منیفولد

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

منیفولد

پست توسط rohamavation »

منیفولد هیدرولیکی منیفولدی است که جریان سیال را بین پمپ ها و محرک ها و سایر اجزای موجود در سیستم هیدرولیک تنظیم می کند. مانند یک تابلو برق در یک مدار الکتریکی است زیرا به اپراتور اجازه می دهد تا میزان مایعات بین اجزای سازنده ماشین هیدرولیک را کنترل کند. به عنوان مثال ، در یک لودر بولوهی ، یک منیفولد روشن یا خاموش می شود یا جریان را به بازوهای تلسکوپی سطل جلو و سطل عقب هدایت می کند. منیفولد به اهرم های موجود در کابین اپراتور متصل است که اپراتور از آن برای دستیابی به رفتار منیفولد مطلوب استفاده می کند.
یک منیفولد متشکل از شیرهای هیدرولیکی متنوع متصل به یکدیگر است. ترکیبی از حالتهای مختلف این دریچه ها است که اجازه می دهد رفتار کنترل پیچیده ای با استفاده از یک منیفولد ایجاد شود.
منیفولد ساده و متغیر
منفولد ساده و متغیر
در خودروها دو نوع منیفولد وجود دارد یکی منیفولد بنزین که هوا را به درون سیلندرها می‌کشد ودیگری منیفولد دود برای تخلیه دود.
منیفولد دود:
نیفولدهای دود با اشکال مختلف ساخته می شوند. در یک موتور ردیفی، منیفولد در کنار موتور قرارمی گیرد و در یک موتورخورجینی به هر یک از بلوک سیلندر یک منیفولد دود نصب می شود.
وظیفه دیگر منیفولد دود، گرم کردن منیفولد گاز در موقع سرد بودن می باشد که با این وسیله سوخت به صورت بخار درآمده و از مایع شدن آن جلوگیری می کند.
منیفولد گاز:
منیفولد گاز تقریبا مشابه منیفولد دود می باشد که با اشکال مختلف ساخته می شود و در کنار موتور بین کاربراتور و سر سیلندر قرار می گیرد. وظیفه آن رساندن سوخت و هوایی که کاربراتور مخلوط می کند بهوسیله این رابط (منیفولد گاز ) به شکل گازی به محفظه احتراق در سر سیلندر می باشد.
توربو شارژر:
توربوشارژر شامل یک کمپرسور و یک توربین می باشد که هر دو روی شفت نصب شده اند وتوربین توسط گازهای خروجی حاصل از احتراق چرخانیده می شود به این ترتیب انرژی این گازها
که در صورت نبودن توربوشارژ تلف می شد برای چرخانیدن کمپرسور استفاده می شود و هوایبیشتری برای سیلندرها موتور تامین می کند توربو شارژ دارای یک قسمت دوار (روتور) است کهشامل یک شفت می باشد و یک سر ان توربین و سر دیگر ان یک کمپرسور نصب شده است اینقسمت دوار داخل یک پوسته قرار گرفته که دارای دو محفظه یکی توربین و دیگری برای کمپرسور
می باشد گازهای خروجی موتور مستقیما وارد محفظه توربین شده و توربین و در نتیجه کمپرسوررا با سرعت بالایی به چرخش وا می دارند از هوا از مرکز محفظه کمپرسور مکیده شده و تحت فشار قرار گرفته و توسط نیروی گریز از مرکز که بواسطه سرعت بسیار بالای چرخش کمپرسور ناشی می شود به درون موتور رانده می شود به این ترتیب هوای بیشتری به داخل سیلندر
ارسال می گردد اگر سوخت بیشتری به داخل سیلندرها تزریق شود انرژی گازهای خروجی نیزافزایش یافته و در نتیجه سرعت چرخش توربوشارژ نیز بالاتر می رود این امر سبب افزایش هوای تامین شده برای موتور می گردد .
سه نوع محفظه احتراق کدامند؟تصویر تصویر
