیکی ایالات متحده بهره گیرد
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

نمایه کاربر
shahab2020

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۱/۳/۱۴ - ۱۴:۳۴


پست: 21

سپاس: 7

Re: صعود در آسمانها

پست توسط shahab2020 »

یه سری عکس دیگه از f-22
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

نمایه کاربر
m89

عضویت : شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۱۰ - ۱۸:۳۱


پست: 78

سپاس: 53

جنسیت:

Re: صعود در آسمانها

پست توسط m89 »

مشخصاته f-38 رو میخوام .کسی میدونه؟
زیباترین تجربه ها مرموزترین آنهاست.




رویاهای نوستالوژیک.آمپول هوا.واقعیت اجتماعی.شکم خالی.راهیان نور.خط دینی.ربطی به فیزیک ندارند.

نمایه کاربر
اماتور

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۲۵ - ۱۲:۴۳


پست: 2909

سپاس: 2151

جنسیت:

تماس:

Re: صعود در آسمانها

پست توسط اماتور »

X-43 A
دوستان تو عکس دوم داره مراحل چگونگی شکست دیوار... نشون و رنگ های مختلف نشان دهندهی دماهای کم و زیاده دیگه قرمز گرم ...
درست میگم ؟
اگر اشتباه گفتم لطفا توضیح مختصری بدید smile034
یه هواپیما مثل این طراحی کردم اگه شد میذارم بعد اگه اشکالی داشت لطفا بگید

با تشکر اماتور smile072
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

نمایه کاربر
shahab2020

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۱/۳/۱۴ - ۱۴:۳۴


پست: 21

سپاس: 7

Re: صعود در آسمانها

پست توسط shahab2020 »

m89 نوشته شده:مشخصاته f-38 رو میخوام .کسی میدونه؟
کشور سازنده: آمریکا
سال ساخت: ۱۹۴۳
عملکرد: جنگنده
خدمه: ۱
طول بال:۱۵.۸۵ متر
پهنای بال: ۳۰.۵ مترمربع
اول:۱۱.۵۳ متر ارتفاع: ۳.۹۱ متر
برد:۱۱۲۵ کیلومتر
مینیمم وزن: ۵۹۰۲کیلوگرم -- ماکزیمم وزن: ۷۱۷۳کیلوگرم
حداکثر سرعت: ۶۲۸کیلومتر/ساعت
اسلحه: ۱ توپ ۲۰ میلیمتری ۴ مسلسل ۱۲.۷ میلیمتری



جنگنده ای غیر متداول در جنگ جهانی دوم. smile021
بیشتر جنگنده های ایالات متحده که مجهز به موتور آلیسون بودند کارایی پایینی در ارتفاع زیاد داشتند که در این مدل جدید این مشکل رفع شد. P-38 مجهز به دو توربوشارژر ( توربینی که به وسیله دود اگزوز های موتور به حرکت در می آید و مخلوط بنزین و هوا را با فشار بیشتری به درون موتور هدایت می کند و سبب کارایی بیشتر موتور می شود. ) در عقب موتورهای خود بود. اسلحه ها بیشتر در قسمت وسطی بدنه متمرکز شده بود. این جنگنده خیلی مناسب جنگ در اروپا نبود ولی در اقیانوس آرام موفقیتهای زیادی کسب کرد.

نمایه کاربر
m89

عضویت : شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۱۰ - ۱۸:۳۱


پست: 78

سپاس: 53

جنسیت:

Re: صعود در آسمانها

پست توسط m89 »

shahab2020 نوشته شده:
m89 نوشته شده:مشخصاته f-38 رو میخوام .کسی میدونه؟
کشور سازنده: آمریکا
سال ساخت: ۱۹۴۳
عملکرد: جنگنده
خدمه: ۱
طول بال:۱۵.۸۵ متر
پهنای بال: ۳۰.۵ مترمربع
اول:۱۱.۵۳ متر ارتفاع: ۳.۹۱ متر
برد:۱۱۲۵ کیلومتر
مینیمم وزن: ۵۹۰۲کیلوگرم -- ماکزیمم وزن: ۷۱۷۳کیلوگرم
حداکثر سرعت: ۶۲۸کیلومتر/ساعت
اسلحه: ۱ توپ ۲۰ میلیمتری ۴ مسلسل ۱۲.۷ میلیمتری



جنگنده ای غیر متداول در جنگ جهانی دوم. smile021
بیشتر جنگنده های ایالات متحده که مجهز به موتور آلیسون بودند کارایی پایینی در ارتفاع زیاد داشتند که در این مدل جدید این مشکل رفع شد. P-38 مجهز به دو توربوشارژر ( توربینی که به وسیله دود اگزوز های موتور به حرکت در می آید و مخلوط بنزین و هوا را با فشار بیشتری به درون موتور هدایت می کند و سبب کارایی بیشتر موتور می شود. ) در عقب موتورهای خود بود. اسلحه ها بیشتر در قسمت وسطی بدنه متمرکز شده بود. این جنگنده خیلی مناسب جنگ در اروپا نبود ولی در اقیانوس آرام موفقیتهای زیادی کسب کرد.

ببخشید فک کنم اشتباه متوجه شدید اف سی و هشت نه پی سی و هشت.
زیباترین تجربه ها مرموزترین آنهاست.




رویاهای نوستالوژیک.آمپول هوا.واقعیت اجتماعی.شکم خالی.راهیان نور.خط دینی.ربطی به فیزیک ندارند.

ارسال پست