رانش موتور راکت نسبت به موتور جت

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

رانش موتور راکت نسبت به موتور جت

پست توسط rohamavation »

موتورهای موشک چگونه نیروی رانش بیشتری نسبت به موتورهای جت هواپیما تولید می کنند؟من نمی توانم دلیلی پیدا کنم که چرا راکت ها در مقایسه با توربوجت ها قادر به تولید نیروی زیاد هستند.
من می دانم که راکت ها اکسیژن مورد نیاز خود را حمل می کنند زیرا اکسیژن در فضا یا منطقه فوقانی جو ما وجود ندارد. و اینکه مراحل بالا از هیدروژن برای برد بیشتر استفاده می کند.
اما با توجه به اینکه RP-1 اساساً نفت سفید است. نوعی نفت سفید بسیار تصفیه شده که در جت ها اما با این وجود نفت سفید استفاده می شود. آیا چیز دیگری وجود دارد که به مرحله اول موشک ضربه غیرقابل باور می دهد یا فقط به سوخت RP-1 برمی گردد؟
برای اولین بار ، فقط به موتور نگاه نکنید ، بلکه به کل سیستم محرک نگاه کنید. این شامل مخازن ، لوله کشی ، کنترل ، پمپ ها و موتور واقعی است. اکنون موشک بسیار مطلوب به نظر نمی رسد ، به خصوص اگر اندازه تانک ها را برای زمان های مساوی یکسان کنید.
موشک نیازی به قطعاتی ندارد که جلوتر از محفظه احتراق جت قرار دارند و همچنین نیازی به توربین ندارد. همچنین ، فقط برای رانش کامل طراحی شده است ، نیازی به نازل قابل تنظیم ندارد.
موتور جت و نقاشی برش ناسیلتصویر
قط قسمتی که برچسب "احتراق" دارد و قسمت عقب توربین در واقع با موتور موشک قابل مقایسه است - سایر موارد برای تهویه و فشرده سازی هوا یا رانندگی ماشین های توربو در جلو مورد نیاز است. موشک از تجمل تغذیه با پیشرانه و اکسید کننده در نسبت مناسب ، شرایط و فشار بالا لذت می برد و از آنجا که اکسیژن ساز اکسیژن مایع خالص است ، پمپ های توربو برای فشرده سازی آن می تواند بسیار کوچکتر از ماشین های توربو جت باشد. که با 80٪ نیتروژن - 20٪ اکسیژن مخلوط گازها کار می کند.موتور موشک بدون توجه به سرعتی که در آن حرکت می کند ، نیروی محرکه یکسانی را تولید می کند. به طور متفاوت ، رانش موتور جت به سرعت بستگی دارد و با افزایش سرعت ، به دلیل کشش قوچ ، کاهش می یابد. اگر دور موتور به سرعت اگزوز نزدیک شود تا حد زیادی بی فایده است. فرمول دقیق کارآیی را می توانید در اینجا پیدا کنید:$\eta_p = \frac{2}{1 + \frac{v_e}{v}}$
در نتیجه ، اگر سرعت واقعاً زیاد باشد ، موتور موشک می تواند نیروی رانش بیشتری تولید کند.اولین و مهمترین دلیل این است که سوخت بیشتری پمپ می شود و می سوزد. چرا باتری ماشین بیشتر از باتری AA ذخیره شده است؟ زیرا ، بزرگتر طراحی شده است ، زیرا برای الزامات طراحی ضروری است. اما این همیشه صدق نمیکند. موشک قرمز جیوه ای که آلن شپرد را حمل می کرد 78000 پوند نیروی محرکه داشت ، در حالی که بوئینگ 777 می تواند تا 115000 پوند نیروی محرکه در هر موتور داشته باشد!هوای اتمسفر یک اکسید کننده نسبتاً بد است. اولا فقط 20 درصد اکسیژن است ، در مرحله دوم گاز است ، بنابراین شما باید حجم زیادی از آن را به محفظه احتراق منتقل کنید. ثالثاً فشار و حجم موجود با رژیم پرواز متفاوت است.
موتورهای جت دارای توربین پایین دست محفظه احتراق هستند. این امر دمای محفظه قابل استفاده را محدود می کند (البته با استفاده از سوزاندن بعد از آن می توانید از آن دور شوید).
موشک های پرتاب مداری از اکسیژن مایع تغذیه شده توسط توربو پمپ های جداگانه استفاده می کنند ، بنابراین این مشکلات را ندارند.
البته جايگزيني اين است كه راكتها مقدار زيادي سوخت و اكسيد كننده مي سوزانند ، بنابراين آنها مي توانند رانش بالايي را براي مدت نسبتاً كوتاهي حفظ كنند. برای ورود به مدار مورد نیاز شما ، برای پرواز با هواپیما موتور با نیروی رانش بدتر اما مصرف سوخت کمتر برای رانش ، انتخاب بهتری است.
نیروی رانش تولید شده توسط یک موشک می تواند از نظر ریاضی به کمیت و انرژی خاص پیشرانه یا پیشران و زمان سوختن مربوط باشد. بر خلاف نیروی محرکه موتور توربوجت ، جرم هوا محدود به آن چیزی نیست که بتوان آن را در زمان معینی فشرده و با سوخت یا غلظت اکسیژن در اتمسفر مخلوط کرد.پویایی طراحی چیست که موتور موشک را بیشتر از موتور جت تنفس هوا با اندازه مشابه در مقایسه با موتور توربو جت ، موتور توربو فن ، موتور توربو فن بالا گذر ، اسکرام جت یا رم جت ارائه می دهد. آیا بهبود هیچ یک از این موتورها مطابق با عملکرد موشک از نظر رانش غیرممکن استاین به سادگی میزان سوزاندن سوخت است. به عنوان مثال ، اولین مرحله کیوان پنجم 1.37 میلیون کیلوگرم اکسیژن مایع (همراه با سوخت نفت سفید) را حمل کرد که در مدت زمان 165 ثانیه سوزاند. اندازه ورودی جت مورد نیاز خود را برای مقدار قابل توجهی از هوا تصور کنید..I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260
تصویر

ارسال پست