چرا تقریباً همه هواپیماهای STOL بال بالا دارند

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3266

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

چرا تقریباً همه هواپیماهای STOL بال بالا دارند

پست توسط rohamavation »

آیا تأثیر زمین عامل مهمی در عملیات STOL نیست؟ آیا بالهای پایین اثر بالاتری از بالهای بلند ایجاد نمی کنند؟
یا این نگرانی عملی است که بیشتر عملیات STOL در مکانهای واقعی در مکانهای بهبود نیافته یا کمی بهبود یافته قرار دارند و بالهای بالا به احتمال زیاد موانع "باند" را برطرف می کند؟شما درست می گویید که بالهای پایین در مقایسه با همتایان بال بال خود بیشتر جلوه زمین را ایجاد می کنند. با این حال ، در هنگام برخاستن و فرود ، می تواند منجر به ویژگی های نامطلوب جابجایی شود- هواپیما می تواند در باند پرواز کند. برعکس ، طراحی بال بال پایدارتر است. دلایل دیگری نیز وجود دارد که هواپیماهای STOL دارای بال بال هستند ، که بیشتر آنها مربوط به محل عملیات آنها است ، همانطور که اشاره کردید:
اکثر آنها از فرودگاه های سختگیرانه اداره می شوند. موقعیت بال بال تا حدودی در برابر آوار (و موانع) محافظت می کند.
به همین دلیل ، موتورهای نصب شده روی بالهای بالا در مقایسه با موتورهای کم بال در برابر خوردن FOD محافظت بهتری دارند.
بیشتر هواپیماهای STOL از فلپ های بزرگ TE استفاده می کنند. در صورت استفاده از بال پایین (و همچنین در صورت استفاده از پروانه ، مانند مثلاً سمور دوقلو) ، فاصله مورد نیاز از زمین به تجهیزات فرود طولانی و در نتیجه سنگین نیاز دارد. در صورت طراحی بال بالا ، می توان از این امر جلوگیری کرد.
در مقایسه با بالهای پایین و وسط دید بهتر است.
از لحاظ تاریخی ، هواپیماهای STOL دارای بال بال بوده اند. همچنین ، برخی از هواپیماهای STOL هواپیماهای باری (نظامی) هستند- بال بال به این معنی است که هیچ بال بالایی در محفظه بار وجود ندارد. بعلاوه ، بدنه پایین به معنای بارگیری/تخلیه آسان تر محموله است.من فکر می کنم بخشی از آن به دلیل طراحی تاریخی است: STOL بال بال در گذشته کار می کرد ، پس چرا اکنون آن را تغییر دهید؟
با این حال ، دلایل متعددی وجود دارد که چرا بالهای بالایی برای STOL مفید هستند:
دید بهتر ، بدون بال مسدود کننده نمای زیر. به خلبان کمک می کند تا موانع روی زمین را ببیند/اجتناب کند.
همانطور که شما می گویید ، بالهای بالا همچنین باعث افزایش فاصله از سطح ناهموار می شوند. این امر به ویژه در نوارهای چمن اهمیت دارد.
هواپیما از نظر آیرودینامیکی پایدارتر است. این می تواند در هنگام کار در شرایط سخت کمک کننده باشد و در برخی شرایط می تواند به این معنی باشد که هواپیما در برابر بادهای جانبی مقاوم تر از طراحی با بالهای پایین است.
شما به اثر اصلی اشاره می کنید: این لزوماً چیز خوبی نیست. طرح های بال بالا به اندازه زمین حساس نیستند و بنابراین ممکن است عملکرد فرود بهتری (شناور کمتر) داشته باشند.
-ویرایش- اوه ، و یک چیز دیگر (هر چند این بیشتر نظر است): طبق تجربه من ، هواپیماهای بال بلند از دیدگاه عملی آسان تر هستند. هواپیماهای STOL اغلب در محیط های سخت کار می کنند و اغلب بار حمل می کنند. با بالهای بالا ، ورود و خروج اجسام به داخل کابین آسانتر است..I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260 رهام حسامی ترم چهارم مهندسی هوافضا
تصویر

ارسال پست