ریب rib در هواپیما

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

ریب rib در هواپیما

پست توسط rohamavation »

در هواپیما ، ریبها عناصری از ساختار بال را تشکیل می دهند ، به ویژه در ساختمان های سنتی.
قیاس با تعریف آناتومیکی "rib" ، به اسپار اصلی متصل می شوند و با تکرار در فواصل مکرر ، یک شکل اسکلتی برای بال ایجاد می کنند. معمولاً دنده ها شکل ایرفویل بال را در بر می گیرند و پوست وقتی روی دنده ها کشیده می شود این شکل را می گیرد.چندین نوع دنده وجود دارد. دنده های شکل ، دنده های نوع صفحه ای ، دنده های خرپایی ، دنده های بسته ، دنده های فرفورژه و دنده های آسیاب شده ، جایی که دنده های شکل برای بارگیری سبک تا متوسط ​​استفاده می شوند و دنده های آسیاب شده بیشترین استحکام را دارند.یعنی دنده ها قطعات متقاطع ساختاری هستند که با اسپارها و تارها ترکیب می شوند و چهارچوب بال را تشکیل می دهند. آنها معمولاً از لبه جلویی بال تا گیره عقب یا تا لبه انتهایی بال امتداد دارند. دنده ها شکل بالدار به بال می دهند و بار را از پوست و تارها به اسپارها منتقل می کنند.
دنده های فرم از یک ورق فلز خم شده به شکل ، مانند یک پروفیل U ساخته می شوند. این پروفایل درست مانند یک تار روی پوست قرار می گیرد ، اما سپس در جهت دیگر قرار می گیرد.
دنده های نوع صفحه ای از ورق فلزی تشکیل شده است که دارای لبه های وارونه و (اغلب) سوراخ های کاهش وزن در آن بریده شده است.تصویر
دنده های خرپایی از پروفیل هایی که به هم متصل شده اند ساخته شده است. این اتصالات در طراحی و ساخت نیاز به توجه زیادی دارند. دنده ها ممکن است سبک یا سنگین باشند که آنها را برای طیف وسیعی از بارها مناسب می کند.
دنده های بسته از پروفیل و ورق فلزی ساخته شده اند و برای بستن بخش هایی از بال (به عنوان مثال: مخزن سوخت) مناسب هستند. در اینجا نیز باید توجه ویژه ای به مفاصل شود و این نوع دنده ها نیز برای کاربرد در شرایط مختلف بارگیری مناسب هستند.
دنده های جعلی با استفاده از ماشین آلات پرس سنگین تولید می شوند. نتیجه نسبتاً خشن است ؛ برای قطعات تصفیه شده بیشتر ، پرس های فشار قوی مورد نیاز است که بسیار گران هستند. قطعات جعلی (معمولاً) باید تحت درمان بیشتری (برای لبه ها و سوراخ های صاف تر) قرار گیرند. از دنده های جعلی برای قسمتهایی که بارهای بسیار زیادی وارد می شود استفاده می شود - برای مثال در نزدیکی قسمت زیرین.
دنده های آسیاب شده ساختارهای جامد هستند. آنها با آسیاب کردن مواد اضافی از یک بلوک جامد فلزی (معمولاً با استفاده از ماشین های فرز با رایانه) تولید می شوند. شکل این دنده ها همیشه به طور دقیق تعریف شده است. چنین دنده ها در شرایط مشابه دنده های جعلی استفاده می شوند.
دنده ها از چوب ، فلز ، پلاستیک ، کامپوزیت ، فوم ساخته شده اند. بالهای بادبادکها گلایدرهای آویزان ، پاراگلایدرها ، بادبادکهای پرقدرت ، گلایدرهای آویزان قدرتمند ، نورهای فوق العاده ، آسیابهای بادی هواپیماهایی هستند که دارای نسخه هایی هستند که از دنده ها برای شکل دادن به بال استفاده می کنند.
برای ساختارهای بال هواپیما در اندازه کامل و مدل پرواز که معمولاً از چوب ساخته شده اند ، دنده ها می توانند یک تکه باشند (در قسمت ایستگاه آن دنده در بال ، ایرفویل را تشکیل می دهند) ، یا به صورت سه تکه ، همراه با دنده باشند. وب قسمتی است که دنده یک تکه از آن تشکیل شده بود ، با بندهایی برای لبه بالا و پایین دنده ، که از لبه جلویی به لبه انتهایی می رسید ، دو قسمت دیگر هستند.چگونه زاویه دنده ها شکل کلی بال را تغییر می دهد؟این بستگی به سفتی پوست های بالا و پایین دارد.
در مورد جت های بزرگ ، تغییرات متفاوتی را مشاهده می کنید. دنده های موازی جریان هوا ، دنده های عمود بر یکی از اسپارها ، دنده ها عمود بر معنی وتر. در برش 737 زیر ، به نظر می رسد که آنها کم و بیش عمود بر سپر عقب هستند.
