با حادثه برای خلبان ایا میتوان هواپیما را لندینگ کرد

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3266

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

با حادثه برای خلبان ایا میتوان هواپیما را لندینگ کرد

پست توسط rohamavation »

فرض کنید تو یک جت تجاری نشستین و یک حادثه برای خلبان پیش بیاد چیکار میکنید .تو فیلم های هالیوودی زیاده میدونید کاپیتان های خطوط هوایی باید هر شش ماه یک بار تحت معاینات فیزیکی قرار بگیرند تا قابلیت پرواز خود را ثابت کنند.هیچ سابقه ای مبنی بر فرود هواپیمای تجاری بزرگ در حالت گفتگو وجود نداره من نشنیدم میدونید .کابین یک جت تجاری مملو از دکمه‌ها، سوئیچ‌ها، صفحه‌نمایش و اهرم‌های کنترلی است که برخی از آن‌ها در صورت درگیر شدن در لحظه اشتباه یا عدم درگیر شدن در لحظه مناسب می‌تونه منجر به حادثه در مدت نسبتاً کوتاهی بشه نمیتونید هواپیما را بدون کمک قابل توجه انسان در مورد تغییرات ارتفاع و سرعت هوا و زمان استقرار ارابه فرودلندینگ کرد .لندینگ کار بسیار سختی هست . اتوپایلوت نیز کنترل فلاپ های بال را به خلبانان واقعی واگذار می کنه البته بسیاری از سیستم های خلبان خودکار قادر به فرود هواپیما هستند. این معمولا در شرایط دید بسیار کم اتفاق می افته.برخی از هواپیماهای تجاری سیستم اضطراری را پیاده‌سازی کرده‌اند که پس از توصیه به کنترل ترافیک هوایی مبنی بر وجود شرایط اضطراری ارزیابی آب‌وهوا و حرکت به سمت باند، هواپیما را به‌طور خودکار روی باند فرود می‌آوره . با استفاده از هوش مصنوعی بسیار پیچیده است. احتمال گسترش این فناوری بسیار زیاد است.هواپیماهای مدرن (حداقل جدیدترین آنها) برنامه ریزی شده اند (از طریق کامپیوترهای fly-by-wire خود) تا به طور خودکار و بدون هیچ گونه دخالت انسانی فرود بیان (به جز برای تنظیم فلپ و غیره، همانطور که گفتم) و می توان آنها را طوری برنامه ریزی کرد که این کار را انجام بدند. فرود به دستور با این حال، اینکه آیا می توان از آنها در عمل استفاده کرد یا نه، به طور کلی متفاوت است:
فرود اتوپایلوت ابزاری است و در همه فرودگاه ها امکان پذیر نیست. رایانه باید بر اساس وضعیت سوخت، از جمله موارد دیگر، «تصمیم بگیرد» کجا فرود بیاید.بازم ببینید نکاتی زیادی هست
اگر باند فرودگاه آلوده باشه چه اتفاقی می افتد؟ یا یکی از لاستیک ها هنگام تاچ داون منفجر بشه؟ اگر باد متقابل بیشتر از چیزی است که خلبان خودکار برای آن طراحی شده است؟ متغیرهای زیادی وجود دارد و در بیشتر موارد ضرر بیشتری نسبت به فایده دارد.
و مهمتر از همه، اگر سیگنال توسط شخصی ارسال شود که قصد سقوط هواپیما را دارد، چه؟ اگر کسی سیگنال را (حتی به طور تصادفی) در حین برخاستن ارسال کند، چه؟
اضافه کردن auto-land بر روی فرمان از راه دور مشکل تر از ارزش آن است.دhope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
تصویر

ارسال پست