توربوپراپ ها چگونه تحت فشار قرار می گیرند؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

توربوپراپ ها چگونه تحت فشار قرار می گیرند؟

پست توسط rohamavation »

اما این نمی تواند در مورد توربوپراپ ها یکسان باشد، زیرا من نمی دانم که ملخ ها چگونه می توانند هوا را بگیرند.
موتور-طراحی کابین-توربوپراپ فشاریتصویر
این ایده را که توربوپراپ‌ها نمی‌توانند در هوا بپذیرند، از کجا دریافت کردید؟ توربوپراپ نوعی موتور توربین است. –
آیا به هواپیماهای پروانه پیستونی بدون توربوپراپ (غیر توربین محور) تحت فشار فکر می کنید؟ در چه صورت، این QA کمکی می کند؟
می دانید ... موتور توربوفن یک موتور توربوشفت است که یک فن را به حرکت در می آورد. هوای بلید را از روی فن نمی گیرند، از مراحل کمپرسور توربوشفت خارج می کنند. یک موتور توربوپراپ فقط یک موتور توربوشفت است که یک پایه را به حرکت در می آورد. همان تفاوت، واقعاً، فقط یکی به نظر جالب می رسد. –
توربوپراپ ها در واقع موتورهای توربین هستند. آنها می توانند هوای خون ریزی را درست مانند موتورهای توربین (مانند توربوفن) تولید کنند. هوای خروجی را می توان مستقیماً برای تحت فشار قرار دادن کابین استفاده کرد یا می تواند یک توربو کمپرسور دیگر را برای فشار دادن هوای تازه از بیرون به حرکت درآورد:
تصویر
تصویر
هواپیماهای مدرن با موتورهای پیستونی سوپرشارژر به سادگی از هوای خارج شده از الف) کمپرسور موتور اصلی یا
تصویر
ب) توربو شارژر موتور اصلی
تصویر
راه حل دیگر استفاده از کمپرسورهای هوای اختصاصی برای تحت فشار قرار دادن کابین است. به طور معمول این ممکن است دمنده های Roots یا فن های گریز از مرکز باشد. آنها به صورت مکانیکی از موتور(های) اصلی هدایت می شوند.
تصویر
یک هواپیمای توربوپراپ را می توان به همان روشی که یک هواپیمای توربوفن می تواند تحت فشار قرار دهد: از طریق تخلیه هوا از مرحله کمپرسور موتور توربین. یک توربوپراپ و توربوفن در واقع تفاوت چندانی با هم ندارند. شما یک هسته موتور توربین دارید که فن بزرگ در جلو یا ملخ بزرگ را از طریق گیربکس نیرو می دهد (اگرچه توربوفن هنوز مقداری نیروی رانش خود را از هسته موتور دریافت می کند، اما توربوپراپ این کار را نمی کند):توربوپراپ در مقابل توربوجت
هواپیما توسط هوای خروجی موتور که به سیستم تهویه مطبوع وارد شده و توسط آن توزیع می شود تحت فشار قرار می گیرد. فشار توسط سیستم کنترل فشار کابین که بر میزان خروجی از مناطق تحت فشار حفظ و کنترل می شود. یک شیر خروجی عقب در درجه اول خروج هوا را کنترل می کند و توسط دو دریچه ایمنی کمک می کند.
هوای ورودی در ورودی موتور به عقب هدایت شده و فشرده می شود . دو کمپرسور فشرده سازی را برای اهداف احتراق و استخراج تخلیه انجام می دهند. هوا ابتدا به کمپرسور محوری کم فشار (NL) و سپس به کمپرسور مرکزی فشار بالا (NH) هدایت می شود که در آنجا تحت یک مرحله فشرده سازی قرار می گیرد.
تصویر
هواپیماهای پیستونی را نیز می توان تحت فشار قرار داد، مدل هایی که دارای سوپرشارژرهای توربو هستند، توربین اگزوز که هوا را به داخل سیلندرها تحت فشار قرار می دهد. مقداری از هوای توربوها به کابین سرنشینان می رود. سطح فشار توسط دریچه های خروجی درست مانند هواپیماهای جت کنترل می شود.
تصویر

ارسال پست