تریم trim کردن هواپیما

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

تریم trim کردن هواپیما

پست توسط rohamavation »

شرح. نقطه تریم ، که به عنوان نقطه تعادل نیز شناخته می شود ، نقطه ای در فضای پارامترهای یک سیستم پویا است که در آن سیستم در حالت پایدار قرار دارد. به عنوان مثال ، نقطه ترشح هواپیما مجموعه ای از کنترل های آن است که باعث می شود هواپیما مستقیم و یکنواخت پرواز کند.طبق تعریف ، "تریم کردن" هواپیما به این معنی است که نیروهای آیرودینامیکی را روی سطوح کنترل تنظیم می کند تا هواپیما بدون هیچ گونه کنترل ورودی ، حالت تعیین شده را حفظ کند. ... رایج ترین سیستم تریم مورد استفاده قرار می گیرد زبانه تریم است که می تواند در دو حالت ثابت یا قابل تنظیم در پرواز نصب شود.چه زمانی باید هواپیما را trimکنید؟
درست مانند پرواز مستقیم و یکنواخت ، هنگام صعود و فرود برای حفظ سرعت مطلوب هوا باید از تنظیمات کوچکی برای تریم استفاده کرد. در صعود (یا فرود) ، سرعت هوا را مشخص کنید. سپس ، هنگام کوتاه کردن هواپیما به بالا یا پایین ، کنترل ها را به آرامی نگه دارید.طبق تعریف ، "تریم کردن" هواپیما به این معنی است که نیروهای آیرودینامیکی را روی سطوح کنترل تنظیم می کند تا هواپیما بدون هیچ گونه کنترل ورودی ، حالت تعیین شده را حفظ کند. در حالی که همه محورهای چرخش تحت تأثیر نیروهای آیرودینامیکی هستند ، همه انواع هواپیما قادر به بریدن در هر سه محور نیستند
الگوی سفید روی چرخ تریم برای چیست؟الگوهای سفید روی پایه A320 خانواده به خلبان نشان داده شده است که نشان می دهد که چرخ در حال حرکت است ، به خصوص در حین پرواز که CG (مرکز ثقل) شما به طور مداوم در حال حرکت است.
ثانیا ، به عنوان بخشی از ROT (قانون انگشت شست) ، هر الگوی سفید مربوط به تغییر 0.2 درجه در THS است. در صورت جابجایی یک چرخه کامل ، 5 الگوی سفید برای خلبانان قابل مشاهده است.علائم سفید به راحتی می توانند ببینند که چرخ تریم در حال حرکت است یا خیر ، اگر کاملاً سیاه باشد مشکل خواهد بود.تصویر
اما آیا خلبان همیشه نمی داند که آنها چرخ چرخ را می چرخانند؟ به یاد داشته باشید که خلبان خودکار همچنین می تواند تریم را تنظیم کند ، که ممکن است برای خلبان واضح نباشد. علائم بصری باعث می شود خلبانان به راحتی ببینند خلبان خودکار در حال انجام چه کاری است.زبانه های تریم سطوح کوچکی هستند که به لبه عقب سطح کنترل بزرگتر در یک قایق یا هواپیما متصل شده اند و برای کنترل تریم کنترلها ، یعنی برای مقابله با نیروهای هیدروآیرودینامیکی و تثبیت قایق یا هواپیما در حالت دلخواه خاص بدون استفاده می شوند. نیاز اپراتور برای اعمال مداوم نیروی کنترل. این کار با تنظیم زاویه زبانه نسبت به سطح بزرگتر انجام می شود.
