کنترل پرواز


من تعجب می کنم که در مقایسه با یک سکان معمولی چگونه کار می کند و مزایا و معایب سکان دو قسمتی نسبت به سکان یک قسمتی چیست؟
این Split Rudder نامیده می شود و افزونگی را فراهم می کند. آنها بر روی سیستم های مختلف اجرا می شوند، بنابراین اگر یکی از کار بیفتد، می توان از دیگری استفاده کرد.
سکان شکافی
سکانهای تقسیمشده همچنین کنترل سرعت بالایی را ارائه میکنند، به این صورت که تنها سکان پایینی با سرعت بالا حرکت میکند و سطح در معرض دید و در نتیجه اثر کنترل را کاهش میدهد.
بسیار مهم است که یک مزیت ساختاری وجود دارد. هنگامی که از سکان استفاده می کنیم، بار چرخشی بر باله عمودی وارد می کند. تنها با استفاده از سکان پایینی، زمانی که هواپیما در سرعت بالایی قرار دارد، لحظه پیچش را کاهش می دهیم و آن بار را به قسمت رات بزرگتر و قوی تر از بدنه هواپیما منتقل می کنیم. اصل کار همان است که چرا ایلرون های بیرونی در سرعت بالا غیرفعال می شوند.
. سکان تنها سطح کنترلی است که هواپیما فقط یک سطح برای آن دارد. تقریباً همه هواپیماها دو مجموعه فلپ، ایلرون، آسانسور و غیره دارند... اگرچه میتوان اکثر هواپیماها را بدون سکان (یا سایر سطوح کنترلی) پرواز کرد، اما تجربهای راحت نیست و یک سکان تقسیم شده احتمال این وضعیت را کمتر میکند. –
یک 747 یک بار سکان سختی را تجربه کرد. حتی با طراحی سکان تقسیم شده، خدمه مجبور بودند برای کنترل هواپیما بر نیروی رانش نامتقارن تکیه کنند. اگر یک سطح سکان بسیار بزرگ داشت، کنترل آن بسیار دشوارتر یا حتی ممکن است غیرممکن باشد
این اجازه می دهد تا یک قسمت گیر کند در حالی که خلبان کنترل قسمت دیگر را حفظ می کند.
همچنین قسمت بالاتر سکان هنگام انحراف باعث ایجاد غلت میشود، در سرعتهای بالا (جایی که انحراف سطح کنترل مؤثرتر است) فقط قسمت پایینی میتواند منحرف شود تا این اثر به حداقل برسد.