چگونه یک شاتل فضایی در فضای خارج حرکت می‌کند؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
رهام1380

نام: رهام حسامی

محل اقامت: تهران

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۹/۶/۲۰ - ۰۹:۴۸


پست: 103

سپاس: 15

جنسیت:

تماس:

چگونه یک شاتل فضایی در فضای خارج حرکت می‌کند؟

پست توسط رهام1380 »

نکته قابل فهم این است که شما برای پیشرانه به اکسیژن نیاز ندارید! هر دو ترکیبی که در مدت زمان کوتاهی نسبت به تولید مقادیر زیادی گاز تولید کرده ، می توانند نیروی لازم را ایجاد کنند. در اینجا پیشرانهای هایپروگولیک آمده اند .
هنگامی که دو ترکیب برای تأمین مقادیر زیادی گاز در مدت زمان کوتاه واکنش نشان می دهند ، این "آزاد سازی" همان چیزی است که نیروی رانش لازم را فراهم می کند.
. شاتل فضایی از سوخت جامد برای مرحله اولیه پرتاب خود استفاده می کند. سوخت بیشتر پرکلرات آمونیوم و آلومینیوم است.
دو جز components وجود دارد - مونومتیل هیدرازین و نیتروژن تتروکسید. وقتی این دو ماده شیمیایی در تماس قرار می گیرند ، احتراق می کنند ، که معنای اصطلاح "هایپرگولیک" است. به همین ترتیب ، هیچ منبع احتراق خارجی برای این موتورها مورد نیاز نیست. سوخت ها به سادگی در محفظه احتراق مخلوط می شوند و رانش تولید می شود. گاهی اوقات ، موتورهای OMS در طی بخشی از پرتاب (به نام OMS Assist) استفاده می شوند ، اما نه همیشه. هنگامی که شاتل در مدار قرار گرفت ، این موتورها همان چیزی است که برای شتاب و کاهش سرعت از آن استفاده می کند.
و شاتل را روی هواپیما سوار میکنند قابلیت پرواز ندارد چرا فکر کردید
شاتل یک هواپیمای خسته کننده است. به این دلیل که در واقع هواپیما نیست. این یک فضاپیما است. شبیه هواپیما است. اما برای هواپیما بودن طراحی نشده است. مطمئناً ، به زمین از فضا برمی گردد. برای بخشی کوتاه از ماموریت خود مانند هواپیما عمل می کند. اما در واقع یک موشک است که بال دارد. موتورهای آن موتورهای تنفس هوا نیستندهایپرگولیک. با موشک ، اکسید کننده خود و همچنین سوخت را به همراه می برد. موتورهای اصلی آن از هیدروژن مایع برای سوخت و اکسیژن مایع برای اکسید کننده استفاده می کنند. در داخل شاتل مخزنی برای حمل این پیشرانه ها وجود ندارد. سه موتور اصلی که شامل توربو ماشین بسیار پیچیده ای هستند ، برای عملکرد در هر یک از فشارهای 418،000 پوند طراحی شده اند.

اگر بال های هواپیما کوچک و هواپیما بزرگ است ، چگونه بال ها هواپیما را بلند می کنند؟

چون می توان گفت Lift متناسب با ضربهای مربع Velocity بر اساس مساحت بال است. p چگالی هوا است.
بنابراین دو برابر شدن سرعت ، بالابر تولید شده را چهار برابر می کند. با این حال ، دو برابر شدن سطح بال فقط باعث بالابردن بالابر می شود. بنابراین سرعت مهمتر از داشتن بال است
بالابر متناسب با مربع سرعت هواست . بنابراین سرعت هوا را دو برابر کنید ، 4 برابر بالابر. آن را سه برابر کنید ، 9 برابر بالابر بیشتر شده
مقدار بالابر مورد نیاز برابر با وزن هواپیما است ، زیرا در پرواز هموار وزن و بالابر دقیقاً متعادل می شوند.
اواج شوک ؟
.امواج شوک هنگامی ایجاد می شوند که جبهه فشار با سرعت مافوق صوت حرکت کرده و هوای اطراف را تحت فشار قرار دهد.
در منطقه ای که این اتفاق می افتد ، امواج صوتی در حال حرکت در برابر جریان به جایی می رسند که دیگر نمی توانند بالادست حرکت کنند و فشار به تدریج در آن منطقه ایجاد می شود. یک موج شوک فشار بالا به سرعت تشکیل می شود.
امواج شوک امواج صوتی معمولی نیستند. یک موج شوک به شکل یک تغییر بسیار شدید در خصوصیات گاز در می آید. امواج شوک در هوا به صورت یک صدای بلند "ترک" یا "ضربه محکم" شنیده می شوند. در فواصل طولانی تر ، یک موج شوک می تواند از یک موج غیرخطی به یک موج خطی تبدیل شود و با گرم شدن هوا و از دست دادن انرژی ، به یک موج صوتی معمولی تبدیل شود.
گرداب آیرودینامیک چیست؟ و چگونه بر عملکرد مکانیکی بال هواپیما تأثیر می گذارد؟
گرداب به ناحیه ای در سیالی گفته می شود که جریان در آن در اطراف یک محور محور می چرخد ​​، که ممکن است مستقیم یا منحنی باشد. گردابه ها در مایعات به هم ریخته ایجاد می شوند و ممکن است در پدیده هایی مانند حلقه های دود ، گردابهایی در پی قایق یا بادهای پیرامون گردباد مشاهده شوند.
، فرض کنید هواپیما دارای بالابر کافی در هوا باشد ، بدیهی است که فشار متوسط ​​روی سطح پایین بیشتر از سطح بالاتری باشد. در نتیجه تمایل آنها به هوا است به نشت یا جریان در اطراف نوک بال از منطقه فشار بالا به پایین فشار می یابد. این جریان حرکتی را ایجاد می کند که در پایین دست بال دنبال می شود. حرکت گردش خون عقب گرداب آیرودینامیک نامیده می شود.
ضربه: این گردابه های نوک بال در پایین دست بال ، اجزای کوچکی از سرعت در همسایگی بال را القا می کنند. دو گرداب نوک بال تمایل دارند هوای اطراف را با خود بکشند و این حرکت ثانویه باعث ایجاد یک جز small سرعت کوچک در جهت رو به پایین که downwash نامیده می شود. به همین دلیل ، این افزایش کشش است که به آن کشش القایی گفته می شود.

رهام حسامی دانشجوی هوافضا ترم سوم

ارسال پست