تغییر تنظیم زاویه تزیین ، حالت خنثی یا استراحت سطح کنترل (مانند آسانسور یا سکان) را تنظیم می کند. با تغییر موقعیت مطلوب سطح کنترل (که عمدتا مربوط به سرعتهای مختلف است) ، یک زاویه تنظیم قابل تنظیم به اپراتور اجازه می دهد تا نیروی دستی مورد نیاز برای حفظ آن موقعیت را - در صورت استفاده صحیح - به صفر برساند. بنابراین برگه تریم به عنوان یک زبانه سروو عمل می کند. از آنجا که مرکز فشار زاویه تزئین از مرکز چرخش سطح کنترل بسیار دورتر از مرکز فشار سطح کنترل است ، لحظه تولید شده توسط زاویه می تواند با لحظه ایجاد شده توسط سطح کنترل مطابقت داشته باشد. موقعیت سطح کنترل روی محور آن تغییر می کند تا زمانی که گشتاورهای سطح کنترل و سطح تزئین یکدیگر را متعادل کنند.همه هواپیماهای بال ثابت باید دارای سیستمی باشند که به خلبان اجازه دهد سرعت هوا را تعیین کند و این سرعت را با حداقل نیروی کنترل و تمرکز ذهنی حفظ کند. ترانس آسانسور خلبان را از اعمال نیروی ثابت بر روی کنترل های زمین آزاد می کند. در عوض ، خلبان کنترل تریم طولی (اغلب به شکل چرخ) را تنظیم می کند تا نیروهای کنترلی را برای توزیع سرعت هوا و وزن معین لغو کند. به طور معمول ، هنگامی که این کنترل تریم (چرخ یا اهرم) چرخانده یا به جلو حرکت می کند ، بینی پایین می آید. برعکس ، اگر کنترل تریم به عقب منتقل شود ، دم "سنگین" می شود و بینی بالا می آید. بسیاری از هواپیماهای جدیدتر ، به ویژه هواپیماهای جت ، دارای کنترل برقی هستند.
بسیاری از هواپیماها همچنین دارای سیستم ترمز سکان و/یا آیرلون هستند. در برخی از این موارد ، زبانه فرمان سفت محکم است اما با خم شدن بر روی زمین قابل تنظیم است: این زاویه کمی به چپ (هنگام مشاهده از پشت) برای کاهش نیاز خلبان به فشار مداوم پدال سکان برای غلبه بر چپ- تغییر تمایل بسیاری از هواپیماهای مجهز به سرنشین برخی از هواپیماها دارای زبانه های فرمان هستند که خلبان می تواند در پرواز آنها را تنظیم کند.

اکثر هواپیماهای بال ثابت دارای زبانه تریم در آسانسور هستند. با این حال ، گاهی اوقات از وسایل جایگزین برای کنترل سرعت و وضعیت هواپیما استفاده می شود ، از جمله:
فنر موجود در سیستم کنترل که توسط خلبان قابل تنظیم است
در مورد آسانسور ، یک تثبیت کننده افقی متحرک ، به نام stabilator ، که موقعیت آن را می توان در هنگام پرواز توسط یک زبانه سروو یا یک زبانه ضد سرو تنظیم کرد.
در برخی از هواپیماها ، سوخت ممکن است در طول سفر به مخازن در دم منتقل شود تا مرکز ثقل به منظور کاهش کشش تریم تغییر مکان دهد. حفظ مرکز ثقل در نزدیکترین حد برای کروز ، کارایی کروز را بهبود می بخشد.
هنگامی که یک زبانه سروو استفاده می شود ، آن را به جریان لغزشی مخالف انحراف مورد نظر سطح کنترل منتقل می کند. به عنوان مثال ، برای کوتاه کردن آسانسور برای پایین نگه داشتن بینی ، زبانه برش آسانسور در واقع به سمت جریان لغزش بالا می رود. افزایش فشار بر روی سطح زبانه تر و تمیز ناشی از بالا بردن آن ، کل دال آسانسور را کمی به سمت پایین منحرف کرده و باعث بالا آمدن دم و پایین آمدن بینی هواپیما می شود. در مورد هواپیمایی که استقرار دستگاههای بلند (فلپ) باعث تغییر چشمگیر در طول طولی می شود ، یک زبانه تریم اضافی به گونه ای تنظیم می شود که همزمان با فلپ ها مستقر می شود به طوری که حالت گام به طور قابل توجهی تغییر نمی کند.
