قوانین فیزیک در رابطه با این گوشی پرنده

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
Alvin3

نام: Alvin

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۷/۸ - ۱۶:۳۲


پست: 18

سپاس: 1

قوانین فیزیک در رابطه با این گوشی پرنده

پست توسط Alvin3 »

سلام دوستان گلم...توی لینک پایین یه فیلم از گوشی پرنده ی ال جی هست... میخواستم بدونم چطور این گوشی با دو تا پره ی متصل به بدنش ، میتونه عمودی و افقی پرواز کنه ، یا در هوا عمودی بایسته..اصلا از نظر قوانین فیزیک چنین چیزی ممکنه؟! کوادکوپتر پرواز کردنش با این فرق داره..، کاری با فتوشاپ یا ... بودن کلیپ ندارم . فقط میخوام بدونم از نظر فیزیک میشه آیا؟ سپاس smile072
https://tamasha.com/v/XMlEx

نمایه کاربر
rohamjpl

نام: roham hesami

محل اقامت: Tehran - Qaytariyeh

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 55

سپاس: 34

جنسیت:

Re: قوانین فیزیک در رابطه با این گوشی پرنده

پست توسط rohamjpl »

عزیزم صرفا تبلیغاتی هست.اصلا از نظر اصول ایرودینامیک و دینامیک پرواز چنین چیزی نداریم .حالا خیلی خوبه به این نکات توجه میکنید .ابتدا به طور خیلی خلاصه هواگردهای با بال متحرک که به آن‌ها rotary-wing aircraft (تلفظ: روتاری وینگ ایرکرفت) یا به طور ساده‌تر rotorcraft (تلفظ: روتورکرفت) گفته می‌شود ماشین های پرنده ای هستند که برای بالا رفتن خود از نیروی بالابرندگی چرخش بال‌ها (ملخ‌ها) استفاده می‌کنند که به بال‌های آن‌ها rotary wings (بال‌های چرخشی) یا به اصطلاح rotor blade (ملخ چرخان یا همان ملخ) نیز گفته می‌شود.
هلیکوپتر مثال شناخته شده و معروفی از یک روتورکرفت یا هواگرد بال متحرک است. با این توصیف می‌توان کوادکوپترها را نیز در دسته هواگردهای بال متحرک جای داد.روتورکرفت‌ها خود به دو دسته بزرگ multi-rotor ها و single-rotor ها تقسیم می‌شوند. درحالی که مشغول تماشای پرواز یک هلیکوپتر هستید در واقع پرواز یک single-rotor را مشاهده می‌کنید (single به معنای تک).
در single-rotor ها تنها یک موتور اصلی وظیفه تامین نیروی بالابرندگی را به عهده دارد (در هلیکوپتر موتور دم نقش بالابرندگی نداشته و شمرده نمی‌شود). در مقابل، مولتی روتورها (multirotor) هستند که برای اینکار از بیش از یک موتور استفاده می‌کنند (multi به معنی چند).کوادکوپتر (quadcopter) محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مولتی روتور است، اما دسته مولتی روتورها تنها به کوادکوپتر ختم نمی‌شود و شامل bicopter (بی کوپتر – دو موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی)، tricopter (تری کوپتر – سه موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی)، pentacopter (پنتا کوپتر – پنج موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی)، hexacopter (هگزاکوپتر – شش موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی) و سرانجام octocopter (اکتاکوپتر – هشت موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی) نیز می‌شود
