فیول دامپینگ Fuel dumping

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3266

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

فیول دامپینگ Fuel dumping

پست توسط rohamavation »

ببینید لندینگ اضطراری یک خلبان فقط در موارد بسیار نادر تصمیم به تخلیه سوخت می کند. در شرایط اضطراری، خدمه پرواز می توانند تصمیم بگیرند هواپیما را تخلیه، کثیف یا سنگین فرود آورند. سوخت ریخته شده قبل از برخورد با زمین تبخیر می شود چرا سوخت ریخته می شود؟ دلیل تخلیه سوخت ساده است: کاهش وزن. هر هواپیمای معین دارای حداکثر وزن فرود (MLW) است که می تواند در آن فرود بیاید و در بیشتر موارد این وزن کمتر از حداکثر وزن برخاست (MTOW) آن است.هواپیما در مواقع اضطراری که پس از برخاست از فرودگاه مبداء مجبور به به بازگشت می شود و یا با میزان حجم سوخت نچندان کم مجبور به فرود اضطراری می شود باید اقدام به آزاد سازی سوخت خود کند این بدین دلیل الزاماتی است که هواپیما به هنگام فرود باید دارا باشد که توسط محدودیت های ساختاری که هواپیما دارد و یا طول و شرایط و خصوصیات باند بیان شده است. قابل ذکر است که تفاوت وزن هواپیما در هنگام نشست با هنگام برخاست می تواند بیش از صدهزار پوند باشد.برای کاهش سریع وزن هواپیما، خلبانان دریچه های فنری را از طریق پانل تخلیه سوخت رها کردند و اکنون سوخت اضافی به بیرون ریخته می شود. از طریق شلنگی که در نوک بال و دور از موتورهای هر بال قرار دارد، از هواپیما خارج می شود. تصویربنابراین، دریچه‌ها اکنون به صورت الکترونیکی باز شده و باز می‌شوند. با این حال، در صورت خرابی الکتریکی در طول فرآیند تخلیه، فنر شیر را به حالت بسته خود باز می‌گرداند.دقت کنید سوخت در بال های هواپیما ذخیره می شود و توسط نازل های کوچکی نیز در بال ها جابجا می شود..hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
تصویر

ارسال پست