اصل کار ترمز دیسکی چیست؟

مدیران انجمن: javad123javad, parse

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: roham hesami

محل اقامت: Tehran -Qeytariyeh, Ketabi Street, 8 meters from Saba

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 738

سپاس: 434

جنسیت:

تماس:

اصل کار ترمز دیسکی چیست؟

پست توسط rohamjpl »

اصل کار ترمز دیسکی چیست؟روتور ترمز (دیسک) که با چرخ می چرخد توسط لنت های ترمز (ماده اصطکاک) که از دو طرف با فشار از پیستون (فشار) (مکانیزم فشار) به کولیس نصب می شود ، گیر می کند و چرخش دیسک را کاهش می دهد ، در نتیجه سرعت و سرعت آن کم می شود توقف وسیله نقلیه را در پی داره یعنی لنت ها از دو طرف روی روتورها می گیرند و سرعت چرخ ها را کاهش می دهند و در نتیجه سرعت خودرو را کم می کنند و متوقف می کنند. با فشار دادن پدال ترمز ، مایع فشار قوی از سیلندر اصلی پیستون را به سمت بیرون هل می دهد. پیستون لنت ترمز را به سمت دیسک چرخان فشار می دهد دقت کنید ترمز دیسکی کاملاً شبیه ترمزهای دوچرخه کار می کند. لبه چرخ روی دوچرخه را می توان شبیه یکی از دیسک های واحد ترمز هواپیما دانست. هنگامی که ترمز بر روی دوچرخه قرار می گیرد ، رابط ها لنت های ترمز را در برابر لبه فشار می دهند ، اصطکاک لبه / چرخ را کند می کند. یک بسته ترمز هواپیما متشکل از چندین دیسک است که به لبه داخلی چرخ متصل می شوند و با چرخ می چرخند ، همچنین چندین دیسک وجود دارد که به محور ثابت متصل می شوند ، این دیسک ها بهم می پیوندند و یک بسته را تشکیل می دهند. دیسک های چرخان در لبه چرخ با فشار هیدرولیکی با استفاده از چندین پیستون که در اطراف دیسک ها فاصله دارند ، بر روی دیسک های ثابت روی محور فشرده می شوند (در صورت نیاز ممکن است چندین کالیپر در اطراف لبه چرخ دوچرخه فاصله داشته باشند) اصطکاک حاصل چرخ و در نتیجه هواپیما را کند می کند. اتفاقاً انرژی اصطکاک در هنگام ترمز به گرما تبدیل می شود.تصویر
وقتی راننده روی پدال های ترمز قدم می گذارد ، نیرو توسط تقویت کننده ترمز (سیستم سروو) تقویت شده و توسط سیلندر اصلی به فشار هیدرولیک (فشار روغن) تبدیل می شود. فشار از طریق لوله ای پر از روغن ترمز (روغن ترمز) به ترمز چرخ ها می رسد.ترمز هیدرولیکی ترتیب مکانیزم ترمز است که از روغن ترمز ، معمولاً حاوی اترهای گلیکول یا دی اتیلن گلیکول ، برای انتقال فشار از مکانیزم کنترل به مکانیسم ترمز استفاده می کند.طبق اصل پاسکال ، در یک سیستم هیدرولیکی فشار وارد شده بر پیستون باعث افزایش مساوی فشار بر پیستون دیگر در سیستم می شود. ... این اثر توسط پرس هیدرولیک ، بر اساس اصل پاسکال ، که در مواردی مانند ترمزهای هیدرولیک استفاده می شود ، مثال زدنی است.ترمزهای هیدرولیک بر اساس اصل قانون پاسکال کار می کنند. مطابق این قانون هر زمان که به مایعات فشار وارد شود ، از همه جهات به طور یکنواخت حرکت می کند. بنابراین ، وقتی ما به یک پیستون کوچک نیرو وارد می کنیم ، فشاری ایجاد می شود که از طریق مایع به یک پیستون بزرگتر منتقل می شود. تصویر
خوب سوال چگونه ترمزها در هواپیماهای سنگین خنک می شوند؟از آنجا که انرژی جنبشی ذخیره یا بازیافت نمی شود ، مقادیر زیادی گرما باید در مدت زمان کوتاهی هنگام سقوط هواپیما از پرواز یا فرود خود تخلیه شوند:سیستم های معمولی مورد استفاده برای خنک سازی ترمز در این هواپیماهای سنگین کدامند؟ آیا هوا یا مایع خنک شده یا فقط قوچ استفاده می شود؟ترتیب قدرتی ترمز پس از برخاستن از پرواز (RTO) برای یک هواپیمای بسیار سنگین 1 GJ یا 100 مگاژول در هر ترمز چرخ است.
ترمزهای هواپیما ، یا از طریق جریان هوای غیرفعال یا (به صورت اختیاری) از طریق تهویه هوای اجباری ، با هوای محیط خنک می شوند.اتلاف انرژی
سرعت برخاست برای هواپیماهای سنگین حدود 280 کیلومتر در ساعت است. حداکثر سرعت برای رد کردن پرواز (V1) به هواپیما ، بار ، باد و وضعیت باند بستگی دارد. بیایید280کیلومتر در نظر بگیریم بخاطر برآورد تقریبی انرژی در نظر بگیریم.
حداکثر انرژی قابل انتقال به ترمزها کم و بیش انرژی جنبشی هواپیما در سرعت پرواز است:
$E(roham)_\rm{kinetic} = \frac{1}{2}mv^2$
اتلاف واقعی انرژی توسط افزایش می یابد
من ایرباس A380 در نظر میگیرم
حداکثر وزن برخاست A380 575 تن است و دنده اصلی آن 20 چرخ دارد. 16 چرخ اصلی دارای ترمز و 4 چرخ اصلی نیست. (ببینید چرا بعضی از چرخ های اصلی A380 ترمز ندارند؟)
$E_\rm{TO,max} = 0.5\cdot 5.75\cdot 10^5\,\rm{kg}\cdot\left(\frac{280}{3.6}\frac{\rm{m}}{\rm{s}}\right)^2 = 1.7\,\rm{GJ}$
حداکثر تقریبی انرژی اتلاف شده در هر واحد ترمز چرخ برای A380 پس از RTO است
$E_{\rm{wheel}} = \frac{1}{16} E_\rm{TO,max} = 110\,\rm{MJ}$ ببینید چه عدد بزرگی هست.
خنک کننده فعال
هواپیماهایی که به طور مکرر برای برخاستن و فرود آمدن پیش بینی می شوند ممکن است به فن های خنک کننده ترمز برقی (BCF) مجهز شوند که هوای گرم داخلی را به سمت خارج خارج می کنند. از BCF در زمان زمین برای کوتاه شدن زمان چرخش استفاده می شود.
خنک کننده غیر فعال
بسیاری از هواپیماهای دوربرد خنک کننده فعال ترمز ندارند. خنک شدن غیرفعال توسط ایجاد می شود
جریان هوایی (ناشی از باد یا حرکت هواپیما) ،
همرفت،
هدایت حرارتی ،
تابش حرارتی.
خنک کننده غیرفعال ترمزهای هواپیما از قانون خنک سازی نیوتن پیروی می کند ، که - از نظر ریاضیات - یک فروپاشی نمایی استhope I help you I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile260 smile072 smile261
تصویر

ارسال پست