شما دقیقا به پرواز کوادکوپتر نگاه کن نوعی هواگرد بالگردان هست و در دستهٔ چندپروانه‌ها جای دارد.به علت کمک گرفتن از چهار پروانه برای نیروی پیشرانش، به عنوان کواد (چهار) کوپتر نامیده می‌شوند.همانند انواع دیگر وسایل پرنده از ایجاد اختلاف فشار در اتمسفر پیرامون خود برای بلند شدن و حرکت در هوا استفاده می‌نمایند. همان‌طور که هلیکوپتر‌ها به کمک پره اصلی این اختلاف فشار را ایجاد می‌کنند و نیروی برآ ی خود را تأمین می‌کنند. در هلیکوپترها به دلیل وجود نیروی عمل و عکس‌العمل، پس از اینکه پره اصلی شروع به چرخش می‌کند با برخورد مولکول‌های هوا به این پره و وجود عکس‌العمل، یک نیرویی با جهت مخالف جهت چرخش پره به پره و در ادامه به شفت متصل به پره اعمال می‌شود (نیروی گشتاور) و باعث چرخش هلیکوپتر به دور خود می‌شود. حالا برای حل این مشکل از پره دم هلیکوپتر استفاده می‌شود تا نیرویی را تولید کند مانع چرخش هلیکوپتر به دور خود شود.کواد کوپترها با بهره‌گیری از چهار موتور و پره مجزا و چرخش دو به دو معکوس این موتورها نیروی گشتاورهای ایجاد شده را خنثی می‌کنند و همچنین اختلاف فشار لازم جهت ایجاد نیروی برآ را تأمین می‌کنند.اما استفاده از یک موتور ثانویه (موتور دم) که هیچ کار مثبتی برای بالا رفتن هلیکوپتر انجام نمی‌دهد و تنها وظیفه آن جلوگیری از چرخش هلیکوپتر است تنها راه حل جلوگیری از این مشکل نیست! شاید اگر ملخ اصلی دیگر وجود داشت که با چرخش در خلاف جهت ملخ اولیه نیروی چرخش آن را خنثی می‌کرد، بتوان موتور دم را که نقشی در بالا رفتن هلیکوپتر ندارد حذف کرد. این ایده زمینه ساز خلق مدل‌های جدیدی از هلیکوپترها به نام‌های coaxial rotor (تلفظ: کواکسیال روتور) و tandem rotor (تلفظ: تندم روتور) شد.
در coaxial rotor دو ملخ اصلی بر روی هم قرار دارند و در خلاف جهت یکدیگر میچرخند تا اثر چرخش یکدیگر را خنثی کنند. موتور دم در این نوع هلیکوپترها نیز حذف شده و یا در صورت وجود زاویه قرار گیری متفاوتی نسبت به موتور دم در هلیکوپترهای معمولی دارد.تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر بهترین نوع فهم و اموزش هست به کتاب How to build a quadcopter drone نگاهی بکنید .جذاب هست و مجموعه مقالات هوافضا
آخرین ویرایش توسط rohamjpl چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۱۲:۲۶, ویرایش شده کلا 1 بار
تصویر