استفاده از زبانه های تریم بار کار خلبانان را در حین مانورهای مداوم (به عنوان مثال صعود مداوم به ارتفاع پس از برخاستن یا فرود قبل از فرود) به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و به آنها اجازه می دهد تا توجه خود را بر کارهای دیگر مانند اجتناب از ترافیک یا ارتباط با کنترل ترافیک هوایی متمرکز کنند.
هر دو تریم آسانسور و تریم ارتفاع بر روی قسمت کوچک چیدن آسانسور در هواپیماهای جت تأثیر می گذارد. اولین مورد قرار است برای مدت طولانی تری در موقعیت خاصی قرار گیرد ، در حالی که تریم زمین (با انگشت شست خلبان فرود بر روی یوغ یا جوی استیک کنترل می شود و به این ترتیب مانور آن آسان است) همیشه بعد از انجام خلبان پرواز مورد استفاده قرار می گیرد. خلبان خودکار را غیرفعال می کند ، به ویژه پس از هر بار پایین آمدن فلپ ها یا در هر تغییر در سرعت هوا ، در فرود ، نزدیک شدن و نهایی. ترانس آسانسور بیشتر برای کنترل نگرش هنگام حرکت توسط خلبان خودکار استفاده می شود.
فراتر از کاهش حجم کار خلبان ، تریم مناسب با کاهش کشش ، بازده سوخت را نیز افزایش می دهد. به عنوان مثال ، هواپیماهای ملخ تمایل دارند هنگام کار با قدرت زیاد خمیازه بکشند ، به عنوان مثال هنگام صعود. این امر کشش انگلی را افزایش می دهد زیرا این کشتی مستقیماً در باد ظاهری پرواز نمی کند. در چنین شرایطی ، استفاده از زبانه قابل تنظیم فرمان می تواند انحراف را کاهش دهد.
در هواپیماهای نظامی در زمان جنگ ، زبانه های برش اغلب به عنوان سیستم های کنترل پشتیبان ناخواسته برای هواپیماهای دارای کنترل آسیب دیده عمل می کردند. از آنجایی که زبانه های تریم معمولاً توسط سیستم اختصاصی کابل های کنترل ، میله ها و/یا خطوط هیدرولیک خود کنترل می شوند ، هواپیماهایی که از دست دادن کنترل های اولیه رنج برده اند ، اغلب می توانند "در زاویه های تزئینی" یا با استفاده از تنظیم تریم به خانه منتقل شوند. جایگزینی کنترلهای اولیه غیر فعال چنین کنترلی اگر کندتر و محدودتر از کنترل های اولیه باشد موثر است ، اما به هواپیما اجازه می دهد کنترل و هدایت شود. در موارد دیگر ، مانند خرابی موتور یا آسیب ناشی از کشش نامتقارن ، زبانه های تزئینی بسیار ارزشمند بودند زیرا به خلبان اجازه می داد هواپیما را مستقیماً بدون نیاز به اعمال نیروی ثابت بر روی چوب یا سکان برای پرواز مستقیم هواپیما پرواز کند. زاویه های برش نیز برای هواپیماهایی مانند بمب افکن ها مهم بود که اغلب هنگام پرتاب شدن بمب دچار تغییرات سریع در مرکز ثقل می شدند و برای مقابله با گرایش هواپیما به بالا یا پایین ، دست آماده بر روی چرخ تنظیم کننده تریم نیاز داشت. به انجام غواصی با سرعت بالا یا استفاده از فلپ ها نیز به طور کلی نیاز به تنظیم تریم دارد ، زیرا هواپیماهای آن زمان دارای ارتفاع متفاوت بودند.تمایلات در سرعت های مختلف هوایی و فلپ ها می توانند مرکز فشار را تغییر دهند. حتی مصرف سوخت می تواند به تنظیم دوره ای تریم در طول یک پرواز طولانی نیاز داشته باشد ، زیرا اطمینان از اینکه همه مخازن سوخت به طور مساوی در نزدیکی مرکز ثقل قرار دارند ، دشوار است.: برای تثبیت هواپیما در سطح زمین به نیروی تثبیت کننده در تثبیت کننده افقی نیاز است
ثبات جهت - تثبیت کننده عمودی
تثبیت کننده عمودی ثبات جهت هواپیما (محور انحراف) را کنترل می کند. سطح بالابر عمودی متقارن است به طوری که وقتی هواپیما با باد نسبی تراز می شود نیروی خالص ایجاد نمی شود. سطح به همان شکل باله عقب روی یک بادگیر کار می کند و باعث می شود که هواپیما همیشه خود را با باد نسبی هماهنگ کند. این حالت زمانی تثبیت می شود که هواپیما در معرض ضربه یا بار جانبی قرار گیرد همانطور که در زیر نشان داده شده است.