انواع اتاق احتراق. برای موتورهای توربین گاز سه نوع اصلی از محفظه احتراق وجود دارد. اینها محفظه چندگانه ، محفظه لوله حلقوی و اتاق حلقوی هستند.در موتور جت پایه ، هوا وارد ورودی جلو می شود و فشرده می شود (بعداً خواهیم دید که چگونه). سپس هوا به محفظه های احتراق که در آن سوخت به آن پاشیده می شود مجبور می شود و مخلوط هوا و سوخت مشتعل می شود. گازهایی که تشکیل می شوند به سرعت منبسط می شوند و از قسمت عقب محفظه های احتراق تخلیه می شوند
تفاوت احتراق تک حلقه ای و دو حلقه ای چیست؟ببینید چگونه یک حلقه (یا دونات) درون یک حلقه دیگر قرار دارد.
: "مانند یک احتراق حلقوی ، DAC یک حلقه پیوسته است و بدون مناطق احتراق جداگانه در اطراف شعاع است. تفاوت در این است که احتراق دارای دو منطقه احتراق در اطراف حلقه است ؛ یک منطقه خلبان و یک منطقه اصلی. منطقه خلبان مانند آن عمل می کند از یک احتراق حلقوی منفرد ، و تنها منطقه ای است که در سطوح کم قدرت کار می کند. در سطح قدرت بالا ، از منطقه اصلی نیز استفاده می شود و باعث افزایش جریان هوا و جرم از طریق احتراق می شود. "
.منیفولد در هواپیما چیست؟
فشار سنج منیفولد ابزاری است که به طور معمول در موتورهای هواپیمای پیستونی برای اندازه گیری فشار داخل سیستم القایی یک موتور استفاده می شود. به عبارت دیگر ، فشار واقعی سیستم القایی را به معنای واقعی کلمه می خواند. ... کل موتور شما (مخصوصاً سیلندرها) یک پمپ خلا بزرگ است.فشار منیفولد در موتورهای هواپیما چیست؟
Manifold Absolute Pressure یا به اختصار MAP میزان فشار شارژ وارد شده به سیلندرهای موتور است. سنجهای منیفولد را عمدتا در هواپیماهای دارای ملخ متغیر متغیر مشاهده خواهید کرد که در آن اهرم دریچه گاز فشار منیفولد را کنترل می کند و اهرم پروانه نیز زاویه تیغه پروانه را کنترل می کندمنیفولد سوخت چیست؟
یک لوله اصلی جانبی با لوله های شاخه ای که سوخت را به تمام مشعلهای یک موتور توربین گاز توزیع می کند\
پمپ سوخت تحت فشار را به کنترل سوخت می رساند. کنترل سوخت ، یک موتور برای هر موتور ، به تنظیمات کنترل گاز و مخلوط از کابین خلبان پاسخ می دهد و مقدار مناسب سوخت را به منیفولد سوخت می رساند. منیفولد سوخت را تقسیم کرده و به یک انژکتور در هر سیلندر می فرستد.
بسیاری از موتورهای پیشرفته بدون استفاده از کاربراتور مستقیماً به داخل منیفولد القایی و سپس به داخل سیلندرها اندازه گیری می شوند. این به عنوان تزریق سوخت شناخته می شود.
برای ایجاد دیفرانسیل فشار هنوز از سیستم ونتوری استفاده می شود. این به یک واحد کنترل سوخت (FCU) متصل می شود ، که از آن سوخت اندازه گیری شده به واحد منیفولد سوخت (توزیع کننده سوخت) منتقل می شود. از اینجا ، یک خط سوخت جداگانه سوخت را به نازل تخلیه در هر سر سیلندر یا به درگاه ورودی قبل از سوپاپ ورودی منتقل می کند. کنترل مخلوط در سیستم تزریق سوخت قطع کننده دور را کنترل می کند.
با تزریق سوخت ، هر سیلندر جداگانه با خط سوخت جداگانه خود با مخلوط صحیح تهیه می شود. (این برخلاف سیستم کاربراتور نیست ، که مخلوط سوخت / هوا یکسانی را برای همه سیلندرها تأمین می کند. برای اطمینان از لاغر نبودن سیلندر کم فشار ، به مخلوط کمی غنی از ایده آل نیاز دارید.)
مزایای تزریق سوخت عبارتند از:
آزادی از یخ سوخت (مکان مناسبی برای تشکیل آن نیست) ؛
انتقال یکنواخت تر مخلوط سوخت / هوا به هر سیلندر ؛