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 749

سپاس: 143

جنسیت:

Re: قوانین فیزیک در رابطه با این گوشی پرنده

پست توسط عبدالرضا علي پور »

وقتی میگن قوانین فیزیک یعنی منافع صاحبان تکنولوژی و انرژی -- قوانین همیشه با شناخت حوزه های جدید تری از علوم نقض میشوند-- میگفتن انرژی رایگان امکان ندارد ولی میشود هزار جور از انرژی های موجود و بر هم زدن تعادلشون به انرژی های رایگان رسید و خیلی ها هم رسیدن-- این مواضعی که در مقابل افراد مبتگر گرفته میشود یا دانسته از روی حفظ منافع است و یا ندانسته از قرقره کردن حرف ها و قوانین گذشته هاست

نمایه کاربر
KhooDam

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۹/۸/۵ - ۲۰:۴۵


پست: 11

سپاس: 5

جنسیت:

Re: قوانین فیزیک در رابطه با این گوشی پرنده

پست توسط KhooDam »

Alvin3 نوشته شده:
چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۰۳:۳۸
سلام دوستان گلم...توی لینک پایین یه فیلم از گوشی پرنده ی ال جی هست... میخواستم بدونم چطور این گوشی با دو تا پره ی متصل به بدنش ، میتونه عمودی و افقی پرواز کنه ، یا در هوا عمودی بایسته..اصلا از نظر قوانین فیزیک چنین چیزی ممکنه؟! کوادکوپتر پرواز کردنش با این فرق داره..، کاری با فتوشاپ یا ... بودن کلیپ ندارم . فقط میخوام بدونم از نظر فیزیک میشه آیا؟ سپاس smile072
https://tamasha.com/v/XMlEx
هههههه انگار پهپاد بود smile707

ول کن بابا اگر همچین چیزی باشه باید حد حد اقل سه چهارم ظرفیت باتری به پرواز اختصاص پیدا کنه.البته یه گوشی با ظرفیت حداقل 6000 میلی امپر ساعت یه چی تو مایه های راگ فون سه https://www.mobile.ir/phones/specificat ... 661ks.aspx
به نظر من که ضخامت همچین گوشی ای باید بیشتر از اینی باشه که معرفی شده. منظور ام اینه این دستگاه باید علاوه بر امکانت یک گوشی صد البته خوب باید امکان پرواز کردن رو هم داشته باشه. یعنی هم پهپاد وهم گوشی در یک دستگاه واحد.
از نظر فیزیک به نظر من ممکنه ولی ابعاد دستگاه اون هم نه فقط خضامت باید خیلی بیشتر باشه; در مقیاس یه پهپاد واقعی.یعنی فک نمیکنم بشه اندازه پهپاد رو به یه گوشی تقلیل داد.البته مواردی بوده پهپاد هایی در مقیاس یه باتری کتابی ساخته شده

مورد بعد اون پره ها که در پشت گوشی قرار دارند آیا میتونن جهت گیری کند؟به طور کلی سیستم مسیری ایبی وحرکت در هوا برای این گوشی اون هم با دوپره که در یک صفحه قرار دارند چه گونه میس هستش
من لایه اوزون رو خودم سوراخ کردم

Alvin3

نام: Alvin

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۷/۸ - ۱۶:۳۲


پست: 18

سپاس: 1

Re: قوانین فیزیک در رابطه با این گوشی پرنده

پست توسط Alvin3 »

عبدالرضا علي پور نوشته شده:
چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۰۹:۴۹
وقتی میگن قوانین فیزیک یعنی منافع صاحبان تکنولوژی و انرژی -- قوانین همیشه با شناخت حوزه های جدید تری از علوم نقض میشوند-- میگفتن انرژی رایگان امکان ندارد ولی میشود هزار جور از انرژی های موجود و بر هم زدن تعادلشون به انرژی های رایگان رسید و خیلی ها هم رسیدن-- این مواضعی که در مقابل افراد مبتگر گرفته میشود یا دانسته از روی حفظ منافع است و یا ندانسته از قرقره کردن حرف ها و قوانین گذشته هاست
آره داداش حق با شماست... smile218

Alvin3

نام: Alvin

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۷/۸ - ۱۶:۳۲


پست: 18

سپاس: 1

Re: قوانین فیزیک در رابطه با این گوشی پرنده

پست توسط Alvin3 »