باد نسبی شامل یک بردار است که شامل سرعت جلو هواپیما و هر بار جانبی یا باد است که در نتیجه حرکت هوا در جو تجربه می شود. همانطور که هواپیما دچار یک هجوم می شود ، موقعیت دم در پشت مرکز ثقل باعث می شود که دم عمودی به صورت لحظه ای در زاویه حمله به باد نسبی متمایل شود. این باعث ایجاد نیرویی در دم می شود که باعث می شود بینی هواپیما به باد بچرخد. به محض ناپدید شدن این وزش هوا ، هواپیما بار دیگر در زاویه ای از حمله به باد نسبی جدید متمایل می شود و بینی دوباره نوسان می کند و بینی را با باد نسبی هم تراز می کند.
ثبات انعطاف پذیری
: محل تثبیت کننده عمودی اطمینان می دهد که هواپیما همیشه تمایل دارد به سمت آن اشاره کندباد
کنترل سطوحتصویر
تثبیت هواپیما در پرواز یکی از دو هدف اصلی سطوح دم است. مورد دیگر ، فراهم آوردن بستری برای کنترل و دستکاری مسیر پرواز هواپیما است. هر دو تثبیت کننده با سطح کنترل اولیه مجهز شده اند. یک آسانسور برای کنترل ارتفاع در تثبیت کننده افقی و یک سکان برای کنترل انحراف در دم عمودی. در برخی موارد ، کل تثبیت کننده افقی در اطراف نقطه نصب خود می چرخد ​​تا کنترل گام را ایجاد کند. به این حالت استابیلاتور یا دم متحرک گفته می شود. برخی از هواپیماها عملکرد تثبیت کننده افقی و عمودی را در یک دم V ترکیب کرده اند. سطح کنترل متصل به دم V گاهی اوقات سکان فرمان نامیده می شود که ترکیبی از سکان و آسانسور است.
سطوح کنترل دم
سطوح کنترل آسانسور و سکان
همه سطوح کنترلی با اصلاح لبه سطح از طریق انحراف لبه عقب کار می کنند. این امر منجر به ایجاد نیرویی عادی به سطح می شود که به صورت عمودی بر روی تثبیت کننده افقی (بالابر یا پایین) و به صورت افقی بر روی تثبیت کننده عمودی (نیروی جانبی) جهت گیری می کند. این نیرو در فاصله بین سطح کنترل و هواپیما عمل می کند. و باعث ایجاد یک لحظه کنترلی می شود و حالت ارتفاع هواپیما (آسانسور) یا زاویه انحراف (سکان) را تغییر می دهد.
