جلوگیری از ورود آب به کشتی

مدیران انجمن: parse, javad123javad

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط Paradoxy »

جواب هر دو سوال بله هست. به شرطی که شکل وزنه ها یکسان باشه. مثلا نوک یکی تیز نباشه نوک یکی پهن. چون بجز بحث شناوری، نیرویی کشش سطحی آب هم مطرحه که توی این تاپیک صحبتی ازش نشد.

پست قبلیمم ویرایش کردم نگاهش کنید. یک مثال دیگه بزنم اصلا. شما یک سطل بسیار بسیار بسیار طویل در اختیار داری که توش یک کیلو آب ریختی. حالا اگه از بالای سطل 100 تن روغن هم بریزید، باز هم 100 تن روغن روی 1 کیلو آب شناور باقی میمونه. چون چگالی روغن کمتر از چگالی آبه. اگه برعکس این آزمایش رو انجام بدید، یعنی ظرفتون حاوی 100 تن روغن باشه و 1 کیلو آب از بالا بریزید، اون 1 کیلو آب میره توی عمق سطل و باز روغن بالای ظرف میمونه. اینه که میگن روغن میره رو روغن کته پولو میمونه .... بگذریم.

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط عبدالرضا علي پور »

Paradoxy نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۱:۴۰
اینطوری یه زیر دریایی داریم 100 تنی و یکی 200 تنی دوتاشون تو عمق معینی با هم مماس هستند --- و هر دو شروع میکنند هم زمان به خارج کردن 100 تن اب از بالاست تانکها کدامشون زودتر به سطح اب میرسند و چرا ؟ اگر بگی 100 تنی باید بگی چرا؟ اب که هوشمند نیست smile138 (خروج اب از هر دو به یک میزان انجام میگیره در واحد زمان )
زیر دریایی 100 تنی که نمیتونه 100 تن آب از خودش خارج کنه ... زیردریایی خودشم وزن داره. گیریم هر دو زیردریایی 50 تن آب از خودشون خارج کنند. کدوم زودتر به سطح آب میرسه؟ خب؛ اگر چگالی زیر دریایی ها عینن یکسان باشه، هیچ کدوم. همزمان تغییر ارتفاع میدن و دقیقا به یک میزان تغییر ارتفاع میدن. اگر چگالیشون فرق داشته باشه، اونی که چگالیش کمتره زودتر به سطح آب میرسه و تغییر ارتفاع بیشتری رو هم تجربه میکنه. چون نیروی شناوری که از طرف دریا به زیردریایی ها وارد میشه، وابسته به وزن زیردریایی ها نیست. وابسته به "چگالی" زیردریایی هاست.

چرا یک تکه کوچک آهن رو توی آب میندازیم سریع میره توی عمق آب، در حالی که کشتی های چند صد تنی آهنی روی آب بدون مشکل حرکت می کنند؟ چون این کشتی های چند صد تنی تماما از آهن نیستند. بخش زیادی از کشتی رو فضای خالی و هوا پر کرده. بخش های چوبی و ... هم وجود دارند. در نتیجه یک کشتی چند صد تنی فقط به خاطر چگالی کمتری که داره روی سطح آب شناور میشه در حالی که یه تکه کوچک آهن که قد یک بند انگشت ابعادشه توی آب غرق میشه.
شما دوتا گلوله تو پر اهنی را در نظر بگیر این که دیگه توش هوا نیست -- یک گلوله داریم از اهن به جرم 10 تن و یک گلوله به جرم یک کیلو دوتاش را تو اب رها کنیم در یک زمان به عمق میرسند؟

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط Paradoxy »

بله هر دو همزمان به عمق میرسند! اگر مخالفید و ابزارش رو دارید یک امتحان بکنید نتیجش رو به ماهم بگید.

من یه اصلاحی توی دو پست قبلم کردم لازم دیدم اینجا هم تکرار کنم. وقتی میگم نیرویی که از طرف آب به زیردریایی ها وارد میشه یکسانه، منظورم نیروی وارد به واحد سطح زیردریایی هاست. مثلا همون نیرویی که به سوراخ کوچک زیر دریایی وارد میشه. نه نیروی برآیندی که به کل زیر دریایی تحت همه زوایا وارد میشه. چون کلا بحث در مورد نیروی وارد به یک سوراخ خاص در یک ارتفاع خاص بود دیگه همینطوری خلاصه وار نوشتم نیرو. منتهی نیروی وارد بر واحد سطح باید گفت.