rohamjpl نوشته شده:
چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۰۸:۲۹
عزیزم صرفا تبلیغاتی هست.اصلا از نظر اصول ایرودینامیک و دینامیک پرواز چنین چیزی نداریم .حالا خیلی خوبه به این نکات توجه میکنید .ابتدا به طور خیلی خلاصه هواگردهای با بال متحرک که به آن‌ها rotary-wing aircraft (تلفظ: روتاری وینگ ایرکرفت) یا به طور ساده‌تر rotorcraft (تلفظ: روتورکرفت) گفته می‌شود ماشین های پرنده ای هستند که برای بالا رفتن خود از نیروی بالابرندگی چرخش بال‌ها (ملخ‌ها) استفاده می‌کنند که به بال‌های آن‌ها rotary wings (بال‌های چرخشی) یا به اصطلاح rotor blade (ملخ چرخان یا همان ملخ) نیز گفته می‌شود.
هلیکوپتر مثال شناخته شده و معروفی از یک روتورکرفت یا هواگرد بال متحرک است. با این توصیف می‌توان کوادکوپترها را نیز در دسته هواگردهای بال متحرک جای داد.روتورکرفت‌ها خود به دو دسته بزرگ multi-rotor ها و single-rotor ها تقسیم می‌شوند. درحالی که مشغول تماشای پرواز یک هلیکوپتر هستید در واقع پرواز یک single-rotor را مشاهده می‌کنید (single به معنای تک).
در single-rotor ها تنها یک موتور اصلی وظیفه تامین نیروی بالابرندگی را به عهده دارد (در هلیکوپتر موتور دم نقش بالابرندگی نداشته و شمرده نمی‌شود). در مقابل، مولتی روتورها (multirotor) هستند که برای اینکار از بیش از یک موتور استفاده می‌کنند (multi به معنی چند).کوادکوپتر (quadcopter) محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مولتی روتور است، اما دسته مولتی روتورها تنها به کوادکوپتر ختم نمی‌شود و شامل bicopter (بی کوپتر – دو موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی)، tricopter (تری کوپتر – سه موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی)، pentacopter (پنتا کوپتر – پنج موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی)، hexacopter (هگزاکوپتر – شش موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی) و سرانجام octocopter (اکتاکوپتر – هشت موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی) نیز می‌شود
شما دقیقا به پرواز کوادکوپتر نگاه کن نوعی هواگرد بالگردان هست و در دستهٔ چندپروانه‌ها جای دارد.به علت کمک گرفتن از چهار پروانه برای نیروی پیشرانش، به عنوان کواد (چهار) کوپتر نامیده می‌شوند.همانند انواع دیگر وسایل پرنده از ایجاد اختلاف فشار در اتمسفر پیرامون خود برای بلند شدن و حرکت در هوا استفاده می‌نمایند. همان‌طور که هلیکوپتر‌ها به کمک پره اصلی این اختلاف فشار را ایجاد می‌کنند و نیروی برآ ی خود را تأمین می‌کنند. در هلیکوپترها به دلیل وجود نیروی عمل و عکس‌العمل، پس از اینکه پره اصلی شروع به چرخش می‌کند با برخورد مولکول‌های هوا به این پره و وجود عکس‌العمل، یک نیرویی با جهت مخالف جهت چرخش پره به پره و در ادامه به شفت متصل به پره اعمال می‌شود (نیروی گشتاور) و باعث چرخش هلیکوپتر به دور خود می‌شود. حالا برای حل این مشکل از پره دم هلیکوپتر استفاده می‌شود تا نیرویی را تولید کند مانع چرخش هلیکوپتر به دور خود شود.کواد کوپترها با بهره‌گیری از چهار موتور و پره مجزا و چرخش دو به دو معکوس این موتورها نیروی گشتاورهای ایجاد شده را خنثی می‌کنند و همچنین اختلاف فشار لازم جهت ایجاد نیروی برآ را تأمین می‌کنند.اما استفاده از یک موتور ثانویه (موتور دم) که هیچ کار مثبتی برای بالا رفتن هلیکوپتر انجام نمی‌دهد و تنها وظیفه آن جلوگیری از چرخش هلیکوپتر است تنها راه حل جلوگیری از این مشکل نیست! شاید اگر ملخ اصلی دیگر وجود داشت که با چرخش در خلاف جهت ملخ اولیه نیروی چرخش آن را خنثی می‌کرد، بتوان موتور دم را که نقشی در بالا رفتن هلیکوپتر ندارد حذف کرد. این ایده زمینه ساز خلق مدل‌های جدیدی از هلیکوپترها به نام‌های coaxial rotor (تلفظ: کواکسیال روتور) و tandem rotor (تلفظ: تندم روتور) شد.
در coaxial rotor دو ملخ اصلی بر روی هم قرار دارند و در خلاف جهت یکدیگر میچرخند تا اثر چرخش یکدیگر را خنثی کنند. موتور دم در این نوع هلیکوپترها نیز حذف شده و یا در صورت وجود زاویه قرار گیری متفاوتی نسبت به موتور دم در هلیکوپترهای معمولی دارد.تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر بهترین نوع فهم و اموزش هست به کتاب How to build a quadcopter drone نگاهی بکنید .جذاب هست و مجموعه مقالات هوافضا
ممنون داداش توضیحاتت مثل همیشه عالی smile072

