موتور جت چه چیزی را تولید میکند؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3222

سپاس: 5492

جنسیت:

تماس:

موتور جت چه چیزی را تولید میکند؟

پست توسط rohamavation »

موتور جت ، هر یک از کلاس موتورهای احتراق داخلی است که هواپیما را با تخلیه جت سیال به عقب ، معمولاً گازهای خروجی داغ ناشی از سوزاندن سوخت با هوا از جو تولید می کند.طبق قانون سوم نیوتن ، هر اقدامی عکس العمل مساوی اما متضاد دارد. وقتی توپ را پرتاب می کنید ، همان قدر بزرگ به عقب عمل می کند و به سختی روی زمین قابل مشاهده است ، در حالی که روی یخ ایستاده اید یا قایقرانی می کنید ، اگر آماده نباشید ، ممکن است شگفت زده شوید.
طبق قانون سوم نیوتن ، هر اقدامی عکس العمل مساوی اما متضاد دارد. وقتی توپ را پرتاب می کنید ، همان قدر بزرگ به عقب عمل می کند و به سختی روی زمین قابل مشاهده است ، در حالی که روی یخ ایستاده اید یا قایقرانی می کنید ، اگر آماده نباشید ، ممکن است شگفت زده شوید.موتور جت بر اساس یک اصل کار می کند: وقتی هوا به عقب می مکد ، قدرت واکنش به جلو را دارد.
یرو = شتاب x جرم .هوا خیلی سنگین نیست. بنابراین اگر از نیروی زیادی برای جابجایی یک جسم بزرگ مانند هواپیما استفاده می کنید ، برای انجام یک شتاب کوچک با سرعت مناسب ، شتاب بسیار زیاد برای مقدار کمتری هوا یا چیزی در هوا به مقدار زیادی هوا نیاز خواهید داشت.
احتراق بنزین و اگزوز در یک جهت اتفاق می افتد و موتور را به طرف مقابل هل می دهد. موتورهای جت هنوز تحت این مفهوم کار می کنند اما دارای اکسیژن هستند که سوخت را در خلا می سوزاند.اصل کار موتورهای جت
موتور جت هواپیما را با قدرت فوق العاده ای هدایت می کند ، که به هواپیما اجازه می دهد به سرعت حرکت کند.
موتورهای جت ، که گاهی اوقات به آنها توربین های گازی نیز گفته می شود ، تحت همان مفهوم کار می کنند. موتور هوا را از جلو از طریق فن خارج می کند. اصطکاک هوا توسط موتور افزایش می یابد. کمپرسور از پره های زیادی روی محور تشکیل شده است.
موتور توربوجت کار می کند
در حلی که هوا فشرده یا فشرده می شود ، تیغه ها با سرعت زیادی می چرخند. بنزین ابتدا به هوای فشرده پاشیده می شود و مخلوط توسط شعله الکتریکی جرقه می زند. گاز دودکش پخش شده و از طریق گرد و غبار از موتور جدا می شود. با انفجار انژکتور گاز ، توربین و هواپیما مجبور به عقب می شوند. هوای گرم از طریق مجموعه ای دیگر از پره ها به نام توربین در مسیر حرکت به شیشه حرکت می کند. توربین به همان شفت کمپرسور متصل شده است. حرکت توربین باعث چرخش کمپرسور می شود. برای جت هایی که کندتر از صدا هستند ، جت حدود 1000 کیلومتر در ساعت از طریق هوا (600 مایل در ساعت) پرواز می کند.
رانش نتیجه اصلی موتور جت است. برای رانش باید هوا را از نازل خارج کنید (اساساً قسمت همگرا). برای خروج خودکار هوا از نازل ، فشار بالا در ورودی نازل باید در دو مرحله حفظ شود. در اولین مرحله ، یک کمپرسور هوای ورودی را فشرده کرده و دما و فشار آن را افزایش می دهد. اما آنقدرها هم طول نمی کشد که برای ایجاد نیروی محرک عالی لازم باشد. برای این منظور ، مرحله دوم احتراق وجود دارد که برای سوزاندن هوا مقدار کمی سوخت می سوزاند و دما و حجم سوخت را افزایش می دهد ، که هر دو در فشار نهایی شرکت می کنند و در نتیجه هوا را در ورودی نازل نگه می دارند. حالا اجازه دهید قدم به قدم از طریق موتور جت شما را راهنمایی کنم.
اول ورودی است که در آن جو به داخل موتور جریان می یابد ، سرعت را کاهش داده و فشار را افزایش می دهد. مرحله دوم یک کمپرسور با تیغه های متحرک است که فشار جریان هوا را از طریق آن افزایش می دهد. کمپرسور برای عملکرد محفظه احتراق بسیار مهم است. چرا؟ چگونه کمپرسور فشار هوا را از طریق تیغه های متحرک افزایش می دهد؟ در حال حاضر ، هوای فشرده وارد محفظه احتراق می شود و در آنجا با سوخت مخلوط شده و در دمای بسیار بالا می سوزد. این درجه حرارت ها و فشارهای بالا واقعاً ضروری هستند اما قبل از استفاده بر روی نازل باید کاهش داده شوند.help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260 رهام حسامی ترم پنجم مهندسی هوافضا
تصویر

ارسال پست