یکی از بهترین مواد برای عایق صوتی کابین هواپیما، کامپوزیت فایبرگلاسه مانند کامپوزیت فایبرگلاس . این مانع عایق صدا به طور ویژه برای مقاومت در برابر حرارت بالا و همچنین مسدود کردن صدای فرکانس بالا طراحی شده . عایق بندی و عایق بندی پانل تریم از دیگر راه حل هایی که این پلیمر برای هواپیما ایجاد کرده مواد مورد استفاده برای تریم پانل ها شامل فوم های ملامینه با و بدون روکش همراه با عایق های لرزش برای کاهش رزونانس و افزایش ویژگی های تلفات انتقاله کامپوزیت های فوم برای کاهش نویز بیشتر و کاهش ارتعاش یا رزونانس پانل به طور مستقیم در قسمت بیرونی پانل های تریم اعمال میشن

ببین اساس کارش امواج صوتی انرژی دارن. برای خلاص شدن از شر تمام صدا،باید تمام انرژی را از بین ببرید. انجام این کار به خصوص در مواد کوچک ممکنه تمام انرژی که جذب نمیشه به جای دیگری میره یا منعکس میشه یا منتقل میشه. یک دیوار معمولی دارای مرز بسیار محکمی بین هوا و دیواره. عدم تطابق امپدانس قوی بین این دو باعث میشود که از دیوار منعکس شود. امکان داشتن موادی وجود دارد که این انتقال را اسون کنه. این اجازه میدهد تا انرژی بیشتری از عبور دیوار کنه
Soundex - یک ساندویچ از فوم صوتیه فوم عایق حرارتی و فویل آلومینیومی - یک انتخاب در هواپیماهای ملخیه کمی سنگین تر از فایبرگلاسه اما در میرایی صدا بهتره هم در عایق صدا و هم در عایق حرارتیه. توتصویر سبزه اما رنگ ها و پوشش ها متفاوته.

لاینر صوتی
. در موتورهای هواپیماهای قسمت زیادی از هوای ورودی به موتور از مسیرهای کنارگذر عبور میکنه بای پس از لاینر صوتی یکی از روشهای مرسوم در موتورهای جت هوایی جهت میرا کردن سر و صدای موتور محسوب میشه.پوشش آکوستیک متشکل از پوسته لانه زنبوری متخلخل مجرای موتور را جدا میکنه. وانرژی صوتی را به گرما تبدیل میکنه.خوب لاینرهای آکوستیک وزن موتور و کشش سطح موتور را اندکی افزایش میدن.. آسترها بر روی دیواره های داخلی ناسل موتور، هم در مجرای ورودی و هم در مجرای بای پس نصب میشن خوب .پشم معدنی یکی از مواد اولیه آکوستیکه.

این لاینرها روی دیوارههای داخلی نگهدارنده موتور در دریچههای بای پس و در بالادست و پاییندست روتور (فن) نصب میشن و براساس اصل تشدید هلمهولتز انرژی صوتی القاشده را پیش از انتشار صوت از دهانه ورودی و خروجی موتور میرا میکنند. .

تشدید کننده هلمهولتز یا نوسان ساز هلمهولتز ظرفی از گاز (معمولاً هوا) با سوراخ (یا گردن یا درگاه) بازه. در رزونانس هلمهولتز حجمی از هوا در داخل و نزدیک سوراخ باز به دلیل «فریختی» هوای داخل، مرتعش میشود.$\omega_{H} = \sqrt{\gamma\frac{A^2}{m} \frac{P_0}{V_0}} (rad/s),
$لاینر صوتی معمولا از چند لایه روی هم تشکیل میشن لایه اولی یک لایه متخلخله که در وجه بیرونی لاینر قرار میگیره لایه دوم یک لایه با ساختار لانهزنبوریه که فضای داخلی لاینر را ایجاد میکنه و در نهایت لایه سوم یک لایه نفوذناپذیره که وجه انتهایی لاینر را تشکیل میده.

لایههای متخلخل از صفحات سوراخکاریشده،شبکههای سیمی و یا فیبرهای فلزی بافتشده،ساخته میشن ساختارهای لانهزنبوری هم از جنس آلومینیوم یا فایبرگلس ساخته میشن و سلولهای آن به اندازه کافی کوچیکند که تمام فرکانسهای صوتی موردنظر را شامل بشه.

صفحه بالا و پایین لاینرمعمولا از جنس فلز یا فیبر کربن ساخته میشود. برای ساخت لاینرهای استوانهای هم اجزا لاینر را طوری جداگانه به هم اتصال میدن که این کار باعث هدر رفتن بخشی از فضاهای جاذب صوت در لانر میشود.
تو منازل هم رابیتس بندی به همراه گچ و خاک و پانل گچی کناف و ورق کامپوزیت خوب
عایق صوتی شانه تخم مرغی 6 وجهی وعایق صوتی پنل پلی اورتان و عایق صداگیر pu وعایق صوتی(فوم صوتی) پلی اتیلن