نمایه کاربر
DARKENERGY

نام: Melina

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۱۸ - ۱۳:۲۷


پست: 6900

سپاس: 5137

جنسیت:

تماس:

Re: قوانین فیزیک در رابطه با این گوشی پرنده

پست توسط DARKENERGY »

Alvin3 نوشته شده:
چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۲۲:۴۵
rohamjpl نوشته شده:
چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۰۸:۲۹
عزیزم صرفا تبلیغاتی هست.اصلا از نظر اصول ایرودینامیک و دینامیک پرواز چنین چیزی نداریم .حالا خیلی خوبه به این نکات توجه میکنید .ابتدا به طور خیلی خلاصه هواگردهای با بال متحرک که به آن‌ها rotary-wing aircraft (تلفظ: روتاری وینگ ایرکرفت) یا به طور ساده‌تر rotorcraft (تلفظ: روتورکرفت) گفته می‌شود ماشین های پرنده ای هستند که برای بالا رفتن خود از نیروی بالابرندگی چرخش بال‌ها (ملخ‌ها) استفاده می‌کنند که به بال‌های آن‌ها rotary wings (بال‌های چرخشی) یا به اصطلاح rotor blade (ملخ چرخان یا همان ملخ) نیز گفته می‌شود.
هلیکوپتر مثال شناخته شده و معروفی از یک روتورکرفت یا هواگرد بال متحرک است. با این توصیف می‌توان کوادکوپترها را نیز در دسته هواگردهای بال متحرک جای داد.روتورکرفت‌ها خود به دو دسته بزرگ multi-rotor ها و single-rotor ها تقسیم می‌شوند. درحالی که مشغول تماشای پرواز یک هلیکوپتر هستید در واقع پرواز یک single-rotor را مشاهده می‌کنید (single به معنای تک).
در single-rotor ها تنها یک موتور اصلی وظیفه تامین نیروی بالابرندگی را به عهده دارد (در هلیکوپتر موتور دم نقش بالابرندگی نداشته و شمرده نمی‌شود). در مقابل، مولتی روتورها (multirotor) هستند که برای اینکار از بیش از یک موتور استفاده می‌کنند (multi به معنی چند).کوادکوپتر (quadcopter) محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مولتی روتور است، اما دسته مولتی روتورها تنها به کوادکوپتر ختم نمی‌شود و شامل bicopter (بی کوپتر – دو موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی)، tricopter (تری کوپتر – سه موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی)، pentacopter (پنتا کوپتر – پنج موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی)، hexacopter (هگزاکوپتر – شش موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی) و سرانجام octocopter (اکتاکوپتر – هشت موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی) نیز می‌شود
شما دقیقا به پرواز کوادکوپتر نگاه کن نوعی هواگرد بالگردان هست و در دستهٔ چندپروانه‌ها جای دارد.به علت کمک گرفتن از چهار پروانه برای نیروی پیشرانش، به عنوان کواد (چهار) کوپتر نامیده می‌شوند.همانند انواع دیگر وسایل پرنده از ایجاد اختلاف فشار در اتمسفر پیرامون خود برای بلند شدن و حرکت در هوا استفاده می‌نمایند. همان‌طور که هلیکوپتر‌ها به کمک پره اصلی این اختلاف فشار را ایجاد می‌کنند و نیروی برآ ی خود را تأمین می‌کنند. در هلیکوپترها به دلیل وجود نیروی عمل و عکس‌العمل، پس از اینکه پره اصلی شروع به چرخش می‌کند با برخورد مولکول‌های هوا به این پره و وجود عکس‌العمل، یک نیرویی با جهت مخالف جهت چرخش پره به پره و در ادامه به شفت متصل به پره اعمال می‌شود (نیروی گشتاور) و باعث چرخش هلیکوپتر به دور خود می‌شود. حالا برای حل این مشکل از پره دم هلیکوپتر استفاده می‌شود تا نیرویی را تولید کند مانع چرخش هلیکوپتر به دور خود شود.کواد کوپترها با بهره‌گیری از چهار موتور و پره مجزا و چرخش دو به دو معکوس این موتورها نیروی گشتاورهای ایجاد شده را خنثی می‌کنند و همچنین اختلاف فشار لازم جهت ایجاد نیروی برآ را تأمین می‌کنند.اما استفاده از یک موتور ثانویه (موتور دم) که هیچ کار مثبتی برای بالا رفتن هلیکوپتر انجام نمی‌دهد و تنها وظیفه آن جلوگیری از چرخش هلیکوپتر است تنها راه حل جلوگیری از این مشکل نیست! شاید اگر ملخ اصلی دیگر وجود داشت که با چرخش در خلاف جهت ملخ اولیه نیروی چرخش آن را خنثی می‌کرد، بتوان موتور دم را که نقشی در بالا رفتن هلیکوپتر ندارد حذف کرد. این ایده زمینه ساز خلق مدل‌های جدیدی از هلیکوپترها به نام‌های coaxial rotor (تلفظ: کواکسیال روتور) و tandem rotor (تلفظ: تندم روتور) شد.
در coaxial rotor دو ملخ اصلی بر روی هم قرار دارند و در خلاف جهت یکدیگر میچرخند تا اثر چرخش یکدیگر را خنثی کنند. موتور دم در این نوع هلیکوپترها نیز حذف شده و یا در صورت وجود زاویه قرار گیری متفاوتی نسبت به موتور دم در هلیکوپترهای معمولی دارد.تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر بهترین نوع فهم و اموزش هست به کتاب How to build a quadcopter drone نگاهی بکنید .جذاب هست و مجموعه مقالات هوافضا
ممنون داداش توضیحاتت مثل همیشه عالی smile072
برای تشکر از گزینه سپاس استفاده کنید و از ارسال پست خودداری کنید

