آیرودینامیک پره کمپرسور توربین گاز موتور

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

آیرودینامیک پره کمپرسور توربین گاز موتور

پست توسط rohamavation »

چرا به افزایش فشار ساکن نیاز دارید، چرا فشار کل نه؟
پره روتور انرژی کل را افزایش می ده آیا این انرژی به انرژی جنبشی یا فشار کل یا هر دو تبدیل می شه و سپس پره های استاتور فشار استاتیک را افزایش میدن.
فشار کل استاتیک به علاوه فشار دینامیکی است. یک کمپرسور هر دو (فشار کل و استاتیک) را با هم افزایش می دهد. توجه داشته باشید که سرعت جریان در مراحل مختلف کمپرسور تقریباً ثابت است و جریان فقط برای احتراق پس از آخرین مرحله کمپرسور در ناحیه ای به نام دیفیوزر کاهش می یابد.
سرعت جریان در کمپرسور به گونه‌ای انتخاب می‌شود که شما فقط از جریان مافوق صوت در نوک تیغه‌ها اجتناب کنید اما فشار دینامیکی کافی را حفظ کنید تا توان عملیاتی به حداکثر برسد و کل موتور کوچک‌تر ساخته شود. جریان کمپرسور مافوق صوت تلفات بیشتری را متحمل می شود و راندمان را کاهش می دهد.
چه کسی می گوید که پره های استاتور فشار جریان را افزایش می ده آنها حرکت نمی کنند بنابراین به سختی می توانند روی جریان کار کنند. تنها کاری که آنها انجام می دهند این است که چرخش را طوری کنترل کنند که جهت جریان برای مرحله بعدی بهینه شود. توجه داشته باشید که تیغه های کمپرسور دارای ایرفویل های بسیار نازکی هستند که در زاویه حمله مشخص بهترین عملکرد را دارند. تغییرات بیشتر در زاویه حمله نیاز به شکل بینی صاف تر و ایرفویل ضخیم تر دارد. این شبیه به یک دریچه شکافدار در لبه انتهایی یک بال است. پره استاتور از این نظر مانند بال است که جریان را در یک جهت هدایت می کند و اجازه می دهد یک ایرفویل نازک در پشت آن وجود داشته باشد..hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
تصویر

ارسال پست