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط عبدالرضا علي پور »

Paradoxy نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۲:۲۰
بله هر دو همزمان به عمق میرسند! اگر مخالفید و ابزارش رو دارید یک امتحان بکنید نتیجش رو به ماهم بگید.

من یه اصلاحی توی دو پست قبلم کردم لازم دیدم اینجا هم تکرار کنم. وقتی میگم نیرویی که از طرف آب به زیردریایی ها وارد میشه یکسانه، منظورم نیروی وارد به واحد سطح زیردریایی هاست. مثلا همون نیرویی که به سوراخ کوچک زیر دریایی وارد میشه. نه نیروی برآیندی که به کل زیر دریایی تحت همه زوایا وارد میشه. چون کلا بحث در مورد نیروی وارد به یک سوراخ خاص در یک ارتفاع خاص بود دیگه همینطوری خلاصه وار نوشتم نیرو. منتهی نیروی وارد بر واحد سطح باید گفت.
من اینو بارها ازمایش کردم البته با مهره ریز اهنی و مهره درشت تر و اونکه درشت تره زودتر به عمق میره

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط عبدالرضا علي پور »

طبق اون ازمایشی که انجام دادم و نتیجه ای که گرفتم اون دوتا زیر دریایی هم با هم با اختلاف باید بالا بیان زیرا عکسش در فرو رفتن نشون داد اونکه جرمش بیشتره در زمان زودتری پایین تر میره بر اثر جرمش

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط Paradoxy »

عبدالرضا علي پور نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۲:۳۳
Paradoxy نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۲:۲۰
بله هر دو همزمان به عمق میرسند! اگر مخالفید و ابزارش رو دارید یک امتحان بکنید نتیجش رو به ماهم بگید.

من یه اصلاحی توی دو پست قبلم کردم لازم دیدم اینجا هم تکرار کنم. وقتی میگم نیرویی که از طرف آب به زیردریایی ها وارد میشه یکسانه، منظورم نیروی وارد به واحد سطح زیردریایی هاست. مثلا همون نیرویی که به سوراخ کوچک زیر دریایی وارد میشه. نه نیروی برآیندی که به کل زیر دریایی تحت همه زوایا وارد میشه. چون کلا بحث در مورد نیروی وارد به یک سوراخ خاص در یک ارتفاع خاص بود دیگه همینطوری خلاصه وار نوشتم نیرو. منتهی نیروی وارد بر واحد سطح باید گفت.
من اینو بارها ازمایش کردم البته با مهره ریز اهنی و مهره درشت تر و اونکه درشت تره زودتر به عمق میره
از کجا مطمئنید چگالی مهره هاتون دقیق یکیه؟ از یکسان بودن خلوص آهنشون اطمینان دارید؟ بعد مطمئنید سایز سوراخ این مهره ها یکی هستش؟ لطف کنید این آزمایش رو با دوتا تیله با سایز های مختلف انجام بدید.

بعد جواب من رو بدید. چطوریه که همون مهره چند گرمی رو توی آب دریا بندازید هم میره به عمق دریا. ولی یک کشتی فولادی چند صد تنی آهنی غرق نمیشه؟

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط عبدالرضا علي پور »

Paradoxy نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۲:۳۸
عبدالرضا علي پور نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۲:۳۳
Paradoxy نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۲:۲۰
بله هر دو همزمان به عمق میرسند! اگر مخالفید و ابزارش رو دارید یک امتحان بکنید نتیجش رو به ماهم بگید.