تصویر

کاربر گرامی در صورت مشاهده پستهای ناقض قوانین آن را توسط کلید
تصویر
به مدیریت اطلاع دهید

Alvin3

نام: Alvin

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۷/۸ - ۱۶:۳۲


پست: 18

سپاس: 1

Re: قوانین فیزیک در رابطه با این گوشی پرنده

پست توسط Alvin3 »

KhooDam نوشته شده:
چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۱۳:۰۳
Alvin3 نوشته شده:
چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۰۳:۳۸
سلام دوستان گلم...توی لینک پایین یه فیلم از گوشی پرنده ی ال جی هست... میخواستم بدونم چطور این گوشی با دو تا پره ی متصل به بدنش ، میتونه عمودی و افقی پرواز کنه ، یا در هوا عمودی بایسته..اصلا از نظر قوانین فیزیک چنین چیزی ممکنه؟! کوادکوپتر پرواز کردنش با این فرق داره..، کاری با فتوشاپ یا ... بودن کلیپ ندارم . فقط میخوام بدونم از نظر فیزیک میشه آیا؟ سپاس smile072
https://tamasha.com/v/XMlEx
هههههه انگار پهپاد بود smile707

ول کن بابا اگر همچین چیزی باشه باید حد حد اقل سه چهارم ظرفیت باتری به پرواز اختصاص پیدا کنه.البته یه گوشی با ظرفیت حداقل 6000 میلی امپر ساعت یه چی تو مایه های راگ فون سه https://www.mobile.ir/phones/specificat ... 661ks.aspx
به نظر من که ضخامت همچین گوشی ای باید بیشتر از اینی باشه که معرفی شده. منظور ام اینه این دستگاه باید علاوه بر امکانت یک گوشی صد البته خوب باید امکان پرواز کردن رو هم داشته باشه. یعنی هم پهپاد وهم گوشی در یک دستگاه واحد.
از نظر فیزیک به نظر من ممکنه ولی ابعاد دستگاه اون هم نه فقط خضامت باید خیلی بیشتر باشه; در مقیاس یه پهپاد واقعی.یعنی فک نمیکنم بشه اندازه پهپاد رو به یه گوشی تقلیل داد.البته مواردی بوده پهپاد هایی در مقیاس یه باتری کتابی ساخته شده

مورد بعد اون پره ها که در پشت گوشی قرار دارند آیا میتونن جهت گیری کند؟به طور کلی سیستم مسیری ایبی وحرکت در هوا برای این گوشی اون هم با دوپره که در یک صفحه قرار دارند چه گونه میس هستش
حتی یه سوال دیگه که پیش میاد اینه که یک پره باید جلو و پشتش آزاد باشه تا هوارو بگیره از یک طرف و بده طرفه دیگه اما این پره ها یه طرفش باز و طرف دیگش گوشی هست و بسه smile144

Alvin3

نام: Alvin

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۷/۸ - ۱۶:۳۲


پست: 18

سپاس: 1

Re: قوانین فیزیک در رابطه با این گوشی پرنده

پست توسط Alvin3 »

