مزیت اسپویلرون در مقایسه با ایلرون چیست؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

مزیت اسپویلرون در مقایسه با ایلرون چیست؟

پست توسط rohamavation »

برخی از هواپیماها مانند B-52 یا MU-2 از اسپویلرون به جای ایلرون برای کنترل رول استفاده می کنند. فایده ایلرون در مقابل اسپویلرون و بالعکس چیست؟
دو دلیل که اغلب برای داشتن اسپویلر داریم
کنترل بهتر رول (به خصوص در زمان استال)
فضایی را برای فلپ ها اشغال نمی کند
به دلیل موقعیت مکانی خاص آنها نیازی به اشغال فضایی ندارن که می تواند برای فلپ ها استفاده بشه نمونه در MU-2، دلیل اصلی استفاده از اسپویلرون ها، اجازه دادن به فلپ های تمام دهانه در عقب، پایین آوردن سطح تمیز بال ها در حالی که هنوز هم سرعت توقف قابل قبولی در تنظیمات برخاست/فرود داشت (و در نتیجه فواصل فرود کوتاه تر) بود. . این یکی از دلایل بلند شدن آن از باندهای کمتر از 3000 فوت است، در حالی که سرعت کروز تا 300 گره دریایی دارد.
با این حال، اسپویلرون ها دارای مضرات کشنده بالابر هستند که در موقعیت هایی مانند وضعیت تک موتوره در یک دوقلو می تواند کشنده باشد. برای جبران این، معمولاً حداقل استفاده از اسپویلر ثابت توصیه می شود و در صورت از کار افتادن موتور بیشتر از سکان استفاده می شود. در صورت موجود بودن، تریم هواکش (با وجود نام، هیچ هواپیمای "واقعی" در چنین هواپیمایی وجود ندارد) برای کاهش درگ در صورت انتظار استفاده طولانی مدت استفاده می شود.
اسپویلرون ها در مقایسه با ایلرون ها تفاوت کمتری در نرخ چرخش در سرعت های پایین و بالا دارند - بسته به موقعیت و اینکه آیا یک خلبان از یک نوع کنترل رول استفاده می کند یا خیر، این می تواند یک مزیت یا یک معایب در نظر گرفته شود. یکی دیگر. این می تواند بر احساس کنترل چرخش هواپیما تأثیر منفی بگذارد، زیرا ممکن است در سرعت های هوایی بالاتر کمی کند به نظر برسد. آنها همچنین تمایل دارند که بازخورد زیادی (در صورت وجود) به خلبان ارائه نکنند که این یک نقطه ضعف است.
توجه داشته باشید که اکثر هواپیماهای بزرگ از هر دو اسپویلر و ایلرون برای کنترل رول استفاده می کنند تا بتوانید در عین حال که ورودی های کنترل بزرگ را با اسپویلرها تکمیل می کنید، یک ایررون داشته باشید.
جدا از آزاد کردن فضای لبه‌های انتهایی برای فلپ‌ها، اسپویلرون‌ها هنگام انحراف هیچ انحرافی را ایجاد نمی‌کنند.
آیلرون ها می توانند یک لحظه خمیازه در خلاف جهت چرخش ایجاد کنند که منجر به پرواز ناهماهنگ می شود. اسپویلرون ها، چون فقط روی بال پایین مستقر می شوند، می توانند در برخی از تاسیسات منجر به انحراف معکوس شوند که می تواند نیاز به هماهنگی سکان را کاهش دهد.
تصویر

ارسال پست