سطوح کنترل عجیب و غریب در این پهپاد

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

سطوح کنترل عجیب و غریب در این پهپاد

پست توسط rohamavation »

یک جفت همسان در قسمت زیرین وجود دارد. به نظر می رسد که آنها در طول ویدیو، حتی در هنگام فرود، اصلاً حرکت نمی کنند، و با این حال به نظر می رسد کمی گسترش یافته باشند.
آنها چه هستند؟آنها مانند اسپویلر به نظر می رسند اما به طور دقیق تر درگ رادر نامیده می شوند. آنها مانند اسپویلرهای معمولی به منظور کاهش بالابر نیستند، بلکه برای ایجاد یک لحظه انحراف، کشش را افزایش می دهند.تصویر
هواپیماهای معمولی دارای یک دم عمودی برای کنترل انحراف هستند. بدون این، برای کنترل انحراف به نیرویی نیاز دارید که در فاصله جانبی از مرکز ثقل عمل کند، و این کاری است که این ترمزهای سرعت انجام می دهند. آنها فقط از یک طرف باز می شوند و کمی باز نگه داشتن هر دو قدرت کنترل را افزایش می دهد زیرا می توان یکی را بسته و دیگری را بیشتر باز کرد.
مثالا میدونم نورتروپ B-2 از بال‌های شکاف دار برای همین کار استفاده می‌کند و هورتن IX دارای یک ترمز سریع چوبی دو مرحله‌ای بود که می‌توانست نزدیک نوک بال‌ها کشیده شود. با بالا بردن تنها ترمز کوچکتر با حرکات کوچک پدال سکان، می توان کنترل انحراف را با سرعت پرواز تنظیم کرد. در سرعت بالا فقط ورودی کوچک مورد نیاز بود و در سرعت کم هر دو ترمز می‌توانستند به طور کامل باز شوند تا حداکثر کنترل انحراف داشته باشند.تصویر
به دو ترمز سرعت کشیده نزدیک نوک بال در نمای جلو توجه کنید. ترمزهای سرعت واقعی در سمت پایین بال میانی و درست در پشت محل دنده فرود عقب (در نقاشی به نام اسپویلر) بودند.
در نگاه اول، به احتمال زیاد اسپویلرهای دیفرانسیل کنترل انحراف را تسهیل می کند، زیرا هیچ باله عمودی وجود ندارد. بمب افکن رادارگریز B-2 Spirit از آرایش مشابهی با اسپویلرون های دیفرانسیل در نوک بال ها برای قدرت انحراف استفاده می کند.
تصویر

ارسال پست