مقدار بالابر تولید شده توسط اصطکاک چقدر است؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

مقدار بالابر تولید شده توسط اصطکاک چقدر است؟

پست توسط rohamavation »

همانطور که آقای جان اندرسون بیان می کند، نیروهای آیرودینامیکی روی یک جسم تنها به دو منبع مربوط می شوند: توزیع فشار روی بدنه و توزیع تنش برشی.
تنش برشی به صورت مماس با سطح عمل می کند، بنابراین تا حدی اصطکاک نیز نه تنها در کشش، به بلند کردن جسم کمک می کند. اما چیزی که من بیشتر اوقات می بینم این است که به توزیع فشار نگاه می کنیم و آن را روی سطح ادغام می کنیم تا نیروی حاصل را بدست آوریم.
آیا از قسمت بالابر اصطکاکی به دلیل کم بودن آن غفلت می کنیم؟ اما برای کشیدن ما آن را حساب می کنیم؟ابتدا اجازه دهید توضیح دهم که چگونه سوال شما را درک می کنم. لطفا اگر اشتباه متوجه شدم نظر بدهید.
در زیر کشش اصطکاک محاسبه شده توسط XFOIL برای ایرفویل در زاویه حمله 3 درجه را مشاهده می کنید.
کشیدن اصطکاک روی وتر برای ایرفویل E502mod در 3 درجه AoA. آبی: سطح بالا، قرمز: سطح پایین. منبع: XFOIL 6.97.
و در اینجا نموداری از توزیع فشار در آن نقطه است:تصویر
همان ایرفویل، اکنون با فلش هایی برای نشان دادن فشار
جایی که طولانی ترین فلشی که به کانتور ایرفویل اشاره می کند، نقطه ایستایی است. بنابراین قله آبی بزرگ در طرح اول دقیقاً در ناحیه بینی است که انحنای آن قوی‌تر است و سطح بیشتر عمودی است. ادغام تمام کشش اصطکاک بر روی ارتفاع ایرفویل باید منجر به یک جزء کوچک به سمت بالا از آن اصطکاک موضعی بالا در اطراف بینی شود. به عبارت دیگر بلند کردن، از اصطکاک.
درست متوجه شدم؟
من هرگز ندیده‌ام که آن جزء بالابر به طور جداگانه ذکر شود، و حتی XFOIL آن را در محاسبات خود لحاظ نمی‌کند . شما به درستی فرض می کنید که این مولفه واقعاً بسیار کوچک است، حدود دو مرتبه قدر کوچکتر از نیروهای فشار است.
فرض کنید تمام تنش های برشی به بالابر تبدیل شده اند. تنش های برشی به شکل کشش اصطکاک پوستی ظاهر می شود که برای یک لایه مرزی کاملاً متلاطم (که تنش های برشی بیشتری نسبت به لایه آرام ایجاد می کند) روی یک صفحه صاف، راه حل تقریبی دارد که توسط (مرجع اندرسون، مبانی آیرودینامیک):
$C_f=\frac{0.074}{Re_c^{1/5}}$
بیایید عدد رینولدز $Re_c$ را 0.1 میلیون و 2 ضلع فرض کنیم، این ضریب درگ 0.015 را به دست می دهد. اگر شیب بالابر را $2\pi$ فرض کنید، این به خطای حمله حمله تنها 0.14 درجه تبدیل می شود، حتی اگر تمام تنش های برشی به بالابر تبدیل شده باشند. نیازی به گفتن نیست که تنش برشی یک جزء خطای ناچیز برای پیش‌بینی بالابر است.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
smile260 smile016 :?:
تصویر

ارسال پست