قفل هیدرولیک

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesamiرهام حسامی

محل اقامت: City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 1483

سپاس: 3154

جنسیت:

تماس:

قفل هیدرولیک

پست توسط rohamjpl »

قفل هیدرولیک قفل هیدرولیک پدیده‌ای است که می‌تواند در موتورهای پیستونی که دارای سیلندرهای رو به پایین هستند رخ دهد، یعنی سیلندرهایی با جهت‌گیری به گونه‌ای که پیستون در حین حرکت فشاری به سمت پایین حرکت می‌کند. ... این پدیده به 'قفل هیدرولیک' معروف است. یک وضعیت غیرعادی موتور احتراق داخلی رفت و برگشتی است. قفل هیدرولیک زمانی اتفاق می‌افتد که آب، سوخت یا روغن روغن در بالای پیستون در حین استراحت موتور جمع می‌شود و در نتیجه شرایطی ایجاد می‌شود که پیستون نمی‌تواند حرکت خود را کامل کند زیرا مایعات تراکم‌ناپذیر هستند.
یک شیر هیدرولیکی به درستی جریان مایع مایع، معمولا روغن را از طریق سیستم هیدرولیکی خود هدایت می کند. جهت جریان روغن توسط موقعیت یک قرقره تعیین می شود. ... اندازه مورد نیاز توسط حداکثر جریان سیستم هیدرولیک از طریق شیر و حداکثر فشار سیستم تعیین می شود.محرک در تصویر اول یک سیستم دنبال کننده موقعیت است و فقط در صورتی کار می کند که دریچه سرو در نتیجه جابجایی پیستون بسته شود. اگر انتهای سیلندر به سطح کنترل پرواز (چشمک چپ با صلیب در آن) و انتهای پیستون به قاب سازه متصل باشد، سیستم در تصویر کار می کند. کلید درک، تغییر در مرکز چرخش است:
بازخورد سوپاپ سروو محرک هیدرولیک چگونه کار می کند
هنگامی که میله جمع عمودی باشد، شیر سروو بسته می شود.
در ابتدا، سیلندر ثابت است و خلبان چوب را منحرف می کند، میله جمع را در اطراف لولای پایینی می چرخاند و دریچه سروو را باز می کند. (خط نقطه سیاه).
در حالی که خلبان چوب را ثابت نگه می دارد، سیلندر در پاسخ به باز شدن سوپاپ سروو حرکت می کند. اگر انحراف اولیه به سمت راست بود، پیستون به سمت راست حرکت می کند. مرکز چرخش اکنون لولای بالایی است (ورودی مکانیکی).
هنگامی که میله جمع دوباره در نقطه ای که خلبان چوب را نگه می دارد عمودی می شود، شیر سروو بسته می شود. (خط نقطه قرمز).
نمودار دوم نحوه اتصال سیلندر و محل اتصال مکانیکی ورودی به پایین را نشان نمی دهد. این می تواند یک سیستم دنبال کننده موقعیت یا یک خروجی سرعت ساده باشد که در آن ورودی شیر سروو را منحرف می کند، تا زمانی که ورودی باز است روغن شروع به جریان می کند و انتهای خروجی با سرعتی متناسب با انحراف ورودی حرکت می کند. اگر "اولین اتصال مکانیکی" پایینی به سطح متحرک متصل شود و سیلندر آزادانه حرکت کند، دوباره یک دنبال کننده موقعیت مکانیکی دریافت می کنیم.
بازخورد مکانیکی ارائه شده توسط پیوند جمع‌آوری نحوه عملکرد نسل‌های اول سیستم‌های هیدرولیکی بود. امروزه کنترل‌کننده‌ها الکترونیکی هستند، نه مکانیکی: یک مبدل موقعیت، خروجی سیلندر را اندازه‌گیری می‌کند و ورودی شیر سروو را در پاسخ به قوانین کنترل برنامه‌ریزی‌شده در کنترل‌کننده تنظیم می‌کند.
شیر برقی یک محرک مبتنی بر القایی است. در ساده ترین شکل آن یک میله مغناطیسی درون یک سیم پیچ است. جریانی را از سیم عبور دهید و میدان مغناطیسی ایجاد کنید که نیرویی بر روی میله ایجاد می کند و آن را در یک جهت حرکت می دهد. نیرویی که این اتفاق می افتد با جریان عبوری از سلف متناسب است (بلندگوهای صوتی دقیقاً از همین اصل برای ایجاد لرزش مخروط استفاده می کنند).
یک شیر برقی معمولاً به عنوان یک دروازه ساده عمل می کند. مکانیزم برقی یک دریچه صاف ساده را می کشد یا فشار می دهد که به سیال اجازه می دهد از آن عبور کند یا نه. استفاده از شیر برقی به عنوان شیر متغیر از نظر فنی ممکن است، اما معمولاً امکان پذیر نیست. برای دقیق بودن آن به اصطکاک بسیار کم نیاز دارد، بنابراین جریان اعمال شده به شیر برقی (و در نتیجه نیروی وارده به شیر) می تواند برای ایجاد تغییرات صاف در موقعیت سوپاپ تغییر کند.
شیرهای برقی معمولاً به عنوان محرک برای مکانیسم های بزرگتر از جمله شیر سروو الکتروهیدرولیک استفاده می شوند.
یک سرو دریچه الکتروهیدرولیک از جریان الکتریکی برای حرکت دادن یک «فلاپر» شبیه به شیر برقی استفاده می کند. فلپر جریان سیال هیدرولیک را به یک طرف یا طرف دیگر دریچه قرقره کنترل می کند. دریچه قرقره را حرکت می دهد و به فشار منبع اجازه می دهد تا یک سیلندر محرک را تغذیه کند و آن را به یک طرف یا آن طرف حرکت دهد. با این حال، همین حرکت همچنین به فشار هیدرولیکی اجازه می‌دهد تا به سمت فلپر بازگردد و نیروی هیدرولیکی مقابله‌ای را به نیروی الکتریکی که آن را حرکت می‌دهد، ارائه می‌دهد که به آن «بازخورد منفی» می‌گویند. در نهایت این نیروها متعادل می شوند و فلپر دوباره در مرکز قرار می گیرد و دریچه قرقره بسته می شود. نتیجه خالص این است که سیلندر محرک یک فاصله تنظیم شده مشخص، متناسب با قدرت جریان ورودی حرکت کرده است..I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260 رهام حسامی ترم پنجم مهندسی هوافضا
تصویر

ارسال پست