تعادل دوچرخه
-
محل اقامت: بوشهر
عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۸/۸/۲۰ - ۱۲:۵۴
پست: 16-
تعادل دوچرخه
سلام . می خواستم راجع به تعادل دوچرخه بحث کنیم به نظر شما چرا دوچرخه نمی افتد؟ علت سرنشین است یا نیروهای وارد بر آن؟
سنگي كه طاقت ضربه هاي تيشه را ندارد تنديس زيبا نخواهد شد .
از زخم تيشه خسته نشو كه وجودت شايسته تنديس است.
از زخم تيشه خسته نشو كه وجودت شايسته تنديس است.
Re: تعادل دوچرخه
این تعادل از یک طرف به ساختمان خود دوچرخه بستگی دارد و از طرف دیگر این شخص است که تعادل را رقم می زند و برآیند نیروهای عرضی را به صفر نزدیک می کند.
-
محل اقامت: بوشهر
عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۸/۸/۲۰ - ۱۲:۵۴
پست: 16-
Re: تعادل دوچرخه
خوب یکی به من بگه این نیرو ها چین ؟به کجای این دوچرخه وارد می شن؟ در ضمن من ترم یک مکانیکم طوری توضیح بدید که من بفهمم
سنگي كه طاقت ضربه هاي تيشه را ندارد تنديس زيبا نخواهد شد .
از زخم تيشه خسته نشو كه وجودت شايسته تنديس است.
از زخم تيشه خسته نشو كه وجودت شايسته تنديس است.
Re: تعادل دوچرخه
وقتی دوچرخه مقداری به یک سمت خم میشود نیروی گرانش به مرکز جرم ان وارد شده و میخواهد باعث افتادن ان شود اما در این لحظه سر دوچرخه کج شده ودوچرخه روی دایره ای میچرخد که در این لحظه نیروی گریز از مرکز (به مرکز جرم)رو به بیرون وارد شده و مانع افتادن دوچرخه میشود .
اگر گنگ بود بگین با شکل بگم
اگر گنگ بود بگین با شکل بگم
نگران آينده نيستم خودش به زودي خواهد آمد.(انیشتین)
Re: تعادل دوچرخه
سلام
به نظر من نيرو ها در الويت قرار داره.
به اين خاطر كه اگه يه نفر سواري دوچرخه بشه و پا نزنه از يه طرف چپ مي كنه و مي افته (بدون اينكه راه رفته باشه)، ولي اگر نيرو وارد كنه (به دلايلي كه هنوز فرمولشو نخوندم)
مي تونه تعادل خودشم حفظ كنه. (نمي دونم چرا ولي اگر عملا سوار دوچرخه بشي به اين گفته ي من پي مي بري)
اميد وارم كه به دردتون بخوره
به نظر من نيرو ها در الويت قرار داره.
به اين خاطر كه اگه يه نفر سواري دوچرخه بشه و پا نزنه از يه طرف چپ مي كنه و مي افته (بدون اينكه راه رفته باشه)، ولي اگر نيرو وارد كنه (به دلايلي كه هنوز فرمولشو نخوندم)
مي تونه تعادل خودشم حفظ كنه. (نمي دونم چرا ولي اگر عملا سوار دوچرخه بشي به اين گفته ي من پي مي بري)
اميد وارم كه به دردتون بخوره
Re: تعادل دوچرخه
یعنی اوونی که من بالا نوشتم انقدر گنگ بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!p.kparham نوشته شده:سلام
به نظر من نيرو ها در الويت قرار داره.
به اين خاطر كه اگه يه نفر سواري دوچرخه بشه و پا نزنه از يه طرف چپ مي كنه و مي افته (بدون اينكه راه رفته باشه)، ولي اگر نيرو وارد كنه (به دلايلي كه هنوز فرمولشو نخوندم)
مي تونه تعادل خودشم حفظ كنه. (نمي دونم چرا ولي اگر عملا سوار دوچرخه بشي به اين گفته ي من پي مي بري)
اميد وارم كه به دردتون بخوره
نگران آينده نيستم خودش به زودي خواهد آمد.(انیشتین)
-
محل اقامت: بوشهر
عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۸/۸/۲۰ - ۱۲:۵۴
پست: 16-
Re: تعادل دوچرخه
آره بابا از این هم گنگ تر برو پیغام خصوصی هات رو بخون
سنگي كه طاقت ضربه هاي تيشه را ندارد تنديس زيبا نخواهد شد .
از زخم تيشه خسته نشو كه وجودت شايسته تنديس است.
از زخم تيشه خسته نشو كه وجودت شايسته تنديس است.
- ATI_PENCIL
محل اقامت: کرج
عضویت : سهشنبه ۱۳۸۸/۱۰/۲۲ - ۲۱:۳۹
پست: 384-
سپاس: 18
تماس:
Re: تعادل دوچرخه
سلام
خوب این به نیروی گشتاور مربوط میشه وقتی حرکت چرخشی داشته باشیم نیروی گشتاور داریم که بنا به قاعده ی دست راست میشه جهتشو تعیین کرد . مثلا توی دوچرخه به سمت بیرون و عمود بر چرخ دوچرخه یه سری بردار ها وجود دارن ( مومنتوم دورانی یا همون تکانه زاویه ای یا همون L ) برای همینه که وقتی میخواستیم دوچرخه سواری یاد بگیریم بهمون میگفتن پا بزن نیافتی .
یه چیز دیگه هم هست : وقتی ماشینها با سرعت زیاد حرکت میکنن جهت بردار L مثل دوچرخه اس وقتی میخوان با همین سرعت زیاد بپیچن چون حالا بردار های L خیلی بزرگ شدن به سختی تغییر جهت میدن و حالا چون در راستای z آزادی حرکت دارن رو به بالا جهت میگیرن و اون موقع اس که ماشین چپ میکنه .
حرکت فرفره هم در نوع خودش خیلی جالبه . تا حالا کلی کتاب در موردش نوشتن . که یکیش فقط 1800 صفحه راجع به فرفره نوشته شده .
خوب این به نیروی گشتاور مربوط میشه وقتی حرکت چرخشی داشته باشیم نیروی گشتاور داریم که بنا به قاعده ی دست راست میشه جهتشو تعیین کرد . مثلا توی دوچرخه به سمت بیرون و عمود بر چرخ دوچرخه یه سری بردار ها وجود دارن ( مومنتوم دورانی یا همون تکانه زاویه ای یا همون L ) برای همینه که وقتی میخواستیم دوچرخه سواری یاد بگیریم بهمون میگفتن پا بزن نیافتی .
یه چیز دیگه هم هست : وقتی ماشینها با سرعت زیاد حرکت میکنن جهت بردار L مثل دوچرخه اس وقتی میخوان با همین سرعت زیاد بپیچن چون حالا بردار های L خیلی بزرگ شدن به سختی تغییر جهت میدن و حالا چون در راستای z آزادی حرکت دارن رو به بالا جهت میگیرن و اون موقع اس که ماشین چپ میکنه .
حرکت فرفره هم در نوع خودش خیلی جالبه . تا حالا کلی کتاب در موردش نوشتن . که یکیش فقط 1800 صفحه راجع به فرفره نوشته شده .
خروج از سایت محترم هوپا؛ بامداد یکشنبه، بیست و یکم خرداد نود و یک.