ساخت هلی کوپتر کنترلی

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3222

سپاس: 5492

جنسیت:

تماس:

ساخت هلی کوپتر کنترلی

پست توسط rohamavation »

ابتدا و مهم پیشران هست که من ا موتور براشلس انتخاب کردم دی جی آی مویک پرو DJI Mavic Proوباتری لیتیوم پلیمر 7.4 ولت 2200 میلی‌آمپر (.موتورهای DC که دارای قطب مثبت و منفی بوده و گشتاور بسیار بالایی دارندموتور براشلس هستن ، موتورهایی با تعداد دور (RPM) اهمیت نکته در این هست نسبت تراست به وزن:
در مولتی روتور ها مهم است که اطمینان داشته باشید موتور های شما میتوانند حدود ۵۰ درصد تراست بیشتر از وزن کل مولتی روتور شما را تولید کنند.به بیان دیگر،مولتی روتور باید بتواند با بیش از نصف تراتل هاور داشته باشد به عنوان یک قانون کلی حداقل نسبت تراست به وزن در تمامی مولتی روتورها می بایست ۲ به ۱ باشد معمولا از بردهای کمکی (ماژول) بنام اسپید کنترلر استفاده می شودو موتور براشلس کوچک ممکن است بیست آمپر جریان بکشد.اسپید کنترلر وظیفه کنترلر سرعت موتورها را به عهده دارد. اسپید کنترلر باید متناسب دیگر قطعات و به خصوص موتورها انتخاب شود.فلایت کنترلر یا کنترل کننده پرواز وظیفه کنترل پرواز ، تعادل و پایداری کواد را بر عهده دارد. این برد با دستور به اسپید کنترلرها ، جهت ، سرعت و پایداری کواد را کنترل می کندمدارهای الکترونیکی کنترل سرعت (ESC)Hover Still - برای شناور کردن ، محرکه خالص چهار چرخنده هواپیمای بدون سرنشین را به سمت بالا فشار می دهد و باید دقیقاً برابر با نیروی گرانشی باشد که آن را به سمت پایین می کشد.
Climb Ascend - با افزایش رانش (سرعت) چهار روتور کوادکوپتر به طوری که نیروی رو به بالا از وزن و کشش گرانش بیشتر باشد.
imu، GPS ، ژیروسکوپ و بسیاری از ویژگی های دیگر برای کنترل پرواز و پایداری
توپی روتور (1) ، روتور اصلی (2) ، صفحه سواش (3) ، سرو دم (4) ، دم بوم (5) ، روتور دم (6) و لغزش فرود (7)روتور اصلی یا سیستم روتور هلی کوپتر ترکیبی از چندین بال چرخشی (پره های روتور) و یک سیستم کنترل است که نیروی بالابر آیرودینامیکی را تولید می کند که وزن هلی کوپتر را تحمل می کند و رانشی است که با کشیدن آیرودینامیک در پرواز به جلو خنثی می شود.
لوله نگهدارنده شافت اصلی از یک لوله پلاستیکی سفید (5.4mm_6.8mm) ساخته شده است و دو بلبرینگ (3_6) در دو انتهای لوله نصب شده است. البته ابتدا انتهای لوله بزرگ می شود تا محکم یا محکم بلبرینگ قرار گیرد.
تاکنون ، ساختار اولیه هلی کوپتر تکمیل شده است. مرحله بعدی نصب دنده و همچنین موتور است. ابتدا می توانید نگاهی به مشخصات آن بیندازید. دنده ای که من استفاده کردم از مجموعه دنده های Tamiya است که مدت ها قبل خریداری کردم. من روی دنده سوراخ می کنم تا سبکتر شود و ظاهر بهتری داشته باشد.
آیا فکر می کنید خیلی ساده است؟ خوب ، این واقعا یک طراحی بسیار ساده است زیرا روتور دم از یک موتور جداگانه تغذیه می کند. با این کار نیازی به احداث واحد انتقال قدرت پیچیده از موتور اصلی به دم نیست. بوم دم به راحتی توسط 2 پیچ همراه با مقداری چسب اپوکسی بر روی بدنه اصلی ثابت می شود:
برای چرخ دنده ، میله های کربنی 2 میلی متری استفاده می شود. در کل 4 سوراخ روی بدنه اصلی ایجاد شده است (هر انتهای 2 سوراخ).
ساخت سر روتور
برای سر روتور ، من همان ماده اصلی را انتخاب می کنم - صفحه مدار. اول از همه ، من باید ادعا کنم که سر روتور باید به اندازه کافی محکم باشد تا در برابر هر نوع لرزش مقاومت کند یا می تواند بسیار خطرناک باشد.
