مخلوط شدن جریان بای پس با جریان هسته

مدیران انجمن: javad123javad, parse

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami

محل اقامت: Tehran, Qeytariyeh

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 852

سپاس: 524

جنسیت:

تماس:

مخلوط شدن جریان بای پس با جریان هسته

پست توسط rohamjpl »

بسیاری از موتورهای هواپیما قبل از اینکه از طریق نازل پیشران در فشار اتمسفر خسته شوند ، هوای بای پس را با گازهای اصلی مخلوط می کنند. با این حال ، برخی مخلوط نمی شوند و برای جریان هر یک از آنها نازل های جداگانه ای دارند. مزایا و معایب هر یک چیست؟به زبان ساده ، مخلوط کردن جریان اگزوز (با هر نسبت بای پس) به همه دلایل ، به جز ساخت و وزن ، خوب است. از نظر آیرودینامیکی کارآمدتر است. سر و صدا را کاهش می دهد (صدای اگزوز بیشتر صدای جت را ایجاد می کند) ؛ محفظه احتراق (و سایر قسمت های پایین باد) را با کارایی بیشتری خنک می کند ، و غیرهتصویر
با این حال ، ایجاد محفظه مخلوط کردن در یک موتور بای پس بزرگ / موتور بزرگ نیاز به ناکل بیرونی عظیم دارد تا کل موتور را پوشش دهد (و تا حدی فراتر می رود) ، و مجازات وزن و پیچیدگی / هزینه تمام مزایا را نفی می کند.موتورهای اولیه جت توربوجت نامیده می شدند که تمام جریان آنها از توربین عبور می کرد. به عبارت دیگر هیچ دور زدن وجود ندارد. اینها موتورهای سیگار برگ هستند که در هواپیماهای اولیه و جنگنده های نظامی مشاهده می کنید. این نوع موتورها بسیار بلند و ضعیف هستند و برای رسیدن به میزان رانش مورد نیاز به جریان سوخت بالایی نیاز دارند.
بای پس به چند چیز اجازه می دهد ، جریان خنک کننده هوا را با اگزوز توربین مخلوط کرده و دمای خروجی کلی را کاهش می دهد تا نازل خود را بیش از حد گرم نکنید. ترکیبی از دو اگزوز همچنین می تواند در رانش جریان های معینی سوخت افزایش یابد. یکی از مهمترین دستاوردهای جریان بای پس کاهش صدا با داشتن "پوشاندن" صدای توربین بر روی این جریان است. این در هواپیماهای مسافربری مطلوب است.
دو نوع بای پس وجود دارد:
بای پس کم جایی است که جریان توربین بیشتر از جریان بای پس است. این مورد در جت های تجاری و جنگنده های نظامی با نسبت حدود 1.5: 1 یا 2.0 معمول است.
بای پس زیاد در جایی که جریان بای پس بیشتر از جریان توربین باشد. این مورد در خطوط هوایی مدرن با نسبت بای پس به بالا 10.0: 1 معمول است.تصویر
بای پس کم: موتور بای پس کم
بای پس بالا: موتور بای پس بالا
در بای پس کم ، جریان قبل از خروج از نازل مجدداً مخلوط می شود و به طور معمول دمای خروجی کولر را می دهد تا مواد نازل را ذخیره کند. در یک بای پس بالا ، هوای بای پس پس از بخش کمپرسور بای پس بالا ، اجازه خارج شدن از موتور را می دهد و جریان هوای بسیار کارآمدی را ایجاد می کند و با انتقال حجم زیادی از هوا به خارج از قسمت احتراق و توربین ، به رانش کلی می افزاید. این امر باعث می شود که مصرف سوخت بیشتر و موتورهای بسیار ساکت تری برای هواپیماهایی باشد که به دلیل بزرگی آنها می توانند از آنها استفاده کنند.hope I help you I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile260 smile261
تصویر

ارسال پست