ظرفیت رشته هوا فضا؟
ظرفیت رشته هوا فضا؟
سلام دوستان کسیه می دونه ظرفیت پذیرش رشته هوا فضا در دانشگه های مختلف ایران چقدر است (برای کنکور سراسری ) ؟؟؟؟
- shahab2020
عضویت : یکشنبه ۱۳۹۱/۳/۱۴ - ۱۴:۳۴
پست: 21-
سپاس: 7
Re: ظرفیت رشته هوا فضا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رتبه 2500 هم گرفتن اصلا به این ربطی ندارهshahab2020 نوشته شده:تآ رتبه1000کنکور رو میگیرن.
- mortezasadeghi
نام: مرتضی
محل اقامت: تهران
عضویت : یکشنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ - ۱۹:۵۵
پست: 384-
سپاس: 118
- جنسیت:
Re: ظرفیت رشته هوا فضا؟
۱) محدوده رتبه در خواجه نصیر: در دانشکده هوافضای خواجه نصیر محدوده رتبه ها در برخی گرایشها به قرار زیر است:
کنترل پرواز خواجه نصیر : (روزانه - رتبه های ۷۰ الی ۱۲۰ )............(شبانه - تا ۲۵۰)
آیرودینامیک:(روزانه حدودا تا ۳۰۰ )........ (شبانه حدودا تا ۴۰۰ )
سازه : (شبانه تا ۲۰۰)
فضایی: (روزانه حدودا تا ۲۵۰)........(شبانه تا ۴۰۰)
۲)وضعیت گرایشها در صنعت: یکی از سوالات مهمی که خیلی ها براشون پیش میاد اینه که کدام گرایش از لحاظ آینده شغلی بهتره... در جواب این سوال اول بهتره هیچ کسی رو ناامید نکنیم و یا الکی خوشحال...! بیشتر به خود فرد بستگی داره که چقدر میخواد در گرایشی که قبول میشه همت و تلاش کنه .... گرایش های هوافضا انقدر انعطاف دارند که شما میتونید رزومه خوب در زمینه های مختلف حتی غیر مرتبط با گرایش خودتون داشته باشید... پس از این لحاظ نگران نباشید... اما درباره گرایشها بذارید دونه به دونه شرح داده بشه:
گرایش سازه های هوافضایی: گرایشی که میشه بدون دردسر از دانشگاههای خارج پذیرش گرفت... در زمینه کاری انعطاف زیادی داره و در جنبه های غیر نظامی هم میشه به راحتی کار کرد.... حتی میشه در زمینه های رشته مکانیک کار کرد....
گرایش آیرودینامیک: نسبت به گرایش های دیگه٬ بازار کار کمتری داره .... البته همانطور که ذکر شد بستگی به فرد داره... در همین رشته هم کلی جای کار هستش که صنعت نیازمند اونهاست....مهم اینه که فرد بتونه رزومه قوی و کاربردی داشته باشه....
گرایش دینامیک و کنترل پرواز: گرایش خوب و پر کاربردی در صنعته.. مخصوصا در صنایع موشکی و ماهواره برها خواهان زیادی داره... در زمینه هواپیمایی هم پرکاربرده اما نه به اندازه صنایع موشکی (البته در ایران)
گرایش جلوبرنده: این گرایش هم به نسبت گرایش خوبیه.... پیشرانش موشکی طرفدار بیشتری نسبت به پیشرانش موتورهای هواتنفسی از قبیل موتورهای جت داره.....
گرایش مهندسی فضایی: این گرایش نسبت به سایر گرایشها جوانتره و البته مورد توجه بیشتری هم قرار گرفته... به عبارت دیگه سرمایه گذاری کلانی در این زمینه داره انجام میشه٬ بنابراین برای بازار کارش جای نگرانی نیست...
۳) سطح گرایشهای هوافضا در دانشگاههای مختلف: ....معمولا هر دانشگاهی در زمینه خاصی معروف و مشهوره..... البته به همه دانشگاهها اشراف نداریم ولی تا اونجایی که میدونیم معرفی شون می کنیم:
گرایش سازه ی امیرکبیر بسیار مطرح و معروفه.... در عین حال شنیده شده که گرایش سازه مالک اشتر هم هیئت علمی خوبی داره....