من یه اصلاحی توی دو پست قبلم کردم لازم دیدم اینجا هم تکرار کنم. وقتی میگم نیرویی که از طرف آب به زیردریایی ها وارد میشه یکسانه، منظورم نیروی وارد به واحد سطح زیردریایی هاست. مثلا همون نیرویی که به سوراخ کوچک زیر دریایی وارد میشه. نه نیروی برآیندی که به کل زیر دریایی تحت همه زوایا وارد میشه. چون کلا بحث در مورد نیروی وارد به یک سوراخ خاص در یک ارتفاع خاص بود دیگه همینطوری خلاصه وار نوشتم نیرو. منتهی نیروی وارد بر واحد سطح باید گفت.
من اینو بارها ازمایش کردم البته با مهره ریز اهنی و مهره درشت تر و اونکه درشت تره زودتر به عمق میره
از کجا مطمئنید چگالی مهره هاتون دقیق یکیه؟ از یکسان بودن خلوص آهنشون اطمینان دارید؟ بعد مطمئنید سایز سوراخ این مهره ها یکی هستش؟ لطف کنید این آزمایش رو با دوتا تیله با سایز های مختلف انجام بدید.
بله باید این ازمایش را انجام بدم حالا نمیدونم اجسام باید چی باشه که مورد تایید دوستان قرار بگیره؟ با گلوله از جنس های مختلف خوبه ؟

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط عبدالرضا علي پور »

من اول با دوتا ساچمه فلزی انجام میدم ولی بازم ممکنه اخرش یکی بگه این ساچمه ها ممکنه الیاژ متفاوتی داشته باشند یا اسپین ها درست هم جهت نبودن

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط Paradoxy »

نه دیگه جنسشون باید یکسان باشه! اگر جنسشون یکسان نباشه که خب واضحه اونی که چگالیش بیشتره زودتر میره توی عمق آب.

باید دوتا گوی کاملا هم جنس با وزن های مختلف در اختیار داشته باشید. طبیعتا حجم گویی که وزنش بیشتره، باید بیشتر باشه (تا چگالی دو گوی یکسان باشه). هم وزن و هم شعاع گوی ها و هم جنس گوی هایی که استفاده کردید رو بگید. بعد این دوتا گوی رو بندازید توی آب. اگر چگالیشون یکسان باشه هردو همزمان میرن توی عمق آب. ترجیحا جدا جدا گوی هارو بندازید و زمان بگیرید.

سوال منم بی زحمت جواب بدید که پرسیدم چطوری مهره چند گرمی رو اگر روی دریا رها کنیم به اعماق میره در حالی که کشتی چند صد تنی آهنی روی آب شناور میشه؟
آخرین ویرایش توسط Paradoxy شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۳:۰۶, ویرایش شده کلا 2 بار

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط عبدالرضا علي پور »

Paradoxy نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۲:۳۸
عبدالرضا علي پور نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۲:۳۳
Paradoxy نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۲:۲۰
بله هر دو همزمان به عمق میرسند! اگر مخالفید و ابزارش رو دارید یک امتحان بکنید نتیجش رو به ماهم بگید.

من یه اصلاحی توی دو پست قبلم کردم لازم دیدم اینجا هم تکرار کنم. وقتی میگم نیرویی که از طرف آب به زیردریایی ها وارد میشه یکسانه، منظورم نیروی وارد به واحد سطح زیردریایی هاست. مثلا همون نیرویی که به سوراخ کوچک زیر دریایی وارد میشه. نه نیروی برآیندی که به کل زیر دریایی تحت همه زوایا وارد میشه. چون کلا بحث در مورد نیروی وارد به یک سوراخ خاص در یک ارتفاع خاص بود دیگه همینطوری خلاصه وار نوشتم نیرو. منتهی نیروی وارد بر واحد سطح باید گفت.
من اینو بارها ازمایش کردم البته با مهره ریز اهنی و مهره درشت تر و اونکه درشت تره زودتر به عمق میره
از کجا مطمئنید چگالی مهره هاتون دقیق یکیه؟ از یکسان بودن خلوص آهنشون اطمینان دارید؟ بعد مطمئنید سایز سوراخ این مهره ها یکی هستش؟ لطف کنید این آزمایش رو با دوتا تیله با سایز های مختلف انجام بدید.

