موتورهای موشک رانش بیشتری نسبت به جت دارند

مدیران انجمن: javad123javad, parse

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami

محل اقامت: City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 1022

سپاس: 679

جنسیت:

تماس:

موتورهای موشک رانش بیشتری نسبت به جت دارند

پست توسط rohamjpl »

برای اولین بار ، فقط به موتور نگاه نکنید ، بلکه به کل سیستم محرک نگاه کنید. این شامل مخازن ، لوله کشی ، کنترل ، پمپ ها و موتور واقعی است. اکنون موشک بسیار مطلوب به نظر نمی رسد ، به خصوص اگر اندازه تانک ها را برای زمان های مساوی اندازه بگیرید.
موشک نیازی به قطعاتی ندارد که جلوتر از محفظه احتراق جت قرار دارند و همچنین نیازی به توربین ندارد. همچنین ، فقط برای رانش کامل طراحی شده است ، نیازی به نازل قابل تنظیم ندارد. لطفاً در زیر به نصب موتور یک هواپیمای مسافربری معمولی نگاه کنید (من سعی کردم اما یک سطح مقطع مناسب از یک توربوجت به علاوه ورودی را پیدا نکردم):
موتور جت و نقاشی برش ناسیلتصویر
تصویر

فقط قسمتی که برچسب "احتراق" دارد و قسمت عقب توربین در واقع با موتور موشک قابل مقایسه است - سایر موارد برای تهویه و فشرده سازی هوا یا رانندگی ماشین های توربو در جلو مورد نیاز است. موشک از تجمل تغذیه با پیشرانه و اکسید کننده در نسبت مناسب ، شرایط و فشار بالا لذت می برد و از آنجا که اکسیژن ساز اکسیژن مایع خالص است ، پمپ های توربو برای فشرده سازی آن می تواند بسیار کوچکتر از ماشین های توربو جت باشد. که با 80٪ نیتروژن - 20٪ اکسیژن مخلوط گازها کار می کند.هوای اتمسفر یک اکسید کننده نسبتاً بد است. اولا فقط 20 درصد اکسیژن است ، دوم گاز است ، بنابراین شما باید حجم زیادی از آن را به محفظه احتراق منتقل کنید. ثالثاً فشار و حجم موجود با رژیم پرواز متفاوت است.
موتورهای جت دارای توربین پایین دست محفظه احتراق هستند. این امر دمای محفظه قابل استفاده را محدود می کند (البته می توانید با استفاده از سوزاندن بعد از آن)
موشک های پرتاب مداری از اکسیژن مایع تغذیه شده توسط پمپ های توربو جداگانه استفاده می کنند ، بنابراین این مشکلات را ندارند.
البته جايگزيني اين است كه راكتها مقدار زيادي سوخت و اكسيد كننده مي سوزانند ، بنابراين آنها مي توانند رانش بالايي را براي مدت نسبتاً كوتاهي حفظ كنند. برای ورود به مدار آنچه شما نیاز دارید ، برای پرواز با موتور با نیروی رانش بدتر اما مصرف سوخت کمتر برای حرکت، انتخاب بهتری است.I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260 رهام حسامی ترم پنجم مهندسی هوافضا
تصویر

ارسال پست