گرایش فضایی در دو دانشکده هوافضای شریف و خواجه نصیر قوی هستش.... (البته کاملا روشنه که شریف ترجیح داره به خواجه نصیر).... در عین حال پژوهشگاه هوافضا هم در این زمینه قوی کار میکنه و البته امکانات خوبی هم داره....
گرایش آیرودینامیک در هوافضای شریف قوی هست.....همچنین از آیرودینامیک دانشگاه صنعتی شیراز هم تعریفهایی شنیده شده...
گرایش جلوبرنده دانشگاه شریف زبان زد خاص و عام (البته پدر آدم رو در میارن!!)....همچنین دانشگاه تربیت مدرس هم در این زمینه قوی هست..
گرایش دینامیک و کنترل پرواز ... باز هم شریف !!!
۴) وضعیت ظرفیتها در ارشد هوافضا: بر اساس آماری که یکی از دوستان زحمت کشیدند٬ امسال ظرفیتها کمی کاهش پیدا کرده.....این آمار، مربوط به دانشگاه های سراسر کشور، به جز دانشگاه های خاص( امام حسین، مالک اشتر، شهید ستاری [ خلبانی ] ) می باشد.
سال 88: 254 نفر
سال 89: 217 نفر
سال 90: 370 نفر
سال 91: 343 نفر
همون طور که میبینید، در سال 89، حدوداً 14% ظرفیت کاهش پیدا کرده بود، اما در سال 90 ظرفیت 70% (!) افزایش پیدا کرد که خیلی چشم گیر بود، امسال اما ظرفیت حدوداً 7% کاهش پیدا کرده است. اما در یک مقایسه دقیقتر بین سال ۹۰ و ۹۱ درباره ظرفیت هر گرایش٬ به آمار زیر می رسیم که بازهم دانشگاههای خاص مستثنی هستند:
سال 90) جلوبرندگی: 62 نفر...مکانیک پرواز: 47 نفر... سازه: 104 نفر.... ائرودینامیک: 92 نفر... فضایی: 65 نفر
سال 91) جلوبرندگی: 63 نفر...مکانیک پرواز: 40 نفر.... سازه: 75 نفر....ائرودینامیک: 61 نفر.... فضایی: 104 نفر
[ یا بسم ا... ! اینجوری که ما هیچ جا قبول نمیشیم ... ]
منبع : .asec.ir
کنترل پرواز خواجه نصیر : (روزانه - رتبه های ۷۰ الی ۱۲۰ )............(شبانه - تا ۲۵۰)
آیرودینامیک:(روزانه حدودا تا ۳۰۰ )........ (شبانه حدودا تا ۴۰۰ )
سازه : (شبانه تا ۲۰۰)
فضایی: (روزانه حدودا تا ۲۵۰)........(شبانه تا ۴۰۰)
۲)وضعیت گرایشها در صنعت: یکی از سوالات مهمی که خیلی ها براشون پیش میاد اینه که کدام گرایش از لحاظ آینده شغلی بهتره... در جواب این سوال اول بهتره هیچ کسی رو ناامید نکنیم و یا الکی خوشحال...! بیشتر به خود فرد بستگی داره که چقدر میخواد در گرایشی که قبول میشه همت و تلاش کنه .... گرایش های هوافضا انقدر انعطاف دارند که شما میتونید رزومه خوب در زمینه های مختلف حتی غیر مرتبط با گرایش خودتون داشته باشید... پس از این لحاظ نگران نباشید... اما درباره گرایشها بذارید دونه به دونه شرح داده بشه:
گرایش سازه های هوافضایی: گرایشی که میشه بدون دردسر از دانشگاههای خارج پذیرش گرفت... در زمینه کاری انعطاف زیادی داره و در جنبه های غیر نظامی هم میشه به راحتی کار کرد.... حتی میشه در زمینه های رشته مکانیک کار کرد....