بعد جواب من رو بدید. چطوریه که همون مهره چند گرمی رو توی آب دریا بندازید هم میره به عمق دریا. ولی یک کشتی فولادی چند صد تنی آهنی غرق نمیشه؟
حالا بعدا که ازمایش را انجام دادم نتیجه را اعلام میکنم

ولی جواب اون گلوله اهنی و کشتی وزین و چراش را هم من میدونم و هم شما خوب معلومه حجم به نسبت جرمش را بیشتر کردیم که همون میشه چگالیش را از اب کمتر کردیم که شناور میمونه --- ولی اون چیزی که من را وادار به مقاومت کرده چیزی هست که عملا چندین بار تجربش کردم و تو این وضعییت نیروی ورودی به اون سطح مورد نظر در اجسامی که جرم بیشتری دارند بیشتر میشود

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط عبدالرضا علي پور »

حالا من تخصصم زیر دریایی نیست ولی اونم یه جوری باید ازمایش کنم زیرا دوتا زیردریایی هم که گفتم بنا به ازمایشی که انجام دادم نباید هم زمان بیان بالا و اونی که جرمش کمتره باید زودتر بیاد به سطح

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط Paradoxy »

عبدالرضا علي پور نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۳:۰۱
Paradoxy نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۲:۳۸
عبدالرضا علي پور نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۲:۳۳
Paradoxy نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۲:۲۰
بله هر دو همزمان به عمق میرسند! اگر مخالفید و ابزارش رو دارید یک امتحان بکنید نتیجش رو به ماهم بگید.

من یه اصلاحی توی دو پست قبلم کردم لازم دیدم اینجا هم تکرار کنم. وقتی میگم نیرویی که از طرف آب به زیردریایی ها وارد میشه یکسانه، منظورم نیروی وارد به واحد سطح زیردریایی هاست. مثلا همون نیرویی که به سوراخ کوچک زیر دریایی وارد میشه. نه نیروی برآیندی که به کل زیر دریایی تحت همه زوایا وارد میشه. چون کلا بحث در مورد نیروی وارد به یک سوراخ خاص در یک ارتفاع خاص بود دیگه همینطوری خلاصه وار نوشتم نیرو. منتهی نیروی وارد بر واحد سطح باید گفت.
من اینو بارها ازمایش کردم البته با مهره ریز اهنی و مهره درشت تر و اونکه درشت تره زودتر به عمق میره
از کجا مطمئنید چگالی مهره هاتون دقیق یکیه؟ از یکسان بودن خلوص آهنشون اطمینان دارید؟ بعد مطمئنید سایز سوراخ این مهره ها یکی هستش؟ لطف کنید این آزمایش رو با دوتا تیله با سایز های مختلف انجام بدید.

بعد جواب من رو بدید. چطوریه که همون مهره چند گرمی رو توی آب دریا بندازید هم میره به عمق دریا. ولی یک کشتی فولادی چند صد تنی آهنی غرق نمیشه؟
حالا بعدا که ازمایش را انجام دادم نتیجه را اعلام میکنم

ولی جواب اون گلوله اهنی و کشتی وزین و چراش را هم من میدونم و هم شما خوب معلومه حجم به نسبت جرمش را بیشتر کردیم که همون میشه چگالیش را از اب کمتر کردیم که شناور میمونه --- ولی اون چیزی که من را وادار به مقاومت کرده چیزی هست که عملا چندین بار تجربش کردم و تو این وضعییت نیروی ورودی به اون سطح مورد نظر در اجسامی که جرم بیشتری دارند بیشتر میشود
من پست قبلی رو ویرایش کرده بودم. بعد دیدم این جواب رو نوشتید، ویرایشم رو از روی اون بر داشتم در جواب شما میزارم:

اگر چگالی دو گوی کاملا یکسان باشه، گویی که وزنش بیشتره، حجم بیشتری رو هم اشغال میکنه (که خب تا اینجاش واضحه). وقتی گوی هارو توی آب میندازیم از طرف آب به سطح این گوی ها نیرو وارد میشه. گویی که وزنش بیشتره، حجم بیشتری هم داره. بنابرین سطح بیشتری هم داره (سطح کره هم هست $4\pi r^2$ البته نصفش اینجا به درد میخوره). بنابرین نیروی برآیند بیشتری به سطح گوی بزرگتر وارد میشه. و از طرف دیگه نیروی برآیند کمتری به گوی کوچک تر وارد میشه. نتیجش چی میشه؟ نتیجش این میشه که گوی سنگین تر، در معرض نیروی بیشتری قرار میگیره ولی گوی سبک تر در معرض نیروی کمتری. بنابرین هر دو سر جمع با شتاب یکسانی به عمق آب فرو میرن.