آسانسور-گام کنترل
شکل 7: آسانسور به تثبیت کننده افقی متصل است و سطح هواپیما را کنترل می کند
سکان فرمان
شکل 8: انحراف سکان کنترل انحراف را فراهم می کند
کوتاه کردن
زبانه تریم یک سطح کنترل متحرک ثانویه است که به سطح اولیه چسبانده شده است. این به خلبان اجازه می دهد تا موقعیت سطح اولیه را دستکاری کند ، به گونه ای که هواپیما در حالت آیرودینامیکی ثابت با دست خلبان از ستون کنترل خارج می شود. یک زاویه تزئینی در آسانسور تقریباً در تمام هواپیماهای مدرن نصب شده است و توسط خلبان برای حفظ حالت مورد نظر در هنگام پرواز استفاده می شود. همچنین ممکن است یک فرمان برای مقابله با اثر گشتاور موتور برش داده شود و برخی هواپیماها از زبانه های تریم روی آیلرون ها برای کنترل رول استفاده می کنند.
برش آسانسور
TRIM TAB
ما قبلاً در مورد نیاز به بار عمودی بر روی تثبیت کننده افقی برای ایجاد تعادل در گشتاور ایجاد شده توسط بال بحث کرده ایم. برای خلبان امکان پذیر نیست که فشار ثابت را بر ستون کنترل در طول پرواز حفظ کند تا آسانسور در زاویه دقیق مورد نیاز برای حفظ این نیرو متمایل شود. بلکه برای نگه داشتن آسانسور در زاویه مورد نیاز با ایجاد تعادل بین نیروهای لولا بدون ورودی ثابت خلبان ، از برگه تریم استفاده می شود.
خلبان ابتدا ستون کنترل را به موقعیتی منتقل می کند که اجازه می دهد نگرش مورد نظر هواپیما حفظ شود. در این موقعیت ، خلبان باید برای حفظ زاویه سطح کنترل بر ستون نیرویی وارد کند. سپس کنترل خلبان در کابین خلبان توسط خلبان انجام می شود ، که زبانه تریم را حرکت می دهد ، تا زمانی که نیروی چوب برداشته شود.
زبانه تزئینی روی سطح کنترل همیشه برعکس سطحی که نیرو را از آن خارج می کند حرکت می کند. این امر با مراجعه به نمودار زیر بهتر توضیح داده می شود.
آسانسور
: یک زبانه تزئینی آسانسور گشتاور لولای آسانسور را متعادل می کند
اگر خلبان بخواهد دماغه هواپیما را بالا بیاورد ، ستون کنترل را عقب می کشد که لبه انتهایی آسانسور را به سمت بالا منحرف می کند و در دم یک نیروی رو به پایین ایجاد می کند که بینی را بالا می برد. سپس خلبان آسانسور را برای نگه داشتن آن زاویه انحراف کوتاه می کند. زاویه برش به سمت پایین منحرف می شود و باعث ایجاد نیروی بالابری بر روی زبانه می شود که باعث ایجاد یک لحظه در لولا آسانسور می شود و برابر لحظه ای است که توسط نیروی آسانسور در لولا ایجاد می شود. موقعیت آسانسور توسط نیروی ایجاد شده توسط زبانه نگه داشته می شود و خلبان قادر است فشار را بر روی ستون کنترل کاهش دهد.
ترازهای تعادل و ضد تعادلتصویر
بسته به حساسیت هواپیما به ورودی های ورودی ، ممکن است لازم باشد که حرکت آسانسور را برای بهبود کیفیت هدایت هواپیما کمک کرده یا به تاخیر اندازید.
زبانه های ترازو با استفاده از آسانسور به طور خودکار کار می کنند و به خلبان در کاهش نیروی کنترل لازم برای حرکت آسانسور کمک می کند. آنها تقریباً مانند یک برش معمولی عمل می کنند ، بر خلاف جهت آسانسور حرکت می کنند و لحظه کلی را که خلبان باید از طریق ستون کنترل اعمال کند ، کاهش می دهند..I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260
تصویر

ارسال پست