اثر برنولی چقدر روی لیفت تاثیر دارد؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami رهام حسامی

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 2132

سپاس: 3824

جنسیت:

تماس:

اثر برنولی چقدر روی لیفت تاثیر دارد؟

پست توسط rohamjpl »

من درک می کنم که اثر برنولی توضیح ناقصی برای علت لیفت است و اصلاً باعث ایجاد زیاد نمی شود، اما چقدر؟
آیا داده های تجربی در مورد نیروی ناشی از اثر برنولی وجود دارد؟ شاید به طور ضمنی از طریق داده های اختلاف فشار بین بالا و پایین بال های هواپیما. پس از آن، من فرض می‌کنم که می‌توانم (تقریباً فشاری را که عمود بر جهت پرواز عمل می‌کند) از ΔPA برای محاسبه نیروی خالص روی هواپیما استفاده کنم.
شاید راه دیگری برای تجزیه و تحلیل کمی وجود داشته باشد که اثر برنولی تا چه حد باعث افزایش می شود.من این را بدیهی می دانم که بالابر می تواند توسط یک بال بدون هیچ تفاوتی در شکل بالا یا پایین بال ایجاد شود. از این گذشته، گلایدرهای چوب بالسا (یا آنهایی که با نوار لاستیکی کار می کنند) به خوبی با بال های کاملاً صاف پرواز می کنند. اگر به چنین هواپیمای نگاه کنید، خواهید دید که بال در یک زاویه نسبت به محور طولی بدنه قرار گرفته است: بال در جلو نسبت به عقب به سمت بالا متمایل شده است. در پرواز عادی، باد نسبی به پایین بال برخورد کرده و آن را به سمت بالا می راند (قانون نیوتن). انحنای سطح بالایی باد به دلیل اثر برنولی باعث بهبود لیفت می شود. (اما از آنچه مایک دانلاوی در بالا می گوید، این برای اثر برنولی لازم نیست.) من فهمیده ام که عامل دیگری که باعث افزایش در بال می شود، "اثر قوچ" است که ناشی از برخورد باد به پایین بال است. زاویه مثبت جزئی حمله بال در پرواز سطح (کروز) دارد. اکنون هواپیماها می توانند وارونه پرواز کنند، اما از آنجایی که زاویه ثابت حمله بال و به اصطلاح اثر برنولی (یا هر چیزی که هست) اکنون در ارتباط با جاذبه برای کشیدن هواپیما به سمت زمین عمل می کند، خلبان باید با دماغه اغراق آمیز پرواز کند. نگرش بالا برای حفظ پرواز در سطح. این به باد اجازه می دهد تا با نیروی کافی برای جبران این عوامل به سطح بالایی بال (به یاد داشته باشید، هواپیما معکوس است) برخورد کند. این افکت رم اضافی باعث می شود هواپیما در هنگام معکوس پرواز کند. من فکر می‌کنم M. Dunlavey ممکن است آنچه را که من آن را اثر قوچ می‌نامم، تحت تفسیر خود از توضیح صحیح با استفاده از اثر برنولی قرار دهد. اگر اینطور است، من با آن مشکلی ندارم. اما من مفهوم افکت قوچ را قابل دسترس‌تر می‌دانم و اصل و نسب خوبی دارد که به مفهوم مرکز فشار بال برادر رایت برمی‌گردد.نمی توانم دقیقاً بگویم که اثر برنولی چقدر در لیفت کمک می کند، اما زیاد نیست. بال های خمیده و درهای انبار به صورت وارونه پرواز می کنند. افزایش سرعت هوا برابر با افزایش نسبت فاصله است. برای تولید آسانسور زیاد کافی نیست. بال سعی می کند یک گرداب حلقه ای ایجاد کند. این خنثی می شود زیرا چرخش در اطراف لبه انتهایی که "گرداب شروع" نامیده می شود قبل از برخاستن ریخته می شود. در نمای پلان، گردابی به شکل نعل اسب ایجاد می شود که از "گرداب محدود" و دو گرداب نوک تشکیل شده است. ذهن خود را در اینجا دراز کنید! "گرداب محدود" همرفت نیست، انتشار است. این یک ضربه مولکولی در اثر است و با سرعت صوتی در اطراف بال به جلو در زیر و جهت جریان در بالا حرکت می کند و در اطراف نوک ها می پیچد. مقداری هوا از انتشار اطراف نوک ها پیروی می کند و آن همرفت است. فشار بالای بال به دلیل هوای شتاب‌دار کاهش نمی‌یابد، فشار ابتدا توسط گرداب محدود کاهش می‌یابد که سپس هوا را شتاب می‌دهد. بال یک پمپ است. هوا از ارتفاع 18 فوتی بالاتر از یک سسنا 172 در پرواز معمولی با سرعت 5 تن در ثانیه پایین می آید. نیوتن درگیر این است.. برای هر اقدامی..... قبل از پاسخ دادن، کتاب درسی آیرودینامیک اندرسون را بررسی کنید.
پاسخ پذیرفته شده و بیشترین رای به چه چیزی واقعاً به هواپیما اجازه پرواز می دهد؟ (هواپیماها به این دلیل پرواز می کنند که هوای کافی را به سمت پایین فشار می دهند و به لطف قانون سوم نیوتن به سمت بالا حرکت می کنند)
و این ویدیو توضیح می دهد که چرا: سرعت های مختلف جریان هوا در بالا و پایین باد نتیجه (نه علت) اختلاف فشار قبلی است.
راهی برای درک این موضوع، فکر کردن در هواپیمای است که در هوای کاملاً ساکن پرواز می کند. بال هوای آرام (یعنی سرعت = 0) را به هوای متحرک با دو سرعت شتاب می دهد: speed_above > speed_below.
این بدان معنی است که تفاوت در سرعت نمی تواند دلیل اختلاف فشار باشد: هوا در سرعت صفر بود.
در نهایت، اگر سرعت هوا نبود: چه چیزی باعث اختلاف فشار شد؟ شاید به دلیل انحراف هوا به پایین؟
این واقعیت که می توان از معادله برنولی برای محاسبه صحیح نیروی بالابر استفاده کرد، به این معنی نیست که اثر برنولی مسئول بالا بردن است.
اگر نیروی ناشی از راندن هوا به پایین علت واقعی بالابر باشد (بالابر همان مقدار است اما در جهت مخالف) همچنان می توانید نیروی اصلی و در نتیجه بالا بردن را با اندازه گیری پیامد مستقیم چنین نزولی محاسبه کنید: تفاوت فشار.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
smile260 smile016 :?:
تصویر

ارسال پست