اگر نیروی وارد شده به یک سطح مقطع کوچولو از گوی بزرگ رو در یک ارتفاع خاص، مقایسه کنیم با نیروی وارد شده به یک سطح مقطع کوچولو از گوی کوچک در همون ارتفاع، میبینیم آب داره نیروی یکسانی رو وارد میکنه.مثلا اگر با ماژیک روی گوی ها علامت بزنیم، اون نیرویی که به علامت ما داره وارد میشه، چه برای گوی بزرگ و چه برای گوی کوچک یکسانه، به شرطی که عمق نقطه ای که ماژیک زدیم برای هر دو گوی یکسان باشه. اما چون سطح گوی سنگین تر، وسیع تر هست، برآیند این نیرو های کوچولو کوچولو که به تکه های کوچک از سطح مقطع گوی وارد میشن، زیادتر میشه نسبت به گوی کوچک تر.

من فکر میکنم شما نیروی برآیندی که آب به گوی ها وارد میکنه رو قاطی کردید با نیرویی که به یک سطح کوچولو (مثلا یک سوراخ ریز) از گوی ها وارد میشه. از یک سری جزئیات هم گذشتم. مثلا وقتی گوی وارد عمق آب میشه، آب از دو طرف به گوی نیرو وارد میکنه.... ولی خب ایناش رو توضیح ندیم (چون فیزیک قضیه تغییر نمیکنه و توجیهش مثل توضیحات بالاست) هردو هزممان میرن تو عمق.

نمایه کاربر
You-See

نام: U30

محل اقامت: تهران

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۵/۱۹ - ۱۹:۰۵


پست: 1280

سپاس: 787

جنسیت:

تماس:

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط You-See »

برادر داود، در مورد گوی ها انگار مساله آیرودینامیکی (آکوادینامیکی) قضیه رو در نظر نمی گیری.
دوستای گلم حمایت کنید : https://cafebazaar.ir/app/com.nikanmehr.marmarxword/

Paradoxy

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۷


پست: 2211

سپاس: 1012

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط Paradoxy »

You-See نوشته شده:
شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ - ۲۳:۲۱
برادر داود، در مورد گوی ها انگار مساله آیرودینامیکی (آکوادینامیکی) قضیه رو در نظر نمی گیری.
خیلی چیزا رو در نظر نگرفتیم... همین کشش سطحی آب بسیار موثره و شاید به تنهایی باعث بشه که گوی حجیم تر دیرتر به عمق آب نفوذ کنه... ادعاهای بالا فقط بر مبنای نیروی شناوریه و نه چیز دیگه. منتهی من روی آکوادینامیک مطالعه ای نداشتم. فقط 3 واحد دینامیک سیالات پاس کردم. اگر اطلاعاتی در موردش دارید بگید استفاده میبریم.

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: جلوگیری از ورود آب به کشتی

پست توسط عبدالرضا علي پور »

حالا من تا جایی که دیدم باز این موضوع تو هوا و اب با هم متفاوت عمل میکنه -- میدونید هوا هم سیال است ولی چگالیش به نسبت اب خیلی کمتره و معمولا تو حل مسایل میگیم که از مقاومت هوا صرف نطر میکنیم ولی بازم این چگالیش مثلا رو یک کره فلزی که شعاعش 1متر باشه و یک کره فلزی دیگه که شعاع خیلی کمتری در حدود یک سانتی متر داشته باشه متفاوت عمل میکنه مثلا ما اگه دو تا کره فلزی تو پر را در هوا در ارتفاع 100 متری رها کنیم اونی که سطح کمتری داره زودتر به زمین میرسه و اونی که سطح بیشتری داره دیر تر ----ولی در اب این رفتار معکوس است

حالا این سوال من رو داره کنجکاو میکنه که آیا جرم میتونه تو هوا و تو اب رفتار دوگانه ای از خودش نشون بده ؟

ارسال پست