فضاپیماها و پرتابگرها هر کدام ساختار مخروطی کوتاهی دارند که ضلع پهن هر کدام در مقابل دیگری قرار گرفته است. یک فنر حلقه ای شکل به نام نوار مارمان دور هر دو پیچیده شده است و آنها را محکم به هم می چسباند. دو پیچ و مهره انفجاری در دو طرف نوار مارمان وجود دارد، به طوری که اگر یکی از آنها منفجر شود، باند صاف می شود و دو وسیله نقلیه از هم جدا می شوند. سیستم رهاسازی برای دمیدن هر دو پیچ تنظیم شده است.
از آنجایی که جداکنندهها و جداکنندهها همگی «نیروی جداکننده» دارند، این نیرو میتواند برای پرتاب چیزی اعمال شود. هر چه نیروی انفجاری و جرم محموله کمتری در این «موشک جداکننده» بیشتر باشد، ارتفاع یا سرعت بیشتری از جداسازی به دست می آید.
یکی از تکنیکهای خنکتر در برنامه فضایی کربال، جداسازی ایمن، آسان و ارزان تقویتکنندههای جانبی با فرستادن موشک به یک چرخش کوتاه است. پس از جداسازی، نیروی گریز از مرکز، بوسترها را به طرفین پرتاب میکند، بنابراین نیازی به موتورهای جداکننده، جداکنندههای انفجاری قوی یا تکنیکهای دیگر وجود ندارد تا اطمینان حاصل شود که بوسترهای جدا شده با موشک برخورد نمیکن
تا آنجا که من می دانم، جداسازی چرخش هرگز برای تقویت کننده های تسمه ای استفاده نشد. مسئله عملی این است که نیروی گریز از مرکز فشار زیادی بر اتصالات بین تقویت کننده ها و هسته مرکزی وارد می کند. همچنین در زمانی که موشک در حال چرخش است، قابلیت مانور عملاً صفر است. یعنی چرخش گرانشی یا تغییر آزیموت در هنگام صعود امکان پذیر نیست. همچنین، سوخت را برای چرخاندن موشک هدر می دهید و بعداً از چرخش آن جلوگیری می کنید (اگر نیاز به تغییر مانور دارید). یکی دیگر از نکات منفی موشک های چرخان، ریزش اضافی سوخت در داخل مخازن است که می تواند منجر به خاموشی موتور شود.
بنابراین، تثبیت چرخش در موشک های مداری اساسا استفاده نمی شود. جداسازی اسپین نیز همینطور است. به هر حال، KSP هنوز در مورد جزئیات عملی در پروازهای فضایی بسیار ساده است.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
دکوپلر decouplers یا جدا کننده ها در راکت
- rohamavation
نام: roham hesami radرهام حسامی راد
محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2
عضویت : سهشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴
پست: 3282-
سپاس: 5494
- جنسیت:
تماس: