تفاوت موتور بوئینگ و ایرباس

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3266

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

تفاوت موتور بوئینگ و ایرباس

پست توسط rohamavation »

یک بازرسی دقیق تر در شکل روکش موتور بسیار متفاوت است. ایرباس تقریباً کاملاً دایره ای شکل است. با این حال، برای بوئینگ، می توانید ببینید که پایین موتور به درستی گرد نیست و تقریباً صاف استاعضای خانواده موتورهای ترنت اکنون در ایرباس A330، A340، A350 و A380 و همچنین بوئینگ 777 و 787 دریم لاینر در خدمت هستند.موتورهای جنرال الکتریک در بوئینگ 777، 747، 787، 737، A320، A330، A340 و A380 موجود است. پرواز با بدنه باریک، به ویژه 737، به این معنی است که احتمالاً یک موتور جنرال الکتریک در آن وجود خواهد داشت.رولز رویس ترنت خانواده ای از توربوفن های بای پس بالا تولید شده توسط رولز رویس است. این ساختار سه قرقره RB211 را با حداکثر رانش از 61900 تا 97000 پوند استفاده میشه بحث برتری نیست هر دو شرکت موتور برای ایرباس و بوئینگ میسازند
پیکربندی بوئینگ به این معنی است که موتورهای زیر شکم هواپیما بسیار پایین تر از ایرباس روی زمین قرار دارند. این به طراحی ارابه های فرود در هر دو هواپیما برمی گردد و در واقع، طراحی جدیدتر باعث شده است که بوئینگ به طور کامل ارابه فرود هواپیمای جدید بوئینگ 737 مکس را دوباره طراحی کند.اعضای خانواده موتورهای ترنت اکنون در ایرباس A330، A340، A350 و A380 و همچنین بوئینگ 777 و 787 دریم لاینر در خدمت هستند.علاوه بر این، جنرال الکتریک موتورهای هواپیماهای خانواده A330 ایرباس را تامین می کند. موتورهای RR معمولاً 3 قرقره دارند در حالی که GE و P&W عموماً 2 قرقره دارند. چندین طرح مبادله وجود دارد. به طور خلاصه
3 قرقره برای طراحی آیرودینامیک راحت تر است. برای مثال، توقف کمپرسور زمانی اتفاق می‌افتد که سطوح جلویی کمپرسور هوای بیشتری را نسبت به سطوح پشتی پمپاژ می‌کنند. در یک ماشین 2 قرقره، مراحل جلو و عقب همه روی یک شفت قرار دارند و سرعت یکسانی دارند. با این حال، در یک دستگاه 3 قرقره، مراحل جلو و عقب روی شفت های مختلف قرار دارند. بنابراین یک شفت می تواند سرعت خود را افزایش یا کاهش دهد تا مراحل را بهتر مطابقت دهد. برای حل این مشکل، ماشین های 2 قرقره معمولاً باید هندسه متغیر بیشتری (مانند پره های استاتور متغیر) نسبت به ماشین های 3 قرقره داشته باشند.
2 قرقره برای طراحی مکانیکی راحت تر است. هر قرقره باید توسط یاتاقان ها پشتیبانی شود. قرقره بیشتر به معنای بلبرینگ بیشتر است. بلبرینگ ها باید توسط قاب ها و کیس ها پشتیبانی شوند. بلبرینگ بیشتر به معنای قاب های بیشتر (یا فریم های پیچیده تر) است. هر قرقره سرعت های بحرانی دارد. بنابراین روتورهای بیشتر به معنای مشکلات احتمالی سرعت بحرانی بیشتر است.
برنده مشخصی وجود ندارد. 2 قرقره برای بعضی چیزها بهتر است اما 3 قرقره برای دیگری بهتر است.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
تصویر

ارسال پست