سیستم Arrester Barrier بریکد و هوک بریر

مدیران انجمن: javad123javad, parse

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: roham hesami

محل اقامت: Tehran -Qeytariyeh, Ketabi Street, 8 meters from Saba

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 742

سپاس: 434

جنسیت:

تماس:

سیستم Arrester Barrier بریکد و هوک بریر

پست توسط rohamjpl »

سیستم مانع دستیار هواپیما ترکیبی کامل از تجربه و فناوری برای جلوگیری از تلفات پرواز نیروی هوایی است. این راه حل های ایمن و قابل اطمینان برای دستگیری هواپیماهای جنگی هنگام فرود و افزایش هواپیما ارائه می دهد. سیستم Arrester Barrier در دو نوع موجود است: برای هواپیماهای کلاس 6 تا 20 تنی.سیستم دستگیری هواپیما چیست؟
سیستم های دستگیری هواپیما در درجه اول برای جلوگیری از شتاب بیش از حد باند هواپیما در مواردی که خلبان قادر به متوقف کردن هواپیما در هنگام فرود یا سقوط هواپیما نیست ، باعث نجات جان افراد می شود. آنها همچنین برای صرفه جویی در هواپیما و جلوگیری از خسارت های اساسی استفاده می کنند.
اکثر جنگنده های امروزی دارای یک قلاب به نام هوک در انتهای خود هستند که علاوه بر استفاده برای فرود بروی ناو برای فرود اضطراری نیز از آن استفاده میکنند. یعنی حتی جنگنده های غیر ناونشین هم نیز مجهز به این سیستم هستند.، یک سیستم مکانیکی است که برای کاهش سرعت هواپیما در هنگام فرود استفاده می شود. دستگیری تجهیزات روی ناوهای هواپیمابر جز مولفه اساسی هواپیمایی دریایی است و بیشتر در ناوهای هواپیمابر CATOBAR و STOBAR استفاده می شود. سیستم های مشابه نیز در فرودگاه های زمینی برای استفاده اعزامی یا اضطراری یافت می شوند. سیستم های معمولی متشکل از چندین طناب سیم فولادی است که در منطقه فرود هواپیما گذاشته شده اند ، طراحی شده برای گرفتن توسط قلاب دم هواپیما. در طی یک دستگیری عادی ، قلاب دم سیم را درگیر می کند و انرژی جنبشی هواپیما به سیستم های میرایی هیدرولیکی متصل شده در زیر عرشه حامل منتقل می شود. سیستمهای مرتبط دیگری نیز وجود دارند که از شبکه برای گرفتن بال هواپیما یا تجهیزات فرود استفاده می کنند. این سیستم های سد و مانع فقط برای دستگیری اضطراری هواپیماهای بدون قلاب دم قابل استفاده است.در این روش خلبان قلاب هوک را باز کرده و همچنین بروی زمین یا ناو هم چند کابل barrier قرار داده شده است که با گیر دادن قلاب هوک به یکی از این کابل ها هواپیما در طی چند متر متوقف میشود ما چیزی داریم به نام ابزار گیر انداز باندRunway Arrestor Gear Systems سیستم های دستگیری هواپیماها به این منظور طراحی شده اند که هواپیماهای نظامی تاکتیکی قادر به توقف در باند فرودگاه هنگام پرواز یا پس از برخاستن سرعت بالا از پرواز هستند. این امر آنها را از سیستم دستگیری مواد مهندسی شده (EMAS) یا موانع هواپیماهای نظامی از نوع خالص متمایز می کند که برای کاهش عواقب اضافه شدن باند هواپیما طراحی شده اند.تاسیسات Arrestor Gear با استفاده از کابل ها ، یک امر اساسی برای عملکرد معمول هواپیماهای نظامی از عرشه ناو هواپیمابر و باند فرودگاه است.یک نصب معمولی شامل یک کابل است که باند را به سمت یک یا هر دو انتها طی می کند. در صورت لزوم ، با قلابی که در بسیاری از هواپیماهای نظامی تاکتیکی نصب شده درگیر می شود. قطر این کابلها به طور معمول 2.5 تا 3.2 سانتی متر است و وقتی "تند و بلند" یا درجا قرار می گیرند ، معمولاً در ارتفاع تقریبی 7.5 سانتی متر از سطح روسازی توسط "دونات" لاستیکی با قطر 15 سانتی متر در طول آنها معلق می شوند.تصویر
