کلاستر راکت

مدیران انجمن: javad123javad, parse

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: roham hesami

محل اقامت: Tehran -Qeytariyeh, Ketabi Street, 8 meters from Saba

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 742

سپاس: 434

جنسیت:

تماس:

کلاستر راکت

پست توسط rohamjpl »

خوشه بندی موتور به معنای استفاده بیش از یک موتور همزمان است. خوشه بندی باعث افزایش سطح رانش و در نتیجه بالا بردن یا فشار آوردن تمام موتورهای مورد استفاده می شود. این روش را برای بلند کردن محموله های سنگین و راکت های بزرگ ، تکنیک خوبی می کند.تصویر
قدرتمندترین مدل موتورهای موشکی چیست؟
بزرگترین و قدرتمندترین موتور لیست شده در لیست ترکیبی موتورهای موشکی ترکیبی CAR / NAR / TRA Cesaroni O25000VM-P است. قطر این موتور قدرتمند تقریباً 5 اینچ ، طول 55 اینچ و وزن آن تقریباً 52 پوند است و پیشرانه 32 پوند از 52 را تشکیل می دهد.
خوشه ها معمولاً مرتب شده اند تا مرکز رانش را تا حد ممکن به خط مرکزی موشک نزدیک کنند تا در صورت اشتعال موتور ، رانش نامتقارن محدود شود. کلید هر چیدمان متقارن نگه داشتن رانش است. اگر سه موتور در یک مثلث چیده شده باشند ، همه باید منحنی رانش یکسانی داشته باشند در غیر این صورت موشک از مسیر خارج می شود. در یک خوشه مربعی چهار تایی ، می توان با قرار دادن موتورهای برابر در گوشه های مخالف ، با دو مجموعه از دو پرواز کرد. اگر یک موتور مرکزی وجود داشته باشد ، موتورهای دیگر می توانند در داخل بدنه اصلی قرار بگیرند ، همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است ، یا می توانند به صورت غلاف های قایق یا "بند" متصل شوند. موتورهای قایق می توانند متفاوت از موتور مرکزی باشند ، به شرطی که موتورهای طرف مقابل خط مرکزی متعادل باشند. معمولاً قرار دادن یک موتور با رانش کم ، دارای رانش کم در مرکز و موتورهای با رانش بالا و کوتاه ، دارای یک سوزاندن کوتاه در خارج از کشور هستند.موتورهای خوشه ای معمولاً در لوله های جداگانه نصب موتور نصب می شوند که توسط حلقه های سانتریفوژ ثابت نگه داشته می شوند. از هر روشی که استفاده شود ، مهم است که فضاهای بین لوله ها مهر و موم شده باشد ، بنابراین فشار شارژ خروجی به بیرون نشت نمی کند. اگر موتور نصب نشده باشد (به عنوان مثال قایق های داخلی) ، قبل از پرواز باید این مناطق مهر و موم شده باشند. همه موتورها می توانند تاخیر یکسانی داشته باشند تا یکدیگر را تقویت کنند ، یا ممکن است برخی از آنها "وصل" شوند و پس از فرسودگی شغلی هیچ کاری انجام ندهند. اگر فقط بخشی از خوشه برای فعال سازی سیستم بازیابی استفاده شده است ، بیشتر مراقب باشید تا از احتراق آن موتورها مطمئن شوید. اگر همه موتورها به جز موتور باز کننده چتر باز شوند ، گران و شرم آور خواهد بود ، ناگفته نماند خطرناک است.دستگاه های جرقه زنی باید به طور موازی سیم کشی شوند ، به طوری که هنگامی که یک دستگاه جرقه زنی می سوزد ، همچنان جریان برق از طریق دیگران جریان دارد. اگر جرقه زنی ها در "سری" سیم کشی شوند ، وقتی یک جرقه زن می سوزد ، مدار خراب است. سیم کشی مناسب با پیچیدن یک سیم از هر جرقه به یکدیگر و ایجاد یک اتصال به راحتی انجام می شود ، سپس سیم های باقیمانده را با هم پیچیده تا اتصال دوم ایجاد شود.
احتراق های مورد استفاده در موتورهای خوشه ای باید قابل اطمینان باشند و نباید منبع تغذیه پرتاب را زیاد کنند. رساندن کل جریانی که اشتعال ها می توانند مصرف کنند ، جنبه مهمی از خوشه بندی موفقیت آمیز موتورهای کامپوزیت است. این امر به ویژه در مواردی که جرقه زنی های با جریان بالا در سیستم های پرتاب معمولی به کار گرفته می شوند ، صادق است. به عنوان مثال ، چهار جرقه زن جریان بالا که به طور موازی سیم کشی می شوند ، مانند Firestars ، می توانند بیش از 50 آمپر جریان را بکشند. اگر سیستم شما نتواند آن نوع نیرو را تحویل دهد ، نتایج می توانند به طور همزمان و به طور همزمان ، اشتعال های احتراق کنند.
کبریت های الکتریکی از جریان بسیار کمی برای اشتعال استفاده می کنند ، اما به تنهایی برای اشتعال قابل اطمینان موتور کامپوزیت کافی نیستند. یک راه حل این است که مسابقه الکتریکی را در پیروژن غوطه ور کنید که به راحتی توسط یک مسابقه الکتریکی مشتعل می شود. تطابق الکتریکی جرقه قابل اطمینان را فراهم می کند در حالی که پیروژن قدرت اشتعال را فراهم می کند. اگر قطر گلو موتور اجازه می دهد ، قبل از فرو رفتن در پیروژن ، بالای قسمت الکتریکی را تا بزنید. برای ایجاد قدرت حتی بیشتر ، می توان شاخه های کوچک پیشران Aerotech Blue Thunder را به هم متصل کرد و یا بر روی دستگاه جرقه زنی چسباند.Falcon Heavy ، سه هسته ای و 27 موتوره
آیا قانونی برای نزدیکی نازل موتور موشک از یکدیگر وجود دارد؟من تعجب می کنم آیا هیچ قانونی وجود دارد که چگونه می توانید نازل موتور را به یکدیگر نزدیک کنید. آیا هنگامی که دو یا چند شیپوره موتور را با هم مونتاژ می کنید محدودیت لرزش ، گرما و غیره وجود دارد؟تصویر
Saturn I دارای چهار موتور مرکزی بسیار نزدیک بود ، و موتورهای گیم بالینگ خارجی دورتر بودند. من می دانم که مواردفضاپیمایی در آنجا قرار داده شده بودند ، از جمله چیزهای دیگر ، برای ایجاد قدرت بهتر ، فشار دادن و غلتیدن. اما آیا محدودیت هایی برای کلاستر نازل موتور وجود دارد؟اما پارامترهای آنجا به مشخصات موتور بستگی دارد.بار گرما و تحمل انhope I help you I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260
تصویر

ارسال پست