DARKENERGY نوشته شده:
چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۲۲:۴۶
Alvin3 نوشته شده:
چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۲۲:۴۵
rohamjpl نوشته شده:
چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۰۸:۲۹
عزیزم صرفا تبلیغاتی هست.اصلا از نظر اصول ایرودینامیک و دینامیک پرواز چنین چیزی نداریم .حالا خیلی خوبه به این نکات توجه میکنید .ابتدا به طور خیلی خلاصه هواگردهای با بال متحرک که به آن‌ها rotary-wing aircraft (تلفظ: روتاری وینگ ایرکرفت) یا به طور ساده‌تر rotorcraft (تلفظ: روتورکرفت) گفته می‌شود ماشین های پرنده ای هستند که برای بالا رفتن خود از نیروی بالابرندگی چرخش بال‌ها (ملخ‌ها) استفاده می‌کنند که به بال‌های آن‌ها rotary wings (بال‌های چرخشی) یا به اصطلاح rotor blade (ملخ چرخان یا همان ملخ) نیز گفته می‌شود.
هلیکوپتر مثال شناخته شده و معروفی از یک روتورکرفت یا هواگرد بال متحرک است. با این توصیف می‌توان کوادکوپترها را نیز در دسته هواگردهای بال متحرک جای داد.روتورکرفت‌ها خود به دو دسته بزرگ multi-rotor ها و single-rotor ها تقسیم می‌شوند. درحالی که مشغول تماشای پرواز یک هلیکوپتر هستید در واقع پرواز یک single-rotor را مشاهده می‌کنید (single به معنای تک).
در single-rotor ها تنها یک موتور اصلی وظیفه تامین نیروی بالابرندگی را به عهده دارد (در هلیکوپتر موتور دم نقش بالابرندگی نداشته و شمرده نمی‌شود). در مقابل، مولتی روتورها (multirotor) هستند که برای اینکار از بیش از یک موتور استفاده می‌کنند (multi به معنی چند).کوادکوپتر (quadcopter) محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مولتی روتور است، اما دسته مولتی روتورها تنها به کوادکوپتر ختم نمی‌شود و شامل bicopter (بی کوپتر – دو موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی)، tricopter (تری کوپتر – سه موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی)، pentacopter (پنتا کوپتر – پنج موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی)، hexacopter (هگزاکوپتر – شش موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی) و سرانجام octocopter (اکتاکوپتر – هشت موتور اصلی تامین کننده نیروی بالابرندگی) نیز می‌شود