از نظر آیرودینامیکی در هواپیماهای بال بزرگ جابجا شده اهمیتی ندارد ، زیرا جهت دنده ها بر روی خط بیرونی ایرفویل تأثیر نمی گذارد ، زیرا پوسته های فوقانی و پایینی بسیار سنگین و سفت هستند و در واقع کلاهک های اسپار هستند (اعضای اولیه کشش و فشرده سازی) از یک تیر جعبه) ، و "اسپارها" در واقع فقط دیواره هایی هستند که جعبه را در جلو و عقب می بندند و دنده ها از جعبه پشتیبانی می کنند. بنابراین این که آیا دنده را به این شکل زاویه می دهید یا آن تفاوت چندانی ندارد و بیشتر به سهولت تولید برمی گردد.
از طرف دیگر ، اگر یک بال روکش پارچه ای کشیده یا بال فلزی با پوسته های نازک دارید که می تواند بین دنده ها برجسته شود ، ممکن است مسئله ای ایجاد شود و در حالت ایده آل می خواهید دنده ها موازی جریان هوای محلی باشند. (که ممکن است کمی از جریان آزاد متفاوت باشد) تا آنجا که ممکن است جریان هوا "در سراسر برجستگی" را به اصطلاح به حداقل برساند. اما اگر پوستهای فوقانی و تحتانی به اندازه کافی سفت و محکم باشند تا بتوانند خطوط خود را بین دنده ها حفظ کنند ، تفاوتی نمی کند و شما می توانید دنده ها را به گونه ای جهت گیری کنید که ساختن بال را آسانتر سازد ، درحالیکه خط دنده به گونه ای طراحی شده است که جهت را در آن قرار دهد. دستیابی به شکل کلی ایرفویل
چندین نوع دنده وجود دارد. دنده های شکل ، دنده های نوع صفحه ای ، دنده های خرپایی ، دنده های بسته ، دنده های فرفورژه و دنده های آسیاب شده ، جایی که دنده های شکل برای بارگیری سبک تا متوسط ​​استفاده می شوند و دنده های آسیاب شده بیشترین استحکام را دارند.
دنده های فرم از یک ورق فلز خم شده به شکل ، مانند یک پروفیل U ساخته می شوند. این پروفایل درست مانند یک تار روی پوست قرار می گیرد ، اما سپس در جهت دیگر قرار می گیرد.
دنده های نوع صفحه ای از ورق فلزی تشکیل شده است که دارای لبه های وارونه و (اغلب) سوراخ های کاهش وزن در آن بریده شده است.تصویر
دنده های خرپایی از پروفیل هایی که به هم متصل شده اند ساخته شده است. این اتصالات در طراحی و ساخت نیاز به توجه زیادی دارند. دنده ها ممکن است سبک یا سنگین باشند که آنها را برای طیف وسیعی از بارها مناسب می کند.
دنده های بسته از پروفیل و ورق فلزی ساخته شده اند و برای بستن بخش هایی از بال (به عنوان مثال: مخزن سوخت) مناسب هستند. در اینجا نیز باید توجه ویژه ای به مفاصل شود و این نوع دنده ها نیز برای کاربرد در شرایط مختلف بارگیری مناسب هستند.
دنده های جعلی با استفاده از ماشین آلات پرس سنگین تولید می شوند. نتیجه نسبتاً خشن است ؛ برای قطعات تصفیه شده بیشتر ، پرس های فشار قوی مورد نیاز است که بسیار گران هستند. قطعات جعلی (معمولاً) باید تحت درمان بیشتری (برای لبه ها و سوراخ های صاف تر) قرار گیرند. از دنده های جعلی برای قسمتهایی که بارهای بسیار زیادی وارد می شود استفاده می شود - برای مثال در نزدیکی قسمت زیرین.
دنده های آسیاب شده ساختارهای جامد هستند. آنها با آسیاب کردن مواد اضافی از یک بلوک جامد فلزی (معمولاً با استفاده از ماشین های فرز با رایانه) تولید می شوند. شکل این دنده ها همیشه به طور دقیق تعریف شده است. چنین دنده ها در شرایط مشابه دنده های جعلی استفاده می شوند.
دنده ها از چوب ، فلز ، پلاستیک ، کامپوزیت ، فوم ساخته شده اند. بالهای بادبادکها ، گلایدرهای آویزان ، پاراگلایدرها ، بادبادکهای متحرک ، گلایدرهای آویزان ، نورهای فوق سبک ، آسیابهای بادی هواپیماهایی هستند که دارای نسخه هایی هستند که از دنده ها برای شکل دادن به بال استفاده می کنند.
برای ساختارهای بال هواپیما در اندازه کامل و مدل پرواز که معمولاً از چوب ساخته شده اند ، دنده ها می توانند یک تکه باشند (در قسمت ایستگاه آن دنده در بال ، ایرفویل را تشکیل می دهند) ، یا به صورت سه تکه ، همراه با دنده باشند. وب قسمتی است که دنده یک تکه از آن تشکیل شده بود ، با بندهایی برای لبه بالا و پایین دنده ، که از لبه جلویی به لبه انتهایی می رسید ، دو قسمت دیگر هستند.تصویر
.I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260
تصویر

ارسال پست