کنترل بهتر نسبت سوخت / هوا ؛
مشکلات تعمیر و نگهداری کمتر
شتاب فوری موتور پس از دور از کار و تمایلی به توقف موتور ندارد. و
افزایش راندمان موتور.
راه اندازی یک موتور از قبل گرم که دارای سیستم تزریق سوخت است ممکن است به دلیل قفل شدن بخار در خطوط سوخت مشکل باشد. پمپ های تقویت کننده برقی که خطوط سوخت را تحت فشار قرار می دهند می توانند به رفع این مشکل کمک کنند. موتورهای تزریق سوخت با داشتن خطوط سوخت بسیار ریز ، بیشتر در معرض هرگونه آلودگی در سوخت مانند خاک یا آب هستند. مدیریت صحیح سوخت ضروری است! سیستم سوخت هواپیمای خاص خود را بشناسید. سوخت مازاد تأمین شده توسط سیستم تزریق سوخت از یک خط برگشت عبور می کند که ممکن است فقط به یکی از مخازن سوخت هدایت شود. اگر خلبان از محل برگشت سوخت مازاد مطلع نشود ، ممکن است منجر به بارگیری نابرابر سوخت در مخازن یا خارج شدن سوخت از دریا شود (بنابراین سوخت پرواز موجود را کاهش می دهد).
چرا فشار منیفولد با قدرت افزایش می یابد؟
فشار منیفولد در واقع اندازه گیری فشار خلا between بین گاز و سیلندرها است. هرچه دریچه گاز بیشتر باز شود ، فشار آن منیفولد به فشار جو نزدیکتر می شود.
میزان سوخت تأمین شده به موتور به اختلاف فشار بین منیفولد و بدنه دریچه گاز بستگی دارد. با افزایش میزان گاز ، فشار بدن گاز کم می شود ، زیرا جریان هوا در ونتوری بیشتر است (هوا سریعتر -> فشار پایین). با افزایش گاز ، فشار منیفولد افزایش خواهد یافت ، زیرا جریان بیشتری از مخلوط سوخت / هوا به منیفولد می رسد (جرم بیشتر هوا که به یک حجم ثابت می رود -> فشار بالاتر). بنابراین اختلاف فشار با افزایش گاز بیشتر می شود.تصویر
این پیوند توصیف بسیار خوبی از آنچه در حال وقوع است دارد.فشار منیفولد تولید برق و گاز را کنترل می کند فشار منیفولد را کنترل می کند. فشار زیاد نمی شود زیرا نیروی بیشتری ساخته می شود ، بلکه بیشتر نیرو ایجاد می شود زیرا باز کردن دریچه گاز (افزایش فشار یا کاهش خلاuum) به موتور اجازه می دهد تا مخلوط سوخت / هوا را بیشتر پمپ کرده و بسوزاند.
کاربراتور حاوی دریچه گاز برای کنترل جریان هوا به موتور است. این همچنین شامل یک ونتوری است که مقدار سوخت مخلوط شده در هوا را اندازه گیری می کند. نسبت سوخت بنزین به هوا باید تقریباً 14: 1 باقی بماند تا به درستی سوزانده شود ، بنابراین با افزایش جریان هوا از طریق خلا vent ونتوری در گلو ، مقدار سوخت بیشتری نیز برای صحیح نگه داشتن نسبتاً افزایش می یابد. سوخت بیشتر بدون هوای بیشتر یا بالعکس باعث می شود موتور از کار بیفتد.
صفحه چوک نیز نشان داده شده است که قبل از رسیدن به دمای کار ، برای سوخت اضافی به موتور وارد می شود. بسته شدن چوک ، خلا man منیفولد را به خلا vent ونتوری اضافه می کند تا سوخت بیشتری به داخل ورودی بکشد. سوخت در مواقعی که موتور خنک است کاملاً بخار نمی شود و در صورت عدم تبخیر نمی سوزد ، بنابراین سوخت اضافی بخار کافی برای کارکرد موتور را ایجاد می کند. وقتی موتور به دمای کار می رسد ، چوک باز می شود بنابراین مقدار طبیعی سوخت با هوا مخلوط می شود..hope I help you I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260
تصویر

ارسال پست