شما دقیقا به پرواز کوادکوپتر نگاه کن نوعی هواگرد بالگردان هست و در دستهٔ چندپروانه‌ها جای دارد.به علت کمک گرفتن از چهار پروانه برای نیروی پیشرانش، به عنوان کواد (چهار) کوپتر نامیده می‌شوند.همانند انواع دیگر وسایل پرنده از ایجاد اختلاف فشار در اتمسفر پیرامون خود برای بلند شدن و حرکت در هوا استفاده می‌نمایند. همان‌طور که هلیکوپتر‌ها به کمک پره اصلی این اختلاف فشار را ایجاد می‌کنند و نیروی برآ ی خود را تأمین می‌کنند. در هلیکوپترها به دلیل وجود نیروی عمل و عکس‌العمل، پس از اینکه پره اصلی شروع به چرخش می‌کند با برخورد مولکول‌های هوا به این پره و وجود عکس‌العمل، یک نیرویی با جهت مخالف جهت چرخش پره به پره و در ادامه به شفت متصل به پره اعمال می‌شود (نیروی گشتاور) و باعث چرخش هلیکوپتر به دور خود می‌شود. حالا برای حل این مشکل از پره دم هلیکوپتر استفاده می‌شود تا نیرویی را تولید کند مانع چرخش هلیکوپتر به دور خود شود.کواد کوپترها با بهره‌گیری از چهار موتور و پره مجزا و چرخش دو به دو معکوس این موتورها نیروی گشتاورهای ایجاد شده را خنثی می‌کنند و همچنین اختلاف فشار لازم جهت ایجاد نیروی برآ را تأمین می‌کنند.اما استفاده از یک موتور ثانویه (موتور دم) که هیچ کار مثبتی برای بالا رفتن هلیکوپتر انجام نمی‌دهد و تنها وظیفه آن جلوگیری از چرخش هلیکوپتر است تنها راه حل جلوگیری از این مشکل نیست! شاید اگر ملخ اصلی دیگر وجود داشت که با چرخش در خلاف جهت ملخ اولیه نیروی چرخش آن را خنثی می‌کرد، بتوان موتور دم را که نقشی در بالا رفتن هلیکوپتر ندارد حذف کرد. این ایده زمینه ساز خلق مدل‌های جدیدی از هلیکوپترها به نام‌های coaxial rotor (تلفظ: کواکسیال روتور) و tandem rotor (تلفظ: تندم روتور) شد.
در coaxial rotor دو ملخ اصلی بر روی هم قرار دارند و در خلاف جهت یکدیگر میچرخند تا اثر چرخش یکدیگر را خنثی کنند. موتور دم در این نوع هلیکوپترها نیز حذف شده و یا در صورت وجود زاویه قرار گیری متفاوتی نسبت به موتور دم در هلیکوپترهای معمولی دارد.تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر بهترین نوع فهم و اموزش هست به کتاب How to build a quadcopter drone نگاهی بکنید .جذاب هست و مجموعه مقالات هوافضا
ممنون داداش توضیحاتت مثل همیشه عالی smile072
برای تشکر از گزینه سپاس استفاده کنید و از ارسال پست خودداری کنید
چشم خانم مدیر smile072

ارش1399

نام: ارش تهرانی

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۵ - ۰۸:۵۵


پست: 3



جنسیت:

Re: قوانین فیزیک در رابطه با این گوشی پرنده

پست توسط ارش1399 »

میشه با فرمول بهم توضیح بدید

ارسال پست