سه عامل اصلی تعیین می کند که کابل ها در باند ها کجا قرار دارند:
جهت تعامل (یک طرفه یا دو طرفه) ؛
"اجرا" سیستم - فاصله از کابل تا نقطه ای که هواپیما را متوقف کند که معمولاً در محدوده 300-350 متر است
این که آیا سیستم معمولاً در IMC و VMC استفاده می شود یا فقط در VMC
حالا barricadeسنگر یک سیستم بازیابی اضطراری است که فقط در مواردی که امکان دستگیری عادی (آویز) وجود ندارد ، استفاده می شود. موانع معمولاً در وضعیت گودال قرار دارند و فقط در صورت لزوم تجهیز می شوند. برای تجهیز در موانع ، آن را در سطح عرشه پرواز بین پله هایی که از عرشه پرواز بلند می شوند ، کشیده اند.برای دستگیری جنگنده ها بدون قلاب ، یک مانع خالص در منطقه اضافه شده نصب شده است. این شبکه عرض ناحیه اضافه را پوشش می دهد و توسط دو پایه که در هر طرف باند نصب شده اند در جای خود نگه داشته می شود. در طی یک درگیری ، تور هواپیما را می پوشاندتصویر
کابل ها نیز در توقف سریع هواپیما موثر هستند. این بدان معنی است که برای فرود به فضای عرشه کمتری نیاز است و با معرفی منطقه فرود زاویه دار ، امکان پرتاب و بازیابی همزمان هواپیما فراهم می شود. برای افزودن به هواپیما فقط یک قلاب دم لازم است که برای ترازوی نسبتاً کم وزن ترمز بسیار خوبی ایجاد می کند. سایر گزینه ها دلایلی دارند که از کابل ها کمتر کارآمد هستند و در مناطقی مانند وزن مجازات بیشتری دارند.تصویر
پروانه پیچ معکوس (رانش معکوس)
این می تواند یک روش موثر برای کمک به کند کردن هواپیمای پروانه باشد. نکته منفی این است که خلبان درگیر حرکت معکوس و به میزان کافی است. کنترل هواپیماهای تک موتوره می تواند دشوار باشد ، به خصوص اگر تنظیمات توان بالاتر در حالت معکوس مورد نیاز باشد.
ترمزهای قدرتمند در چرخ عقب یا تمام چرخ ها
ترمزها با اصطکاک بین چرخ و زمین محدود می شوند. در حامل ها ، این چوب معمولاً چوبی بود که بعداً با فلز جایگزین شد. به خصوص هنگام خیس بودن ، اصطکاک زیادی ایجاد نمی کند. افزایش نیروی رو به پایین (به قسمت ترمز هوا مراجعه کنید) می تواند کمک کند ، اما فقط تا حدی. و همانطور که اشاره کردید ، به خصوص با کشنده های دم که در حامل های اولیه استفاده می شود ، هواپیما اگر ترمز زیادی بگیرد از بین می رود. چرخ دم وزن زیادی روی خود ندارد ، بنابراین در ترمزگیری مثر نخواهد بود.
شاتر
مشاهده خواهید کرد که تقریباً تنها هواپیماهایی که از دریچه های کشنده استفاده می کنند هواپیماهایی هستند که با سرعت بالا فرود می آیند و در حال حاضر به باند های طولانی احتیاج دارند. اینجاست که بیشترین بهره را از شاتر می گیرید. فرود طولانی با سرعت بالا. با کاهش سرعت ، اثر آنها کمتر می شود. شما باید وقت خود را صرف بازیابی ، تعمیر / تعویض و بسته بندی مجدد ناودان بعد از هر بار فرود کنید. همچنین قابلیت اطمینان آنها از قلاب دم کمتر است. در صورت خرابی ، نمی توانید روی شرکت مخابراتی فرود بیایید ، فقط ممکن است مجبور به نجات شوید.
ترمز بادی
ترمزهای بادی از نظر عملکرد بهتر با سرعت بالا شبیه شاتر هستند. اگرچه اینها یک کالای مصرفی نیستند ، اما اشکال این است که مساحت آنها بسیار کمتر است و در نتیجه کارایی آنها بسیار کمتر از شاترها است. هنگامی که بتوانند نیروی کمتری برای بهبود اصطکاک ترمز ایجاد کنند ، بهترین عملکرد را دارند ، اما هنوز هم به سرعت بالا و مسافت طولانی احتیاج دارند تا بتوانند واقعاً سودمند شوند..hope I help you I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260
تصویر

ارسال پست