سرعت صعود تقریبی

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami رهام حسامی

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 2151

سپاس: 3824

جنسیت:

تماس:

سرعت صعود تقریبی

پست توسط rohamjpl »

آیا می توان با دانستن حداکثر سرعت، قدرت موتور و وزن هواپیما، سرعت صعود تقریبی آن را تعیین کرد؟
نه، عملکرد حداکثر سرعت کافی نیست. برای محاسبه هر سرعت صعود باید بدانید که این صعود با کدام سرعت پرواز انجام می شود. طبق تعریف، سرعت صعود در حداکثر سرعت صفر است.
در مرحله بعد، داشتن اطلاعات بیشتر در مورد بدنه هواپیما کمک می کند. نسبت ابعاد بال عامل مهمی است زیرا صعود با سرعت کمتری اتفاق می‌افتد که درگ القایی نسبت بیشتری از کشش کل باشد.
بنابراین برای یافتن سرعت صعود باید دو فرض دیگر را مطرح کنم:
می خواهید حداکثر سرعت صعود در سطح دریا را بدانید.
اکنون برای محاسبه سرعت صعود، : سرعت پرواز برای حداکثر نرخ صعود زمانی است که درگ القایی سه برابر بزرگ‌تر از درگ با بالابر صفر باشد. اولین قدم تعیین نقطه قطبی صحیح است. این کمی مشکل‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، زیرا ضریب درگ صفر به سرعت پرواز و دمای هوا بستگی دارد. بیایید با 0.029 شروع کنیم و ببینیم که ما را به کجا می رساند:
$c_{L_{opt.\,climb}} = \sqrt{3\cdot c_{D0}\cdot\pi\cdot AR\cdot\epsilon} = \text{1.48}$که مربوط به سرعت پرواز است
$v_{opt.\,climb} = \sqrt{\frac{2\cdot m\cdot g}{c_{L_{opt.\,climb}}\cdot\rho\cdot S}} = \text{39.7 m/s}$محاسبه شده با - 15060 کیلوگرم. اکنون می‌توانیم نسبت اعداد رینولدز را بین سرعت صعود و حداکثر که 0.2915 است تعیین کنیم. اگر فرض کنم که کشش صفر بالابر متناسب با $\left(\frac{1}{Re}\right)^{0.2}$ تغییر کند، درگ صفر در بهترین سرعت صعود تا 0.02907 افزایش می یابد. به اندازه کافی نزدیک.
با این حال، این سرعت نسبتاً نزدیک به آن چیزی است است، و گسترش فلپ‌ها باعث ایجاد کشش بیشتر می‌شود. بنابراین بهتر است با سرعت بالاتر مثلا 50 متر بر ثانیه صعود کنید و ببینید با چه سرعتی به آنجا صعود می کند. کشش صفر لیفت در آن سرعت تا 0.0276 و ضریب بالابر تا 0.933 مقیاس شده است. حال به سرعت صعود:
$v_z = \frac{P_{mot}\cdot\eta_P}{m\cdot g} - \frac{\frac{\rho\cdot v^3}{2}\cdot S\cdot\left(c_{D0}+\frac{c_L^2}{\pi\cdot AR\cdot\epsilon}\right)}{m\cdot g} = \text{12.57 m/s}$نمادهای مورد استفاده عبارتند از:
ρ چگالی هوا = 1.225 kg/m³ در سطح دریا
v سرعت پرواز
سطح بال S = 51.6 متر مربع
cD0 ضریب پسا بالابر صفر در 183.3 متر بر ثانیه و 7140 متر
ضریب لیفت cL
π 3.14159…
نسبت ابعاد AR بال = 8.95
ϵ ضریب اسوالد بال = 0.9
متر وزن هواپیما = 15080 کیلوگرم
g شتاب گرانشی
توان محور موتور P = 2498 کیلو وات
راندمان پروانه
ηP = 0.85
I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260 رهام حسامی ترم پنجم مهندسی هوافضا
تصویر

ارسال پست