سیستم کنترلی که من در اینجا استفاده کردم سیستم هیلر است. در این سیستم کنترل ساده ، کنترل های حلقوی فقط از سرویس ها به فلایبار منتقل می شوند و گام چرخشی تیغه اصلی فقط با شیب مگس کنترل می شود.
اولین مرحله ساخت قسمت میانی است:
در واقع یقه 3 میلی متری است که می تواند در شافت اصلی جای گیرد. یک میله 1.6 میلی متری به صورت افقی درون یقه قرار می گیرد. واحد فوق باعث چرخش سر روتور در یک جهت می شود.
درست بالای یقه دو سوراخ وجود دارد که همانطور که مشاهده می کنید میله میله را در خود جای داده است. تمام قسمتهایی که من استفاده کردم ابتدا با چسب فوری بهم ثابت شد. ، آنها توسط پیچ های کوچک (1 میلی متر * 4 میلی متر) محکم می شوند.
علاوه بر این ، من چسب اپوکسی را اضافه می کنم. سر روتور با سرعت بسیار بالایی می چرخد. در صورت شل شدن هرگز از احتمال ایجاد آسیب در این دستگاه کوچک غافل نشوید. ایمنی حرف اول را می زند!
ساخت سیستم کنترل دورانی
همانطور که قبلاً اشاره کردم ، از سیستم کنترل هیلر در طراحی من استفاده شده است. تمام کنترل های حلقوی مستقیماً به فلایبار منتقل می شوند.
یک میله فلزی وجود دارد که به طور عمود بر روی میله فلزی اتو می شود. توپ فلزی پیوند توپی را در موقعیت خود نگه می دارد. نحوه ایجاد پیوند توپی در اینجا است:
انتهای دکمه کوتاه شده و از یک میله فلزی برای اتصال آنها به یکدیگر استفاده می شود. میله فلزی باید در انتهای دکمه قرار داده شود و با چسب اپوکسی ثابت شود.
علاوه بر پیوند توپی ، یک واحد ضد چرخش "H" برای سیستم کنترل ضروری است. به حفظ پیوند توپ در موقعیت کمک می کند. مواد مورد نیاز در عکس بالا نشان داده شده است.
برای جلوگیری از حرکت قسمت پایین صفحه swash ، در اینجا نیز به یک واحد ضد چرخش نیاز است. این یک تخته کوچک است که دو پایه روی آن قرار دارد.
ساخت روتور دم
روتور دم از یک موتور ، تیغه های دم ، لوله نگهدارنده شافت دم و یک نگهدارنده تیغه تشکیل شده است. کنترل دم با تغییر دور در دقیقه موتور دم مدیریت می شود. اشکال این نوع سیستم کنترل پاسخ کند آن است که گام روتور ثابت می شود. با این حال ، این کار طراحی را بسیار ساده تر کرده و وزن زیادی را کاهش می دهد.
دریک هلی کوپتر R / C معمولی ، ژیروسکوپ با Servo tail کار می کند. با این حال ، در این طراحی ، ژیروسکوپ باید با ESC (کنترل کننده الکترونیکی سرعت) کار کند. آیا این کار می کند ؟؟؟ در ابتدا ، من این کار را با یک ژیروسکوپ معمولی (بزرگ برای هلی کوپتر گازی) امتحان می کنم. نتیجه واقعا بد است که با وجود ایستادن هلی کوپتر روی میز ، هر از چندگاهی RPM دم تغییر می کند. بعداً یک میکرو ژیروسکوپ خریداری کردم که مخصوص هلیکوپترهای کوچک برقی طراحی شده است و با کمال تعجب این کار عالی است.
در اینجا اندازه گیری تیغه دم است. به راحتی می توان از یک بالسای ضخیم 2 میلی متری شکل گرفت. تیغه های دم زاویه ~ 9 درجه را روی نگهدارنده تیغه ایجاد می کنند
عکس تمام مواردی را که قسمت دم تشکیل شده است نشان می دهد. دو تیغه بالسا توسط یک نگهدارنده چوب سخت نگهداری می شود که به ایجاد یک دم ثابت ثابت کمک می کند. سپس توسط 2 پیچ روی چرخ دنده محکم می شود. موتور به راحتی با چسب اپوکسی و لوله نگهدارنده شافت دم به همان روشی که روی موتور قرار دارد چسبانده می شود.
تیغه دم از بالسا ساخته شده است. به منظور کاهش اصطکاک بین تیغه و هوا ، آنها با لوله گرم کننده کوچک پوشانده شده اند.