گرایش آیرودینامیک: نسبت به گرایش های دیگه٬ بازار کار کمتری داره .... البته همانطور که ذکر شد بستگی به فرد داره... در همین رشته هم کلی جای کار هستش که صنعت نیازمند اونهاست....مهم اینه که فرد بتونه رزومه قوی و کاربردی داشته باشه....
گرایش دینامیک و کنترل پرواز: گرایش خوب و پر کاربردی در صنعته.. مخصوصا در صنایع موشکی و ماهواره برها خواهان زیادی داره... در زمینه هواپیمایی هم پرکاربرده اما نه به اندازه صنایع موشکی (البته در ایران)
گرایش جلوبرنده: این گرایش هم به نسبت گرایش خوبیه.... پیشرانش موشکی طرفدار بیشتری نسبت به پیشرانش موتورهای هواتنفسی از قبیل موتورهای جت داره.....
گرایش مهندسی فضایی: این گرایش نسبت به سایر گرایشها جوانتره و البته مورد توجه بیشتری هم قرار گرفته... به عبارت دیگه سرمایه گذاری کلانی در این زمینه داره انجام میشه٬ بنابراین برای بازار کارش جای نگرانی نیست...
۳) سطح گرایشهای هوافضا در دانشگاههای مختلف: ....معمولا هر دانشگاهی در زمینه خاصی معروف و مشهوره..... البته به همه دانشگاهها اشراف نداریم ولی تا اونجایی که میدونیم معرفی شون می کنیم:
گرایش سازه ی امیرکبیر بسیار مطرح و معروفه.... در عین حال شنیده شده که گرایش سازه مالک اشتر هم هیئت علمی خوبی داره....
گرایش فضایی در دو دانشکده هوافضای شریف و خواجه نصیر قوی هستش.... (البته کاملا روشنه که شریف ترجیح داره به خواجه نصیر).... در عین حال پژوهشگاه هوافضا هم در این زمینه قوی کار میکنه و البته امکانات خوبی هم داره....
گرایش آیرودینامیک در هوافضای شریف قوی هست.....همچنین از آیرودینامیک دانشگاه صنعتی شیراز هم تعریفهایی شنیده شده...
گرایش جلوبرنده دانشگاه شریف زبان زد خاص و عام (البته پدر آدم رو در میارن!!)....همچنین دانشگاه تربیت مدرس هم در این زمینه قوی هست..
گرایش دینامیک و کنترل پرواز ... باز هم شریف !!!
۴) وضعیت ظرفیتها در ارشد هوافضا: بر اساس آماری که یکی از دوستان زحمت کشیدند٬ امسال ظرفیتها کمی کاهش پیدا کرده.....این آمار، مربوط به دانشگاه های سراسر کشور، به جز دانشگاه های خاص( امام حسین، مالک اشتر، شهید ستاری [ خلبانی ] ) می باشد.
سال 88: 254 نفر
سال 89: 217 نفر
سال 90: 370 نفر
سال 91: 343 نفر
همون طور که میبینید، در سال 89، حدوداً 14% ظرفیت کاهش پیدا کرده بود، اما در سال 90 ظرفیت 70% (!) افزایش پیدا کرد که خیلی چشم گیر بود، امسال اما ظرفیت حدوداً 7% کاهش پیدا کرده است. اما در یک مقایسه دقیقتر بین سال ۹۰ و ۹۱ درباره ظرفیت هر گرایش٬ به آمار زیر می رسیم که بازهم دانشگاههای خاص مستثنی هستند:
سال 90) جلوبرندگی: 62 نفر...مکانیک پرواز: 47 نفر... سازه: 104 نفر.... ائرودینامیک: 92 نفر... فضایی: 65 نفر
سال 91) جلوبرندگی: 63 نفر...مکانیک پرواز: 40 نفر.... سازه: 75 نفر....ائرودینامیک: 61 نفر.... فضایی: 104 نفر
[ یا بسم ا... ! اینجوری که ما هیچ جا قبول نمیشیم ... ]
منبع : .asec.ir
خداحافظ