نیروی واکنش در کدام نقطه از موتورهای جت عمل می کند؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3266

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

نیروی واکنش در کدام نقطه از موتورهای جت عمل می کند؟

پست توسط rohamavation »

موتورهای توربوجت و توربوفن بخشی از خانواده موتورهایی هستند که به آنها موتور واکنش گفته می شود تا بر این واقعیت که هواپیما بیشتر توسط قانون سوم حرکت نیوتن هنگام شتاب گرفتن گازها به جلو رانده می شود ، تأکید کنند.
در کدام نقطه (ها) نیروی واکنش عمل می کند؟تصویررانش تولید شده توسط موتور به دلیل نتیجه خالص نیروهای مختلفی است که بر روی سطوح مختلف موتور وارد می شوند. رانش تولید شده تابعی از سرعت جریان جرم و تغییر سرعت است (T = m˙ (Ve-Vinf)). بنابراین ، هر دو اینها باید مورد توجه قرار بگیرند ، نه اینکه فقط شتاب را بگیرند. محل حداکثر رانش تولید شده با توجه به نوع موتور متفاوت است.
برای موتورهای جت بای پس مانند موتورهایی که هواپیماهای تجاری مدرن از آنها استفاده می کنند ، بیشتر نیروی محرک توسط فن بای پس تولید می شود. گرچه شتاب در اینجا بزرگترین نیست ، شتاب x برابر است - بنابراین در اینجا است که رانش حداکثر است. حداکثر نیروهای واکنش در آنجا اعمال می شود
در مورد توربوجتهای خالص ، رانش (تقریباً همه) توسط هسته تولید می شود. برای توربوفن های بای پس کم ، جایی در وسط است و سهم رانش شیر توسط هسته تولید می شود.تصویر
توجه داشته باشید که بیشتر نیروی راکتیو به دلیل فشار زیاد و سطح رو به جلو (به دلیل تغییر مقطع) در این ناحیه بر دیفیوزر و کمپرسور وارد می شود. این فشار زیاد بر روی محفظه احتراق نیز تأثیر می گذارد و باعث افزایش نیروی واکنش می شود.در توربین و نازل ، تغییر در سطح مقطع یک سطح را به سمت عقب ایجاد می کند ، جایی که فشار گاز عمل می کند ، در نتیجه نیرویی در جهت مخالف کمپرسور وارد می شود. نتیجه خالص همه این نیروها رانش می دهد.
توزیع رانش کتاب طراحی و عملکرد هواپیما نویسنده جان دی اندرسون
به طرز عجیبی ، نیروهای واکنش به دیسک فن وارد می شوند زیرا با تسریع بیشترین مقدار هوای جاری از آن ، سهم رانش شیر را تولید می کند. این شی واقعی است که با جریان هوا تماس می گیرد و آن را از خروجی ناسل خارج می کند.بخشهای کمپرسور فشار کم و فشار زیاد ، با تسریع یک توده هوا از طریق آنها ، نیروهای واکنشی اضافی به آنها وارد می شود.هنگامی که هوا از هسته گاز عبور می کند ، نیروی واکنشی از بین می رود و یک نیروی واکنشی را ایجاد می کند که بر روی روتورهای توربین و استاتورهای بخش گرم قرار دارد - انرژی به صورت کار مکانیکی برای هدایت فن / LPC / HPC استخراج می شود.در توربوجت ها ، توربوفن های بای پس کم و تا حدودی هسته گاز یک موتور توربوفن بای پس زیاد ، اکثر نیروهای واکنش در آخرین مرحله LPT یا استاتور قبل از ورود به سیستم ، به بخش fwd لوله جت نزدیک می شوند. جت لوله به دلیل عدم تعادل فشار بین این قسمت از موتور و خروجی نازل اگزوز در فشار جو.کنش و واکنش در واقع می تواند در موقعیت قرار گیرد. تفاوت بین یک ژنراتور گاز و یک موتور جت ، اضافه کردن نازل (برای ساده سازی بیش از حد) برای تسریع هوا در خروجی اگزوز است.
بنابراین ، می توانید با اطمینان جمله مشترک را برگردانید و آن را به صورت زیر بنویسید: رانش بر روی موتور (عمل) باعث جریان هوای جرم (واکنش) می شود. و اشتباه نخواهید کرد.
پاسخ سوال شما تمام قطعات یک نیروی نرمال (رانش) را تجربه می کنند. بعضی جلو هستند ، بعضی عقب.
منشأ رانش موتور
توضیحات شناخته شده مربوط به رانش جت فقط به مواردی که به موتور ، هوا و سوخت وارد می شود و آنچه که خارج می شود ، گازهای خروجی و نیروی نامتعادل است. این نیرو که رانش نامیده می شود ، مجموع اختلاف حرکت بین ورود و خروج و هرگونه فشار نامتعادل بین ورود و خروج است. نگاه کردن به داخل نشان می دهد که رانش ناشی از تمام حرکت و فشار نامتعادل ایجاد شده در داخل موتور است. این نیروها ، برخی به جلو و برخی به عقب ، در تمام قسمتهای داخلی ، ساکن و چرخان ، مانند کانالها ، کمپرسورها و غیره وجود دارد که در جریان اصلی گاز هستند که از جلو به عقب در موتور جریان می یابد.
انتقال رانش به هواپیما
رانش موتور در امتداد خط مرکزی موتور عمل می کند. هواپیما در فاصله ای از خط مرکزی موتور (در محل نصب موتور) موتور را روی محفظه خارجی موتور "نگه می دارد". این آرایش باعث می شود که محفظه موتور خم شود (معروف به خمیدگی ستون فقرات) و محفظه های روتور گرد تحریف شود (بیضی سازی). برای حفظ فاصله قابل قبول روتور و آب بندی و جلوگیری از مالش ، باید تحریف ساختار موتور با مکان های مناسب نصب کنترل شود. یک نمونه کاملاً مشهور از تغییر شکل ساختاری بیش از حد ، با نصب اصلی موتور Pratt & Whitney JT9D در هواپیمای بوئینگ 747 رخ داده است. چیدمان نصب موتور باید با افزودن یک قاب رانش اضافی اصلاح شود تا انحرافات پوشش را به میزان قابل قبولی کاهش دهد.
سایر قسمتها نیز به همین ترتیب رفتار می شوند. اگرچه باید اعتراف کنم که برخی از آنها مستقیم تر از دیگری هستند.تصویر
فیلم اموزشی جواب شما
I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260
تصویر

ارسال پست