سرعت و وزن دو تیغه باید کاملاً یکسان باشد. آزمایشات باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ لرزی رخ نمی دهد.
نصب سروو
فقط دو سروو در طراحی من استفاده شده است. یکی برای آسانسور و دیگری برای aileron. در طراحی من ، سروو aileron بین موتور و لوله نگهدارنده شیفت اصلی نصب شده است. به این ترتیب ، لوله از محفظه پلاستیکی محکم سروو به عنوان یکی از واسطه های پشتیبانی استفاده کرده است.
این آرایش قدرت بیشتری به لوله نگهدارنده شیفت اصلی می دهد زیرا یک طرف سروو به موتور چسبیده و طرف دیگر آن به لوله چسبانده شده است. با این حال ، تحرک سروو و همچنین موتور از بین می رود.
به منظور مقاوم سازی کل ساختار ، یک پشتیبانی اضافی به لوله نگهدارنده شیفت اصلی اضافه می شود. همچنین از تخته مدار ساخته شده است که سوراخ هایی روی آن قرار دارد.
قطعات الکترونیکی
گیرنده
گیرنده ای که من استفاده می کنم گیرنده کانال GWS R-4p 4 است. در اصل ، از آن با میکرو کریستال استفاده می شود. با این حال ، من نمی توانم یک مورد مناسب با باند TX خود پیدا کنم. بنابراین ، سعی می کنم از نسخه بزرگ RX خود استفاده کنم. در نهایت عالی کار می کند و تاکنون مشکلی پیش نیامده است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، در مقایسه با گیرنده میکرو واقعاً بزرگ است. گیرنده فقط 3.8 گرم (وزن بسیار سبک) است که برای هلی کوپترهای داخلی بسیار مناسب است.
اگرچه گیرنده فقط چهار کانال دارد ، می توان آن را به پنج کانال RX تغییر داد.
دم Esc
در اینجا می توانید کنترل کننده سرعت را که در هلی کوپتر من استفاده شده است مشاهده کنید. در قسمت پایین ژیروسکوپ قرار داده شده است وو !! اندازه بسیار کوچک و فقط 0.7 گرم. این JMP-7 Esc است. من واقعاً نمی توانم یکی از مغازه هایفروش هواپیماهای مدل را در تهران بخرم. همچنین ، این Esc کوچک بسیار خوب با ژیروسکوپ کار می کند. من فقط به سادگی خروجی سیگنال ژیروسکوپ را به ورودی سیگنال Esc متصل می کنم.
میکرو ژیروسکوپ
این میکرو ژیروسکوپ کامل توسط GWS ساخته شده است. این به طور موقت سبک ترین ژیروسکوپی است که می توانم در جهان پیدا کنم. برخلاف ژیروسکوپ GWS قبلی که در هلی کوپتر گازی استفاده میشه ، بسیار پایدار است و نقطه مرکزی آن بسیار دقیق است. اگر قصد خرید میکرو ژیروسکوپ دارید ، مطمئناً انتخاب خوبی برای شما خواهد بود!
موتور دم
موتور براشلس انتخاب کردم دی جی آی مویک پرو DJI Mavic Pro . در حال حاضر ، در هلی کوپتر من استفاده می شود که هنوز در شرایط بسیار خوبی است.
موتور دم کناری یک موتور 16 گرم GWS است که انرژی بسیار بیشتری را تأمین می کند.
ESC اصلی:
یک کنترل کننده سرعت الکترونیکی برس Jeti 050 5A است. قبلاً برای کنترل سرعت موتور 300 در هلی کوپتر من استفاده شده بود. از آنجا که موتور سرعت 300 اکنون با یک موتور بدون برس CD-ROM جایگزین شده است ، Jeti 050 توسط Castle Creation Phoenix 10 بدون برس ساخته شده است.
نمودار زیر نحوه اتصال اجزا به یکدیگر را نشان می دهد. اتصالات در گیرنده مرتب نیستند. GWS R-4p در اصل یک Rx 4 کاناله است. برای ایجاد کانال اضافی برای سروو زمین اصلاح شده است.
در طراحی پیچ ثابت ، فقط 2 سروو مورد نیاز است.
یک Tx کامپیوتری مورد نیاز است زیرا کنترل دم باید با کنترل گاز مخلوط شود. برای میکرو هلیکوپتر Piccolo ، این وظیفه توسط Piccoboard انجام می شود. برای طراحی من ، این کار توسط عملکرد "Revo-Mixing" در Tx انجام می شود.تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

ارسال پست